Antal stjerner for hoteller.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-10-05 19:30

Kan nogen henvise til en beskrivelse af hvad antallet af stjerner
betyder for tyske hoteller.?

Altså hvad der skal til for om man kan få 3 eller 4 stjerner.
Er der nogen standard de skal følge.?

Jeg er klar over at i Danmark er det efter vurdering af hotellernes
branche-organisation.

Ekstra spørgsmål:
Eksisterer der en international retningslinie for antal stjerner.?

Mvh. Jørgen

Fra : jce

Dato : 20-10-05 22:17

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen standard de skal følge.?

> Ekstra spørgsmål:
> Eksisterer der en international retningslinie for antal stjerner.?

Ja, der er ret klare retningslinier for dette, Såen er det ihvertfald for
vestlige lande.. Ved ikke hvad de hedder dem der bestemmer det, men ved det
fordi jeg kender nogle der bestyrer et hotel.. Så det er altså ikke bare
nogle de "klister" på

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-10-05 19:40

jce wrote:

> [...]
> fordi jeg kender nogle der bestyrer et hotel.. Så det er altså ikke bare

Det var jeg faktisk klar over... :o|

Det fremgår måske ikke af indlægget.?

Jeg søgte en definition af hvordan man fik stjernerne.

Mvh. Jørgen

Fra : jce

Dato : 24-10-05 22:53

> Det var jeg faktisk klar over... :o|
>

> Det fremgår måske ikke af indlægget.?
>

> Jeg søgte en definition af hvordan man fik stjernerne.

Jamen eftersom du bedes så pænt... så har jeg fundet det på google. her er
et link over hvad standarten mht stjerner er for danske hoteller.
http://www.horesta.dk/index.asp?id=290

Og her er listen over hvilke "Associations" der bestemmer det i andre
lande... går ud fra at man også kan se hvordan de måler deres *stjerner*
http://www.hotrec.org/country.html

Håber det var det du ledte efter...