Saito heat grips...
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 18-10-05 16:13

Har bestilt deres version2, men er lidt træt af hvis det skulle vise sig
nødvendigt med et relæ, da de kun trækker 40W ved start (5 min.), og
derefter max. 20W.
Hvor vil være et fornuftigt sted at tage en switched plus oppe foran på
cyklen ???
Tænker lidt på at tage fra horn-kontakten, da den er forsikret med 10A...

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Moller

Dato : 18-10-05 16:19

Peter Jakobsen wrote:
> [...]
> cyklen ???
> Tænker lidt på at tage fra horn-kontakten, da den er forsikret med 10A...

   Hvorfor ikke fra lyset ??? så kan du stadig slukke for lyset, og derved
spares strøm til Lys/varme på en gang, og derved være sikker på
startmotoren for mest muligt power.

--
VH
Lars Molnit

Fra : anders majland

Dato : 18-10-05 16:28

> Hvorfor ikke fra lyset ??? så kan du stadig slukke for lyset, og
> derved spares strøm til Lys/varme på en gang, og derved være sikker på
> startmotoren for mest muligt power.

Jeg ville nu montere det relæ - det er sikkert også den nemmeste måde at
gøre det på .... Det er også sådan jeg har gjort

Jeg trækker så relæet med strøm fra pos.lyset.

Jeg har flere argumenter.
- Dit ledningssnet er ikke dimensioneret til at trække ekstra 40W et
tilfældigt sted.
- Strømtyve bedskadiger dit ledningsnet og vil give en dårlig forbindels på
et tidspunkt
- Det er virkeligt skod at fejlsøge strøm på en mc med ikke standard
ledningsnet.

Klippet du dig alligevel ind i ledningsnettet så gør det ikke i det primære
men i et sekundært der nemt kan skiftes. Ved at tappe fra pos.lys pæren har
jeg jo også gjort et indgreb men det ledningsnet betår af en ledning med
fatning i den ene ende og et stik i den anden..