Kæmp for alt hvad du har kært-film om Scho~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-05 07:34

Men havde Patton ikke ret i at man hellere skal få fjenden til at dø end
selv dø?

Sophie Scholl der helgenkåres i dagens premierefilm og i en tilsvarende
"Letzte fünf tage" om den lille bitte hviderose-gruppe,
(som jeg så i firserne) var tilsvarende uden situationsfornemmelse og
realitetssans da hun og brodeen delte skingre antinazi løbesedler ud kort
før krigens slut - altså rent selvmord.
Hun kunne have spredt sit i hovedsagen rigtige budskab bedre, hvis hun havde
talt med folk og kun givet tryksagen til de der var motiveret. Hun var en
spammer og forrædder mod sin sag.Forudsigeligt henrettedes hun 5 dage efter
løbesedlens første uddeling. Så kort og værdiløs indsats opnåede hun ved sin
uintelligente valg af martyr-selviscenesættelse
At råbe GudErDød under katolsk messe i middelalderen er at ønske sig på
kætterbålet, og så dum var hun - skingerheden i løbesedlerne skal ses i
sammenhæng med tiden. Man skal ikke altid hyle som de ulve man er iblandt -
men lidt.

Den dag Hitler blev kansler, kunne intet stoppe katastrofen. At straffe
andre end de der stemte nazi ved 1933 valget er absurd, jvf Hannah Arendt -
det dog godtog krigsforbryderhenrettelse om krigens lov og luns kød til
pøblens dømmesyge og syndebukbehov.
Tyskere i Danmark gjorde hvad kunne gøres - de udførte damage controll ved
at være ineffektive og højtciviliserede-etiske og binde tropper væk fra
østfronten. Best bør være alle danskeres helt, sammen med Scavenius.

Foghs og Haarders behagesyge mod USA med at hakke på samarbejdsregering er
til grin.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-05 12:38

" Martyrer har skadet sandhedens sag. Hvad ændres dog af at nogen dør for
det. ?" Nietzsche

Havde Scholl udført sabotage eller planlagt kup, havde indsatsen været langt
værdifuldere end at bede om at blive henrettet lynhurtigt ved at dele
tryksager ud åbenlyst.