Ebay Überweisung ?
Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 16:21

Jeg har lige købt nogle stumper på Ebay, og i forbindelse med betalingen
skal jeg åbenbart skrive mine bankoplysninger ind på en side på ebay, er der
nogen der kan forklare mig hvad Bankleitzahl betyder, og så er i tvivl om
kontonummeret når man overfører på den måde er inkl. bankens
registreringsnr. ?

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 26-10-05 16:28

On Wed, 26 Oct 2005 17:21:29 +0200, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:

>Jeg har lige købt nogle stumper på Ebay, og i forbindelse med betalingen
>skal jeg åbenbart skrive mine bankoplysninger ind på en side på ebay

Øh hvad, _dine_ bankoplysninger, er du sikker på at du ikke har fået
sælgers?

>, er der
>nogen der kan forklare mig hvad Bankleitzahl betyder, og så er i tvivl om
>kontonummeret når man overfører på den måde er inkl. bankens
>registreringsnr. ?

Bankleitzahl svarer til den tyske bank's reg. nr., når du har det og
kontonr. kan du konvertere til IBAN og BIC/SWIFT her så du kan lave en
international overførsel i Euro, f.eks via Netbank hvor det typisk
koster 10-25 kr. :

http://www.ibanrechner.de/

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 16:40

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kontonr. kan du konvertere til IBAN og BIC/SWIFT her så du kan lave en
> international overførsel i Euro, f.eks via Netbank hvor det typisk

Hej Michael

Nej jeg er ret sikker på, at jeg ikke tager fejl om hvis kontooplysninger
der skal stå der, jeg lægger et screendump op på galleriet under min
www.dfmc.dk profil så kan du selv se det.

Fra : MKS - 74

Dato : 26-10-05 17:04

On Wed, 26 Oct 2005 17:39:33 +0200, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:

>Nej jeg er ret sikker på, at jeg ikke tager fejl om hvis kontooplysninger
>der skal stå der, jeg lægger et screendump op på galleriet under min
>www.dfmc.dk profil så kan du selv se det.

'K, det ser lidt specielt ud for den der har jeg aldrig set og dermed
brugt før, det ligner nærmest noget som _sælger_ skal angive i
annonceopbygningen (hvis man læser teksten står der at
kontooplysningerne vises for _køber_ ved købsafviklingen), det ser
umiddelbart ud som om du er kommet ind på noget forkert i forhold til
det du har købt - Det normale er jo at man får sælgers
kontooplysninger, dem der sælger internationalt er vant til IBAN og
BIC/SWIFT og har det listet som std., mens andre måske kun har
BLZ-BankLeitZahl og kontonr., men det er som sagt nemt at konvertere,
derefter foretager du en std. Eurooverførsel (husk kryds i sælger og
køber deler udgifter).

Prøv evt. at gå ind igen under købsafvikling i den specifikke annonce
og se om sælgers kontooplysninger ikke er angivet, det bør de næsten
være.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 26-10-05 17:07

> [...]

> Nej jeg er ret sikker på, at jeg ikke tager fejl om hvis kontooplysninger
> der skal stå der, jeg lægger et screendump op på galleriet under min

Som du kan se på dit eget screendump så står der at disse oplysninger bliver
sendt til køber ved handlens afslutning, det er jo dig selv.

Hvordan fandt du ind på den side?

--
FZR600R | http://cze.dk | http://dfmc.dk/?id=673

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 17:15

"Brian Lund Larsen" <brian@cze.invalid> skrev i en meddelelse
> Som du kan se på dit eget screendump så står der at disse oplysninger
> bliver
> sendt til køber ved handlens afslutning, det er jo dig selv.
>
> Hvordan fandt du ind på den side?

Jeg fulgt et link i en mail fra ebay.

Kunne være jeg skal få opfrisket mine tyskkundskaber.

Fra : Armand

Dato : 26-10-05 22:10

Dannie wrote:

> "Brian Lund Larsen" <brian@cze.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg fulgt et link i en mail fra ebay.

Er du nævnt med navn i mail'ens indledning, eller er du blot tituleret
"ebay member"?
- I sidstnævnte fald: DU ER VED AT BLIVE BØFFET - STOP STRAKS MED
INDBERETNING AF NOGEN SOM HELST OPLYSNINGER!!!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 22:22

> [...]
> - I sidstnævnte fald: DU ER VED AT BLIVE BØFFET - STOP STRAKS MED
> INDBERETNING AF NOGEN SOM HELST OPLYSNINGER!!!

Jep det er jeg arh! der er vel ikke nogen der gider fuppe for 45 Euro
inkl. porto.

Fra : Armand

Dato : 26-10-05 22:35

Dannie wrote:

> Jep det er jeg arh! der er vel ikke nogen der gider fuppe for 45 Euro
> inkl. porto.

Det er sågu' da dine kontooplysninger man vil fuppe dig for :-|

--
Armand.
(netbetaling kræver opmærksomhed og omtanke)

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 23:05

> Det er sågu' da dine kontooplysninger man vil fuppe dig for :-|

Det er muligt men da sælger har adskillige positive karaktere så er jeg ikke
så nervøs for det, og så var Michael mfl. jo så venlige, at vejlede inden
jeg gik videre så det nu er gjort på den rigtige måde.

Jeg kom i øvrigt i tanke om babelfish her senere på aftenen, og oversatte
det til Engelsk hvorved jeg må konstatere, at det er en side hvor jeg kan
indskrive mine bankdata ifm. et salg. hvilket jo ikke bliver aktuelt så det
undlader jeg .

Men tak for al jeres råden, og vejledning

Fra : Orla Pedersen

Dato : 27-10-05 07:37

Dannie wrote:

> Det er muligt men da sælger har adskillige positive karaktere så er jeg ikke
> så nervøs for det,

Du tror, at Du er inde på E-bay's sider :-/ Samme dag som jeg tilmeldte
mig Pay-Pal modtog jeg pr. mail adskillige opfordringer til at verificere
mine oplysninger, tilføje oplysninger, hos Pay-Pal og E-bay. Alle var fake
! Så tænk dig om.

mvh
Orla

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-10-05 08:57

">
> [...]
> mine oplysninger, tilføje oplysninger, hos Pay-Pal og E-bay. Alle var fake

Jeg har ikke engang tilmeldt mig nogen af disse services, og jeg får de
mails alligevel.. fuppere, snydetampe og svindlerer er hvad de er !!!!

--
MVH
Jon Larsen

Fra : Armand

Dato : 28-10-05 17:31

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> mig Pay-Pal modtog jeg pr. mail adskillige opfordringer til at
> verificere mine oplysninger, tilføje oplysninger, hos Pay-Pal og E-bay.

Jup!
Og forskellen på original og fup er at Ebay kender og bruger dit navn!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-10-05 15:03

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i

> Jep det er jeg arh! der er vel ikke nogen der gider fuppe for 45 Euro
> inkl. porto.

Brug evt. ebays egen "ebay alert monitor" som advarer hvis man bevæger er ved
at blive snydt ind i noget "phishing", det lader til at virke ganske
effektivt.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Futte & Co.

Dato : 26-10-05 16:41

Dannie wrote:

> [...]
> nogen der kan forklare mig hvad Bankleitzahl betyder, og så er i tvivl om
> kontonummeret når man overfører på den måde er inkl. bankens

Er du sikker helt på det er ebay der beder dig om oplysninger. Det er
normalt kun i PayPal oprettelse at du skal opgive bankoplysninger. Og
hvis du er oprettet som PayPal bruger skal du bruge dine visa kort
oplysninger.
Bankleitzahl er det samme som reg. nummeret i din egen bank.
En "overførsel" er mellem din bank og tyskerens bank.
Hvis du skal betale en tysker et eller andet beløb i euro'er, skal
tyskeren sende dig iban og swift/bic numre på sin bankkonto. Disse numre
skal du indtaste i en netbank, under eu betaling, det koster dig mellem
20 og 30 kroner. Hvis din netbank spørger om du skal betale for
modtagelsen i tyskland, svarer du nej. Kun egne omkostninger, husk det.
Det er vigtigt at du selv har eban og bic numrene da det "koster" at
bede banken om at finde numrene.
Jeg har prøver eu betaling i danske bank, amagerbanken og alm. brand
bank. Det er problemfrit, men tager ca. 4 hverdage før tyskeren har pengene

--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 16:54

Dannie skrev i meddelelsen
<435f9f03$0$1774$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Jeg har lige købt nogle stumper på Ebay, og i forbindelse med betalingen
>skal jeg åbenbart skrive mine bankoplysninger ind på en side på ebay,

Næeh, hvorfor i alverden skulle Du dog det ?

Du går i din egen bank med _sælgers_ bankoplysninger, og får banken til at
overføre pengene.

Er det en Pay-Pal betaling, ja så skal Du oprette en konto. Det tager to
min. hvis at Du har et visa kort, og der er vejledning på siden.

mvh
Orla

Fra : MKS - 74

Dato : 26-10-05 17:10

On Wed, 26 Oct 2005 17:54:25 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Du går i din egen bank med _sælgers_ bankoplysninger, og får banken til at
>overføre pengene.

Så bliver det bare tit dyrt når det skal foregå manualt, har man
Netbank så brug det, med IBAN og BIC/SWIFT der entydigt definerer
bank og kontohaver foregår det fuldelektronisk og betydeligt
billigere....Paypal er for køber det klart billigste (med mindre
sælger ligger udgifterne over på køber hvad enkelte gør), til gengæld
foregår det omtrent momentant og man undgår den 3-4 hverdags
forsinkelse der er ved std. banktransaktioner - Paypal rocks .

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 17:09

Tak for jeres svar jeg fandt bankoplysningerne, og fulgte linket fra Michael
hvorefter jeg overførte pengene via min netbank.

