29 is my lucky number
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-10-05 20:45

Hej

Så lykkedes det sørme at få vristet den fede Bandit fra værkstedet.
Det tog 29 dage, præcis ligesom sidst den var på værksted.

Det drejer sig stadig om mit uheld i starten af maj, hvis nogen skulle
være i tvivl.

Den er næsten færdig. De påstår at de ikke kan montere min nye
udstødning fordi mine forrør er så rustne at de vil smuldre totalt,
hvis de tager den gamle af, så jeg har fået den nye udstødning med
hjem i en papkasse. Der gør den jo ikke skidemeget gavn, så jeg
ringede til forsikringen i dag, og fik at vide at jeg skulle snakke
med taksatoren der kun har telefontid mellem kl. 8 og 9 om morgenen,
så det vil jeg prøve i morgen tidlig. *suk*

Jeg mener naturligvis at det må pålægge forsikringen og værkstedet i
samarbejde at levere cyklen tilbage i en stand svarende til (eller
bedre end) før uheldet, også hvis det betyder at de skal give mig nye
forrør. Det er i hvert fald ikke i orden blot at give mig
reservedelene med i hånden :-\

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Hvordan endte det?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 21:02

> Den er næsten færdig. De påstår at de ikke kan montere min nye
> udstødning fordi mine forrør er så rustne at de vil smuldre totalt,
> hvis de tager den gamle af,

hmm mig bekendt er hele udstødningen (forrør + potte) lavet i rustfri? ta
jeg fejl?

Janus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-10-05 21:03

"Janus" <xxx> writes:

> hmm mig bekendt er hele udstødningen (forrør + potte) lavet i rustfri? ta
> jeg fejl?

Nej, det gør du sådan set ikke. Samlingen nede under motoren er bare
ikke rustfri. Sikkert et smart(?) trick fra Suzukis side for at tjene
flere penge på nye forrør :-\

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 21:50

> [...]
> bedre end) før uheldet, også hvis det betyder at de skal give mig nye
> forrør. Det er i hvert fald ikke i orden blot at give mig

Nej de dækker altså ikke rust,får du eks. skrammet en rusten forskærm giver
de til malingen, men det er op til dig om det skal males oven på rusten
eller du vil udbedre det først.

Mvh Ove

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 14-11-05 21:37

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]

[snip]

> ... men svaret må være at der endnu ikke er noget fremskridt. Til
> gengæld kommer jeg glad frem og tilbage til arbejde uden at skulle
> køre med bus.

Så det betyder vel, at når du endelig får svar fra forsikringen, og
det er blevet lavet klart til engang i foråret, så har du solgt
maskinen og gældsat dig for en bambusraket, ikke ;-D

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-10-05 21:54

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> writes:

> Nej de dækker altså ikke rust,får du eks. skrammet en rusten forskærm giver
> de til malingen, men det er op til dig om det skal males oven på rusten
> eller du vil udbedre det først.

Næh, forskærmen skiftede de skam uden problemer

.... men i dette tilfælde kan/vil værkstedet ikke "male oven på
rusten". Jeg vil jo bare gerne have en MC med en tæt udstødning uden
skrammer, ganske som jeg havde før der var en gammel mand der ikke
overholdt sin ubetingede vigepligt.

Værkstedet ville vel heller ikke bare give dig en spand med maling i
hånden, vel?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 19-10-05 23:13

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> samarbejde at levere cyklen tilbage i en stand svarende til (eller
> bedre end) før uheldet, også hvis det betyder at de skal give mig nye

Jeg havde nægtet at afhentet den, før den var færdig.
Måske hvis det var midt i sæsonen ville jeg have været lidt mere ivrig,
men så sent på sæsonen her, så ville jeg ikke have noget imod at lade
der 'gå politik i den'.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ronni

Dato : 20-10-05 08:22

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
> [...]
> reservedelene med i hånden :-\
>
> Er der nogen der har oplevet noget lignende? Hvordan endte det?

Nej, jeg har ikke oplevet noget lignende, men den er lidt svær.
Man kunne jo hævde at forrørene ikke er rustede fordi der skete et uheld med
cyklen, og hvis cyklen har en fabrikationsfejl er det ikke forsikringen der
skal dække det.

Hvad koster sådan nogle forrør egentlig?

Mvh
Ronni

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-10-05 09:32

"Ronni" <rhessellund@gmail.com> writes:

> Hvad koster sådan nogle forrør egentlig?

5000 + moms.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-10-05 12:23

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> writes:

> Jeg havde nægtet at afhentet den, før den var færdig.

Det burde jeg måske også have gjort - jeg er bare træt af at køre med
bus.

Jeg har i dag snakket med forsikringen, og de sagde i første omgang at
jeg bare skulle køre den ud til forhandleren, og så måtte han snakke
med dem.

Jeg fik så forhandeleren til at ringe til dem. Efterfølgende ringede
han tilbage til mig og sagde at han havde fået besked på bare at
skifte udstødningen, og så være ligeglad med om det var tæt og kunne
sidde sammen bagefter. Det er selvsagt ikke en løsning jeg kan leve
med.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-10-05 18:54

"Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> writes:

> Sindsygt.. så kan jeg bedre forstå de ikke bare lige skifter dem.. hvis de
> virkelig var rustne er det vel ikke hverken værkstedet eller forsikringes
> fejl :(

Forrørrene er sådan set fine. De er rustfrie. Samlingen mellem
forrørrene og den bagerste del af udstødningen er dog ikke rustfri, og
den sidder relativt udsat under motorcyklen. Den er rusten, men langt
fra rustet igennem. Men giver man sig til at pille det fra hinanden,
så holder det selvfølgelig ikke når det er rustet godt og grundigt
sammen.

I øvrigt kan jeg afsløre at den originale udstødning jeg nu har
liggende i en papkasse, hvor den jo ikke gør megen gavn, har kostet
4921 kroner ex. moms. Helt sygt. Det er jo ikke ligefrem high
performance, snarere heavy performance :-\

Jeg mener dog stadig ikke at det kan være rigtigt at jeg skal have
valget mellem en utæt og fin ny udstødning og en beskadiget, men
ellers fin udstødning med et par års levetid endnu. Jeg mener
naturligvis bare at det skal laves, så motorcyklen er i lige så god
stand som før uheldet, hverken mere eller mindre.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-10-05 19:12

> [...]

> 4921 kroner ex. moms. Helt sygt. Det er jo ikke ligefrem high
> performance, snarere heavy performance :-\

Hvis det kikser helt kan man vel sagtens få et komplet system for alle
de penge, hvis du kan overtale forhandleren til at bytte.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-10-05 19:18

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> Hvis det kikser helt kan man vel sagtens få et komplet system for alle
> de penge, hvis du kan overtale forhandleren til at bytte.

Det er naturligvis også en løsning jeg har overvejet, men tror du han
har lyst til at købe sin udstødning igen? Jeg gætter på at han ikke
har, han har jo sikkert ikke noget at bruge den til.

Jeg har jo sikkert heller ikke lyst til at købe udstødning hos ham, da
det jo sikkert er alt for dyrt i forhold til at finde noget i fx
Tyskland. Måske har jeg lyst til at få rullet min MC hos ham
efterfølgende, men det er en anden historie.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-10-05 20:13

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> writes:

> Må man tillade sig at spørge, hvilket selskab du benytter ?

Ja, selvfølgelig må man det. Både jeg og modparten bruger Tryg.
Modparten har fået pålagt hele skylden. Jeg har kaskodækning på min
MC, hvilket normalt gør sagsbehandlingen set fra kundens synspunkt
lidt lettere.

Jeg har egentlig gode erfaringer med dem på mine andre forsikringer
(familie og ulykke), hvor jeg har haft "skader" et par gange, men nu
har jeg to gange snakket med dem om skader på min MC, hvor jeg vel og
mærke ikke har haft skyld, og der har de været lidt tunge at danse
med.

