Hejsa,
"KT" <detsortehulATSLETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:djdlqb$29lu$1@gnd.k-net.dk...
> Hej
>
> Jeg overvejer at investere i en Suzuki VX800 og vil gerne høre om jeres
> erfaringer med den.
Flot maskine
Jeg havde en for nogle år tilbage, da jeg solgte den, havde den kørt 100.000
km. det eneste der blev gjort ved den var, at den fik nye stempelringe og
blev honet. Da jeg solgte den var den lige så flot som ny, og kørte bedre
end da jeg købte den i sin tid.
> Jeg jeg har fået fortalt at den ikke er så stabil i sving, den over- og
> understyrer ved forskellige hastigheder.
> Er der hold i "rygterne" ?
Den er stabil nok i sving ved frisk kørsel. Den jeg havde snød ikke mig
mange gange. Dog var den meget følsom over for sidevind, hvilket kan give
nogle grimme chok i blæsevejr. Men det vænner man sig til. Det er dog ikke
nogen racer!!! Som ved mange andre 2 cylindrede v-motorer skal man tænke sig
lidt om, hvis man kører frisk til ind mod et sving. Jeg har prøvet at køre
lidt for friskt en mod et sving, som jeg kendte ret godt. 2 tænder ned kort
før svinget, og skal til at give gas, da jeg nærmest bliver blændet af de
røde kontrollamper, samt chokket af baghjulet der skrider. Jeg havde kludret
i det, og ikke givet korrekt gas med det resultat, at baghjulet blokerede og
motoren gik ud. I den situation for man edderbroderme travlt med at gribe
koblingen, og få liv i motoren. Heldigvis lykkes det uden motorkraft var jeg
100% kørt af svingen.
Jeg fornemmede ikke, at den under- overstyrrede værre end mange andre
maskiner.
Du skal nok gøre op med dig selv, hvad du skal bruge den til. Skal den
bruges til race, så er det nok ikke lige den du skal investere i. Den kan
sagtens følge med, men på små veje kræver den en rutineret kører, hvis du
skal følge med de lidt mere racerprægede 4 cylindrede maskiner.
> Hvad mener i ellers om cyklen ?
Som sagt, flot klassisk stil! Finish på den er den sædvanlige Suzuki
kvalitet
Men det kan der jo reddes lidt op på
Servicemæssigt: Der er ikke megen plads når man skal til ventilerne på den
bagerste cylinders ventiler. Det er ekstremt bøvlet at synkronisere
karbunader på den, da der er kabelforbindelse mellem de to karbonader, og
der skal ikke meget rykken i kablet når man spænder kontraskruen efter
synkroniseringen, før denne ryger. Dernæst er luftindtaget til bagerste
cylinder meget følsom for, hvordan man vender det. Da jeg købte maskinen
kørte den meget dårlig i regnvejr, og det tog nogen tid før jeg fandt ud af,
at en afløbsslange til luftfilterkassen var klemt sammen, samt indsugningen
gjorde, at den hev vand ind i luftfilteret i regnvejr. Dette problem fik jeg
nu hurtig løst, og efter dette havde jeg ikke de store problemer.
Som Søren længere nede i denne tråd skriver, så er der problemer med at
strålerne i kardanen slider på kardanen. Min havde også det problem da jeg
købte den, og jeg troede egentlig, at det skyldes, at en klovn havde glemt
et afstandsstykke ved dækskift. Så jeg kørte med det i lykkelig uvidenhed i
4 år og 70.000 km. uden nogle problemer.
> Mvh Kim
Hygge her fra
Kim J.