"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev i en meddelelse
news:43628ba9$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >
> > Ja husk sidevognen ellers vil "til flere anordninger" forsvinde og hvis
> > ikke
> > er typegodkendt eller godkendelse fra fabrik, aldrig komme til at stå
der
> > mere
>
> Øhh, ok sidevognen skal være monteret, men hvad mener du med
typegodkendelse
> fra fabrik? sådan en har jeg da ikke, og hvad mener du med ALDRIG? man kan
> vel godt syne den som solo for senere at syne den med sidevogn igen, eller
> hvad? ikke fordi der er en fordel i det, men jeg må da godt kører solo
> selvom den er synet med sidevogn, men hvad menes der helt nøjagtigt med
"til
> flere anordninger" ?
Nu ved jeg jo ikke hvad det er for en cykel, men sidevognscykler kan synes
hvis fabrikken siger okay.
Det gælder MZ, Jawa, Moto Guzzi, Harley Davidson og Ducati!!!!! Og sikkert
flere.
Alle cykler med stivt stel, kan også synes med sidevogn.
Så er der cykler som bliver enkeltypegodkendt med sidevogn, en del fordi der
er en tysk godkendelse på dem.
Og så er dem og det er rigtig mange, der er blevet godkendt direkte af en
synshal, hvor der er noteret alla "til flere anordninger".
Hvis den sidste kommer til syn uden sidevogn, er det ulovligt at mont
sidevogn på den efter (det er det nu på alle, der ikke har været til sidste
syn med sidevogn) og der kommer sikkert aldrig mere en godkendelse til
sidevogn igen.
Da der står i detailforskrifter for motorkøretøjer, at motorcykler med
støddæmper på baghjul, skal have godkendelse af fabrikken eller af et
anerkendt prøveinstitut, for at få godkendt sidevogn.
Og der er blevet strammet meget op på det de sidste år.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk