En dygtig bilist
Fra : Sune

Dato : 18-10-05 21:45

[ironi on]Jeg mødte i aften en meget dygtig bilist. Jeg lå på asfalten lige
efter et venstresving med motorcyklen over mig. Jeg kunne i første omgang
ikke komme løs, da knæet og ryggen gjorde ondt som bare pokker.
En nydelig bilist i pænt jakkesæt kom om hjørnet, fik øje på mig og lavede
en flot bremse-undvige manøvre - meget flot. Han havde også overskud til at
sende mig et venligt blik, inden han fortsatte. Tak for det.
[ironi off]

Utroligt at man kan få sig selv til bare at køre forbi en der ligger helt
stille på asfalten midt å vejen.

Styrtet var jeg i øvrigt selv ude om. Jeg havde lige fået nye dæk på
Kawasakien, og kørte med en smule nedlægning i et venstresving, og krydsede
over den yderste hajtand. Straffen faldt prompte. Maskinen gled ud og kurede
med mit venstreben under cyklen rundt i svinget.

Mit MC-tøj tog godt fra, så skaderne blev minimale. Knæet er godt nok
kraftig hævet, men de indbyggede skaller i tøjet tog det værste af slaget.
Flere steder er tøj og støvler skadet, men ikke noget er trængt igennem.
Maskinen blev ikke skadet mere end, hvad en mekaniker kan lave på en times
tid.

Nå, men så har jeg også prøvet det.

Kør forsigtigt derude. Især når i har fået nye dæk.

vh Sune

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-10-05 21:56

Hejsa

Sune wrote:
> [...]
> en flot bremse-undvige manøvre - meget flot. Han havde også overskud til at
> sende mig et venligt blik, inden han fortsatte. Tak for det.

Suk.... Det er vel faktisk en flugt billist så....

> Utroligt at man kan få sig selv til bare at køre forbi en der ligger helt
> stille på asfalten midt å vejen.

Hna skulle da have med en tæskemaren!

> [...]
> med mit venstreben under cyklen rundt i svinget.
> Kør forsigtigt derude. Især når i har fået nye dæk.
Træls at høre, Jeg synes ellers at folk bliver påmindet det igen og igen...

Mvh Emil

--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Calle Nielsen

Dato : 18-10-05 22:00

> Utroligt at man kan få sig selv til bare at køre forbi en der ligger helt
> stille på asfalten midt å vejen.

Ja, han skulle ha' en bøde så stor han aldrig glemte det...

> [...]
> over den yderste hajtand. Straffen faldt prompte. Maskinen gled ud og kurede
> med mit venstreben under cyklen rundt i svinget.

Mega-surt. Jeg prøvede det samme i foråret, så jeg ved præcis hvad du
snakker om! Ufatteligt hvor glatte nye dæk kan være. Det burde næsten
være lovpligtigt at værkstederne gjorde een opmærksom på det.

> [...]
> Maskinen blev ikke skadet mere end, hvad en mekaniker kan lave på en times

Godt at høre at du og cyklen slap med småskrammer og skrækken.

> Nå, men så har jeg også prøvet det.

That's the spirit!!

Fra : Bo Nielsen

Dato : 19-10-05 10:24

> Mega-surt. Jeg prøvede det samme i foråret, så jeg ved præcis hvad du
> snakker om! Ufatteligt hvor glatte nye dæk kan være. Det burde næsten være
> lovpligtigt at værkstederne gjorde een opmærksom på det.

Gør alle ordentlige værksteder ikke det?
"Special" i Ålborg gør i hvert fald - de sætter endda et lille orange mærkat
på gaffelbroen, som gør opmærksom på det!

ScooterBo

Scooter

Fra : Sune

Dato : 19-10-05 13:48

"Bo Nielsen" <kok.b.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Gør alle ordentlige værksteder ikke det?
> "Special" i Ålborg gør i hvert fald - de sætter endda et lille orange
> mærkat på gaffelbroen, som gør opmærksom på det!

