Varmehåndtag og montering ... forts.
Fra : Shsj

Dato : 21-10-05 11:41

Hejsa
Som tidligere beskrevet (se tråden om "Varmehåndtag - monterings problem.")
er jeg den lykkelige ejer af et par velfungerende varmehåndtag. Men, jeg har
tilsluttet dem således (på batteriets + og -), at de kan tændes selvom
tændingen ikke er sat til.
Hvor skal jeg tilslutte håndtagenes +ledning for at undgå, at jeg dræner
batteriet, hvis/når jeg en dag glemmer at slukke for håndtagene?
....jeg har taget et par billeder af ledningsdiagrammet og lagt dem her:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1254

--
/Shsj
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=306

Fra : Bjørn S

Dato : 21-10-05 14:48

Shsj wrote:

> [...]
> batteriet, hvis/når jeg en dag glemmer at slukke for håndtagene?
> ...jeg har taget et par billeder af ledningsdiagrammet og lagt dem her:

Jeg ville nu montert dem via et relæ, styret fra f.eks baglygten, men
hvis de ikke trækker for meget kunne du jo forsøge at montere dem på
sikring nr. 3 (og på den rigtige side) , som også går til blink, horn og
bremselys. Men det er lidt noget hø, fordi det også belaster din
tændingslås. Når du har montert det, må du forsøge at blinke og bremse
samtidig med varmen på, og se om sikringen holder.

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 21-10-05 21:14

Shsj wrote:

> [...]
> Hvor skal jeg tilslutte håndtagenes +ledning for at undgå, at jeg dræner
> batteriet, hvis/når jeg en dag glemmer at slukke for håndtagene?

Du har forhåbentlig monteret den med en sikring skudt ind på +ledningen,
og derifald kan du trække strøm et hvilketsomhelst sted på
ledningsnettet hvor ledningen ikke er specielt tynde.

Næstefter at koble direkte på batteriet, er direkte på sikrings boksen
den næstnærmeste løsning. Og eftersom at du med den nuværende montering
er i nærheden af sikringsboksen er det enkelt at flytte din ledning
derover: Honda'en har ikke en ekstra sikring til rådighed til den slags
monteringer, men at koble din i forvejen(?) sikrede ledning på boksens
indgangsledning er jo også alt der skal til!

Diagrammet viser ikke hvor at ledningerne er samlede specifikt men blot
at der er en samling mellem tændingslåsen og sikringsboksen, og det
behøver alligevel ikke at være mere praktisk at koble på ved en sådan
samling.
Hvis du henter strøm direkte fra tændingslåsens ledninger hvor det måtte
være muligt så tæt på låsen som muligt, er du også så tæt på håndtagene
som det næsten kan lade sig gøre og dét er ikke nogen skade til at spare
på ledningslængder i ethvert elnet!

Endelig er der den mulighed at du kan lade din nuværende montering sidde
og skyder et relæ ind omkring kronrør/styr. Relæer skal tændes af en
sekundær strømkilde og den lader du en given +ledning fra
styrekontakterne (der er forsynet gennem tændingslåsen, á umuligt at
tænde for lys/horn uden nøglen i låsen) være!

--
Armand.

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 23-10-05 06:29

Shsj wrote:
> [...]
> dræner batteriet, hvis/når jeg en dag glemmer at slukke for
> håndtagene? ...jeg har taget et par billeder af ledningsdiagrammet og

Således sætter du et relæ ind i din kredsløb :
http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/10032046_englisch.pdf

Et relæ kan købes hos alle bilbutikker for et lavt beløb.

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Shsj

Dato : 23-10-05 17:46

> Du har forhåbentlig monteret den med en sikring skudt ind på +ledningen,
> og derifald kan du trække strøm et hvilketsomhelst sted på ledningsnettet
> hvor ledningen ikke er specielt tynde.
....klip...
> --
> Armand.

+ledningen (med sikring) er hermed monteret på sikringsboksens
indgangsledning - og alt ser ud til at virke fint.
Tak for hjælpen