Hvordan lægger man undertekster på en film
Fra : Kim2000

Dato : 27-09-05 23:47

Jeg fik for et stykke tid siden en fransk udgave af Star Crash, efter møje
og besvær har jeg fået den overført fra VHS til computeren. Jeg har opsporet
manuskriptet og vil nu lægge tekster på filmen, men hvordan gør jeg det.

Den er i mpeg format.

mvh
Kim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-09-05 07:32

On Wed, 28 Sep 2005 00:47:29 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>manuskriptet og vil nu lægge tekster på filmen, men hvordan gør jeg det.

Manuskriptet? Mener du underteksterne? Og er der tidskoder på?

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Fra : Kim2000

Dato : 28-09-05 08:54

"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Manuskriptet? Mener du underteksterne? Og er der tidskoder på?

Nej jeg mener manuskriptet eller en synopse er det måske nærmere
http://www.pachanko.com/starcrash/ nej der er ikke tidskoder på.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-09-05 10:13

On Wed, 28 Sep 2005 09:54:24 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk>
wrote:

>Nej jeg mener manuskriptet eller en synopse er det måske nærmere
>http://www.pachanko.com/starcrash/ nej der er ikke tidskoder på.

Men hvorfor vil du lægge manuskriptet ind på filmen? Det skal vel
laves om til undertekster først, hvis der skal være nogen mening i
det.

Fra : Kim2000

Dato : 28-09-05 10:26

> Men hvorfor vil du lægge manuskriptet ind på filmen? Det skal vel
> laves om til undertekster først, hvis der skal være nogen mening i
> det.

Nu er det sådan et hobby "jeg vil prøve det for sjovs skyld" projekt. Så jeg
har tænkt mig at lave det til tale, og måske lave tekst fx som

"Se er min laserstråle ikke ligeså god som Luke Skywalkers"
"Nej man kan slet ikke se det er tegnet ind bagefter"

Det er altså bare for sjov, der er ikke nogen fornuftig begrundelse for at
bruge de mange timer på det

mvh
Kim

Fra : Kim2000

Dato : 28-09-05 10:28

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Nej man kan slet ikke se det er tegnet ind bagefter"
>
> Det er altså bare for sjov, der er ikke nogen fornuftig begrundelse for at

Jeg ved ikke om du har set filmen, men det er klon af Star Wars, som man
vist har ment helt alvorligt, men den er blevet så forfærdelig ringe at man
ikke kan andet end at smile og grine af den.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-09-05 10:31

Hej!

Kim2000 wrote:

> Jeg ved ikke om du har set filmen, men det er klon af Star Wars, som man
> vist har ment helt alvorligt, men den er blevet så forfærdelig ringe at man
> ikke kan andet end at smile og grine af den.

Nu vi taler om Starwars, har nogen af jer så set disse undertekster til den
kinesiske udgave?

http://winterson.com/2005/06/episode-iii-backstroke-of-west.html

Undeteksterne er en oversættelse fra det kinesiske manuskript

Enjoy!

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-09-05 10:44

Kim Voss Schrader wrote:

> [...]
>
> http://winterson.com/2005/06/episode-iii-backstroke-of-west.html
>
> Undeteksterne er en oversættelse fra det kinesiske manuskript

Do not want.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-09-05 10:37

On Wed, 28 Sep 2005 11:25:55 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>"Nej man kan slet ikke se det er tegnet ind bagefter"
>
>Det er altså bare for sjov, der er ikke nogen fornuftig begrundelse for at

Du skal have fat i et tekstningsprogram. Dem er der flere gratis af på
nettet, fx Substation Alpha:

http://www.topdownloads.net/software/view.php?id=9740

Hvis du gemmer teksterne som ssa-tekster, kan du lægge dem på filmen
med VirtualDub, som også er gratis.

Fra : Kim2000

Dato : 28-09-05 15:35

> [...]
>
> http://www.topdownloads.net/software/view.php?id=9740
>
> Hvis du gemmer teksterne som ssa-tekster, kan du lægge dem på filmen

Så siger jeg mange tak for hjælpen.