Anbefal en (rum) sience fiction-film?
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-05 14:06

Hej hej.

Jeg mangler lidt tips til en god/underholdende sience fiction film -
gerne hvor handlingen udspilles på et rumskib langt væk fra alting og
hvor der foregår mystiske ting og sager. Lidt i stil med film som Event
Horizon, Super Nova og The Abyss (jaja - det sidste er under vandet) som
jeg synes er ganske underholdende selv om det jo ikke er "klasse"-film.
Det må også gerne være film med en vis realisme forstået på den måde at
selv om det er sience fiction så skal elementerne i filmen være
troværdige (dvs ikke alt for fantastiske og overnaturlige osv).

Nogen bud?

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-05 14:38

On Fri, 16 Sep 2005 15:06:06 +0200, Jesper Rasmussen
<mejr@privacy.net> wrote:

> [...]
>selv om det er sience fiction så skal elementerne i filmen være
>troværdige (dvs ikke alt for fantastiske og overnaturlige osv).

Alien (og fortsættelser). Langt bedre end Event Horizon og Super Nova
(skodfilm!). The Abyss er absolut en klasse-film, hvis man ser
director's cut.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-05 15:09

On Fri, 16 Sep 2005 15:38:03 +0200, Niels Søndergaard wrote:

> Alien (og fortsættelser).

Ja selvfølgelig - dem har jeg naturligvis set en million gange eller der
omkring Glemte dem bare i indlægget da de jo næsten er underforstået
i den her genre.

> Langt bedre end Event Horizon og Super Nova
> (skodfilm!).

Jeg synes nu egentligt at de er OK - særligt Event Horizon kan jeg godt
lide. Super Nova er dog rigtigt nok ikke nogen super-film.

> The Abyss er absolut en klasse-film, hvis man ser
> director's cut.

Bestemt - kunne godt være at man skulle støve DVD'en af og se den igen
igen i den nærmeste fremtid

Fra : Parker Pyne

Dato : 16-09-05 16:35

"Jesper Rasmussen" <mejr@privacy.net> wrote in message

> Jeg synes nu egentligt at de er OK - særligt Event Horizon kan jeg godt
> lide.

Plottet i Event Horizon er efter min mening dumt (dimension X...? Onde
maskiner...?). Desuden var filmen ren splatter.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-05 16:59

On Fri, 16 Sep 2005 17:35:08 +0200, Parker Pyne wrote:

> Plottet i Event Horizon er efter min mening dumt (dimension X...? Onde
> maskiner...?). Desuden var filmen ren splatter.

Tja måske - det er ved at være længe siden at jeg har set filmen så
måske er den ikke så god som jeg gør den til... måske er det bare dr.
Weirs (Sam Niell) videnskablige forklaringer om hans "gravitation drive"
der forblænder mig

Fra : Parker Pyne

Dato : 16-09-05 17:15

> [...]
> måske er den ikke så god som jeg gør den til... måske er det bare dr.
> Weirs (Sam Niell) videnskablige forklaringer om hans "gravitation drive"

Hehe... Måske var skuffelsen ekstra stor, fordi filmen startede godt og så
pludselig gik grassat.

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 16-09-05 17:58

"Parker Pyne" <Mad-Eye@jubiimail.dk> wrote in message

> "Jesper Rasmussen" <mejr@privacy.net> wrote in message

[SNIP]

> Hehe... Måske var skuffelsen ekstra stor, fordi filmen startede godt og så
> pludselig gik grassat.

Hmmm - ikke enig - eller rettere delvist enig - filmen burde ikke være gået
grassat - men plottet om at den rejse Event Horizon hatr været på er til
"den onde side" synes jeg er både glimragende og original, set irelation til
de generelle diskussioner om gud helvede universet og den storslåede idé -
kunne da godt have tænkt mig der var blevet falbuleret noget mere over dette
end at den gik amok i splatter effekter (selv om jeg ÆÆÆÆLSKER splatterfilm)

Arne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-09-05 15:42

Den 16-09-05 15.38 skrev Niels Søndergaard følgende:

> (skodfilm!). The Abyss er absolut en klasse-film, hvis man ser
> director's cut.

Jeg tror kun, jeg har set directors cut. Hvad er egentlig forskellen -
sådan i store træk?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-09-05 15:54

> Jeg tror kun, jeg har set directors cut. Hvad er egentlig forskellen -
> sådan i store træk?

i meget store træk - man får en bedre forklaring på væsnernes hensigter og
det gør director's cut så meget bedre - den alm bioudgave efterlod en med
for mange "hvorfor" og "men'er"... man savnede forklaring - dermed ikke sagt
at film skal skæres ud i pap, men i lige netop dette tilfælde synes jeg det
er på sin plads at få forståelse for deres hensigter - det er lissom det
hele filmens klimaks går ud på - imo.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-09-05 16:38

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> writes:

> i meget store træk - man får en bedre forklaring på væsnernes hensigter og
> det gør director's cut så meget bedre - den alm bioudgave efterlod en med
> for mange "hvorfor" og "men'er"

Væsentligst: Den der bølge... Den er der slet ikke i non-DC-udgaven.
Alienserne er temmelig u-truende i den.

Det er i øvrigt en af de få film, hvor bog-udgaven også kan
anbefales. Den er skrevet af Orson Scott Card på grundlag af
manuskriptet og hans indledende afsnit om Coffey's, Bud's og Lindsey's
fortid blev straks adopteret af Cameron som kanon og blev udleveret
til de respektive skuespillere, så de havde lidt mere "kød" på deres
roller.