> Det er jo først når man får brug for dem, at man lærer dem at kende fra
> deres 'ægte' side.....

Ja :-\

Det var præcis grunden til at jeg i sin tid undlod/opgav at spørge GF
om en pris på MC-forsikring. Jeg kunne nemlig ikke komme i kontakt med
dem på telefon, og det havde nok ikke været bedre af at jeg havde fået
en skade.

> Man skal vel selvfølgelig også passe på med at hænge et helt selskab ud,
> pga en elendig taksator.....men alligevel.

Ja, det er nok heller ikke fair. Jeg har nu skrevet et brev til dem,
og med lidt held så havner det på et andet bord end taksatorens i
første omgang.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : CL

Dato : 21-10-05 01:25

">
> [...]
> bedre end) før uheldet, også hvis det betyder at de skal give mig nye
> forrør. Det er i hvert fald ikke i orden blot at give mig

Hej jeg syntes at det er rimeligt, at de ikke vil dække noget gammelt rusten
lort
Helt ærligt du må da ved sidste olie skift have set at det var en rusten
fordeler
der var på potten og dermed selv have foreslået at der skulle sættes et
anden
system på som der selvfølgelig skulle holde sig inden for prisen på den
originale system.
Mht at de giver dig potten i hånden har de vel foreslået dig at de ville
sætte den på
hvis de solgte dig nyt eller du selv kom med nogle forrør der var i en bedre
stand ?
det mener jeg helt sikkert at forsikringen kunne kræve af dem.

V.H
Carsten Larsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-10-05 17:21

"CL" <ddd@ddd.dd> writes:

> Hej jeg syntes at det er rimeligt, at de ikke vil dække noget
> gammelt rusten lort

Hvorfor? Hvis det virker fint, og der ikke er nogen grund til at
skifte det? Det kan da ikke være rimeligt at jeg skal lide et tab ved
at en anden trafikant ikke kan overholde reglerne, så det fører til et
uheld, som jeg ikke har nogen skyld i.

> [...]
> anden
> system på som der selvfølgelig skulle holde sig inden for prisen på den

Selvfølgelig har jeg set at samlingen var rusten. Det har den været i
alle de 3 år jeg har haft motorcyklen. Den har holdt fint tæt, og jeg
har ikke set nogen grund til at skifte udstødning når den eksisterende
jo fungerer fint.

Jeg er dybest set ikke specielt interesseret i at køre med en anden
type udstødning. En original passer mig fint. Den larmer ikke særlig
meget, og cyklen vil uden problemer kunne gå gennem et syn i
forbindelse med at jeg sikkert gerne vil sælge den indenfor
overskuelig fremtid.

> [...]
> sætte den på
> hvis de solgte dig nyt eller du selv kom med nogle forrør der var i en bedre

Nej. Jeg fik blot at vide at de ikke havde monteret den, og at jeg
kunne få den med i hånden. Under alle omstændigheder vil jeg alligevel
ikke betale over 6000 kroner for et sæt forrør hos en dansk
forhandler.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-10-05 18:10

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:

> Først og fremmest kan jeg nu godt forstå, at forsikringen ikke dækker din
> rustne samling; men lad det ligge.

Det kan jeg sådan set også godt, men så synes jeg bare at det må være
deres/værkstedets problem at finde ud af en anden løsning.

> Min samling var også meget rusten lige det, hvor man monterer potten. Den
> gik i stykker der slidserne.
>
> Sidste vinter fik jeg svejst et nyt stykke i, det var ikke det store
> problem.

Det tror jeg da heller ikke at det er. Det ville værkstedet bare ikke
gøre. Deres kommentar var "Jamen, vi kan jo ikke svejse i rust".

Din bandit har så vidt jeg husker også kørt en del længere end min,
som har kørt ca. 43 Mm. Jeg er overbevist om at min samling havde
kunnet klare et par år mere.

