Tør man det her?
Fra : Janitor

Dato : 20-10-05 18:52

Hej.

Kammerat har set drømmecyklen på motorscout.de. Forespørgsel til sælger
resulterer i en masse flotte billeder. Adressen er i Tyskland, vi er klar
til at sadle bilen og hente cyklen. Dette kan imidlertid ikke lade sig gøre,
sælger er travlt optaget og cyklen står i øvrigt i UK. Han lover at sende
cyklen og kammerat skal indbetale penge på Western Union. Her er et lille
udpluk af korrespondancen:

Post 1:
Hello,

Right now I come from office of shipping company. I sent you the bike. You
will have this in only 3 days. I payed the shipping taxes. This is the
tracking # (udeladt) Go to www.international-delivery-express.net and verify
the information. You will see the package was sent. Now is your torn to send
me the money 1900 EURO. This is my full name and addres:

First Name: Raul
Last Name: Gareth
Address: 31 Burgess Avenue
Zipp Code: NW 9 8TX
City: London
Country: United Kingdom

When you go at Western Union office please don`t tell there you send this
money for pay the bike because here I must pay a taxes about 20-25 % because
i use this service to make my deal. Just tell you send this money for your
friend.. Please don`t forget about this request...
Mail me urgently

Post 2:
I WHAS AT THE COMPANY IN THE MORNING I PUT THE BIKE FOR YOU AND I SENDED THE
TRACKING NUMBER SO YOU CAN CHECK ....I NOT HAVE YOUR CONFIRMATION ...PLEASE
MAIL ME URGENTLY .......

Sælger skriver fra postadresse lonibike@yahoomail.dk, nogen der kender ham.
Han har tilsyneladende en masse cykler til salg under denne postadresse i
USA og der er ikke nogen henvisninger til svindel, hvor denne adresse
optræder.

Mon ikke bare kammerat skal afvente modtagelse af cykel før han sender
penge???

Klaus

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-10-05 18:57

On Thu, 20 Oct 2005 19:51:30 +0200, "Janitor" <hemme@mobilixnet.dk>
wrote:

> [...]
>cyklen og kammerat skal indbetale penge på Western Union. Her er et lille

Det er svindel.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : m0rt3n

Dato : 20-10-05 19:01

Sig til sælger at han skal tage et billede af sig selv, hvor han holder et
skilt, hvor der står et eller andet pis på dansk. Så er der da lidt at grine
af. Mere får I vist ikke ud af den handel.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Bo Christensen

Dato : 21-10-05 07:13

> Sig til sælger at han skal tage et billede af sig selv, hvor han holder et
> skilt, hvor der står et eller andet pis på dansk. Så er der da lidt at
> grine af. Mere får I vist ikke ud af den handel.
Totalt iorden ide med svindlere,
passende tekst må være noget ala:
"Jeg er en humbugmager, aldrig køb noget fra mig" (ordet svindel er for nemt
at se for selv en udlænding)
GOD IDE
/bo

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 20-10-05 19:07

Janitor wrote:

> Mon ikke bare kammerat skal afvente modtagelse af cykel før han sender
> penge???

Han kan da godt vente, men det bliver forgæves.

Det er et klassisk forsøg på snyd. Bare for at nævne nogle indikatorer:

Sælger vil betale for forsendelse - yeah right.
Betaling igennem western union - dvs. at han kan hæve pengene på ethvert WU
kontor i verden, dejligt anonymt.

Den er garanteret også billig?

Lad være med at købe noget du ikke kan betale personligt når du henter
cyklen.

--
FZR600R | http://cze.dk | http://dfmc.dk/?id=673

Fra : MKS - 74

Dato : 20-10-05 19:36

wrote:

> [...]
>the information. You will see the package was sent. Now is your torn to send
>me the money 1900 EURO. This is my full name and addres:

The potential victims are sent a link to a bogus courier website:
http://international-delivery-express.net where a tracking icon is
made available to redirect buyer to a separate screen that shows bogus
shipping information and item desciption and reminds the buyer to send
funds via Western Union to the seller.

Seller promises to send almost anything to anyone anywhere via this
express shipping method if they will agree to wire him cash through
Western Union. He also instructs potential victims to specify that the
funds being transferred or for a personal friend and not for
merchandise.