En rigtig god ide med de klistermærker.
Jeg kan nu ikke bebrejde mit eget værksted. De vidste, at jeg kendte
problemet.
Jeg har i øvrigt læst om det så ofte her i gruppen, så jeg kan vist kun
bebrejde mig selv
Vh Sune

Fra : Chris

Dato : 18-10-05 22:06

Hejsa Sune
Så er det ikke den samme bilist som jeg så da jeg kravlede på af
grøften efter er tur i rabaten, han kunne nemlig både trykke på hornet
med den ene hånd imens han gav mig fingeren med den anden hånd.

Håber du og cyklen er OK

Fra : MKS - 74

Dato : 18-10-05 22:28

wrote:

>Utroligt at man kan få sig selv til bare at køre forbi en der ligger helt
>stille på asfalten midt å vejen.

Hvor _er_ det altså bare deprimerende _ringe_, gad vide om der idet
hele taget og i givet fald hvad foregår i hovedet på den slags
mennesker, Jeg har selv været nede 3 gange og hver _eneste_ gang har
folk været der splitsek. efter for at hjælpe så det kan jeg bestemt
ikke klage på.

God bedring Sune!

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-10-05 09:55

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
newspal1p13dsu0isbu3maffu0cbju6itqhp@4ax.com...

> [...]
> mennesker, Jeg har selv været nede 3 gange og hver _eneste_ gang har
> folk været der splitsek. efter for at hjælpe så det kan jeg bestemt

Ha, jeg kom lige i tanke om en episode mere

Vinter. Masser af sne! Vintercyklen er en Suz TS185 med karburatoris og svag
tænding. Kickstarteren er knækket, så øget skal løbes igang, og denne morgen
er der total isslag, så det er svært at løbe selv UDEN motorcykel! Jeg aser
og maser, akser og bakser, men jeg kan ikke løbe mere end ½ km/t og
baghjulet slæber bare hen over isen. Jeg er klædt på til en længere tur i
frostvejr, så jeg ligner en michelin-mand, og det gør det ikke lettere at
løbe.
Til sidst løber jeg til jeg er ved at hoste hjertet op, men lortet starter
IKKE. Jeg smider liget og skvatter om på fortovet i et S-sving. Så jeg
ligger altså der i udgangen af S-svinget med lungerne halvt hostet op, og en
ramponeret motorcykel smidt ved siden af. Jeg er rasende og selv hvis
knallerten starter af sig selv nu, kommer jeg for sent på arbejde.
NU ankommer en midaldrende dame i en bil. Jeg opdager hende da hun bøjer sig
over mig og spørger "Er du kommet til skade?".
Jeg er edderspændt rasende på den lortecykel og den møgmorgen, så jeg får
hvæst et "NEJ!", og hun ser lidt halv-skræmt ud da hun skynder sig videre.
Først senere går det op for mig, at jeg må have lignet en soloulykke som jeg
lå der. Undskyld, dame.

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 18-10-05 23:01

In article <43555ec8$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, formel999
@hotmail.com says...
> Utroligt at man kan få sig selv til bare at køre forbi en der ligger helt
> stille på asfalten midt å vejen.

Øv Øv!

Ja, og det er klokkerent ulovligt at undlade at hjælpe andre i nød!
Så han burde have en bøde. Han har sikkert siddet lunt og godt; mens han
var stolt af at han bare kunne køre videre, for det var jo ikke hans
problem .... NOT!
--
/Hekto - der selv har været ude for det!
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 19-10-05 09:21

Ja, det er sindsygt. Godt du ikke kom mere til....

Der har været et lign. eksempel omkring Viborg. En MC'ist kører op bag i en
trailer, som holder stille og blinker til venstre. Ingen tvivl om at MC'en
har skylden. MC'isten bliver slynget af og lander i grøften. MC'en ligger på
vejen. Den påkørte billist går ud for at fjerne MC'en fra vejen, men vender
ikke MC'isten et øje. Køre derefter bare videre!!!!! Det lykkedes heldigvis,
efter nogen tid, for MC'isten at få fat i sin mobiltelefon og ringe efter
hjælp....

Håber sådanne billister bliver fundet og straffet hårdt .....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : calle.nielsen@gmail.~

Dato : 19-10-05 11:09

Næ, jeg fik hvert fald ikke noget at vide (Minimotor i Kolding)
Jeg var ny i branchen og havde derfor aldrig hørt om fænomenet.

