suzuki forgaffel broer!
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 11:31

Er der nogen der ved om suzuki broer er samme mål/sandard, fx om en GSX1000R
bro vil passe på en TL1000R og lignende?

Fra : Moller

Dato : 18-10-05 14:05

S.G wrote:
> Er der nogen der ved om suzuki broer er samme mål/sandard, fx om en GSX1000R
> bro vil passe på en TL1000R og lignende?

   GSX-R 750 og GSX-r 1000 deler bro i visse årgangen, men ellers ikke....
så det skal du ikke regne med.

   Men det er jo ikke svært at swappe kronrørs aksel ;) og så er den skid
sluppet :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 15:15

> Men det er jo ikke svært at swappe kronrørs aksel ;) og så er den skid
> sluppet :)
>
> --
> VH
> Lars Molnit

Ja ja der var den igen Moller ;) men har du fortalt mig hvordan?

MVH Ove Bandit 600+ , GSXR750W , Axis 90

Fra : Moller

Dato : 18-10-05 15:45

Ove wrote:

> Ja ja der var den igen Moller ;) men har du fortalt mig hvordan?

   Sorry ;) jeg bruger den nemme... forbi lydmuren, snakker med Heinrich,
betaler ved kasse et for 1 stks. kronrørs swap, og så laver jeg resten
selv :)

   Grunden til jeg gør det på denne måde er :

   1. Jeg har ikke en presse :(

   2. Han har gjort det utalige gange...

   3. Jeg har ikke en presse :(

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 18-10-05 17:47

Moller wrote:

> Sorry ;) jeg bruger den nemme... forbi lydmuren, snakker med
> Heinrich, betaler ved kasse et for 1 stks. kronrørs swap, og så laver
> jeg resten selv :)

Nu bliver jeg nysgerrig - hvad koster sådan en "omgang" hos Lydmuren?

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 09:42

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> GSX-R 750 og GSX-r 1000 deler bro i visse årgangen, men ellers ikke.... så
> det skal du ikke regne med.
>
> Men det er jo ikke svært at swappe kronrørs aksel ;) og så er den skid
> sluppet :)

Nu talte jeg lige med en race expert, som har lavet sådanne adskillelige
gange.
Den er bare lige at smide påTL`eren! hvis man altså skifter aksel og det
hele!
Det gør jeg! for har nemlig fået fat i en komplet ny gixxer 1000 k4 gaffel
med radial og hele moletjøjet :D

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-10-05 10:05

S.G wrote:
> [...]

> hele!
> Det gør jeg! for har nemlig fået fat i en komplet ny gixxer 1000 k4 gaffel

Nu har jeg henslæbt en månedstid på E-bay og budt lidt her og der på en
lignende -
Og hvor fik du den fra?
Hvad måtte du slippe?

nå ja

. . . hvormeget kan du presses på TLR gaflen

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 11:36

radial og hele moletjøjet :D

> Nu har jeg henslæbt en månedstid på E-bay og budt lidt her og der på en
> lignende -
> Og hvor fik du den fra?
> Hvad måtte du slippe?

800 euro for en komplet gixxer gaffel med broer, kronrørsting, gaffelben
(med sorte indergafler!!, det er det dyreste), radial kalibre med nye
klodser osv :)
inkl forsendelse!

anyway jeg har så lidt i overskud nu her jo
Det ryger lige ind på markedsiden, der er bl.a 2 usd gafler

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-10-05 19:21

S.G wrote:
> Er der nogen der ved om suzuki broer er samme mål/sandard, fx om en GSX1000R
> bro vil passe på en TL1000R og lignende?

hmmm SG
Dette er "hear say" men jeg prøver

GSXR 750 k1-3 samt GSXR 1000 K1-3, deler angiveligt broer (mener jeg)

Disse kan monteres på en SV1000K3 (fact)

TL1000R forgaffel komplet kan swappes til en SV1000s (har jeg læst om i
eet tilfælde)

Ergo må Gixxer også passe til TLR

(Send ikke en regning hvis det er løgn )

PS skulle jeg ikke have dene TLR USD til en rigtig god pris syntes du?

Fra : Armand

Dato : 18-10-05 20:57

S.G wrote:
> Er der nogen der ved om suzuki broer er samme mål/sandard, fx om en GSX1000R
> bro vil passe på en TL1000R og lignende?

Afstanden mellem benene dikteres af hjul bredden incl. bremser!

Størrelserne af hullerne i broerne afhænger af teleskopernes diameter!

Er der tale om samme teleskoper på samme forhjul monteret med samme
bremsesystem, så burde sagerne være ombyttelige!

Ved at flytte kronrøret over på den anden bro, skal man være opmærksom
på at man samtidig adopterer den fremmede motorcykels off-set
(=efterløb), hvilket kan være lidet ønskværdigt!

--
Armand.