PGO T-rex 150
Fra : KlausB

Dato : 18-10-05 16:09

HEJ NG

Jeg er en gut der står og kigger efter en scooter på mc-plader.

Jeg har kigget mig lidt omkring og fundet at der er en del PGO T-rex 150 til
salg/på gaden.

I øjeblikket har jeg en 30ér knallert, og i min søgen rundt omkring efter
andre knallert ting, har det mødt mig at PGO er dårlig kvalitet.

Er der nogen der har erfaringer med deres større mc-scootere. Gør det sig
gældende her os eller er de bedre til at lave mcér

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Klaus

Fra : Kim Olsen

Dato : 18-10-05 16:21

Hej

Jeg har en Geely Boss 150 ccm scooter, som jeg er meget tilfreds med. Den er
stor og tung og derfor meget stabil.
Jeg er også pt. en Adly -Jet 100 ccm mc-scooter. Men det er jo ikke andet
end en tunet 45 knallert. Men lovlig - og dermed ikke så ringe endda.
Den bliver dog solgt igen, da den efter min mening er for lille. sådan rent
fysisk - for den kører ganske udmærket.

Kim

Fra : anders majland

Dato : 18-10-05 16:29

> Er der nogen der har erfaringer med deres større mc-scootere. Gør det
> sig gældende her os eller er de bedre til at lave mcér

Jeg tror at kvaliteten er den samme. Det er ihvertfald min oplevelse af det
jeg har set/hørt

Fra : Thomas Seehausen

Dato : 18-10-05 17:02

Hej
Jeg har haft en PGO T-rex 150 og var fuldt ud tilfreds med den. Jeg solgte
den dog efter relativt kort tid da det jo ikke er en motorcykel. Den korte
tid jeg har haft scooteren gør dog, at det er svært at vurdere kvaliteten.
Min storebror har dog haft EU-scooter udgaven: PGO T-rex 110 tror jeg den
hedder og ud over motor og bremser skulle reservedele være ens. Han har
aldrig haft problemer med denne og har kørt på den både sommer og vinter
igennem 6 år.

meddelelse news:435514cf$0$41149$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 18-10-05 18:51

Hej..

Jeg har selv en Piaggio Skipper 150cc. Den har nu gået 15.000km hvoraf de
sidste 7.000km er tilbagelagt med et 172cc cylinderkit fra Polini, og en
25mm karburator istedet for std. 18mm. Den starter med det samme, og gør
ingen vrøvl overhovedet. Den kan varmt anbefales. En i OK stand kan
erhverves for omkring 8000kr. Og i tyskland vælter de rundt i Piaggio
skipper modellen dog i 125cc. Så reservedele er til at finde såvel brugt som
nyt - det vidner ebaymotors.de om !
Hvis man ikke laver noget ved den, går den 115km/t og har glimrende optræk
og en tålelig benzinøkonomi på ca 22km/l

Den har en god sædehøjde ifht. mange af PGO's maskiner som man sidder ret
lavt på.
Jeg bruger min året rundt, og er rigtig glad for den.

Mvh Thomas
RF 600
SKR 172

Fra : KlausB

Dato : 18-10-05 23:12

Hejsa

Tak for alle svarene

min far har haft et par stykker af den slags scootere, herunder en Skipper.
Jeg ved ikke om der var lavet noget ved den men shit mand, den var bare
sindsyg. det var ligesom at sidde på en raket.

Det jeg godt kan lide ved t-rexén er at den er rimelig stor. Men som sagt så
har der jo været en del omkring deres mindre modeller, dr. Big, hot 50 og
andre, at deres motordele specielt er meget dårlige.

Umiddelbart er jeg nemlig os lidt skeptisk over for mærket og overvejer en
priller eller en anden af et mere "velkendt" mærke.

Klaus

Fra : MortenP

Dato : 19-10-05 09:36

KlausB wrote:

> [...]

> Umiddelbart er jeg nemlig os lidt skeptisk over for mærket og overvejer en
> priller eller en anden af et mere "velkendt" mærke.

Jeg har selv en PGO T-rex 110.. (110 kubik, og dermed mc kørekort).. Den
kører ekstremt langt på literen, og har en topfart omkring 100 stykker..

Jeg har dog kun kørt 500 km på den, da jeg har en god kammerat der lånte
mig hans GS500 denne sæson.. Og til foråret skyder jeg nok t-rex'en af
igen.. Ikke fordi den ikke er god nok.. Det er min overbevisning at den er
det.. og så er den LOVLIG.. ikke noget med at risikere pappet ved at køre
på en 45'er der er lavet noget ved.

Såå.. Det relative lidt jeg ved om PGO T-rex110 kan jeg kun sige gode ting
om.

En lille ting man savner på en "rigtig" mc er tit bagage aflægning.. (ved
godt man kan komme langt med givi box eller tank tasker) det følger jo med
som standard på Pgo'en. (under sædet)