"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:435f2c6d$0$41139$14726298@news.sunsite.dk...
> eller evt gi en trin for trin
>> instruktion. Kaliberen, (der hang), ligger nu adskilt
>> og rengjort, diverse fedt og væsker kom i hus idag, de
>> sidste gummi-stumper hentes torsdag, herefter smøger
>> jeg ærmerne op, og har forhåbentligt lært noget nyt
>>
> jeg har gjort dette med succes:
>
> du samler hele skidtet og fylder vædske på.
> Sæt så en klar slange på udluftningsskruen på kaliberen og en beholder i
> enden af slangen.
> Så pumper du håndtaget til det er hårdt, holder det inde, og åbner så for
> udluftningsskruen, og ser at der kommer vædske ud med bobler i.
> Når du føler at trykket er gået af strammer du skruen og slipper derefter
> håndtaget.
>
> Dette gentager du indtil at der ikke længere er luftbobler i vædsken der
> kommer ud.
>
> Vær hele tiden opmærksom på at efterfylde med vædske, da der jo forsvinder
> noget, og beholderen må ikke blive tom, da du så bare trækker mere luft
> ned i systemet.
>
> Hvis du synes at bremserne virker svampede, kan det være fordi der er luft
> der ikke er kommet ud.
> Enten kan du holde bremsen inde med en elastik eller lign natten over,
> dette kan hjælpe.
> Det gad jeg ikke, så jeg lavede en billig version af det værktøj som
> værksteder bruger.
> Hentede en 60 ml. sprøjte på apoteket, og sluttede til udluftningsslangen.
> Så åbnede jeg for skuen og sugede ud.
> Der kunne jeg se det sidste luft kom med ud, og så bremsede den!
>
> --
> Thomas Jensen
> FZ6S Fazer ´04
>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
> "Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest
"
>
>
Hej
Jeg plejer også at gøre som ovenstående, med pumperiet.
Det er dog smart lige at sætte et par kiler ned mellem klods og skive,
ellers kan stemplerne godt "fjedre" lidt frem og tilbage, og så tager det
længere tid.
Ellers: Sæt en klar slange på den åbne udluftningsskrue, og før den helt ned
til bunden af en F. eks colaflaske, sæt en anden slange ca. 1 cm ned i
halsen på flasken.
Luk hullet i toppen med f.eks Gaffatape, og sug så i den "øverste" slange.
Evt brug evt. en gammel støvsuger, men vær obs på at den hurtigt løber varm,
da den ikke får køleluft
Så er det bare at følge med og toppe reservoiret op hele tiden.
Når der kommer klar ren væske uden luftperler gennem slangen, er du færdig.
Luk luftskruen og stop sugeriet.
Pump stemplerne frem til skiven, og du er klar
Mvh
Niels