Fragt af tysk motor
Fra : Studen

Dato : 26-10-05 19:44

Har fundet drømmemotoren på eBay.de, og den ser ud til at gå til en god
pris. Desværre ønsker sælger ikke at sende til Danmark (første gang jeg er
ude for det). Heldigvis har jeg en allieret andetsteds i Tyskland, der har
tilbudt at fungere som "mellemstation", men da jeg helst ikke vil misbruge
hans venlighed, er jeg ude efter alternative løsninger.

Er det muligt - til en rimelig pris - at hyre en vognmand til at samle
motoren op hos sælger og fragte den til Danmark? Jeg har (selvfølgeligt)
søgt i gamle tråde, og der er vist andre end mig, der fået fragtet motorer
til DK, så øs venligst af jeres erfaringer. Links modtages med kyshånd.

På forhånd tak
Studen
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=699
http://www.wspa-international.org/

Fra : Jan A Jensen

Dato : 27-10-05 08:33

> [...]
> til DK, så øs venligst af jeres erfaringer. Links modtages med kyshånd.

prøv at spørge ham her: http://www.let7.dk/

Hen henter gerne hele mc'er med mere. Så det kan da ikke skade at spørge.

Vh.
--
Jan @ Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : MKS - 74

Dato : 27-10-05 11:47

On Wed, 26 Oct 2005 20:44:05 +0200, "Studen" <studen@gmail.com> wrote:

>Er det muligt - til en rimelig pris - at hyre en vognmand til at samle
>motoren op hos sælger og fragte den til Danmark?

Hvad er en rimelig pris? .

Anyway, som før skrevet (af mig ) kan man da godt prøve de danske
speditører og MC-transportører, can't hurt any, som udgangspunkt vil
de dog næsten altid være for dyre ifht de tilsvarende tyske IME.

Jeg har før skaffet motorer til folk, hvor de så selv har kontraheret
med en tysk transportør til priser på omkring 50-100 EUR, men det er
lidt svært at angive præcise priser på den slags, for det afhænger jo
af hvorfra i D. og hvortil i DK og om den pågældende transportør
ellers har ærinde i de områder. Dermed bliver det også lidt svært at
anvise de billigste/bedste.

Anyhoo, hvis du nu rent faktisk får motoren, så kan du 1) prøve at
advisere her, måske skal nogen rent faktisk ned i nærheden og kan tage
den med hjem for dig til fælles bedste og 2) trawle eBay igennem for
annoncer for (MC)transport, der er faktisk en del. Et par enkelte til
at starte med kan du dog godt få:

http://www.schille-trans.de
http://www.vilstrans.com

Men der er et væld af andre og muligvis bedre i den enkelte situation,
det væsentligste er som altid at få pulsen ned når man har gjort
røverkøbet og stille og roligt undersøge markedet .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/