De sidste ti års bedste danske film
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-10-05 17:14

Hvilke film synes i der har været de sidste ti års bedste danske film?

Her er min top 5

Min søsters børn
Min søsters børn i sneen
Min søsters børn i Ægypten
Far til fire giver aldrig op
Olsen banden junior
_____________________

Hvilke tv-serier synes i der har været de sidste ti års bedste danske
tv-serier?

Her er min top 3

Olsen Bandens første kup (Julekalender-serie)
Krummernes jul (Julekalender-serie)
Brødrene Mortensens jul (Julekalender-serie)

Hilsen Åge

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 16-10-05 17:30

> [...]
>
> Olsen Bandens første kup (Julekalender-serie)
> Krummernes jul (Julekalender-serie)
> Brødrene Mortensens jul (Julekalender-serie)

:D :D :D
LOL!!!!
Kære kammerater på news! HAN MENER DET!!! :D :D :D

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-10-05 17:58

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kære kammerater på news!

Dit "Kære kammerater" kan du godt gemme til 1. maj i Fælledparken.

> HAN MENER DET!!! :D :D :D

Og det ved du, fordi...?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 16-10-05 22:01

> Dit "Kære kammerater" kan du godt gemme til 1. maj i Fælledparken.

> Og det ved du, fordi...?

Han er dansktop-enthusiast og alle de film kan vel kaldes for moderne dansk
top vedr. film.
+ Jeg ikke kun forestille mig ham som ironisk... Denne konklusion er jeg
kommet frem til efter at have læst utallige af hans indlæg, hvor han brokker
sig over at "næseringsmusik" styrer det danske musikmarked :D
Jeg ville ønske jeg kunne tvinge ham til at høre MIT "næseringsmusik", men
det er for resten alt samme OT.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 16-10-05 17:53

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Olsen Bandens første kup (Julekalender-serie)
> Krummernes jul (Julekalender-serie)
> Brødrene Mortensens jul (Julekalender-serie)

Det er en joke, ikke?`

Mikkel

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-10-05 22:34

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message

> Det er en joke, ikke?`

Hvis du kom i dk.medier.tv ville du vide, at det er det desværre ikke.

Per V.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 16-10-05 22:58

> Hvis du kom i dk.medier.tv ville du vide, at det er det desværre ikke.

Eller dk.kultur.musik :P

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-10-05 21:32

On Sun, 16 Oct 2005 23:58:10 +0200, "Sren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

>Eller dk.kultur.musik :P

Og nu gælder det om at slå hårdt ned på smittebæreren, så han ikke
også får inficeret denne gruppe med sin åndelige fugleinfluenza.

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-10-05 23:17

Niels Søndergaard wrote:

> Og nu gælder det om at slå hårdt ned på smittebæreren, så han ikke
> også får inficeret denne gruppe med sin åndelige fugleinfluenza.

Haha... Du er nu så sjov når du har drukket rødvin!

/David

Fra : Peter Larsen

Dato : 16-10-05 18:51

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message
> Hvilke film synes i der har været de sidste ti års bedste danske film?
>
> Her er min top 5
>
> Min søsters børn
> Min søsters børn i sneen
> Min søsters børn i Ægypten
> Far til fire giver aldrig op
> Olsen banden junior

Kan du ikke lide der er bare lidt mere indhold i de film du ser?

Fra : Mr. D

Dato : 16-10-05 19:24

"Peter Larsen" <Lort@Lort.lort> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke lide der er bare lidt mere indhold i de film du ser?

Hvad?! Mener du der ikke er indhold i "Min søsters børn i sneen"?

Simon

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-10-05 20:05

"Peter Larsen" <Lort@Lort.lort> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke lide der er bare lidt mere indhold i de film du ser?

____

Hvis du mener sån noget med at skildre dagligdagsproblemer, arbejdsløshed,
jalousi-dranmaer og al det der, så nej.

Jeg vil bare kunne grine af film med falden-på-halen-komik. Folkekomedier,
simpelthen.

Derfor er det befriende at denne form for 6o-er og 70-komik er vendt tilbage
med et brag, efter en lille snes års fravær.

Jeg var inde at se den nye "Far til fire giver aldrig op" og fornemmede en
biograf-stemning nøjagtig som den der var i 70-erne til de mange
folkekommedier. Den type folkekomedier er åbenbart vendt tilbage. Skønt. Jeg
troede aldrig vi skulle opleve det igen. Det samme gælder de tre "Min
søsters børn-film". det var samme publikumsstemning som jeg ikke har oplevet
i 20 år. Nu kan man gå i biografen igen. Vi mangler bare at der også kommer
gang i voksen-folkekommedierne, men det skal nok komme. Nu er linien lagt.

Hilsen Åge

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-10-05 19:47

Mener du "De sidste ti års bedste danske film" eller "De bedste danske
film til de 10 års"?

