Lader med 14,3 volt. Kan det ændres.
Fra : KURT PEJSTRUP

Dato : 18-10-05 08:20

Hej.
Tak til jer der besvarede mit indlæg vedr. manglende startkraft til
min GW. Svarene hjalp mig til at finde ud af at mit batteri var
ødelagt, og det skyldes nok at GW en lader med 14,3 volt. Det er så
meget at jeg kan se at det nye batteri koger selv når motoren går i
tomgang.
Hvordan kan man sænke ladespændingen ? hvis man kan.

mvh Kurt

Fra : Bjørn S

Dato : 18-10-05 08:51

KURT PEJSTRUP wrote:

> [...]
> tomgang.
> Hvordan kan man sænke ladespændingen ? hvis man kan.

Hvis den holder sig der, under 14,5 volt, også ved 3-4000 omdrejninger og
målt over batteripolerne, er det jo lige hvad den skal ha. Hvis så
batteriet bliver ved med at koge, har du et problem med dit nye batteri.
Bliver det varmt ?
Det kunne jo også være noget tappet strømmen når den står stille,
batteriet vil jo boble lidt når det bliver opladet fra lav spænding, det
er helt normalt.

Start med at måle ladespændingen ved tomgang, og ved 4000 omdrejninger,
den bør svinge fra 13,5 - 14, 5 volt, sådan ca. Gentag så med fuldt
kørelys, samme resultater?

--
/Bjørn

Fra : KURT PEJSTRUP

Dato : 18-10-05 18:01

--
Kupej

Hej.
Takker for jeres svar, det er lækkert når en gammel ( årg 46 )
kan få lidt hjælp når der opstår problemer.
mvh Kurt

Fra : Hekto

Dato : 18-10-05 09:04

In article <11296201850.221105958496974@dtext.news.tele.dk>,
kupej@mail.dk says...
> [...]
> tomgang.
> Hvordan kan man sænke ladespændingen ? hvis man kan.

14,3 volt er lige i øjet!!!!
Din akku koger ikke; men der frigives jo ilt og brint når man lader, og
det stiger op som små bobler. Specielt lige efter en start, lades der
ekstra for at genopbygge ladningen. Ladestrømmen er jo bestemt ved
forskellen på batterispændingen og dine 14,3 volt som den lader med. Jo
større forskel jo større strøm.

Så du skal bare være glad og tilfreds!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650