> Et rustfrit rør i den rigtige dimension. Det blev slidset op og så brugte
> jeg et kraftigt spændebånd.
>
> Er det samme sted, din er rustet igennem ?

Ja.

Og ender dette med at forsikringen helt afviser alting, så vil jeg da
også undersøge om det kan lade sig gøre at lave det trick. Men ærlig
talt, så har jeg ikke lyst til at bruge en masse tid på noget der ikke
burde være et problem på nuværende tidspunkt.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-10-05 13:10

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> writes:

> Prøv lige at se det på denne måde.
> En komplet udstødning består af to dele. forrør og potte.
> Du har et uheld og får ridset din potte, forsikring giver dig en ny.
> Nu kommer du så og siger,"Mine forrør var før skaden i en meget dårlig
> stand, som ikke er blevet være af skaden.Men jeg syntes i skal give mig nye
> forde jeg ikke har vedligeholdt dem ordentlig.

Nej, det siger jeg ikke. Jeg siger blot at de må have ansvar for at
montere den nye udstødning på en måde, så jeg ikke er ringere stillet
end før uheldet. Det betyder at den skal være tæt efter den er blevet
skiftet, ganske som før skiftet. Det synes jeg ikke er et urimeligt
krav. Om det så betyder at de skal reparere på de eksisterende forrør
eller skifte dem, det må være op til værkstedet og forsikringen.

> Jeg tror ikke den går, men mener at have set et rep. sæt til netop en rusten
> samling på Banditten. tror det var på www.banditmania.uk
> Yeps. den er her http://www.banditmania.co.uk/ExhaustWork.htm

Så kunne de fx have monteret sådan et repkit. Men tak for linket, det
kan jo være det kan blive aktuelt.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 23-10-05 18:21

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> bedre end) før uheldet, også hvis det betyder at de skal give mig nye
> forrør. Det er i hvert fald ikke i orden blot at give mig

Jeg tror problemet er, at værkstedet skal fikse din udstødning og selv
dække en eventuel skade som bliver påført cyklen i forbindelse med
udførslen af arbejdet (uanset om de kommer til at ridse din tank under
arbejdet eller om udstødningssystemet falder fra hinanden fordi det skal
adskilles). Det vil med andre ord sige at værkstedet selv kan ende med
at komme til at skulle betale for et sæt nye forrør - og det vil de nok
helst være foruden). Forsikringsselskabet kan sikkert ikke se hvorfor de
skal dække udgiften til et sæt nye forrør når de gamle ikke umiddelbart
fejler noget eller er kommet til skade - som en direkte følge af ulykken
.. Det er vel egentligt også fair nok.

Umiddelbart ser det desværre ud til at du er blevet fanget mellem to
stole...

Men kigger man helt nøgternt på sagen så har forsikringsselskabet
forpligtet sig til at skifte udstødningen og det arbejde må de eller
værkstedet påtage uanset om det så betyder at du skal have nye forrør
eller ej. Det bør du i princippet være komplet ligeglad med. At de
overlader arbejdet (og dermed risikoen) til dig er uacceptabelt.

Ring til forsikringsselskabet og fortæl dem at værkstedet nægter at gøre
deres arbejde færdigt.

Just my 2 cents.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-11-05 20:53

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> writes:

> Hvordan gik det så ?
> Eller der er måske ingen fremskridt ?

Jeg har skrevet til forsikringen den 20. oktober. Det har jeg endnu
ikke hørt svar på. Det kan være at jeg snart skal til at skrive til
dem igen og rykke for et svar.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-11-05 23:52

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Så det betyder vel, at når du endelig får svar fra forsikringen, og
> det er blevet lavet klart til engang i foråret, så har du solgt
> maskinen og gældsat dig for en bambusraket, ikke ;-D

Det skal jeg ikke kunne udelukke. Det må vist bero på hvad jeg lige
falder over af tilbud i løbet af vinteren/foråret, og hvad min
forsikring siger til idéen. Den dyrere MC skal konkurrere om
finanserne med et sted at bo, så mon ikke der bliver råd til MC

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*