God skrædder i Phuket, og hvad skal jeg fo~
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 28-10-05 23:17

Jeg skal til Thailand i december/januar og vil gerne høre jeres erfaringer
med at få syet jakkesæt dér:

Stoffet skal være 80-100% Super 100 eller 120 og jeg havde tænkt mig at
medbringe et sæt som jeg synes sidder godt på mig for at det kunne bruges
som målestok / stil-inspiration.

Jeg køber normalt Boss i prisklassen 4500-5500 kr. - er der nogen der har
reel erfaring med kvalitetsforskellen på jakkesæt købt i DK i den
prisklasse og så jakkesæt syet i Phuket?

Hvad skal jeg forvente at betale for 1 eller 2 sæt og hvor meget for ekstra
bukser?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: news at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : E. Vi/Ha

Dato : 29-10-05 13:54

Har selv fået syet tøj i Thailand og jeg vil tro at du kan få et
sæt i bedste kvalitet til 8-900 kr og bukser 2-300 kr., det er
en god ide at tage et sæt med, og endelig prøv det hellere en
gang for meget end for lidt.

God rejse !

Mvh/EVH

Fra : Coppi

Dato : 29-10-05 17:36

Hej Kenneth.

Kender ingen skrædder på Phuket, men her er et godt tip.

Tag hen til skrædderen en af de første dage, så du har tid til, at prøve
mange gange og sig du skal hjem noget før end du skal.
Har hørt om en der først fik tøjet i sidste minut, før han skulle hjem og så
var det altså ikke helt, som han regnede med.

coppi

Fra : Steen Johansen

Dato : 30-10-05 10:29

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
> Regards / Med venlig hilsen
> Kenneth
>
> e-mail: news at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Gå til skræderen den første dag se prisen 100US for et sæt
bestil 2 sæt med 2 ekstra par bukser og tilbyd ham 1300kr ca 8000 Bath
gå din vej og fortæl ham at du vil se andre steder?
Hvis han lader dig gå!
Kom tilbage dagen efter og fortæl han at du har været andre steder og spør
ham om han vil have ordren?
Alle skrædere i Phuket får syet deres ting de samme steder så valg af
foretning er ligegyldigt
stoffet er svindel med mange forskellige mærker, men alt er fremstillet i
Thailand og når skræderen har solgt 1 sæt er hele stof rullen betalt
foretningen betaler under 100kr for at få det syet

Tip hold stoffet op mod lyset, kan man se igennem er det OK hvis ikke er det
ikke til at have på.
alt stof de har er fremstillet af samme matriale som bæreposer fra bilka!
orginalt stof til et sæt koster over 2000 kr
Fup ja, men det er OK.
En anden muglighed er at have stoffet med hjemmefra og gå direkte til
skrædder værkstedet og betale 7 til 800 Bath
MvH Steen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 30-10-05 13:10

Steen Johansen wrote:
> [...]

> alt stof de har er fremstillet af samme matriale som bæreposer fra bilka!
> orginalt stof til et sæt koster over 2000 kr

Der findes selvfølgelig mange andre muligheder end disse skrækscenarier
som Steen har oplevet, og som han så igen og igen finder nødvendigt at
generalisere omkring.

Alt stof er ikke det samme.
Du kan evt hvis du ikke kan finde rundt i det tage, et stykke stof med
derned hjemme fra, hvad ikke er muligt for Steen kunne jo være muligt
for dig nemlig en meget simpel kvalitetskontrol både inden og efter det
er færdigt.

En anden mulighed er at købe stoffet i BKK og få det syet i phuket eller
hvor du skal hen.
Hvis originalt stof til et sæt koster over 2000 kr hvorfor kan man så
købe et jakkesæt i en almindelig forretning i DKK for 1000-1500 uden at
der er nogle der gør vrøvl, men de er måske ikke lavet af plastik?

Steen dine postulater er meget tyndbende og du må på et eller andet
tidspunkt til at underbygge dem.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Steen Johansen

Dato : 30-10-05 17:42

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4364b811$0$41146$14726298@news.sunsite.dk...
> Steen dine postulater er meget tyndbende og du må på et eller andet
> tidspunkt til at underbygge dem.
>

> --
> Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Kilde: Min kusine Hanne, hendes mand har handlet med stoffer i 25 år
men en makker som dig er svær at fotælle noget
nærmest som at tale med en Jehovit

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 30-10-05 18:01

Steen Johansen wrote:
> [...]
>
> Kilde: Min kusine Hanne, hendes mand har handlet med stoffer i 25 år
> men en makker som dig er svær at fotælle noget

Din kusine Hannes mand er jo ikke noget der underbygger at alt tøj du
køber i Phuket er lavet af plastik vel?

Det er ikke interresant hvem der leverer argumenterne, men hvad
argumenterne består af, noget der burde være almen viden.