-Rune Jensen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-10-05 20:39

On Sun, 16 Oct 2005 18:14:06 +0200, "Åge Halldorsson"

Og her er min:

Jødekompagniet
Olsenbanden på prutten
De røde heste sprænger banken
Familien Gregersen på Fur
Far til fjorten bliver steriliseret

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-10-05 21:24

Niels Søndergaard wrote:

> Og her er min:
>
> Jødekompagniet
> Olsenbanden på prutten
> De røde heste sprænger banken
> Familien Gregersen på Fur
> Far til fjorten bliver steriliseret

LOL!!!

/David

Fra : Jesper

Dato : 16-10-05 22:13

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

> Og her er min:
>
> Jødekompagniet
> Olsenbanden på prutten
> De røde heste sprænger banken
> Familien Gregersen på Fur
> Far til fjorten bliver steriliseret

Du glemte:

Soldaterkammerater med bjørn på
Familien Gyldenkål bliver stuvet
Den forsvundne fuldmægtig II - Sange fra anden sal på Vester
Een gang strømer Del 2: Altid strømer
Jesus vender atter tilbage: Thorsens genopstandelse

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-10-05 22:44

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
-klip-
> [...]
> Een gang strømer Del 2: Altid strømer
> Jesus vender atter tilbage: Thorsens genopstandelse

Og "Thorsen Vender Tilbage - Jesus Er Ligeglad!" ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 08:11

On Sun, 16 Oct 2005 21:38:32 +0200, Niels Søndergaard wrote:

> Og her er min:
>
> Jødekompagniet
> Olsenbanden på prutten
> De røde heste sprænger banken
> Familien Gregersen på Fur
> Far til fjorten bliver steriliseret

Eller "Far til fire af min søsters børn"?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-10-05 09:36

On Sun, 16 Oct 2005 21:38:32 +0200, Niels Søndergaard
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

>Far til fjorten bliver steriliseret

Rettelse:
Far til firs bliver steriliseret.

Den er meget bedre.

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-10-05 11:32

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message

> Rettelse:
> Far til firs bliver steriliseret.
>
> Den er meget bedre.

Og den ultimative, smagløse splatterfilm: "Far til Fire i Abu Ghraib"

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-10-05 11:48

Per Vadmand wrote:

> Og den ultimative, smagløse splatterfilm: "Far til Fire i Abu Ghraib"

Tintin i Aldi. Nånej...

/David

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 11:55

David Rasmussen wrote:

> Tintin i Aldi. Nånej...

Tintin i Bangkok.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-10-05 16:18

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Tintin i Aldi. Nånej...

I min gamle (og nu genetablerede) rockgruppe Hutlihut spillede vi i mange år
et nummer med titlen "Tin Tin på Sengekanten."

Og mens vi er ved rockgrupper, husker jeg gruppen Ache, der dengang i
tresserne førte sig frem med nummeret "Anders Ands begravelse."

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-10-05 14:55

On Mon, 17 Oct 2005 12:32:04 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message

>Og den ultimative, smagløse splatterfilm: "Far til Fire i Abu Ghraib"

Er den værre end "Min søsters børn i Beslan"?

Fra : Lars Rindsig

Dato : 17-10-05 13:37

Niels Søndergaard wrote:

> Far til firs bliver steriliseret.
>
> Den er meget bedre.

Det er bare en skam at DVD'en er så dårlig. Dels er det ikke director's
cut, så scenen på Hjerl Hede er ikke med OG det eneste ekstramateriale
der er med er et interview med Clara Pontoppidan, der kun har en birolle
i filmen.

Det er skuffende, SF Film. Om igen.

Lars

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 17-10-05 20:46

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> skrev i en meddelelse

> Det er bare en skam at DVD'en er så dårlig. Dels er det ikke director's
> cut,

Næh, men med den titel må det vel også nærmere være "doctors cut"...

--
Mvh Mads
----

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 17-10-05 19:50

Hvor er i altså ikke søde ved stakkels Åge .

En spurgte om film med indhold. Som skrevet i en anden tråd, så er
der mulighed for en værre gang L(beeeeeeeb)T i danske film med lidt
indhold. Jeg ville hellere se alle Far til Fire frem for at skulle
lokkes til at se NordKraft færdig feks. Eller Cirkelines eventyr
fremfor Familien Gregersen.

Lidt indhold kan være rart, men herhjemme synes jeg at der er et stort
skel, enten er det "læg hovedet og bliv underholdt" film eller også
"indholdrige på et plan tangerende det røv kedelige". Tja og så er
jeg faktisk mest til de første. For hellere blive underholdt end at
sidde og bruge penge på at gabe i 2 timer, som kunne bruges til at
vaske op i eller andet mere spændende *LOL*.