SV650 benzinforbrug
Fra : Stefan Sommer

Dato : 24-10-05 15:17

Min nyindkøbte SV650S (brugt fra '01, 26000 km) kører omkring 12 km/l.
Det synes jeg umiddelbart er lidt lidt. Skal jeg ud over penge til
benzin være benkymret for dette eller kan det være et resultat af at den
justeret sådan? Den har en MIVV udstødning på - hvor meget kan det
betyde?

- Stefan
SV650S

Fra : Peter Graff

Dato : 24-10-05 15:43

Hej Stefan

Jeg har haft en SV'er på gaden. På vej til THY-træf kørte den 14,5 km/l på
vej hjem kørte den 9,5 km/l. Så det handler om kørestil eller noget

MVH

Peter Graff som kun jager Sv'eren rundt på banen og her er 9,5
ønsketænkning.

Fra : Knud Dam

Dato : 24-10-05 17:08

"Stefan Sommer" <stefan@nefan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> benzin være benkymret for dette eller kan det være et resultat af at den
> justeret sådan? Den har en MIVV udstødning på - hvor meget kan det

Hej Stefan.

Hvis du har kørt bare nogenlunde normalt, og ikke kun korte ture, så er det
et alt for højt benzinforbrug.

Min Kammi har en SV650N, og han kører mellem 15 og 19 km/l.

Din kunne være dyset forkert ifm at der er kommet anden udstødning på.

Mvh

KD

Fra : Nielsen

Dato : 24-10-05 18:54

> [...]
> benzin være benkymret for dette eller kan det være et resultat af at den
> justeret sådan? Den har en MIVV udstødning på - hvor meget kan det

Du er godt klar over, at den har seks gear -ikke?

/Thomas

Fra : Ole Hansen

Dato : 24-10-05 23:30

Nielsen wrote:
> "Stefan Sommer" <stefan@nefan.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du er godt klar over, at den har seks gear -ikke?

Og det kan hænge sammen med for højt gear-forbrug.. Lad motoren snurre
omkring 6-8000 rpm - der går den bedst.. For højt gear resulterer i, man
skal vride mere i øret på den og så går den ikke særlig langt på
literen.. Min går normalt 17-18 km/l

--
Ole Hansen

Fra : Stefan Sommer

Dato : 25-10-05 09:00

On 2005-10-24, Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote:

> [...]
> omkring 6-8000 rpm - der går den bedst.. For højt gear resulterer i, man
> skal vride mere i øret på den og så går den ikke særlig langt på

Jeg kører den med ca. de omdrejninger du skriver. Måske en smule lavere.
Jeg kører ikke meget stille og roligt, men heller ikke den modsatte, så
jeg tror ikke forbruget er højt af den grund. Jeg har kun haft den mens
det har været koldt i vejret. Det kunne måske betyde noget hvis jeg
kørte mange korte ture, men det er ikke rigtigt tilfældet.

Jeg kunne godt forestille mig at den har været på rullefelt med den nye
udstødning, så jeg tænker på om de der har givet køb på benzinøkonomien
for at presse den til at yde mere..

mvh.
Stefan

Fra : Ole

Dato : 25-10-05 10:53

On Tue, 25 Oct 2005 08:00:12 +0000 (UTC), Stefan Sommer
<stefan@nefan.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kunne godt forestille mig at den har været på rullefelt med den nye
>udstødning, så jeg tænker på om de der har givet køb på benzinøkonomien

Jeg har ikke en SV650, men en '05 V-Strom 650 som jo har SV motoren.
Dog med et par modifikationer.

Jeg kører imellem 17-22 km/l, typisk ca. 20 km/l

mvh Ole

Fra : Jakob

Dato : 25-10-05 10:55

Stefan Sommer wrote:

> Jeg kunne godt forestille mig at den har været på rullefelt med den nye
> udstødning, så jeg tænker på om de der har givet køb på benzinøkonomien
> for at presse den til at yde mere..

