syn med sidevogn???
Fra : Jan

Dato : 28-10-05 10:55

Hvordan er det lige når en Mc skal synes, skal sidevognen være monteret el.
kan man møde op kun med en solo maskine?

Grunden til at jeg spørger er at på min registrerings attest står der: "til
flere anordninger" og så skulle man jo næsten mene at jeg kan montere en
hvilken som helst sidevogn på enten med kasse el. med passager plads el.
lignende.
Men igen, hvis dette er tilfældet, skulle man jo mene at en sidevogn også
skulle synes ligesom f.eks. en trailer el. campingvogn.

jd

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-10-05 12:29

Jan skrev:
> [...]
> flere anordninger" og så skulle man jo næsten mene at jeg kan montere en
> hvilken som helst sidevogn på enten med kasse el. med passager plads el.

Den skal naturligvis medbringes. Det er blandt andet
sammenkoblingen der skal kontrolleres.

> Men igen, hvis dette er tilfældet, skulle man jo mene at en sidevogn også
> skulle synes ligesom f.eks. en trailer el. campingvogn.

Men dem du nævner der er jo oftest godkendt til synsfri
sammenkobling.

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-05 18:32

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

"til

> Den skal naturligvis medbringes. Det er blandt andet
> sammenkoblingen der skal kontrolleres.

Ja husk sidevognen ellers vil "til flere anordninger" forsvinde og hvis ikke
er typegodkendt eller godkendelse fra fabrik, aldrig komme til at stå der
mere

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jan

Dato : 28-10-05 21:36

> Ja husk sidevognen ellers vil "til flere anordninger" forsvinde og hvis
> ikke
> er typegodkendt eller godkendelse fra fabrik, aldrig komme til at stå der
> mere

Øhh, ok sidevognen skal være monteret, men hvad mener du med typegodkendelse
fra fabrik? sådan en har jeg da ikke, og hvad mener du med ALDRIG? man kan
vel godt syne den som solo for senere at syne den med sidevogn igen, eller
hvad? ikke fordi der er en fordel i det, men jeg må da godt kører solo
selvom den er synet med sidevogn, men hvad menes der helt nøjagtigt med "til
flere anordninger" ?

jd

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-05 22:54

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad? ikke fordi der er en fordel i det, men jeg må da godt kører solo
> selvom den er synet med sidevogn, men hvad menes der helt nøjagtigt med

Nu ved jeg jo ikke hvad det er for en cykel, men sidevognscykler kan synes
hvis fabrikken siger okay.
Det gælder MZ, Jawa, Moto Guzzi, Harley Davidson og Ducati!!!!! Og sikkert
flere.
Alle cykler med stivt stel, kan også synes med sidevogn.
Så er der cykler som bliver enkeltypegodkendt med sidevogn, en del fordi der
er en tysk godkendelse på dem.
Og så er dem og det er rigtig mange, der er blevet godkendt direkte af en
synshal, hvor der er noteret alla "til flere anordninger".
Hvis den sidste kommer til syn uden sidevogn, er det ulovligt at mont
sidevogn på den efter (det er det nu på alle, der ikke har været til sidste
syn med sidevogn) og der kommer sikkert aldrig mere en godkendelse til
sidevogn igen.
Da der står i detailforskrifter for motorkøretøjer, at motorcykler med
støddæmper på baghjul, skal have godkendelse af fabrikken eller af et
anerkendt prøveinstitut, for at få godkendt sidevogn.
Og der er blevet strammet meget op på det de sidste år.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jan

Dato : 29-10-05 08:23

> [...]
> sidste
> syn med sidevogn) og der kommer sikkert aldrig mere en godkendelse til

Ok, takker for dit svar.
Det er godt nok åndsvagt at en cykel der én gang har været synet med
sidevogn i Danmark ikke igen senere kan synes med den monteret, selvom der
selvfølgelig ikke er noget ivejen for at tage sidevognen med til syn (mon
sådan en synsmand kan finde ud af at betjene sådan en gammel sidevognscykel
uden træk og bremser på sidevognen LoL uden at kører i skoven for det er
godt nok noget skrammel og kører med

jd

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-05 14:12

> [...]
sidevognscykel
> uden træk og bremser på sidevognen LoL uden at kører i skoven for det

Men kan være rar at have.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 30-10-05 13:27

Du skal have en godkendelseserklæring. En kopi er nok. Du skal bare finde en
som har en MC magen til. Ellers må du prøve at have fat i færdselstyrelsen.

Min sidevogn må IKKE afmonteres. Det er et samlet køretøj. Ellers skal jeg
til syn igen....

--
Mvh.
Henrik