bedste krigsfilm
Fra : Per Andersen

Dato : 24-09-05 14:10

der er lavet utallige, men at komme uden om Saving privat Ryan eller Band of
brothers er umuligt. Har efterhånden en samling på 150 - 200 krigsfilm på
DVD og der er mange af ikke særlig høj standard, men de fleste er nu ok. Så
eksempelvis "Murhys war" i går - den holder stadig vand

per

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 15:03

Per Andersen wrote:
> der er lavet utallige, men at komme uden om Saving privat Ryan eller
> Band of brothers er umuligt.

Det er så sandt som det er sagt ... klart den bedste krigsfilm/serie jeg
har set.

/Kim

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 24-09-05 15:07

"Per Andersen" <perand@c.dk> skrev i en meddelelse
> der er lavet utallige, men at komme uden om Saving privat Ryan eller Band
of
> brothers er umuligt.

Den sidste har jeg ikke set, men Saving Private Ryan kedede mig næsten mere
end Titanic gjorde. Jojo, den fremstillede da krig som noget ganske
skrækkeligt noget, men jeg var egentlig ret ligeglad med personerne. Den
første halve time hvor de går i land er godt lavet, og der burde filmen
egentlig være stoppet.

Og hvad er så den bedste krigsfilm? Tjah "Deer Hunter" er måske ikke så
meget en krigsfilm når det kommer til stykket. Coppolas "Gardens of Stone"
er måske heller ikke decideret en krigsfilm, men det er "Apocalypse Now" vel
så. "Meditarreneo" er vel ikke sådan rigtig, men den er ellers dejlig. MASH
er vel tilgengæld en rigtig krigsfilm, og når alt kommer til alt er det vel
også den bedste jeg lige kan komme i tanke om.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 17:42

Jørgen Flainard wrote:

> Den sidste har jeg ikke set, men Saving Private Ryan kedede mig
> næsten mere end Titanic gjorde.

Hvordan i Hel**** kan den film kede dig, undskyld jeg spørger?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 24-09-05 18:05

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse

> Hvordan i Hel**** kan den film kede dig, undskyld jeg spørger?
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Spørgsmålet kan jo vendes - hvordan kan du finde den film fantastisk?
Som jeg skrev synes jeg personerne er uinteressante. Når de kradser af (mens
de råber på moar) var jeg ret ligeglad. Og så gik gruppen videre, og så var
der endnu en der kradsede af.

Jo jo - krig er noget møg, det kan er jeg ikke uenig med filmen i, men den
bruger alt for lang tid på at fortælle en ret uinteressant historie. Af de
Spielberg film jeg har set rangerer den på samme mislykkede niveau som
Amistadt.