The Longest day
Fra : Mr. D

Dato : 23-09-05 21:57

Jeg så S-Powers link til de tre store WWII film
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0002K119M/qid=1127377680/sr=1-2/ref=sr_1_27_2/202-6234068-4858215

.... og jeg begyndte at lede efter denne pakke med 3ién, men den synes ikke
at være i noget dansk sortiment ...

.... så faldt jeg over denne:
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1086206403138057

Hvorfor i al verden skulle det være forbudt fra kulturministeriet at sælge
denne film?

Simon

Fra : Mr. D

Dato : 23-09-05 22:03

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ... og jeg begyndte at lede efter denne pakke med 3ién, men den synes ikke

.... fandt den dog her, ser det ud til...
https://www.imusic.dk/item/5039036022309/movie-2005-classic-war-triple-dvd
.... men hov? Uden danske tekster?

Simon

Fra : digi

Dato : 24-09-05 00:03

On Fri, 23 Sep 2005 22:57:23 +0200, "Mr. D"
<s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
>http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1086206403138057
>
>Hvorfor i al verden skulle det være forbudt fra kulturministeriet at sælge

Det er heller ikke forbudt, det er "bare" LD der giver af gas, du skal
betale told af den hvis den kommer fra et _ikke_ EU land, det er det
LD mener med forbudt.

Filmen er udgivet herhjemme af sf-film, og kan købes i TP for en hund.

Fra : digi

Dato : 24-09-05 00:11

On Sat, 24 Sep 2005 00:02:52 +0100, digi <digi@mail.dk> wrote:

> [...]
>LD mener med forbudt.
>
>Filmen er udgivet herhjemme af sf-film, og kan købes i TP for en hund.
Ps. og det er den lækker 2disc D-Day 60Th Anniversary Ed. udgave,
og der er dk undertekster på filmen, dog ikke disc2 som er dok.
køb den!.,.,. før din nabo

Fra : Mr. D

Dato : 28-09-05 19:44

"digi" <digi@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ps. og det er den lækker 2disc D-Day 60Th Anniversary Ed. udgave,
> og der er dk undertekster på filmen, dog ikke disc2 som er dok.
> køb den!.,.,. før din nabo

Tak til jer alle

Jeg gik på jagt efter jubilæumsudgaven, men faldt undervejs over den gamle
til en halvtresser. Den købte jeg, så må jeg se, om jeg skal få fat i
jubilæumsudgaven. Så vidt jeg kunne se, var det kun en enkelt lille film på
DVD2, som adskilte de to udgaver. D-Day Revisited er på dem begge.

Simon

Fra : Hans

Dato : 24-09-05 10:59

digi wrote:

> [...]
> LD mener med forbudt.
>
> Filmen er udgivet herhjemme af sf-film, og kan købes i TP for en hund.

Den fås også hos CDON til under en hund - Samme udgave.

Hans

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 24-09-05 09:24

"Mr. D" skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1086206403138057
>
> Hvorfor i al verden skulle det være forbudt fra >kulturministeriet at

Tja som en anden skriver i tråden er det vist lidt af en joke
"The Longste Day" er IMHO et must til krigs film samlingen
prøv at lægge mærke til at tyskerne ikke et eneste sted
i filmen giver det der "Heil" tegn ,men gør honør lige som vestmagterne ? ,
Von Rundsted kalder Hitler "en lille Bømisk Koperal " en herlig "Kold krigs
film"
uden at spoile for meget ,scenen med den tyske flyver
"Pips" er lige frem morsom ,og vist nok meget tæt på den virkelige "Pips"

Blesse mon coeur d'une langueur monotone

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen