Deler XS 400 kalibre med nogle andre cykle~
Fra : Christian Knudsen

Dato : 25-10-05 22:51

Hej NG

Jeg har købt mig en dejlig XS 400 der skal bruges til vintercykel.
Jeg har dog imidlertid et problem med den forreste kaliber, da jeg skal
bruge en ny o-ring til den.
Men når jeg kigger i MC Nøglen under XS 400 Seca siger den jeg skal bruge
et sæt med en stor O-ring og en "pakdåse" udover. Det er dog ikke det jeg
har pt. Der har jeg 2 ringe indeni kaliberen, ligesom på min FZR.

Er det mig, eller tidligere ejer der er galt på den med de der oring, så
je skal have en pakdåse, eller skal den have to o-ringe, så MC Nøglen er
forkert på den, og hvilken skal jeg i så fald vælge?
De ringe der er til XJ 550 ligner rimelig godt.

Mvh
Christian Knudsen
Præsident i PMC
FZR600R
XS400 med varmehåndtag, sædevarme og snart varme i spejlene
DR 250 - stadig adskilt

Fra : Jan Meyer

Dato : 25-10-05 23:09

"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det mig, eller tidligere ejer der er galt på den med de der oring, så
> je skal have en pakdåse, eller skal den have to o-ringe, så MC Nøglen er

Den originale caliper er enkeltstemplet.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 08:39

> [...]
> forkert på den, og hvilken skal jeg i så fald vælge?
> De ringe der er til XJ 550 ligner rimelig godt.

En XS 400 årg. 1983 bruger samme stempel og O-ringe som: RZ350N-L, XJ650L,
XJ750J-K-M, XT600L-N-S-T-U-W, XV500K-L, XZ550R, XS650L.

Men den er vist gal, i Max katalogen, en XS 400 H årg 1981, skulle have
tromlebremse :-|

Prøv at komme med årg. og evt. type, så skal jeg prøve at se om jeg kan
gennemsku det.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 08:49

"Flemming Disc" <disctekniksnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Men den er vist gal, i Max katalogen, en XS 400 H årg 1981, skulle have
> tromlebremse :-|
>
> Prøv at komme med årg. og evt. type, så skal jeg prøve at se om jeg kan
> gennemsku det.

Det er fra Max partnr, 076306 du skal bruge, hvis det er en XS 400 efter
1982, med orginal kaliber.
Det er billede "D" i katalog, der er godt nok to sæt, men det er fordi det
til andre cykler med dobbelt skiver.
Jeg kan ikke se, at det findes som enkelt sæt.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dr.Enduro

Dato : 26-10-05 10:32

Flemming Disc wrote:

> [...]
> til andre cykler med dobbelt skiver.
> Jeg kan ikke se, at det findes som enkelt sæt.

Hvis det er en Seca, er den fra efter 1982.

--

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 26-10-05 21:17

Flemming Disc wrote:

> [...]
> til andre cykler med dobbelt skiver.
> Jeg kan ikke se, at det findes som enkelt sæt.

Det riginale reservedelsnummer for et komplet renoverings-kit á stempel
med gummi-ringe er:
Y4X8-W0057-00-00
Samme for en XJ550 (som også har enkelt skive!) er:
Y4W1-W0057-00-00

Det fremgår at de sidste cifre er ens. Men hvor der før har været
filosoferet over pre-designationen på Yamahas reservedelsnumre, men jeg
kunne ikke se at den entydigt fulgte modellen derved at andre
XJ550-reservedele havde en helt tredie (og fjerde) pre-des.
Men mon ikke at det forekommende sammenfald betyder at det er samme
bremse man har brugt til begge modeller :-/ Det er forøvrigt á to ringe
pr. stempel -typen!

--
Armand.