Charlie og choko. Kan den ses under 7 år?
Fra : Berit og Mick

Dato : 07-10-05 15:57

Hej

Min søn på 5½ plager ørerne af mig for at komme ind at se Charlie og
Chokoladefabrikken. Jeg er selv vild med Tim Burton, så jeg skal nok finde
på en måde at se den selv . Spørgsmålet er, om hvor kritisk censuren
har været her, når de anbefale 7 år som grænsen. Er der basis for nogle
grimme mareridt?

Den anden dag så jeg En Ulykke Kommer Sjældent Alene med Jim Carrey. Den
havde samme censur-påskrift men var efter min mening absolut ikke egnet
under 7. Her var der indebrændte forældre og et familiemedlem der skjulte
sin lyst til at dræbe børnene under falsk venlighed. ( Herudover var den nu
ganske underholdende ). Men mange andre gange synes jeg censuren har været i
den anden grøft.

Jeg skal træffe valget - har i nogle råd?

mvh Mick

Fra : Dopedog

Dato : 07-10-05 16:04

> [...]
> været i den anden grøft.
>
> Jeg skal træffe valget - har i nogle råd?

Jeg synes SAGTENS den kan ses af børn på 7 år eller yngre

Fra : Keldo

Dato : 07-10-05 18:21

søg her....

http://film.medieraadet.dk/Global/Portal/Gamle%20sites/filmvurderinger.aspx

Fra : Dag Stinus

Dato : 07-10-05 18:54

"Berit og Mick" <bc0083@mail.tele.dk> wrote in message

[klip]
> Jeg skal træffe valget - har i nogle råd?

Jeg havde min søn på 6,5 og datter på 8,5 med i Imperial og se filmen med
dansk tale.

Min søn, der ellers er vant til både Star Wars og LOTR i hjemmebiografen,
synes absolut ikke om den. Da vi havde set halvdelen ville han gerne hjem
pga. opkastfornemmelser (og det var ikke fordi han havde spist for mange
popcorn). Han holdt dog hele filmen ud fordi faderen synes billetterne havde
været dyre nok!

Samme nat havde han en del mareridt om den tykke dreng der falder i
chokoladefloden og var vågen mange gange.

Jeg vil nok sige at filmen er mere en Tim Burton film (og dem elsker jeg)
end en børnefilm selvom der er mange "barnlige" optrin.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 08-10-05 02:34

Berit og Mick wrote:
[...]
> Jeg skal træffe valget - har i nogle råd?

Troldspejlet anmeldte den for nogle uger siden. Jeg kan ikke huske
Stegelmans udsagn mht. alder (men han har helt sikkert sagt noget), men
du kan formodentlig finde hele anmeldelsen på udsendelsens website,

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : BettinaP

Dato : 10-10-05 12:44

> [...]
> den anden grøft.
>
> Jeg skal træffe valget - har i nogle råd?

var inde og se den igår. PRAGTFULD film efter min mening, men jeg ville nok
være lidt nervøs for at tage en 5-årig med. Som een også skriver her i
strengen, så er der f.eks ham drengen der er ved at drukne i chokoladen..og
flere andre scener som jeg forestiller mig en så lille dreng sagtens kan få
nogle ubehagelige mareridt af. Måske netop fordi det er børn det går ud over
i filmen, så det er nok lidt for nemt at "sætte sig i deres sted".
Så jeg ville lade ham blive hjemme, og så til gengæld SKYNDE mig ind og se
den alene

BettinaP