Det med klistermærket er en god idé. Jeg foreslog det faktisk til
Minimotor, men de var sq ligeglade.

Calle

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-10-05 15:02

<calle.nielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Når det er minimotor i Kolding bør man ike undre sig
De har sku ikke for mange brikker at flytte rundt med

Mindes da jeg købte funklende ny scooter der viste sig at have en fejl i
tændingen .. Der måtte jeg have fat i impotøren m.m. får at få det lavet

Siden har jeg fået forkerte tændrør
Forkert olie som kostede cyllinder m.m.

Huraa for dem da

OZ3BTO

Fra : Calle Nielsen

Dato : 19-10-05 15:50

OZ3BTO wrote:
> Når det er minimotor i Kolding bør man ike undre sig
> De har sku ikke for mange brikker at flytte rundt med

Nej, det er heldigvis det eneste jeg har fået lavet hos dem. Forøvrigt
var kæden alt for stram bagefter :-/

> Mindes da jeg købte funklende ny scooter der viste sig at have en fejl i
> tændingen .. Der måtte jeg have fat i impotøren m.m. får at få det lavet

> [...]

Damn, du har da heller ikke været for heldig.
Forhørte mig mht. kæder... Regina rules, var budskabet. Tsk tsk.

Det enste der ikke er problemer med er prøveturer. Man kan altid få lov
at prøve

Fra : OZ3BTO

Dato : 20-10-05 10:51

"Calle Nielsen" <calle.nielsenslet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Forhørte mig mht. kæder... Regina rules, var budskabet. Tsk tsk.
>
> Det enste der ikke er problemer med er prøveturer. Man kan altid få lov

De var sku ellers ikek for vuilde med at jeg skulle ud og prøve scooteren
inden den var købt .. OK måske de er anderledes når det er MCer det drejer
sig om

Handler ihvertfald ikek der mere end h'jest nødvendig

OZ3BTO

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 17:00

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kør forsigtigt derude. Især når i har fået nye dæk.

Hej Sune.

Øv-det var træls !, godt at du ikke kom "nævneværdigt" til skade.

Da jeg fik nye dæk på, her i foråret, følte jeg mig også lidt dum, jeg havde
taget en flaske rensebenzin og en klud med, og tørrede dækkene over et par
gange inden jeg kørte, der var et par overbærende smil/blikke fra fyrene på
værkstedet ! men hellere være til grin end ..................

God bedring med knæet

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-10-05 08:30

> [...]
> [ironi off]
>
> Utroligt at man kan få sig selv til bare at køre forbi en der ligger helt

Jep, et dumt svin.

Jeg har oplevet det omvendte for nogle år siden. Havde aftalt at mødes med
en ven (Wind Ting) i noget motorvejsudgravning nord for byen. Er lidt sent
på den. Da jeg ankommer, sidder han totalt fast i bundløst mudder lige i
kanten ad udgravningen, som starter umiddelbart op af en eksisterende
tilkørselsrampe, altså, han sidder fast i 1m dybt mudder (med højt
lerindhold) klods op ad asfaltvejen. Der står en hvis Citroen parkeret 5m
derfra, og Wild Ting og en eller anden mand i jeans og skjorte står og hiver
i cyklen for at trække den fri. Jeg kommer til og ved fælles hjælp får vi
den op på nogle få minutter.
Manden siger "hej" mens han finder sine træsko i mudderet, og går hen til
sin bil, og kører derfra. Han ligner lort op til livet af lerkægt mudder.
"Kom der lige en bekendt forbi?" spørger jeg forundret, for klokken er
tidligt om morgenen, og JEG er sgu aldrig heldig at møde venner, når jeg
kører fast i naturen.
"Næh... Aldrig set ham før. Han stoppede bare og kom over og hjalp!"
Vores ansigtsudtryk må have været et syn for guder, aldrig har to granvoksne
gutter set så "clueless" ud, men manden var kørt.
HAN har fået en venlig tanke i min aftenbøn lige siden. Ham, og så den anden
venlige bilist jeg mødte for snart 20 år siden. Ja, ja, der er langt
imellem, men hvornår har DU sidst stoppet for at hjælpe en punkteret bilist
med at skifte et dæk?

Rittig