Kronprinsen ydmygede sit embede overfor PE~
Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-05 07:23

http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=399143

Er det ikke sensationelt at en instruktør får sådan statslig reklame med en
kommende regent som taler

Kunstnere er altså ikke halvguder.

Havde Karen Blixen, Carl Nielsen eller Bahs&Balling eller DirckPasser ,
nogle af århundredet største danske kunstnere siden Brandes og HCA kunne
håbe på kongelige som reklameagenter?

Tricket skal tvinge politikerne til at hælde større bevilginger i uduelig
underskudsgivende dansk film-mafia - øv.

Olsen Banden og HCA osv klarede sig PÅ ET FRIT DVS
Æ R L I G T
MARKED

Per Flys seneste film der udstillede Blekingegade-banden som ondere end
nogen nazier, var et fremskridt, men kunst var det ikke

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-09-05 09:20

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> Per Flys seneste film der udstillede Blekingegade-banden som ondere end
> nogen nazier, var et fremskridt, men kunst var det ikke

Nåja, det er da altid noget at det ikke var Lars von Trier, som fik
denne ære (selv om Per Fly vist udgiver sine film gennem Zentropa...)

Noget helt andet er så, at "Arven" vist handler om en yngre mand, som
meget mod sin egen oprindelige vilje er udset til at overtage et
familiefirma, blandt andet presset af sin ambitiøse og klassebevidste
moder...Måske en situation, som HKH Kronprinsen kan identificere sig
rigeligt med?

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-05 09:47

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> familiefirma, blandt andet presset af sin ambitiøse og klassebevidste
> moder...Måske en situation, som HKH Kronprinsen kan identificere sig

Der er ingen lighed. I den kedsommelige film "Arven" påtager hovedpersonen
sig ansvar, og der kræves dømmekraft. Kongelige har folk til det svære.
Ingen vil sige nej til Frederiks og MArys loppetjans. Kongeliges abdikation
sker altid efter nederlag eller pres eller sygdom

Frederik har lov at sige alt - men dette tror jeg ikke var hans spontane
lyst. Han skal ikke lade sig misbruge som medieluder, når han har fast
kæmpeløn og kan sige nej

Ålen ka nu tale om "sin reklameagent, Frede" og von Trier, der vist ikke er
adelig, står nu som hævet over de kongelige.

Fra : JytteJ

Dato : 26-09-05 11:07

> http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=399143
>
> Er det ikke sensationelt at en instruktør får sådan statslig reklame med
> en kommende regent som taler
>
> Kunstnere er altså ikke halvguder.

Jo - Per Fly er !!

JytteJ