kæde veligehold
Fra : OZ3BTO

Dato : 26-10-05 13:53

Yes nu har prilleren jo fået en ny kæde og vilel jo gerne have den til at
holde længst mulig

Det er IKKE en orings kæde .. fåes ikke umiddelbart til classicen

Hvad skal jeg smøre den med ? Har indtil nu brugt noget kæde fedt på spray
... nmoget EXTREMT klistert noget

Og hvor tit bør jeg spænde den efter .Køre ~50km dagligt og har indtil nu
tjekket kæden hver Fredag (Vaskedag)

OZ3BTO
Erik Andersen

Fra : Anders Majland

Dato : 26-10-05 14:26

> [...]
> spray
> .. nmoget EXTREMT klistert noget
>
> Og hvor tit bør jeg spænde den efter .Køre ~50km dagligt og har indtil

50km i alt slags vejr hele året ? Så mener jeg svaret er en automatisk
kædesmører og kædesavsolie .... Scottoiler er den mest solgte herhjemme, men
jeg er godt til freds med min www.mccoi.de Den har allerede rigeligt tjent
sig ind i sparet (dyr) kædespray. Jeg har kørt 30000km med den og er kun
brugt 1/2liter kædesavsolie ....

Fra : OZ3BTO

Dato : 26-10-05 14:42

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:435f840c$0$8878$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> sig ind i sparet (dyr) kædespray. Jeg har kørt 30000km med den og er kun

Ja den køre 50km dagligt i alt slags vejr .. lige på nær sne og når der er
glat .. Der tager jeg bussen eller madkassen hvis kæresten ikke skal bruge
den

Men må nok indrømme at jeg har aldrig set sådan en scottoiler

Måske skal det oss lige indskydes at det jo ikke er en rigtig MC jeg har
... kun en wannabee en Aprillia Classic 45er sjover

OZ3BTO
Erik Andersen

Fra : Anders Majland

Dato : 26-10-05 17:55

> Måske skal det oss lige indskydes at det jo ikke er en rigtig MC jeg har
> .. kun en wannabee en Aprillia Classic 45er sjover

Men en kæde er en kæde og en ikke orings har endnu større behov for smøring
end en oringskæde. Hvis du vil være god ved den så tager du den af
regelmæssigt og koger den i en fedtdåse så det kran trække ordenligt ind...

Kædespray er noget fanden har skabt - det klæbe usædvanligt godt til alt det
kommer i nærheden af og er noget bøvl at få af igen når det nu lander på
fælgen osv. Kædesavsolie hænger ikke helt så godt fast på kæden, men er
tilgengæld nemmere at få vaske af hvor det ellers lander ......

Fra : Jan

Dato : 26-10-05 19:48

> Men en kæde er en kæde og en ikke orings har endnu større behov for
smøring
> end en oringskæde.

Hvordan ser man egentlig lige forskel på en kæde og en Oringskæde? Jeg er
ret ny i faget :)

Fra : Anders Majland

Dato : 27-10-05 09:13

> Hvordan ser man egentlig lige forskel på en kæde og en Oringskæde? Jeg er
> ret ny i faget :)

Du vil ofte kunne se oringene mellem laskerne og pin'en

/A

Fra : Armand

Dato : 28-10-05 17:42

Anders Majland wrote:

> Du vil ofte kunne se oringene mellem laskerne og pin'en

Lasker og inderled :-|

--
Armand.
(definitionsrevser)

Fra : Anders Majland

Dato : 26-10-05 18:01

http://www.scottoiler.com/ men se også linket til den tyske side

Fra : kc

Dato : 27-10-05 15:15

> [...]
> tjent sig ind i sparet (dyr) kædespray. Jeg har kørt 30000km med den og er

Kan kun til give Anders ret, kører selv med en Scottoiler og været meget
tilfreds med den, jeg har kørt 9000 km med den.

MV KC