Den starter med at forklare, hvorfor der opstår konflikt mellem
vand-folket og jord-folket.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-09-05 16:54

Den 16-09-05 17.38 skrev Peter B. Juul følgende:

> Væsentligst: Den der bølge... Den er der slet ikke i non-DC-udgaven.
> Alienserne er temmelig u-truende i den.

Ok, det var da en forskel, der var til at få øje på. Nu er jeg helt
sikker på, at jeg kun har set directors cut.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-09-05 17:03

> Ok, det var da en forskel, der var til at få øje på. Nu er jeg helt sikker
> på, at jeg kun har set directors cut.

jeg kunne ikke drømme om at se bioudgaven igen - den giver nærmest ingen
mening, når man har set dir. cut - jeg vil gå så vidt og sige, at jeg ikke
forstår de cuts der er foretaget i bio udgaven - den var god, men selve
alien historien er nærmest ikke eksisterende - en biting og i dir. cut er de
så hele klimakset. - sån husker ejg det i hvert fald - læænge siden jeg har
set den... har vi ikke stadig en fed dvd udgave til gode - altså en med hele
"svineriet"?

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-05 17:15

On Fri, 16 Sep 2005 18:02:42 +0200, sniper_Nolight wrote:

> har vi ikke stadig en fed dvd udgave til gode - altså en med hele
> "svineriet"?

Jeg har lige hevet min The Abyss SE ned fra hylden. I booklet'en er der
en oversigt over hvilke scener og hvad der er ændret i forhold til
bio-versionen. Der står blandet om den scene med kæmpebølgen at special
effects'ne ikke var færdige da filmen blev lanceret i biografen. Det
kunne måske tyde på at der ikke var tid eller penge til at lave scenen
færdig inden den fastsætte premieredato?

Fra : No Humor Man

Dato : 16-09-05 23:31

Jesper Rasmussen wrote:

> [...]
> kunne måske tyde på at der ikke var tid eller penge til at lave scenen
> færdig inden den fastsætte premieredato?

Endnu et bevis på at deadlines sutter... numse. Har kun set DC
versionen og den sparker... numse. Vil da aldrig drømme om at sætte mig
til at se bio versionen, der ærligt talt lyder som en omgang
kastreret... ja, "you guessed it": numse.

Hygge.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-09-05 23:44

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> writes:

[Abyss - bio-edit eller special edition]
> Endnu et bevis på at deadlines sutter... numse.

Det har skam intet med deadlines at gøre.

Det handler om penge. En biografbillet koster x kr. Hvis en
forestilling varer y minutter kan man nå 1440/(y+30) forestillinger i
døgnet. Hvis forestillingen var y+30 minutter, kan man kun når
1440/(y+60) forestillinger i døgnet. Samme indtjening
pr. billet. Special Edition betyder færre billetter solgt i
åbningsweekenden (succesmål i USA)

En anden model er den, som Peter Jackson brugte til Ringenes
Herre-filmene. Der er simpelthen en grænse for hvor længe man kan
holde publikum koncentreret i en biograf. Derfor lavede han to
udgaver, en til biffen og en til hjemmemarkedet. Af historiske årsager
skulle bio-versionen absolut også udgives på DVD, men det er hvad det
er. Man kunne bare lade være med at købe den.

Fra : No Humor Man

Dato : 17-09-05 10:38

Peter B. Juul wrote:
> [...]
> skulle bio-versionen absolut også udgives på DVD, men det er hvad det
> er. Man kunne bare lade være med at købe den.

Ja, det giver jo helt mening. Hvorfor tænkte jeg ikke lige på det? ,)

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 17-09-05 13:16

Peter B. Juul wrote:
> Væsentligst: Den der bølge... Den er der slet ikke i non-DC-udgaven.
> Alienserne er temmelig u-truende i den.

Hvornår *kom* DC-udgaven? Jeg har set filmen flere gange, bl.a. i 1994
eller 1995, samt én gang før, og der har altid været en stor bølge, som
truer USA.

> Det er i øvrigt en af de få film, hvor bog-udgaven også kan
> anbefales. Den er skrevet af Orson Scott Card på grundlag af

Normalt er der meget få penge i de såkaldte "novelizations", og derfor
er det kun forholdsvis ringe forfattere der gider dem, men der må have
været en del penge i netop den bog (det mener jeg pgså at kunne huske at
Card antyder, i sin skrive-bog), ellers havde han jo ikke gidet..

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-09-05 14:14

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> writes:

> Hvornår *kom* DC-udgaven? Jeg har set filmen flere gange, bl.a. i 1994
> eller 1995, samt én gang før, og der har altid været en stor bølge,
> som truer USA.

Den kom i starten af 90erne engang. Længe før jeg begyndte at samle på
film.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : MM

Dato : 16-09-05 14:51

> [...]
> selv om det er sience fiction så skal elementerne i filmen være
> troværdige (dvs ikke alt for fantastiske og overnaturlige osv).

Hvis det må være tegnefilm så tag et kig på Titan A.E.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-05 15:13

On Fri, 16 Sep 2005 15:50:44 +0200, MM wrote:

> Hvis det må være tegnefilm så tag et kig på Titan A.E.

Hmm - generelt er jeg ikke meget for tegnefilm (i spillefilmslængde
forstås). Tror kun at jeg har set en enkelt af den slags (Final Fantasy:
The Spirits Within) og den var jeg ikke særligt begejstret for....

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-09-05 16:41

Jesper Rasmussen <mejr@privacy.net> writes:

> Hmm - generelt er jeg ikke meget for tegnefilm (i spillefilmslængde
> forstås). Tror kun at jeg har set en enkelt af den slags (Final Fantasy:
> The Spirits Within) og den var jeg ikke særligt begejstret for....

Nej, men det var så sandelig også et umanerligt dårligt valg. Den film
er latterligt dårlig.