Fra : J. Hansen

Dato : 26-10-05 19:47

Een mere der har fundet fidusen med EBAY og IBAN/BIC.
Så må man bare håbe at det ikke er danskerne der sidder og overbyder
hinanden på donorcykler og stumper på EBAY.DE

Forøvrigt kan jeg varmt anbefale E-handel på ebay, da jeg som mange andre
har gjordt kanon-gode
handler via ebay. Varene er altid kommet, og tingene har været som på
billedet.
Men et godt råd jeg altid har fulgt , er at spørge sælger om følgende INDEN
jeg byder på varen :

" Was sind gesamt versandkosten ins versicherter Paket diese Ebay art.
nummer nach Danemark ?
Hast du eine bankkonto mit IBAN/BIC codes und eine name des kontohabers
vorhanden ? "

Oversat til DK:
(Hvad koster den samlede porto i forsikret pakke til Danmark og har du en
Konto med IBAN/BIC og navn på kontohaveren du kan oplyse mig om ?)

Værsgo , der må klippes og klistres

Da jeg registrede hos EBAY.de blev jeg også tilmeldt som sælger (de sender
et POSTBREV med en slags verifikationsnøgle man skal online registrere) og
den kom 4 dage efter den alm. onlineregistrering. Jeg har dog ikke endnu sat
noget til salg på EBAY og gør det nok heller ikke.
Jeg er dog ikke som Dannie blevet spurgt om min bankkonto nr. i.f.m. køb af
varer ?
Men ved oprettelsen ville de selvfølgelig have mit VISA kort data og adresse
m.m.
Efterhånden er det blevet til mange handler på ebay, som alle er gået godt,
så jeg kan kun anbefale det.
Man skal dog passe på at det ikke går som min kammerat , der bød INDEN han
spurgte om forsendelselomkostningerne, og blev bøffet for 50 Eur. i "ekstra"
porto oven i budprisen !
Og handel aldrig UDEN for auktionerne eller uden om Ebay, da langt de fleste
handler er fup.
(det skriver Ebay til medlemmerne)
Håber du/i kan bruge mine råd om handel på EBAY.
Mvh John
CBR 600 FK
Geely Zeebra 110
VeloSolex 3800

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 29-10-05 09:22

"J. Hansen" <corsamanNOSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

"ekstra"
> porto oven i budprisen !

> Håber du/i kan bruge mine råd om handel på EBAY.

Hej gruppe

Det er meget rigtigt, og jeg kan grundlæggende tilslutte mig, Har handlet en
del gange med godt resultat.
MEN....
På trods af at have fulgt alle de ovennævnte sikkerhedsforanstaltninger (og
have ignoreret hundredvis af forskellige forsøg på at snige kort eller
kontooplysninger ud af mig), er jeg alligevel løbet ind i en besværlig sag:
Jeg bød og vandt en aktion (BMW-stel m papirer) på Ebay.de. Vi havde aftalt
transportpris osv. Jeg sendte pengene via min bank. Intet skete. Jeg
rykkede, han svarede vigende. Jeg ventede og rykkede igen. Da der var gået
ca 2 mdr. hvor han var holdt op med at svare, henvendte jeg mig til Ebay.
Gik i gang med alle deres procedurer for ikke afsluttet handel. De henvendte
sig til køber, han svarede at varen ville blive sendt men intet skete. Jeg
gik videre til næste trin i Ebay's procedure. Herefter fik jeg et svar fra
Ebay i USA, skulle beskrive forløbet. Fik svar fra dem om at de ville
kontakte mig for at få dokumentation for at pengene var afsendt mm. således
at garantien (75% af auktionsbeløb, men ikke transportudgiften deer var på
90 EUR). Men er aldrig blevet kontaktet siden. Og så er det, at det bliver
vanskeligt, for så kan man ikke mere bare bruge de sider på Ebay der
omhandler uafsluttede køb. Man har jo en sag i gang, men der er ingen der
svarer når man henvender sig via andre af deres kanaler.
Sælger havde over 300 positive anmeldelser og han handler stadig videre. Jeg
kan ikke komme til at give ham en negativ anmeldelse, for den mulighed
forsvinder når man anmelder en uoverensstemmelse til Ebay. Det er sq lidt
dårligt, også for de næste købere, men især fordi det vel var noget der
kunne lægge pres på sådan en fyr.

Så bare denne smøre for at sige at det kan gå galt, og man kan køre sur i al
den kommunikation via mail (især på et sprog man ikke mestrer helt så godt,
når det skal til at være meget præcist omkring krav osv.)

Havde faktisk overvejet at bruge et par dage i efteråret på at hilse på
dernede, men ved jo godt, at jeg ikke får noget godt ud af det.

Hvis I løber ind i problemer, så gør jer selv og os andre den tjeneste at
give en negativ "bewertung" INDEN I går i gang med det næste forløb.

NB Jeg handler stadig på Ebay og nettet generelt.

Mvh
Henrik Damgaard

Fra : Rene Joergensen

Dato : 27-10-05 08:58

Dannie <dannie> wrote:

> [...]
> nogen der kan forklare mig hvad Bankleitzahl betyder, og så er i tvivl om
> kontonummeret når man overfører på den måde er inkl. bankens

Kan du ikke forwarde den mail til mig? Så skal jeg gerne fortælle dig om
den er fake (såkaldt phishing) eller om den er god nok. Den
email-adresse om jeg bruger her virker, så bare send til den.

--
-René