Steen E. wrote:
>>Og så er mit og gruppens bedste råd, at undlade at betale merpris ...
>>Køb blot en almindelig bilolie, ...blot den overholder det viskositets-
>>index (f.eks: SAE20W40) som er foreskrevet fra fabrikanten!
>>
> Vedr. olie så er det ikke gruppens bedste råd at bruge en bilolie på din
> mc.
Lad os nu se reaktionerne på dén udtalelse og så gøre resultatet op ved
at tælle de faldne efter endnu en oliekrig her på gruppen!
Forøvrigt berører jeg to faktorer i min udtalelse:
- Problematikken med at mc-olie ofte er bilolie til overpris p.g.a.
indpakningen eller i værste fald ringere olie end billigere bilolie!
- Porblematikken omkring nødvendigheden af high-end fuldsyntetisk olie!
Ingen af dem falder indenfor din springen op som trold af en æske
-reaktion :-|
> Nogen i gruppen, vist især den jyske del
, bruger med held en bilolie
> og sparer dermed gode penge, men det frarådes indtrængende af f.eks.
> både Mobil og Shell.
Klart, klart! De tjener jo styrtende med penge på at dekantere :-|
> Det korte af det lange er, at du ikke skal bruge de bedste syntetiske
> olie - som f.eks. Mobil 1, Shell Helix Ultra, Castrol GTX Syntec m.fl. -
> da disse alle indeholder friktionsnedsættende additiver. Det frarådes
> også af de fleste mc-fabrikker.
Ligesom ingen japansk fabrikant anbefaler andet end simpel mineralsk
olie qua at der kun nævnes en viskositet :-|
> Så vil du være på sikker grund, så køb en mcolie - også billigt hos
> Louis. En mc-olie er let at genkende på at der står "JASO MA" på den.
Det ER ikke så sort og hvidt - Således er det et faktum at seneste
olieproblem her på gruppen forekom med en mc-olie købt hos Louis :-|
> Men hvis ved du hvad du har med at gøre, så er jeg enig med den jyske
> olie-mafia
at du får mere for dine penge med en god bilolie
Når det kommer til "for pengene" er alm. mineralsk olie fremme forrest i
feltet :-|
--
Armand.