Det kunne godt tyde på at den får en for fed blanding - lugter den af
benzin når du giver gas? Indstilling vil som regl være et kompromis
mellem at fjerne huller i mellem området og benzin-forbruget.
--
Jakob, 749S, 748SP

Fra : Stefan Sommer

Dato : 26-10-05 17:57

On 2005-10-25, Jakob <usernet@gertz.net> wrote:

> Det kunne godt tyde på at den får en for fed blanding - lugter den af
> benzin når du giver gas? Indstilling vil som regl være et kompromis
> mellem at fjerne huller i mellem området og benzin-forbruget.

den lugter noget af benzin når jeg giver gas. Så du har nok ret i at den
får en for fed blanding. Jeg tror jeg får en mekaniker til at kigge på
den når jeg hiver den frem fra garagen igen til foråret.

mvh.
Stefan

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-10-05 21:34

Stefan Sommer wrote:

> [...]
> får en for fed blanding. Jeg tror jeg får en mekaniker til at kigge på
> den når jeg hiver den frem fra garagen igen til foråret.

Den er garanteret ikke rulllet ind med den nye potte - og bare justeret
ind med en for fed blanding for ikke at brænde ventilerne... :-/

Så find et pålideligt ted at få den rullet.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Armand

Dato : 26-10-05 22:14

Stefan Sommer wrote:

> den lugter noget af benzin når jeg giver gas. Så du har nok ret i at den
> får en for fed blanding. Jeg tror jeg får en mekaniker til at kigge på
> den når jeg hiver den frem fra garagen igen til foråret.

Hvad med at bruge vinteren til at kigge efter om begge karbunaders
chokere falder på plads når kablet slækkes?!

--
Armand.

Fra : Gmod

Dato : 08-11-05 18:42

Bare en sjov sammeligning ...jeg har selv en tl1000r og når den for nogen
over nakken så løber den ca omkring 8-9 på literen men så er vi også derude
hvor der bliver kørt på lukket områder ved normal kørsel motorvej landevej
kan den trækkes op på en 18-19 på literne hvis man er nærig med gassen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 25-10-05 09:13

Det var smuk og solrig dag da Ole Hansen skrev
news:435d6057$0$41146$14726298@news.sunsite.dk i dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> omkring 6-8000 rpm - der går den bedst.. For højt gear resulterer i,
> man skal vride mere i øret på den og så går den ikke særlig langt på

Med mindre du er ude og køre ræs så finder jeg 6-8000 rpm lige i
overkanten. Hvis det bare går ligeud, med konstant fart, så har jeg ikke
dårlig samvittighed overfor motoren, ved at ligge mellem 4-5000 rpm.
Selvfølgeligt skal vi højere op under acceleration, men det kommer af sig
selv...

--
Rune D. Jørgensen

Fra : John Ravn

Dato : 24-10-05 20:58

Lyder helt vildt, med 1 mand på cyklen og så lovlig som muligt ligger mit
forbrug mellem 20-22 km/l.
Mvh
John
SV650S 2000

Fra : Tue Jensen

Dato : 25-10-05 09:13

On Mon, 24 Oct 2005 21:58:20 +0200, John Ravn wrote:

> [...]
>
> "Stefan Sommer" <stefan@nefan.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder helt vildt, med 1 mand på cyklen og så lovlig som muligt ligger mit
Ca. det samme for min SV650S fra 1999. Forbruget falder dog til 15km/l ved
ren bykørsel.

--
Tue
SV650S

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 25-10-05 08:27

Stefan Sommer wrote:

> [...]
> benzin være benkymret for dette eller kan det være et resultat af at den
> justeret sådan? Den har en MIVV udstødning på - hvor meget kan det

Hehe så har jeg ikke længere dårlig samvittighed over min gsx-r 750 kun
går knap 10/liter... (Tør dog ikke tænke på hvor langt den kørte da der
var 3 huller i benzin slangen -> 2-3 tankfuller på en uge...!!!)

Men syntes nu det er lige lidt nok! På min gamle GS'er kunne den svinge
fra 22km/L til små 15 km/L alt efter om det var en go dag eller dårlig
dag... For dårlige dage sku man bare hjem, og det kunne kun gå for
langsomt :)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-10-05 12:50

"Mikael "Jørgensen"" <mikjo@websigners.dk> wrote in message

> [...]
> det var en go dag eller dårlig dag... For dårlige dage
> sku man bare hjem, og det kunne kun gå for langsomt :)

Er det ikke i vrkeligheden de gode dage?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879