Du burde checke Shrek eller The Incredibles. Det er komedier, ikke
"langt ude i rummet"-sci-fi, men det er synd at afskrive alle
tegnefilm, fordi FF er noget skidt.

Der er selvfølgelig en masse anime, der rammer genren, men det skal du
holde dig fra til du kan tåle tegnefilm generelt
--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-05 16:51

On 16 Sep 2005 17:41:28 +0200, Peter B. Juul wrote:

> Du burde checke Shrek eller The Incredibles.

Nå ja - hvis man tæller "den slags" tegnefilm med har jeg da alligevel
set et par stykker såsom Find Nemo, Toy Story, Shrek osv. Dem kan jeg
godt "tåle" og synes faktisk at de er ganske underholdende så det er
ikke fordi jeg ikke kan lide tegnefilm generelt - synes bare ikke at de
"seriøse" tegnefilm (altså dem der skal forestille "rigtige" film)
virker så interessante. Men måske er det bare fordi jeg har været
uheldig med FF?

Fra : Frost

Dato : 21-09-05 22:24

> [...]
> "seriøse" tegnefilm (altså dem der skal forestille "rigtige" film)
> virker så interessante. Men måske er det bare fordi jeg har været

Personligt fandt jeg Spirits Within til at være OK underholdning (helt
sikkert ikke top-klasse, men alligevel tiden værd), men siden alle andre
afskriver den som noget bræk, så har du sikkert fået et forkert
førstehåndsindtryk.
Titan A.E. er god, men sammenlignet med almindelige film til et voksent
publikum, så er den nok lidt tam. Det er ikke en decideret børnefilm, men
jeg syn's godt man kan mærke at unge teenagers er en del af målgruppen.

Hvis du skal have fat i nogle gedigne sci-fi tegnefilm, så tror jeg du skal
over i japansk-produceret anime. Der er i hvert fald mange titler som jeg
finder mindst ligeså gode som spillefilm. Umiddelbart kan jeg ikke komme på
nogen titel i film-længde som opfylder dit alene-langt-ude-i-rummet, men
serien Geneshaft opfylder det måske til dels (desuden har den et totalt fedt
metal-soundtrack ).

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-09-05 01:03

"Frost" <dsl13738NO@SPAMvip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> serien Geneshaft opfylder det måske til dels (desuden har den et totalt fedt

Den ret korte serie gunbusters gør noget andet, der næsten er værre
end "alene ude i rummet".

Den starter som et småfjollet "pigebørn, der lærer at styre
kamprobotter"-værk, men bliver hjerteskærende, da den kaster sig ud i
problemerne med tidsforskydning ved nærlyshastighedsrejser, der river
familier og venskaber i stykker.

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 16-09-05 15:23

Eller hvad med en gang Pitch black, der også har lidt alien elementer.

hilsen

jimmy

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 16-09-05 15:40

"Jimmy Rosenlund" <jylm@nrdc.dk> wrote in message
> Eller hvad med en gang Pitch black, der også har lidt alien elementer.

Den skal jeg gerne være nummer to til at anbefale, den overraskede mig
positivt.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-05 15:59

On Fri, 16 Sep 2005 16:22:38 +0200, Jimmy Rosenlund wrote:

> Eller hvad med en gang Pitch black, der også har lidt alien elementer.

Pitch Black står også på min DVD-hylde
Jeg synes dog at Alien(s) er langt bedre da Pitch Black efter min mening
lider af "action for actionens skyld" og "Supersej enmandshær redder
verdenen" syndromerne og den slags film er ikke lige mig....

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 17-09-05 13:18

MM wrote:
> Hvis det må være tegnefilm så tag et kig på Titan A.E.

Hvis det ikke behøver være på et rumskib, så er der også en meget
splattet film med Jamie Lee Curtis. "Virus", såvidt jeg husker. Den
foregår på et skib. Naturvidenskaben og teknologien er dog ikke bedre
end i andre sci-fi film.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-09-05 15:44

> Jeg mangler lidt tips til en god/underholdende sience fiction film -
> gerne hvor handlingen udspilles på et rumskib langt væk fra alting og
> hvor der foregår mystiske ting og sager.

man fristes til at skrive Rumrejsen År 2001, men sån en gammel klasiker har
du vel allerede set?

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-05 15:51

On Fri, 16 Sep 2005 16:43:43 +0200, sniper_Nolight wrote:

> man fristes til at skrive Rumrejsen År 2001, men sån en gammel klasiker har
> du vel allerede set?

Yes yes! Og det er film lidt i den retning jeg efterlyser, altså med en
handling og plot der giver én noget at tænke over. Og hvis der så kan
blandes lidt videnskab ind i det hele vil det være helt perfekt!

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 16-09-05 22:57

> Yes yes! Og det er film lidt i den retning jeg efterlyser, altså med
> en handling og plot der giver én noget at tænke over. Og hvis der så
> kan blandes lidt videnskab ind i det hele vil det være helt perfekt!

Så skal du da se Solaris.

Mark

Fra : Mr. D

Dato : 16-09-05 15:59

"Jesper Rasmussen" <mejr@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv om det er sience fiction så skal elementerne i filmen være
> troværdige (dvs ikke alt for fantastiske og overnaturlige osv).

Absolut bedste er:
Alien filmene - den slags film, du søger

The Thing - dog på jorden, men samme klaustrofobi
http://www.scope.dk/filmfakta.php?movID=2978
forsøgsstation. Den iskolde fred på bases forstyrres af en udenjordisk
eksistens med alt andet end fredelig hensigter, der kan tage form efter hvad
den slår ihjel. Snart må beboerne kæmpe for livet, uden at vide om deres
kolleger i virkeligheden er monsteret i forklædning.

AVP - dog på jorden men samme klaustrofobi
Starship Troopers (dog 50ersjov)
Blade runner (dog på jorden)
Predator (Dog på jorden)

Ellers er der f.eks.:

Kuglen (sphere)
http://www.scope.dk/filmfakta.php?movID=178
En lille specialenhed sendes ned på bunden af Stillehavet, da man har
opdaget et 300 år gammelt rumfartøj under et koralrev. Inde i det gigantiske
rumskib finder ekspeditionen en mystisk kugle. Den ser ikke ud til at gøre
noget som helst, men efterhånden som de hver især bliver mere optaget af
den, begynder uforklarlige hændelser at finde sted...

Solaris (har jeg ikke selv set)
http://www.scope.dk/filmfakta.php?movID=1878
Psykologen Chris Kelvin bliver sendt til en rumstation, der er i kredsløb
omkring planeten Solaris. Da han ankommer, bliver han overmandet af denne
unikke verdens mysterier. Han opdager, at en leder af ekspeditionen er død.
Samtidig plages han af en erotisk besættelse af en person, som han troede
han havde lagt bag sig, da han forlod jorden.

Pitch Black
http://www.scope.dk/filmfakta.php?movID=3075
Et rumskib nødlander på en fjern planet, hvor tre sole søger for konstant
dagslys. Blandt de få overlevende er politimanden Johns, hans fange Riddick
og piloten Fry. Planetens tidligere indbyggere er blevet spist af lede
monstre, der bor under jorden. Heldigvis kan de ikke tåle sollys, så
passagerne ånder lettet op indtil det opdager at en total solformørkelse er
på vej.

Deep Rising
http://www.scope.dk/filmfakta.php?movID=116
Der er rigtig lagt i kakkelovnen da et hold terrorister og et par
ufrivillige fanger border en affolket luksusliner, kun for at erfare at et
uforskammet bæst har overtaget styrringen.

Og selvfølgelig den rigtigt gode, når den kommer... håber vi: DOOM

Simon

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-05 16:17

On Fri, 16 Sep 2005 16:58:39 +0200, Mr. D wrote:

> Absolut bedste er:
> Alien filmene - den slags film, du søger

Ja - Alien(s) filmene er glimrende! Det fede ved især 1'eren er at
stemningen er så trykket og ildevarslende selv om (eller nok netop
fordi) man ikke ser ret meget til monstret. Derfor synes jeg heller ikke
specielt godt om et par af de andre film du nævner som fx Starship
Troopers og AVP - jeg synes at "stemningen" mangler og det handler kun
om de store slimede monstre. Hellere "ingen monstre og masser af
stemning" end "masser af monstre og ingen stemning"!

> The Thing - dog på jorden, men samme klaustrofobi

Jeps - har set den

> AVP - dog på jorden men samme klaustrofobi
> Starship Troopers (dog 50ersjov)

Nja - OK som underholdning, men ikke rigtigt det jeg søger.

> Blade runner (dog på jorden)
> Predator (Dog på jorden)

De to er også gode

> Kuglen (sphere)

Læste bogen for mange år siden og syntes at det var en rigtigt god bog
så jeg glædede mig da jeg fandt ud af at den kom som film. Blev dog
noget skuffet over filmen som jeg ikke synes var nær så spændende som
bogen. Dog er det ved at være rigtigt mange år siden jeg læste bogen så
måske er det bare mig der har en forkert erindring om bogen....,

> Solaris (har jeg ikke selv set)

Den har jeg faktisk heller aldrig fået set - den kommer med i
overvejelserne.

> Pitch Black
> Deep Rising

Jeg er ikke så begejstret for disse - lidt for meget monsteraction og
lidt for lidt uhygge efter min smag.

> Og selvfølgelig den rigtigt gode, når den kommer... håber vi: DOOM

Har selv spillet en del DOOM den gang det var sejt (det oprindelige
altså) og DET var i hvert fald uhyggeligt. Bliver spændende at se om
filmfolkene kan få den uhygge med over på film...

Tak for de mange forslag - kom endeligt med flere!

Fra : Mr. D

Dato : 16-09-05 16:38

> [...]
> altså) og DET var i hvert fald uhyggeligt. Bliver spændende at se om
> filmfolkene kan få den uhygge med over på film...

Ja, jeg er også inkarneret DOOM I, II og III spiller - og alle, synes jeg,
har været uhyggelige i deres tid. Men hvis du ikke har spillet DOOM III -
jamen altså, hvad skal jeg sige. Den er ikke bare actionmættet. Den er
absolut rædselsvækkende. Jeg tror ikke, du vil kunne genkende meget af DOOM
I i filmen. Det er nok mest treeren, de kører på, mon ikke?

Fik i øvrigt lige fat i Quake II. Aaaah, nostalgien breder sig i det lille
stearinlysoptændte hjem, i takt med at faderen får splattet hjernemasserne
ud på diverse aliens og andet godtfolk i "lakplade-mode". Nu kunne jeg bare
godt tænke mig at få fat på Quake I og DOOM I og II igen.

> Tak for de mange forslag - kom endeligt med flere!

Det ville jeg også meget gerne. Men jeg tror hurtigt, vi ku bli enige om, at
der er lavet alt for få af de stemningsmættede rumgysere

.... forresten hvad med den der, hvor en gruppe mennesker isoleres i en
undergrundsbane fra attenhundredeoggrønhvidkål, mens aliens kredser ind om
dem? Er det "Spieces"?

