Meget støj i højtalerne på en GW
Fra : KURT PEJSTRUP

Dato : 18-10-05 18:12

-- Hej.
Nu har jeg flere gange fået hjælp her i gruppen, og så håber jeg at
der er nogen der også kan hjælpe mig med yderligere et problem på en
såkaldt " Pølsevogn ).
Efter nogle minutters kørsel skratter højtalerne umanerligt, og det
selv om at jeg har fjernet radioen ( løst modul ). Jeg kan så banke på
kåben, og så forsvinder støjen for en kort bemærkning. Det har også
indflydelse med lyset, for med positionslyset tændt, så er skratten
meget intens.Jeg kan ikke se nogen åbenlyse fejl, men håber at en kan
hjælpe mig.
mvh Kurt

Kupej

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 18-10-05 20:43

"KURT PEJSTRUP" <kupej@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indflydelse med lyset, for med positionslyset tændt, så er skratten
> meget intens.Jeg kan ikke se nogen åbenlyse fejl, men håber at en kan

Ikke fordi jeg kender såd'n Vinge, men det lyder som om det er elektrisk
støj, du får. Især når det kommer uden radioen monteret...
Ud over støjdæmpning af radioen og evt. forstærker (er der en forstærker
monteret som du ikke fjerner med radioen ?) ku mistanken godt falde på en
eller flere ledninger, der er gnavet igennem. Især hvis det kommer når du
tænder lyset. Prøv at lede under kåben (gys) efter ledninger til de to
dele - måske de begge har gnavet mod f.eks. stel et eller andet sted ?

Måske kan du måle dig frem til hvilken ledning/er der er problemet - men her
må andre liiige tråde til og fortælle os hvad man skal måle hvor.

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Jake

Dato : 19-10-05 11:05

KURT PEJSTRUP wrote:
> [...]
> indflydelse med lyset, for med positionslyset tændt, så er skratten
> meget intens.Jeg kan ikke se nogen åbenlyse fejl, men håber at en kan

Det lyder umiddelbart som om du har en dårlig stelforbindelse et sted.
Jeg havde et tilsvarende problem med radioen da jeg for en del år siden
var den lykkelige ejer af en lada 1500 (den klassiske kampvognsmodel). I
den kunne man hører motorens omdrejninger som skratten i højtalerne
(lidt træls i længden)

mvh
Jake

XJ600