Varm inderhandske ?
Fra : Henrik Mahler

Dato : 15-10-05 20:50

Hej igen

Jeg er ude efter et par MEGET tynde men samtidig MEGET
varmende inderhandsker til både vinter-luffer og disse:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=607608300&n=655575574&pn=163364432
3

Som er min ynglings-handske, dog kun ned til ca 10 gr

Jeg kunne forestille mig nogle af neopren el.lign. jeg
har haft gode erfaringer med dette tidligere til søs og
ved at det også bruges af jagt-folk m.m.

Jeg runder diverse forretninger i københavn på mandag
hvor eftermiddiagen er afsat til bla. dette

Alle råd og forslag til butikker og produkter derfor
yderst velkomment

MVH Henrik (der er rigtig glad for sin nye MZ saxon)

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 15-10-05 21:38

Henrik Mahler <ng@paradis.dk> wrote:

>Jeg er ude efter et par MEGET tynde men samtidig MEGET
>varmende inderhandsker til både vinter-luffer og disse:

Et par bemærkninger: Inderhandsker kan være en løsning, men det kræver
næsten at dine nuværende handsker er for store.
Hvis handskerne passer nu, vil et par inderhandsker dels presse forret
sammen - så der er mindre isolerende luft. Dels klemme om hænderne, så
blodomløbet hæmmes og fingrene rigtig hurtigt bliver afkølet.

Det er i hvert fald min erfaring.

Til rigtig koldt vejr har jeg til gengæld gode erfaringer med
trefinger-handsker. Mine er fra Hein Gericke og til en rigtig god
pris.

>Jeg runder diverse forretninger i københavn på mandag
>hvor eftermiddiagen er afsat til bla. dette

Jeg bruger nogen fleece-inderhandsker sammen med luffer om vinteren
(altså ikke til mc-brug). De er af mærket Spray Way og købt i en
outdoor-forretning (Friluftsland, Spejdersport og den slags).

--
mvh Kåre

Fra : anders majland

Dato : 17-10-05 12:07

> Til rigtig koldt vejr har jeg til gengæld gode erfaringer med
> trefinger-handsker. Mine er fra Hein Gericke og til en rigtig god
> pris.

Samme her - kombineret med varme-håndtag fungerer det meget fint. I klart
frostvejr har jeg ingen problemer med at holde varmen i fingrene, men når
temperaturen som imorges er lige omkring frysepunktet og luftfugtigheden er
100% så kniber det ... Temperaturen var ifølge dmi 5 grader derhjemme,
men -2 ude omkring ebeltoft og -1,5 på det østlige sjælland.

Så det var nok godt at jeg havde valgt at finde vinterlufferne frem til
imorges.

/A

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 17-10-05 15:00

anders majland wrote:

> [...]
> men -2 ude omkring ebeltoft og -1,5 på det østlige sjælland.
>
> Så det var nok godt at jeg havde valgt at finde vinterlufferne frem til

Jeg kan ihvertfald godt skrive under på at turen Falster->København med
ventilerede sommerhandsker og lædertøj var en kold fornøjelse i morges :)

Tror også jeg finder vinterhandskerne frem i morgen.

--
FZR600R | http://cze.dk | http://dfmc.dk/?id=673

Fra : Kim Olsen

Dato : 16-10-05 08:32

Jeg bruger selv såkaldte scooter-luffer (kun tommelfinger fri).
De virker fint ned til -5 grader.

Jeg har tidligere prøvet med flere andre handsker udenpå hinanden, men synes
ikke det rigtig virker.

At man så skal vende sig til at kun kunne bruge tommelfinger til visir mv,
er en helt anden sag.

Kim Olsen

Fra : Mads

Dato : 16-10-05 20:50

> Jeg er ude efter et par MEGET tynde men samtidig MEGET
> varmende inderhandsker til både vinter-luffer og disse:

Hej.

Når det er koldt har jeg et par tynde sorte Dainese handsker i 100%
silke på under mine "rigtige" handsker. Jeg syntes de gør en forskel, og
er meget glade for dem.

http://www.dainese.com/eng/articolo.asp?cat=TOURING&nome=Sott._Seta&articolo=1995921

Jeg kan ikke huske hvad jeg gav for dem, men mener det var mellem 150,-
og 200,- kr.

Mads Milter
VL800