Registry of the website, which can be verified at this address: whois
registry for international-delivery-express.net shows bogus names used
for contacts.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 20-10-05 20:58

Ja hvis man er naiv og ikke aner hvor man skal gøre af alle sine penge...

Der har været omtalt sager som denne for ganske kort tid siden i dette
forum.

Ting der lyder for godt til at være sandt, er det også - basta!

Jeg er sikker på at cyklen er nyere, lækker og "koster gratis" hos din
"sælger" :)

Det må i for alt i verden ikke hoppe på!!!

My 5 cent :)

--
Kind Regards,

Thomas Løjmann Jørgensen
lojmann@lojmann.dk

Cell. +45 60 81 04 04
Home: +46 (0) 40 12 98 04

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://Mobil-unlock.NET - Lås din mobil op nemt og billigt
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://shorturl.dk - Få en nem web-site adresse
http://NerdLab.dk - Webudvikling

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 21:00

NEJ!!!!!
Det siger sig selv det er en fusker!
Mange af dem!

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 20-10-05 21:21

Alle disse svindel-numre får mig til at tænke tilbage på et link jeg fik for
et års tid siden. En gut i USA havde sat en bærbar til salg på ebay.com, og
en fra UK ville købe den, og sende penge via et fake escrow? service ? Er
der nogen der ligger inde med linket til denne sjove handel? Der blev
svindleren nemlig selv svindlet - så er det noget ved !

Sorry for lidt OT !!

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 21:27

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> service ? Er der nogen der ligger inde med linket til denne sjove handel?
> Der blev svindleren nemlig selv svindlet - så er det noget ved !

Den vil jeg også se!

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 22:55

Jeg var meget tæt på at hoppe på en ligende sag for 2 år siden

Så en Dragbike meget meget speciel model med alle de dyre dele på Ebay og
bød derpå , men prisen blev lidt for høj :(
Så langt så godt
Men så får jeg en mail om en fyr i frankrig der havde en magen til , bare i
en anden farve men ellers det samme og denne kunne jeg købe til en fornuftig
pris , vi taler stadig ca 150 k , jeg undrede mig godt nok over der kunne
være 2 så speciele håndlavede MC i verden , men ok mailede frem og tilbage
og fik gode svar på mine spørgsmål så den var sku god nok
Nå lejede kassevogn og skulle hente den i Lyon i weekenden YES

Men da jeg kom hjem fredag var der sku en mail mere fra en fyr i Canada der
også havde en magen til osv. ?????????????????????

Nu var der sku noget galt og før jeg kørte kom der en mere nu var der igen
en fyr der havde en Dragbike magen til og så i uåbnet æske med alle
certifikater og garanti og jeg ved sku snart ik
Men det par copy-paste , så om det var et slips eller 3 gryder kunne teksten
være den samme ???????????? Grrrrrrrrrrrrrrrr

Men det der gik igen var Western Union

Jeg indgav sagen til Ebay og de fulgte godt op på den , fordi det var
svindel af højeste karat

PE
www.kvikteam.dk

Fra : m0rt3n

Dato : 20-10-05 21:27
Fra : Torben Scheel

Dato : 21-10-05 08:43

m0rt3n wrote:
> http://www.zug.com/pranks/powerbook/

*LOL* - tak for en herlig morgen :D

--
vh
Torben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-10-05 23:11

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> writes:

> [...]
> på ebay.com, og en fra UK ville købe den, og sende penge via et fake
> escrow? service ? Er der nogen der ligger inde med linket til denne

Puha, google, google, google... Den skulle være her:
<http://www.p-p-p-powerbook.com/>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Janitor

Dato : 22-10-05 22:09

Manden giver ikke op! Vi skriver at vi har prøvet at kontakte shipping
firmaet for at sikre at pakken er på vej, men det er ikke muligt.

Dagen efter modtager kammerat denne post:
Fra : Jakob

Dato : 27-10-05 14:59

Janitor wrote:
> [...]
> title was changet on your name. The taxes for shipping was payed by Raul.
> You will have the package in Danemark in only 2 days.

LOL - de kunne da i det mindste lære at skrive på engelsk...

--
Jakob, 749S, 748SP