Simon

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 16-09-05 17:06

On Fri, 16 Sep 2005 17:37:33 +0200, Mr. D wrote:

> [...]
> absolut rædselsvækkende. Jeg tror ikke, du vil kunne genkende meget af DOOM
> I i filmen. Det er nok mest treeren, de kører på, mon ikke?

Jeg har hentet DOOM3 demoen og også set den trailer til filmen, der
flyder rundt på nettet og kan godt se at det ikke ligner DOOM 1 fra
'90erne

> ... forresten hvad med den der, hvor en gruppe mennesker isoleres i en
> undergrundsbane fra attenhundredeoggrønhvidkål, mens aliens kredser ind om
> dem? Er det "Spieces"?

Er det ikke Mimic? I såfald er det ikke aliens, men derimod muterede
kakelakker, men det hjælper ikke de stakkels folk

Fra : Kim2000

Dato : 16-09-05 17:48

> [...]
> ud på diverse aliens og andet godtfolk i "lakplade-mode". Nu kunne jeg
> bare godt tænke mig at få fat på Quake I og DOOM I og II igen.

Det var ógså sjovt at spille Quake II med en ens "monster maskine", dengang
det kom frem havde jeg en pentium200 der knap kunne trække det. I dag kan
jeg spille det i højeste opløsning med alt slået til, det var en ret sjov
oplevelse. Men hold kæft hvor er det nemt i dag - jeg må jo være blevet
bedre med tiden

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-09-05 09:15

Mener der er Mimic http://www.imdb.com/title/tt0044121/

Fra : Mr. D

Dato : 28-09-05 19:48

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse

> Mener der er Mimic http://www.imdb.com/title/tt0044121/

Jep, tak ska du ha

Simon

Fra : TBC

Dato : 16-09-05 17:14

"Jesper Rasmussen" <mejr@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Den har jeg faktisk heller aldrig fået set - den kommer med i
> overvejelserne.

Hvis du godt kan undvære "tju-bang" underholdning (ikke at der nødvendigvis
er noget i vejen med tju-bang), så kan du roligt tage den med i
overvejelserne. Mange syntes den er røvkedelig, men jeg syntes egentlig den
er ganske fængene. Hvis du er typen der kan tygge de lidt mere
actionforladte alternativer, så så jeg selv "code 46" her for et par dage
siden, ikke ligefrem nogen fantastisk film, egentligt en ret banal
kærlighedshistorie, men ikke desto mindre et bud på en film i et lidt
"klaustrofobisk sci-fi univers"

Af yderligere associationer uden for megen "monsteraction", men ikke
nødvendigvis med rumskibe, kan jeg lige brainstorme:

Contact
Matrix
Donnie Darko
Twelve Monkeys
Minority Report
Event Horizon
AI
THX 1138
Gattaca
Equilibrium
eXistenZ
Apollo 13 (Ok, et rumskib, stengt taget jo ikke ligefrem Sci-fi)
The Core

....Brainstorm off

Nå ja, så så jeg i øvrigt "Gardenstate" i sidste uge, ikke Sci-fi men ganske
underholdende "skæv/sød" film om en anhedon amerikansk teenager, som godt
kan anbafales uden at man behøver at råbe højt om den.

Der ud over er der jo et væld af serier at kaste sig over, hvis det skal
være mere end blot et par timers underholdning. F.eks Deep space nine (og de
øvrige Star Trek serier) eller Babylon 5, som imho er solid serie
underholdning i Sci-fi inden for Sci-fi unuverset.

TBC

Fra : Mr. D

Dato : 16-09-05 20:24

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Equilibrium
> eXistenZ
> Apollo 13 (Ok, et rumskib, stengt taget jo ikke ligefrem Sci-fi)

Ikke lige klaus-scifi, men en del gode imellem.

Så må vi heller ikke glemme cremen af cremen:
Dark City
The Thirtenth Floor

Nogle gode:
MIB og MIIB
Det Femte element
Johnny Mnemonic
Virtuosity
Independence Day

.... og nogle andre mere eller mindre blandede...:
Mission to Mars
Red Planet
Pluto
Dune
Children of Dune (serie)
End of Days
Demolition man
Mad Max i tordenkuplen
Sallows helte
Pluto Nash
Left Behind I og II
Battlefield Earth
Time Cop
X-Files - Fight the Future
The Arrival

Nogle af dem er måske blevet nævnt, og der er nogle gode imellem - men igen:
Ikke ligefrem den gode klaustrofobiske "der-sker-noget-mystisk"
rumskibsfilm.

Hvad med The Surface, som kommer. Er det en sci-fi?

Simon

Fra : Steen Jensen

Dato : 16-09-05 17:27

> [...]
> så jeg glædede mig da jeg fandt ud af at den kom som film. Blev dog
> noget skuffet over filmen som jeg ikke synes var nær så spændende som

Præcis min oplevelse.
Bogen er /meget/ god - rigtig god endda, så jeg var skuffet over filmen.
Men sådan går det jo desværre ofte.

--
Steen
Blog http://isteen.blogspot.com

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 17-09-05 13:22

Jesper Rasmussen wrote:
> On Fri, 16 Sep 2005 16:58:39 +0200, Mr. D wrote:
[...]
> [...]
> bogen. Dog er det ved at være rigtigt mange år siden jeg læste bogen så
> måske er det bare mig der har en forkert erindring om bogen....,

Nej, den er lige så god som de fleste af Crichtons andre bøger. Du
husker helt rigtigt.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 17-09-05 13:20

Mr. D wrote:
[...]
> [...]
> den slår ihjel. Snart må beboerne kæmpe for livet, uden at vide om deres
> kolleger i virkeligheden er monsteret i forklædning.

Blev den ikke lavet to gange? Jeg mener meget svagt at kunne huske at
jeg engang læste at John Carpenters udgave var en remake af en meget
ældre film.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-09-05 09:13

Peter Knutsen (usenet) skrev:
> Blev den ikke lavet to gange? Jeg mener meget svagt at kunne huske at
> jeg engang læste at John Carpenters udgave var en remake af en meget
> ældre film.

Du leder efter "The thing from another world" fra 1951
http://www.imdb.com/title/tt0044121/ - ganske udmærket film

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 16-09-05 16:39

> [...]
> selv om det er sience fiction så skal elementerne i filmen være
> troværdige (dvs ikke alt for fantastiske og overnaturlige osv).

Ved ikke om det er helt det du ligner efter, men de gamle Planet of the
Apes-film er gode (den første er bedst, derefter går det ned ad bakke ...),
de starter i hvert fald med at foregå i rummet :P

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-09-05 16:59

> [...]
> ...),
> de starter i hvert fald med at foregå i rummet :P

enig - den gode gamle planet of the apes er fantastisk... og så er det jeg
spiller ud med min sædvanlige trumf: The Omega Man - magen til atmosfærisk
film skal man lede længe efter... men ude i rummet er det ikke

Fra : nd

Dato : 16-09-05 19:21

> [...]
> selv om det er sience fiction så skal elementerne i filmen være
> troværdige (dvs ikke alt for fantastiske og overnaturlige osv).

Silent Running? Den er godt nok ikke specielt mystisk, men det er lidt af en
sci-fi klassiker.
Ellers er der Solaris, jeg kan ikke rigtign huske Tarkovsky's udgave borset
frab at den er meget lang. Soderbergs udgave er ok, men lidt kort

vh

Niels

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-09-05 20:14

"nd" skrev i en meddelelse

> Silent Running? Den er godt nok ikke specielt mystisk, >men det er lidt af
en
> sci-fi klassiker.

Rigtig men Jesper skrev jo også

citat :
Det må også gerne være film med en vis realisme forstået på den måde at
selv om det er sience fiction så skal elementerne i filmen være
troværdige (dvs ikke alt for fantastiske og overnaturlige osv).
citat slut :

og så er Silent Running ikke til at komme uden om

kom også lige til at tænke på
Dark Star af Carpenter (et low budget mesterværk)
http://www.imdb.com/title/tt0069945/

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 17-09-05 13:27

Michael Meidahl Jensen wrote:
[...]
> kom også lige til at tænke på
> Dark Star af Carpenter (et low budget mesterværk)
> http://www.imdb.com/title/tt0069945/

Jeg så den for mange år siden, og syntes den var åndssvag.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 16-09-05 19:42

Hvad med THX 1138

Jeg har ikke selv set den, men den er da næsten det du søger også.....tror
jeg?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-09-05 17:59

"Jesper Rasmussen" skrev i en meddelelse

> Hej hej.
>
> Jeg mangler lidt tips til en god/underholdende sience >fiction film -
> gerne hvor handlingen udspilles på et rumskib langt væk >fra alting og
> hvor der foregår mystiske ting og sager.

For mig er det rum filmen over alle :)

Silent Running
http://www.imdb.com/title/tt0067756/

Fra : ASKF

Dato : 16-09-05 18:13

Jesper Rasmussen ytrede sig i
<432ac33a$0$18650$14726298@news.sunsite.dk> med dette:

> [...]
>selv om det er sience fiction så skal elementerne i filmen være
>troværdige (dvs ikke alt for fantastiske og overnaturlige osv).

Ikke rum, men ellers er Gattaca en af mine favoritter. Det er et drama
totalt uden action og hvad jeg vil betegne som en ægte science fiction
film (indeholder intet som ikke kan extrapoleres ud fra eksisterende
viden og samfundstendenser).
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 17-09-05 13:26

ASKF wrote:
> [...]
> totalt uden action og hvad jeg vil betegne som en ægte science fiction
> film (indeholder intet som ikke kan extrapoleres ud fra eksisterende

Når jeg siger at der ikke findes nogen science fiction-film, så minder
en af mine bekendte mig altid om eksistensen af Gattaca. Men jeg har
ikke fået set den endnu. Den går jævnligt på TV3 eller 3+, men de viser
kun halvdelen af filmen, og det kan jeg ikke klare.

(Såvidt jeg husker så handler filmen dog lidt om rummet alligevel, idet
hovedpersonen jo netop vil være astronaut, men ikke må fordi samfundet
fikserer hysterisk på folks genotype i stedet for at udvælge efter det
der er relevant, nemlig fænotypen)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : ASKF

Dato : 20-09-05 01:00

Peter Knutsen (usenet) ytrede sig i
<432c0a93$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>ikke fået set den endnu. Den går jævnligt på TV3 eller 3+, men de viser
>kun halvdelen af filmen, og det kan jeg ikke klare.

Den skal ikke ses i en beskåret ViaSat version, så det er et fornuftigt
valg.

Tror det er et år eller to siden jeg først så dig nævne din kammerats
anbefaling, så du må da snart få dig taget samme til at se denne
fortrindelige film.

> [...]
>hovedpersonen jo netop vil være astronaut, men ikke må fordi samfundet
>fikserer hysterisk på folks genotype i stedet for at udvælge efter det

Det er helt korrekt, og faktisk er det stadig et meget aktuelt tema,
selvom det har været behandlet i litteraturen til hudløshed.

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-09-05 12:32

Jeg har den på dvd. Send en mail hvis 50+pp er ok.

/jim (fjern det indlysende i min mail-adresse)

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-09-05 14:49

Jim Andersen wrote:
> Jeg har den på dvd. Send en mail hvis 50+pp er ok.

