Kritiske punkter ved køb af MC ???
Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 26-10-05 20:38

Når man står som novice udi MC-køb, hvad skal man
så kigge efter for ikke at have købt for megen "katten i
sækken" ? Umiddelbart har jeg selv fundet på disse:

Slør i styrtøj, bagtøj og hjul.

Mislyde fra motor (men igen så hører man om bestemte
modeller har velkendte ufarlige mis/klonke-lyde).

Virker cyklen hærget, er vedligehold sikkert en by i Rusland.

Oliedråber underneden på motor.

Restgæld (med mindre man som jeg er på udkig efter en
ældre 80'er model).

Andre ideer?? Kom glad.

Fra : Hekto

Dato : 26-10-05 20:55

> Andre ideer?? Kom glad.

En virkelig dræber: Skævt eller revnet stel!
Hvis man køber et gammelt vrag, af en sjælden model =
reservedelsproblemer!
Motoren er sjældent et væsentligt problem, da der oftest får
reservedele eller hele motorer (ebay) Det kan være sværere med
elektriske komponenter til tændingen, eller forgafler, bremser hjulnav
o.s.v.

Hvis man er 'skrueangst' skal man købe noget nyt/velkendt solidt á la
GS500.
Har man 'skruekløe' behøver man vel kun overveje
reservedelssituationen, og hvad istansættelsen + indkøbet vil koste.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : J. Hansen

Dato : 26-10-05 21:02

Blå eller hvid udstødningsrøg er tegn på slidt motor/utæt toppakning.
Det samme er utætheder mellem blok/cylle og cylle/top. Tag en kompressions
test på cylindrene.
Og når du nu har tændrørene ude så se den tilstand/farve elektroden har.
Mvh John
Cbr 600 fk
Geely Zeebra 110
VeloSolex 3800

Fra : Dak

Dato : 26-10-05 21:54

> Blå eller hvid udstødningsrøg er tegn på slidt motor/utæt toppakning.

Må vist lige tilføje at hvid røg nu også bare kan betyde det har været en
kold nat. ellers har min cykel vist en slidt motor de første 5 min hver
dag her i vintermånederne.

Dak
Suzuki GS500Ev