Det er jo bare løse påstande ssom du aldrig kommer med argumenter for.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Steen Johansen

Dato : 30-10-05 23:42

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4364fc30$0$41144$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> argumenterne består af, noget der burde være almen viden.
>
> Det er jo bare løse påstande ssom du aldrig kommer med argumenter for.

Hvis man har handlet med stoffer i 25 år og fortæller mig hvad mine habitter
er lavet af så har jeg tillid til at det passer
de materialer de anvender er en slags "ulden goritex agtig" og ikke et natur
produkt.Prøv at sætte ild til en tråd og den brænder og krummer sig sammen
kugleagtig og lugten er plastik agtig og ikke hverken uld eller bomuld agtig
på mange af deres stof ruller er anvendt navnet Cashmere eller lign Of
London osv-- alt er svindel
Næste gang du kommer derned så gå dem på klingen og du vil opdage at jeg har
ret
Man kan jo også se hvad Thailand impoterer, (cashmere and made in north
China from Mongolia goats.)
det havde været en god ide for dig så havde du ikke behøvet et udstille din
dumhed

http://www.answers.com/main/ntquery;jsessionid=83btsu05id19?tname=cashmere-wool&method=5&sbid=lc03a&linktext=Cashmere%20wool

http://www.onlinesuits.com/fabricsuitings.html

EXECUTIVE COLLECTIONS
Linen with Silk
Micro Fiber in Bead Pinstripe
Linen with Cotton
Micro fine Mohair Cashmere
Super fine kid mohair cashmere wool (England)
Sandwash Silk

SUPERIOR COLLECTIONS
Viscose Silk
Super Fine Rochet
Vicuna with mink and cashmere wool - Flannel (England)
Tasmanian wool with mink and cashmere
Super 180s Wool with Cashmere (Italy)
Raw Silk
PLATINUM COLLECTIONS
100% Pure Linen in Solids
100% Pure Linen in Stripes
Wool Cashmere in Colored Pinstripes (Italy)
Wool Cashmere (Heavy weight, England)
Wool Cashmere (All year round, Italy) - Most Popular
Wool Cashmere in Tone on Tone by Cesare Trotti (Italy)
Wool Cashmere in Solids by Enrico Zenoni (Italy)
Cool Wool With Cashmere and Silk Blend (Italy)
Cashmere Wool in Herringbones (England)
Pure Cashmere (Italy)
MASTER COLLECTIONS
Laserfine with Superfine Wool rich by Luciano (Italy)
100% Wool by Reda (Italy)
MvH Steen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 31-10-05 07:18

Steen Johansen wrote:
> [...]
>
> Hvis man har handlet med stoffer i 25 år og fortæller mig hvad mine habitter
> er lavet af så har jeg tillid til at det passer
Men hvis du slav havde kigge t ordentligt efter og tjekket det ville det
vel også have luigtet af plastik?

Ja og hvis jeg køber kød hod slagteren og det er røddent, så ved jeg det
er røddent, men da ikke hos alle slagtere.
Og da ikke alle udskæringer.
> [...]
> på mange af deres stof ruller er anvendt navnet Cashmere eller lign Of
Men det er ikke sandheden.
Der findes i Thailand skræddere der laver tøj af uld bumuld silke osv.
Vi købte Silke i BKK og dem der syede det herhjemme var ikke i tvivl om
at vi havde købt overordentlig fin kvalitet.
> Næste gang du kommer derned så gå dem på klingen og du vil opdage at jeg har
> ret
Det trænger du vist selv til at gøre?
> Man kan jo også se hvad Thailand impoterer, (cashmere and made in north
> China from Mongolia goats.)
Hvad Thailand importerer? Det forstår jeg ikke hvis det er de 2 link du
har sat op her, hører de jo ingen steder hjemme.
> det havde været en god ide for dig så havde du ikke behøvet et udstille din
> dumhed

Jeg beskylder jo ikke dig der køber jakkesæt af plastik for noget? Hvem
er det lige der dum her?
Beder dig bare om ikke generalisere ud fra egne bitre erfaringer, så
andre tror at de ikke kan købe tøj i Thailand, for det ved jeg at de kan.
Og du erklærer alle Thailændere der handler med tøj for svindlere det er
gangske enkelt ikke fair.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 30-10-05 13:01

Hej

Jeg fik syet et sæt sidste år og er rigtig godt tilfreds med det, men
at samligne det med et boos eller armani sæt vil være synd.

Jeg tror at man skal købe det for det, det er og ikke mere. Jeg skal
ikke kunne sige om man kan købe et kvalitetssæt dernede.

Jeg bestilte to sæt kl.18 og de var klar næste dag kl. 12, så det
kan godt gå stærkt hvis det skal. Men det skal også siges at der
ikke var så mange turister på det tidspunkt - ugen efter flodbølgen.

Jeg gav 700 kr pr. sæt mener jeg. Hvis du vil have et billigt boos
jakkesæt har hugo boss hvist en outlet butik i stutgard i tyskland.

M.V.H
JW

Fra : jce

Dato : 30-10-05 23:51

<wolff13@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Kenneth..
jeg har sendt dig en mail.... Jeg vil lige tilføje at jeg har et Armani
jakkesæt... og det er ikke spor bedre kvalitet end dem jeg fik syet
dernede.. De var også 4-5 dage om at sy dem, og der var 3 fittings inden de
var færdige, Så Boss Tailer i Karon som jeg har anbefalet dig er super...

Vh Jens

Fra : JK

Dato : 31-10-05 13:08

On 28 Oct 2005 22:16:52 GMT, Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am>
wrote:

> [...]
>
>Stoffet skal være 80-100% Super 100 eller 120 og jeg havde tænkt mig at
>medbringe et sæt som jeg synes sidder godt på mig for at det kunne bruges

Stoffet starter du med at udvælge. Man vælger vel noget kashmir med
silke (silke krøller, kasmir hindrer krøl). Du kan få stoffer af
bedste kvalitet.

>Jeg køber normalt Boss i prisklassen 4500-5500 kr. - er der nogen der har
>reel erfaring med kvalitetsforskellen på jakkesæt købt i DK i den
>prisklasse og så jakkesæt syet i Phuket?

Jeg fik syet i Hua-Hin i 2001:

et jakkesæt, som jeg vil kalde en lysegrå Boss. Samme snit, let
sommerjakkesæt. En anden jakke i blålig tern. 3 par bukser og 3
skjorter med monogram, 3 slips.

Jeg er meget glad for det hele, stadigvæk. Det passer stadig, men jeg
er jo også sportsmand (cykelrytter).

>Hvad skal jeg forvente at betale for 1 eller 2 sæt og hvor meget for ekstra
>bukser?

Jeg kan ikke rigtig huske det mere. Men jeg tror, at det var ca. 3300
kr. for det hele. De billigste tilbud derovre kostede vel halvdelen.
Jeg brugte 4 dage med prøvninger 4 ialt gange, og de hentede mig/os på
hotellet.

De gemmer ens mål i nogle år, så man kan få syet mere via mail, hvis
man vil.

Der er vist en importgrænse på 2800 kr. Men jeg bar bare det hele
igennem tolden på bøjlen med et omslag påsat min internationale
adresse, hvis jeg skulle glemme det et sted.

Det var en ret god oplevelse alt i alt !

Vores erfaring var, at herretøj kan de levere i pæne snit. Men dametøj
er de lidt bagefter med (altså designet).

mvh

John

Fra : JK

Dato : 31-10-05 13:21

On Mon, 31 Oct 2005 13:08:24 +0100, JK <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

Husk at købe nogle bælter på natmarked. Boss-efterligninger, calvin
klein og dem alle, koster kun ca. 40 kr. pr. stk.

Jeg tror jo slet ikke, at det er kopivarer. De produceres vel i
thailand, og det er en fabriks-outlet pris.

De T-shirts jeg købte derovre kostede vel 40-50 kr. stykket. De er
stadig ligeså flotte (4 års flittig brug og hundredevis af
vaskninger), så kvaliteten er der altså ikke noget i vejen med.

mvh

John

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 31-10-05 15:07

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> Jeg skal til Thailand i december/januar og vil gerne høre jeres erfaringer
> med at få syet jakkesæt dér:

Jeg fik syet to sæt i Pataya (et råd: Hold jer væk fra den by...
Forfærdeligt). Nå, men jeg betalte altså 650 pr. sæt, to forskellige steder
(dog efter en del handlen). Derudover købte jeg skjorter.

De lavede mange ting om, som vi foreslog ved første og anden fitting - uden
problemer. Begge sæt er super fede, og som sagt, kan du helt selv vælge
hvordan de skal se ud. Det ene fik jeg bestilt eftermiddagen før vi tog
afsted - det var klar dagen efter. Det var dog rarest med det andet, hvor
der var tid til at lave flere ændringer.

Skjorterne lever til fulde op til hvad du kan købe herhjemme, og kostede
knap 100 kr.

Jeg er ikke normalt "jakkesæt-typen", men går ikke udfra kvaliteten kan
sammenlignes med Boss/Armani, med mindre du da vælger de "dyreste" stoffer,
måske... Jeg kan kun sige de er behagelige at have på, og passer perfekt.
Indehaverne af skrædderforretningerne var særdeles flinke og
servicemindede - begge steder indere. Jeg havde slet ikke den samme
fornemmelse her, som hos mange af de fuskere jeg mødte i eksempelvis Kina.

Mvh.
Lars

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-11-05 21:53

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in

> Jeg skal til Thailand i december/januar og vil gerne høre jeres
> erfaringer med at få syet jakkesæt dér:

Mange tak til alle for de gode råd!