Jeg kan ikke se kopibeskyttede DVDer, p.g.a. den måde jeg har sat min
udstyr op på (mit antikke fjernsynsapparat har ikke SCART-stik, så
signalet må en tur via min videomaskine, og så kløjs det i den
kopybeskyttelse som der er på de fleste film-DVDer)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-09-05 10:07

Peter Knutsen (usenet) wrote:

> [...]
> signalet må en tur via min videomaskine, og så kløjs det i den
> kopybeskyttelse som der er på de fleste film-DVDer)

Ikke på min video

Skal jeg lave en backup med dvd-shrink? Den (er jeg ret sikker på.. jeg
checker det lige først) fjerner kopibeskyttelsen. Så kan du få begge 2 for
60+pp.

/jim

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 21-09-05 10:17

Jim Andersen wrote:

> Ikke på min video

Godt for dig. Jeg har også hørt at man kan komme udenom problemet ved
hjælp af en såkaldt modulator.

> Skal jeg lave en backup med dvd-shrink? Den (er jeg ret sikker på.. jeg
> checker det lige først) fjerner kopibeskyttelsen. Så kan du få begge 2 for
> 60+pp.

Tak for tilbudet, men jeg er egentlig ikke filmsamler.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Rune Zedeler

Dato : 16-09-05 18:28

Ikke hvad du spørger efter, min Galaxy Quest er en helt fantastisk Star
Trek-parodi.
Både trekkies og anti-trekkies elsker den.

-Rune

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 17-09-05 13:26

Rune Zedeler wrote:
> Ikke hvad du spørger efter, min Galaxy Quest er en helt fantastisk Star
> Trek-parodi.
> Både trekkies og anti-trekkies elsker den.

Ja, det er en fed film.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 16-09-05 21:25

Ved ikke om de er nævnt men :

Alien
Spacehunter
Rumstation Jupiter
I Robot
Terminator (var faktisk sci-fi i sin tid
Det sorte hul
Nærkontakt af tredie grad
Tron

Øh Abyss, hva hedder den på dansk (Dybet ???), for så er den med
.

Hmm måske ikke helt "lovligt" her, men Final Fantacy og Titan.

Stealth
The Core (ved godt nogen synes den er skod, men jeg synes den er ok)
Space Cowboys
The Lift (sci-fi gys)
The Hitch Hikers Guide To The Galaxy

Fra : Jim Andersen

Dato : 16-09-05 16:49

Jesper Rasmussen wrote:
> Hej hej.
>
> Jeg mangler lidt tips til en god/underholdende sience fiction film -
> gerne hvor handlingen udspilles på et rumskib langt væk fra alting og
> hvor der foregår mystiske ting og sager.

I skuffer mig, kære gruppe. Tænk at ingen har foreslået Outland
http://www.imdb.com/title/tt0082869/

Den har lige alt det der efterlyses. Og så er den mægtigt god.

/jim

Fra : ML-78

Dato : 17-09-05 09:11

Jesper Rasmussen skrev:

> Nogen bud?

De oplagte er selvfølgelig:

"2001"
"Soljaris" (1971)
"Alien"

Desuden kan følgende også anbefales:

"Terrore nello spazio" - Mario Bava-filmen som "Alien" har taget meget
fra.
"Outland" - lang tid siden jeg har set den men jeg husker den som ret
spændende. Foregår på en rumstation hvor folk dør under mystiske
omstændigheder.
"Eolomea" - en rumstation bliver pludselig tavs og et antal fragtskibe
dertil forsvinder sporløst.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-09-05 09:22

On Sat, 17 Sep 2005 10:11:10 +0200, "ML-78"
<nneewwss@DELETETHISkabelmail.dk> wrote:

>"Soljaris" (1971)

Den er efter min mening dræbende kedsommelig, hvorimod Soderberghs
remake jo ligefrem er underholdende på en meget intelligent måde. Ikke
fordi det er en komedie - snarere en tragedie, som Strindberg ville
have lavet dem, hvis han havde skrevet SF.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 17-09-05 11:49

Niels Søndergaard skrev:

> Den er efter min mening dræbende kedsommelig,

Det har efterhånden været diskuteret en del gange herinde . Jeg synes
de 2 timer og 45 minutter den varer går meget hurtigt.

ML-78

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 17-09-05 10:38

> [...]

>"Outland" - lang tid siden jeg har set den men jeg husker den som ret
>spændende. Foregår på en rumstation hvor folk dør under mystiske

Har været vist på dansk TV nogle gange under navnet "Rumstation Jupiter".

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Lyrik

Dato : 17-09-05 13:19

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> skrev i en meddelelse

> Har været vist på dansk TV nogle gange under navnet "Rumstation Jupiter".
+++++++++++++++++++++++++++++++
Tak for din definition af navnet på denne film. Den vil jeg se igen.
Mine egne sci-fi favoritter er:
Blade Runner
Brazil
Total Recall
Aliens

Brazil er en "fremtidsfilm" som er rystende aktuel i dag.
Fra 1885 så vidt jeg husker, hvor den overordnede idé er det
gennemkontrollerede samfund, i beton og med en industriel forurening uden
sidestykke.
Folket holdes sammen i deres elendighed af et bureukrati som hele tiden at
taler om kampen imod terroristerne.
Præsidenten hedder mister "Helpman" meget a-pro-pos.
En TV-butik er tilsyneladende offer for en terrorbombe som startoplæg.
I TV udspørges mister Helpman om kampen mod terror.
De er lige ved at vinde kampen mod terroristerne siger Helpman. Journalisten
siger at terroren nu kører på "12" år, men mister Helpman replicerer at det
kun beror på "bad sportsmanship" Terroristerne kan bare ikke tåle at se den
bedste mand vinde.
Folk anklages og føres væk på mistanker og liberalisterne har vundet den
endelige sejr med deres koncept hvor man selv betaler for sin egen
rettergang og tortur.
Den nyplukkede fange får straks tilbudt forsikringsordninger som skal hjælpe
ham igennem processerne.

Flere af den slags?

Hilsen
Jens

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 17-09-05 15:03

Lyrik wrote:
[...]
> Brazil er en "fremtidsfilm" som er rystende aktuel i dag.
> Fra 1885 så vidt jeg husker, hvor den overordnede idé er det

Du husker forkert

> gennemkontrollerede samfund, i beton og med en industriel forurening uden
> sidestykke.

Jeg husker ikke nogen specielt fremtrædende forureningsproblematik.

> Folket holdes sammen i deres elendighed af et bureukrati som hele tiden at
> taler om kampen imod terroristerne.

Ja, jeg genså starten af den for et års tid siden, og det var da ret
tankevækkende. Men i virkeligheden er det jo logisk nok, at når en stat
begynder at undertrykke et tilstrækkeligt stort segment af befolkningen,
så vil nogle af dem bruge terror i kampen for deres frihed.

> Præsidenten hedder mister "Helpman" meget a-pro-pos.

Den forstår jeg ikke.

> [...]
> rettergang og tortur.
> Den nyplukkede fange får straks tilbudt forsikringsordninger som skal hjælpe

Næppe helt så "over the top", desværre.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Brian P

Dato : 17-09-05 18:46

Fra : Jesper

Dato : 18-09-05 11:31

> [...]

> selv om det er sience fiction så skal elementerne i filmen være
> troværdige (dvs ikke alt for fantastiske og overnaturlige osv).

The Last Starfighter(1984)
12 Monkeys(1995)
Things To Come(1936)
Metropolis(1927)
Creature AKA Titan Find(1985)

Hvis den må være animeret, så kan jeg anbefale Starchaser: The Legend of
Orin(1985)
Final Fantasy(2001)
Rock & Rule(1983)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 18-09-05 11:39

2010 (ja, seriøst)
Outland / Rumstation Jupiter
Hitchhikers Guide to the Galaxy ^^

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-09-05 15:16

Lyrik wrote:

> Flere af den slags?

Hvis du kunne lide Brazil, kan du m`ske også lide THX 1138,
Equilibrium eller Cube.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-09-05 16:12

Den 19-09-05 16.15 skrev Lars Hoffmann følgende:

> Hvis du kunne lide Brazil, kan du m`ske også lide THX 1138,
> Equilibrium eller Cube.

Tja, jeg kunne mægtig godt lide Equilibrium, Cube var ok, men THX så jeg
vist kun 15-30 minutter af, så opgav jeg. Og flovt nok kan jeg ikke
huske Brazil, selvom jeg mener at have set den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Lyrik

Dato : 20-09-05 12:37

Lyrik wrote:

> Flere af den slags?

Hvis du kunne lide Brazil, kan du m`ske også lide THX 1138,
Equilibrium eller Cube.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
+++++++++++++++++
Det skriver jeg mig bag øret. Tak for det. De film må jeg se at få set.

Hilsen
Jens

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 20-09-05 14:44

Jesper Rasmussen wrote:
> [...]
> forstået på den måde at selv om det er sience fiction så skal
> elementerne i filmen være troværdige (dvs ikke alt for fantastiske og

Hvad med nogle af de gode gamle?

Forbidden Planet
Soylent Green
Logan's Run

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-09-05 09:22

Jesper Brogaard skrev:
> Forbidden Planet
> Soylent Green
> Logan's Run

Jeg undrede mig over hvor de film blev af i debatten - alle 3 er
anbefalet herfra også

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 22-09-05 12:25

Optimus Prime wrote:

> Jeg undrede mig over hvor de film blev af i debatten - alle 3 er
> anbefalet herfra også

Især ka' jeg godt li' Forbidden Planet, som jeg føler at Sphere (udmærket
film) er meget inspireret af.

....meeen det ka' være lidt svært at se (en ung) Leslie Nielsen i en seriøs
rolle, he he....

Uh, alene plakaten for Forbidden Planet http://www.imdb.com/title/tt0049223/

Kan den købes nogle steder, som leverer uden problemer til DK?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Morbid Angel

Dato : 22-09-05 13:02

On Thu, 22 Sep 2005 13:24:40 +0200, "Jesper Brogaard" <me@privacy.net>
wrote:

>Kan den købes nogle steder, som leverer uden problemer til DK?

Det eneste sikre sted, er nok at købe den her:
http://www.axelmusic.com/productDetails/012569505926

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 22-09-05 16:36

" <morbid@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det eneste sikre sted, er nok at købe den her:
> http://www.axelmusic.com/productDetails/012569505926

Tak, men det var nu plakaten jeg tænkte på

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 20-09-05 22:03

Jesper Rasmussen wrote:
> [...]
> selv om det er sience fiction så skal elementerne i filmen være
> troværdige (dvs ikke alt for fantastiske og overnaturlige osv).

Nu er den jo ikke udkommet endnu. Men Firefly filmen Serenity lyder som
noget for dig. Forholdvis "realistisk" Sci-Fi, med et western præg.

Serien er udemærket og filmen er vist heller ikke så slem.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 22-09-05 08:24

> [...]

> serien Geneshaft opfylder det måske til dels (desuden har den et totalt fedt

Nu har jeg ikke fuldt med i tråden, så jeg ved ikke det er blevet
nævnt, men den nye Battlestar Galactica serie er rigtigt god og
opfylder bestemt kravet om alene-langt-ude-i-rummet.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Henrik Madsen