/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
600ccm --> 900ccm lovligt?
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-05 09:43

Diskuterer lidt med en gut der har en CBR f3´er hvor han har smidt en 900ccm
motor i!
Er det lovligt?
Hvad er regler mht til det?
Er det ccm eller HK man kigger efter ved forøgelse?



 
 
MKS - 74 (19-10-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-10-05 10:57

On Wed, 19 Oct 2005 10:42:56 +0200, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
wrote:

>Diskuterer lidt med en gut der har en CBR f3´er hvor han har smidt en 900ccm
>motor i!
>Er det lovligt?

Det kommer an på hvad du tænker på ....om bilinspektion eller T&S vil
have indvendinger!

>Hvad er regler mht til det?
>Er det ccm eller HK man kigger efter ved forøgelse?

I T&S'-regi mht til afgift vil alt udover en 20% effektforøgelse
udløse tillægsafgift, så det vil afhænge af årgangene af CBR'ere
(forudsat det er en Fireblademotor som er det helt typiske at lægge i)
om det kan gøres uden ekstra afgift - En sen F3 og en tidlig Fireblade
kan godt gå an.

Bilinspektionen vil derimod mere kigge på hvilke tekniske
(konstruktive) ændringer der evt er foretaget for at skohone den
større motor i, at lægge en Fejebladsmotor i en CBR6 er ikke ganske
usædvanligt, så jeg vil umiddelbart tro at det sikkert nok kan gå an
også set fra bilinspektionens side

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

martin (19-10-2005)
Kommentar
Fra : martin


Dato : 19-10-05 11:42


"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:rq4cl15tsg0iklorahsjkrn4reh403b54e@4ax.com...
> On Wed, 19 Oct 2005 10:42:56 +0200, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
> wrote:
>
> >Diskuterer lidt med en gut der har en CBR f3´er hvor han har smidt en
900ccm
> >motor i!
> >Er det lovligt?
>
> Det kommer an på hvad du tænker på ....om bilinspektion eller T&S vil
> have indvendinger!
>
> >Hvad er regler mht til det?
> >Er det ccm eller HK man kigger efter ved forøgelse?
>
> I T&S'-regi mht til afgift vil alt udover en 20% effektforøgelse
> udløse tillægsafgift, så det vil afhænge af årgangene af CBR'ere
> (forudsat det er en Fireblademotor som er det helt typiske at lægge i)
> om det kan gøres uden ekstra afgift - En sen F3 og en tidlig Fireblade
> kan godt gå an.
>
> Bilinspektionen vil derimod mere kigge på hvilke tekniske
> (konstruktive) ændringer der evt er foretaget for at skohone den
> større motor i, at lægge en Fejebladsmotor i en CBR6 er ikke ganske
> usædvanligt, så jeg vil umiddelbart tro at det sikkert nok kan gå an
> også set fra bilinspektionens side
>
> --
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
> http://62.79.120.117/

øhh nej det er som ud-gangs puknt ikke lovligt, de 20 % gælder osse for
motorens størrelse.

hvis du tuner et køretøj må det ikke forurene mere en det som udgangspunkt
gjorde inden du tunede den.
Den må heller ikke larme mere end den gjorde da den var ny.

så hvis du bekymrer din om ulovligheden af den ombygning , så lad være.

hvis du vil have et fejeblad, så køb et....( så er det helt lovligt )

Martin



Ukendt (19-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-05 11:44


> hvis du vil have et fejeblad, så køb et....( så er det helt lovligt )

Jeg er af samme mening!
Det er fordi der er en salgs annonce inde på galleriet! Jeg gjorde opmærksom
på problematiikken, da det vil være surt for en evt køber IKKE at vide det!
Derfra gik diskusionen



MKS - 74 (19-10-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-10-05 13:06

On Wed, 19 Oct 2005 12:44:09 +0200, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
wrote:

>Det er fordi der er en salgs annonce inde på galleriet! Jeg gjorde opmærksom
>på problematiikken, da det vil være surt for en evt køber IKKE at vide det!

Der _kan_ også være et problem, så fint nok at gøre opmærksom på det,
kan sælger ikke gøre rede for om SBI har taget stilling til
ombygningen ville jeg som køber holde mig væk (det ville jeg nu
alligevel) eller afvente at det skete.

