"J. Hansen" <corsamanNOSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:435fcf19$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Een mere der har fundet fidusen med EBAY og IBAN/BIC.
> Forøvrigt kan jeg varmt anbefale E-handel på ebay, da jeg som mange andre
> har gjordt kanon-gode
> handler via ebay. Varene er altid kommet, og tingene har været som på
> billedet.
> Men et godt råd jeg altid har fulgt , er at spørge sælger om følgende
INDEN
> jeg byder på varen :
>
> " Was sind gesamt versandkosten ins versicherter Paket diese Ebay art.
> nummer nach Danemark ?
> Hast du eine bankkonto mit IBAN/BIC codes und eine name des kontohabers
> vorhanden ? "
>
> Oversat til DK:
> (Hvad koster den samlede porto i forsikret pakke til Danmark og har du en
> Konto med IBAN/BIC og navn på kontohaveren du kan oplyse mig om ?)
>
> Værsgo , der må klippes og klistres
>
> Efterhånden er det blevet til mange handler på ebay, som alle er gået
godt,
> så jeg kan kun anbefale det.
> Man skal dog passe på at det ikke går som min kammerat , der bød INDEN han
> spurgte om forsendelselomkostningerne, og blev bøffet for 50 Eur. i
"ekstra"
> porto oven i budprisen !
> Håber du/i kan bruge mine råd om handel på EBAY.
Hej gruppe
Det er meget rigtigt, og jeg kan grundlæggende tilslutte mig, Har handlet en
del gange med godt resultat.
MEN....
På trods af at have fulgt alle de ovennævnte sikkerhedsforanstaltninger (og
have ignoreret hundredvis af forskellige forsøg på at snige kort eller
kontooplysninger ud af mig), er jeg alligevel løbet ind i en besværlig sag:
Jeg bød og vandt en aktion (BMW-stel m papirer) på Ebay.de. Vi havde aftalt
transportpris osv. Jeg sendte pengene via min bank. Intet skete. Jeg
rykkede, han svarede vigende. Jeg ventede og rykkede igen. Da der var gået
ca 2 mdr. hvor han var holdt op med at svare, henvendte jeg mig til Ebay.
Gik i gang med alle deres procedurer for ikke afsluttet handel. De henvendte
sig til køber, han svarede at varen ville blive sendt men intet skete. Jeg
gik videre til næste trin i Ebay's procedure. Herefter fik jeg et svar fra
Ebay i USA, skulle beskrive forløbet. Fik svar fra dem om at de ville
kontakte mig for at få dokumentation for at pengene var afsendt mm. således
at garantien (75% af auktionsbeløb, men ikke transportudgiften deer var på
90 EUR). Men er aldrig blevet kontaktet siden. Og så er det, at det bliver
vanskeligt, for så kan man ikke mere bare bruge de sider på Ebay der
omhandler uafsluttede køb. Man har jo en sag i gang, men der er ingen der
svarer når man henvender sig via andre af deres kanaler.
Sælger havde over 300 positive anmeldelser og han handler stadig videre. Jeg
kan ikke komme til at give ham en negativ anmeldelse, for den mulighed
forsvinder når man anmelder en uoverensstemmelse til Ebay. Det er sq lidt
dårligt, også for de næste købere, men især fordi det vel var noget der
kunne lægge pres på sådan en fyr.
Så bare denne smøre for at sige at det kan gå galt, og man kan køre sur i al
den kommunikation via mail (især på et sprog man ikke mestrer helt så godt,
når det skal til at være meget præcist omkring krav osv.)
Havde faktisk overvejet at bruge et par dage i efteråret på at hilse på
dernede, men ved jo godt, at jeg ikke får noget godt ud af det.
Hvis I løber ind i problemer, så gør jer selv og os andre den tjeneste at
give en negativ "bewertung" INDEN I går i gang med det næste forløb.
NB Jeg handler stadig på Ebay og nettet generelt.
Mvh
Henrik Damgaard