Motor til Flymo E400
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 09-06-01 12:53

Er der nogle som kan fortælle mig hvor jeg kan få fat på en ny el motor til
en Flymo E400, da den gamle ikke kunne klare mosten.

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Helle Skoett

Dato : 11-06-01 23:24

Hej Henrik.
For et par år siden købte jeg en flymo og tilhørende ledning i en større
kæde. En ekspedient gav mig begge dele.
Mortoren brændte sammen - det er åbenbart også sket for dig - og da jeg
brokkede mig til forhandleren, sagde de kækt, at det sandelig var mig selv,
der havde købt en ledning med for lille kvadrat...
Og her troede jeg, jeg havde købt en rund ledning, ;)

Samme forhandler oplyste, at en ny motor kostede stort set det samme som en
helt ny maskine - og de små kul, som er dem, der brænder op, nægter Flymo at
sælge løst.
Jeg købte en Klippo i stedet - elektrisk uden ledning. Dejligt.

--
med jordnær hilsen
helle s

Susanne Jørgensen <sj.magic-mj-music@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ft2mr$i1c$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Emil

Dato : 12-06-01 01:50

On Tue, 12 Jun 2001, Helle Skoett wrote:

>Mortoren brændte sammen - det er åbenbart også sket for dig - og da jeg
>brokkede mig til forhandleren, sagde de kækt, at det sandelig var mig selv,
>der havde købt en ledning med for lille kvadrat...

Sludder og vrøvl. En ledning med et for lille kvadrat beskytter
faktisk motoren, men kullene kommer på arbejde - find en
ordentlig forhandler.

>Samme forhandler oplyste, at en ny motor kostede stort set det samme som en
>helt ny maskine - og de små kul, som er dem, der brænder op, nægter Flymo at
>sælge løst.

En el-installatør kan skaffe kul til el-motorer, og de er sikkert
allerede på lager. Hvis Flymo nægter at sælge kullene så ... Nej
det nægter jeg at tro på, så dumt kan man ikke behandle kunder.

>Jeg købte en Klippo i stedet - elektrisk uden ledning. Dejligt.

Hømpfh! Dygtig, kæk sælger - eller?
Men OK, det ER dejligt at undvære ledningen.

m.v.h. Emil

Fra : Helle Skoett

Dato : 12-06-01 18:41

Hej Emil.
Jeg kan fortælle dig, at jeg havde lange besværlige samtaler med Flymo. Jeg
forsøgte at være venlig, sød, sur, overtalende - find selv på mere - jeg
snakkede med dem flere gange.
Og nej, det var ikke en kæk sælger - i hvert fald ikke der - men en mægtig
flink mand, der kommenterede mit valg, da jeg kikkede på Klippoen, og han
fortalte, at det var en god maskine, at den kunne klare 1000 kvm. på en
opladning, og den er svanemærket, og dermed et godt miljøvalg. Så var jeg jo
nærmest solgt til stanglakrids...
Og det er skønt, den ikke larmer, men bare blipper roligt, hvis den går ud.
vh
helle

Fra : Niels Olsen

Dato : 15-06-01 17:35

UNDSKYLD, Men det lyder som om du er blevet snydt.
En ledning der er for tynd får ikke en elmotor til at brænde sammen.
Det vil kun gøre at motoren ikke får tilført det "brændstof" den skal bruge,
hvilket blot vil være årsag til dårlig ydeevne.
Det der ville "brænde sammen" er ledningen.
Jeg håber ikke det er for sent at brokke sig igen.

MVH Niels

Helle Skoett <Helle.Skoett@bt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b25483d$0$5268$4d4eb98e@news.dk.uu.net...