>Derfra gik diskusionen

Man kan ikke sige bestemt hverken buh eller bæh, det kan være lovligt
eller ikke afhængig af hvordan det er foretaget.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Fer (19-10-2005)
Kommentar
Fra : Fer


Dato : 19-10-05 12:11

martin wrote:
> "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
> news:rq4cl15tsg0iklorahsjkrn4reh403b54e@4ax.com...
>
>>On Wed, 19 Oct 2005 10:42:56 +0200, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
>>wrote:
>>
>>
>>>Diskuterer lidt med en gut der har en CBR f3´er hvor han har smidt en
>
> 900ccm
>
>>>motor i!
>>>Er det lovligt?
>>
>>Det kommer an på hvad du tænker på ....om bilinspektion eller T&S vil
>>have indvendinger!
>>
>>
>>>Hvad er regler mht til det?
>>>Er det ccm eller HK man kigger efter ved forøgelse?
>>
>>I T&S'-regi mht til afgift vil alt udover en 20% effektforøgelse
>>udløse tillægsafgift, så det vil afhænge af årgangene af CBR'ere
>>(forudsat det er en Fireblademotor som er det helt typiske at lægge i)
>>om det kan gøres uden ekstra afgift - En sen F3 og en tidlig Fireblade
>>kan godt gå an.
>>
>>Bilinspektionen vil derimod mere kigge på hvilke tekniske
>>(konstruktive) ændringer der evt er foretaget for at skohone den
>>større motor i, at lægge en Fejebladsmotor i en CBR6 er ikke ganske
>>usædvanligt, så jeg vil umiddelbart tro at det sikkert nok kan gå an
>>også set fra bilinspektionens side
>>
>>--
>>-Michael
>>CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
>>Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
>>http://62.79.120.117/
>
>
> øhh nej det er som ud-gangs puknt ikke lovligt, de 20 % gælder osse for
> motorens størrelse.
>

Det passer ikke..

http://www.fstyr.dk/sw23095.asp

Nævner kun mer effekt. Intet om volumen.

> hvis du tuner et køretøj må det ikke forurene mere en det som udgangspunkt
> gjorde inden du tunede den.
> Den må heller ikke larme mere end den gjorde da den var ny.
>

Det er korrekt. Burde dog ikke være noget problem at opfylde. Du flytter
jo udstødning og karburering med over.


Mvh Tommy Fer

MKS - 74 (19-10-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-10-05 12:55

On Wed, 19 Oct 2005 13:10:32 +0200, Fer <nospam@fotofer.dk> wrote:

>Det er korrekt. Burde dog ikke være noget problem at opfylde. Du flytter
>jo udstødning og karburering med over.

Akkurat, SBI kan tænkes at have tekniske indvendinger som jeg nævnte,
men da der kører flere af disse Fireblade-conversions rundt vil jeg
tro at det er muligt at få dem med på det, men det må jo komme an på
hvordan det konkret er lavet i det enkelte tilfælde

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Kenneth Østrup (19-10-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 19-10-05 15:04

MKS - 74 wrote:
>>Det er korrekt. Burde dog ikke være noget problem at opfylde. Du flytter
>>jo udstødning og karburering med over.
>
>
> Akkurat, SBI kan tænkes at have tekniske indvendinger som jeg nævnte,
> men da der kører flere af disse Fireblade-conversions rundt vil jeg
> tro at det er muligt at få dem med på det, men det må jo komme an på
> hvordan det konkret er lavet i det enkelte tilfælde
>

Hvis vi snakker om et syn i forbindelse med ejerskift ... så skal man da
være rimelig uheldig hvis de overhovedet opdager det - motoren er vel i
forvejen godt skjult af kåben (hvis man da har valgt at beholde den).

Så vidt jeg ved kører der også en del Fireblades rundt med Blackbird
motor i.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984 (nu snart med "ny" SC01 '79 motor)

MKS - 74 (19-10-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-10-05 15:15

On Wed, 19 Oct 2005 16:04:08 +0200, Kenneth Østrup
<ksFJERN@skysovs.com> wrote:

>Hvis vi snakker om et syn i forbindelse med ejerskift ... så skal man da
>være rimelig uheldig hvis de overhovedet opdager det - motoren er vel i
>forvejen godt skjult af kåben (hvis man da har valgt at beholde den).

Det gælder helt generelt at et motorskifte sagtens kan slippe gennem
et syn uden at blive opdaget ja, så at cyklen er synet med den motor
er ingen _garanti_ for lovligheden.

>Så vidt jeg ved kører der også en del Fireblades rundt med Blackbird
>motor i.

If U say so .


--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste