Nogle spørgsmål
Fra : Henning Larsen

Dato : 09-06-01 12:56

Jeg vil gerne i gang med programmering i Visual Basic. Jeg har ikke
programmeret i Basic siden de glade Amiga dage for mere end ti år siden,
samt lidt QBasic siden hen. Jeg har nogle spørgsmål vedr. Visual Basic:

1. Visual Basic i Pro-udgaven er voldsom dyr (ca. 6000 kr.), men åbenbar
nødvendig, har jeg erfaret, hvis man også vil compilere koden.
Opgraderingsversionen koster ca. det halve, og jeg tænkte på om man kan købe
den lille Learning Edition (LE), og så senere købe og installere
opgraderingsversionen af Pro-udgaven på baggrund af LE. Eller hvad kræves
for at man kan nøjes med at købe opgraderingsversionen?

2. Jeg har erfaring med C++ og vil gerne vide hvilke integrationsmuligheder
der er i Visual Basic for at benytte compileret objektkode fra f.eks. C++. I
Amiga Basic kunne man indlæse objektkode i et array i Basicprogrammet og
udføre koden ved et kald til adressen på arrayet. Er noget lignende muligt
med Visual Basic?

3. Jeg vil gerne have nogle forslag til bøger om Visual Basic. Gerne bøger
som forudsætter programmeringserfaring fra andre sprog. Jeg har kigget på
Amazon, og der er flere hundrede bøger at vælge imellem.

4. VB.net kommer på markedet inden for nogle måneder. Kunne det tænkes at
Visual Basic 6 herefter kan fås til spotpris?

Med venlig hilsen

Henning Larsen

Fra : Barney Gumble

Dato : 09-06-01 14:32

"Henning Larsen" <h-l@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opgraderingsversionen af Pro-udgaven på baggrund af LE. Eller hvad kræves
> for at man kan nøjes med at købe opgraderingsversionen?

I LE udgaven kan man ikke kompilere koden. Hvis du kan nøjes at kode uden at
kunde lave EXE filen...

> [...]
> udføre koden ved et kald til adressen på arrayet. Er noget lignende muligt

På lig linje som i C++ eller Delphi (Borland's Visual Turbo Pascal,
hehehe...)

> 3. Jeg vil gerne have nogle forslag til bøger om Visual Basic. Gerne bøger
> som forudsætter programmeringserfaring fra andre sprog. Jeg har kigget på
> Amazon, og der er flere hundrede bøger at vælge imellem.

Du kan prøve:
Visual Basic Developer's Handbook - ISBN 0-7821-2283-3
hvis du vil i gang med DB programmering:
Beginning VB6 Database Programming - ISBN 1-861001-06-1
Professional VB6 Databases - ISBN 1-861002-02-5

Før du går på Amazon prøv:
http://www.sol.dk/dk/io/sections/shopping/bog/

> 4. VB.net kommer på markedet inden for nogle måneder. Kunne det tænkes at
> Visual Basic 6 herefter kan fås til spotpris?

VB7 komme i slutten af 2001/ beg. 2002. Jeg tror ikke MS kommer til at sænke
priser særlig meget.

BG