Spm: Fog City versus Pinlock
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-10-05 17:48

Hej i gruppen.

Jeg kan ikke umiddelbart finde et sted, hvor jeg kan købe mig et
pinlock-visir til klaphatten, så jeg ville høre brugerne her i gruppen ad om
erfaringer med Fog City-dimsen. Fordele, ulemper, alt er velkomment, da jeg
gerne vil vide mere om det, før jeg evt. køber og klapper det på klaphattens
visir.

På forhånd tak for info.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - med åbent visir, ellers kan jeg ikke se en hujende hattefis...
:-/

--
=================
www.welles.dk

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 15-10-05 18:14

Hey

Jeg købte et fog-city visir-indsats og satte det i min klap-op hjelm for
omkring 4 år siden.
Den sidder der stadig og virker stadig efter hensigten. Eneste problem er at
mine briller
dugger til, men jeg kan ikke få en til den også

Jeg har ikke haft nogen ulemper, men jeg formoder at man skal være
påpasselig og sætte det
fast det rigtige sted, første gang, da de er noget man klæber fast på
visiret...

Desværre ved jeg ikke noget om hvordan man fjerner der (lim rester og
lignende).

Men det kan klart anbefales herfra

MVh
Flemming, VFR750

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-10-05 19:20

"news.cybercity.dk" <fmdunker@XXX_sol.dk> wrote in message
> [...]
> visiret...
>
> Desværre ved jeg ikke noget om hvordan man fjerner der (lim rester og

Hej Flemming.

Tak for dit svar, den med brillerne skal jeg også lige have kringlet, men
det lyder som om Fog City er værd at prøve.
Hvordan man fjerner det igen - tjah, mit visir ligger på grænsen til en
udskiftning i løbet af næste sæson alligevel, så kan jeg jo prøve Fog City
på det - og er det tilfredsstillende, kan jeg jo bare købe FC til det nye
også.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 19:01

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> gerne vil vide mere om det, før jeg evt. køber og klapper det på

Hej.

Bruger Fog City i min nuværende hjelm, brugte Pinlock i min forrige hjelm,
jeg er mest glad for Fog City,
Pinlock havde den skavank at der tit kom regnvand mellem de to lag "glas"
virkelig irriterende, ( Nolan N100 )
der kan også godt komme lidt vand ind i min nuværende hjelm ( Caberg
Justissimo), man da Fog City'en er limet på, kommer der ikke noget mellem de
to lag
Så kan kun anbefale Fog City

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-10-05 19:21

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
-klip-
> [...]
> der kan også godt komme lidt vand ind i min nuværende hjelm ( Caberg
> Justissimo), man da Fog City'en er limet på, kommer der ikke noget mellem

Hej Dennis.

Takker for input, det lyder mere og mere som om jeg skal have prøvet Fog
City.
Hav en fortsat god weekend.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-10-05 19:20

On Sat, 15 Oct 2005 18:48:22 +0200, "Aragorn Elessar"
> [...]

>gerne vil vide mere om det, før jeg evt. køber og klapper det på klaphattens

Jeg har en BMW System 3 og en System 4.
I min System 3 har jeg monteret stifter i visiret hvor der kan
"clipses" både et klart og et solbrille visir inden i det oprindelige.
Det er en helt klar forbedring at have "dobbelt" glas i visiret.
Selv om det ekstra glas ligger klods på det originale er der ingen dug
tendenser, og det med at kunne skifte til en solbrille er en
behagelighed.
Man skal blot huske at når det monteres skal det sidde så højt at
solen ikke kan skinne igennem mellem solbrillens overkant og kanten af
hjelmen - Jeg måtte flytte mit lidt opad .
Til System 4 hjelmen leveres et originalt visit med et Fog City
lignende indervisir monteret.
Indervisiret til BMW System 4 er monteret på et par plaststifter, lige
som det jeg har i min System 3, og kan uden problemer demonters for
rengøring.
Uden det er hjelmen ubrugelig.
Jeg ved ikke hvorfor System 4 har dugproblemer der er værre end System
3, men sådan er det.
Jeg kan helt klart anbefale noget med et løst indervisir, selv om det
ikke løser problemerne med dug på brillerne ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-10-05 19:29

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> [...]
> Jeg kan helt klart anbefale noget med et løst indervisir, selv om det
> ikke løser problemerne med dug på brillerne ,-)

Hej Steen.

Tak for dit svar.
Nu kender jeg ikke System 3 af egen erfaring, men for mig kan det lyde som
om System 4 er mere tæt end System 3, deraf dugproblemerne.
Kører du med alle luftkanalerne åbne?
Tak for tippet med solvisir/alm. visir, det skal også undersøges.
Har du oplevet følgende problemer med System 4-visiret (alm. klart - det der
fulgte med hjelmen)?:
Mit visir opfører sig underligt på den måde, at det er blevet ridset
(sikkert et insekt eller lignende), og nu er det som om der er et meget
tyndt lag klar lak, laminat eller lignende, der er begyndt at skalle af på
ydersiden. Det ville ikke genere mig, hvis ikke det var fordi pletterne med
det manglende lag sidder lige midt for i synsfeltet. Ret irriterende.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-10-05 19:48

On Sat, 15 Oct 2005 20:29:01 +0200, "Aragorn Elessar"
<aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:

Hej.

>Kører du med alle luftkanalerne åbne?

Ja, hvis det er meget varmt

>Tak for tippet med solvisir/alm. visir, det skal også undersøges.

Det har jeg faktisk savnet i min System 4.
Jeg må finde en løsning

>Har du oplevet følgende problemer med System 4-visiret (alm. klart - det der
>fulgte med hjelmen)?:

Jep, det er ubrugeligt.
Der hvor jeg købte min hjelm vidste de det godt og solgte mig med det
samme et dobbeltvisir med 50% rabat.
Jeg prøvede efterfølgende det originale - Fy Fazan

> [...]
>ydersiden. Det ville ikke genere mig, hvis ikke det var fordi pletterne med
>det manglende lag sidder lige midt for i synsfeltet. Ret irriterende.

Det kender jeg til gengæld ikke.
Min hat er 4 år gammel, og dobbeltvisiret er stadig OK.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-10-05 19:52

> [...]
> Jeg prøvede efterfølgende det originale - Fy Fazan

> Det kender jeg til gengæld ikke.
> Min hat er 4 år gammel, og dobbeltvisiret er stadig OK.

Okay, takker endnu en gang for svar, nu har jeg da noget at gå videre med.
Jeg glæder mig til den dag jeg slipper af med de forpulede dugproblemer i
klaphatten!
Pardon my french, men jeg er godt *trat* af det efterhånden.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Armand

Dato : 16-10-05 13:12

Aragorn Elessar wrote:

> Mit visir opfører sig underligt på den måde, at det er blevet ridset
> (sikkert et insekt eller lignende), og nu er det som om der er et meget
> tyndt lag klar lak, laminat eller lignende......

Vær nu lige lidt moderne: Det er da en coating

> Det ville ikke genere mig, hvis ikke det var fordi pletterne med
> det manglende lag sidder lige midt for i synsfeltet. Ret irriterende.

Insekter? Hmnnn :-/

Lige midt i synsfeltet?? Skulle du ikke vænne dig af med at klæde
trafikkens søde sommerpiger af med øjnene, når dit radarsyn slider sådan
på visiret?

--
Armand.
Tidl. med GPA hjelme, hvis visirers anti scratch coating holdt stik

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-10-05 15:10

> [...]
>
> --
> Armand.
> Tidl. med GPA hjelme, hvis visirers anti scratch coating holdt stik

Coating: Klart. Mo'tawwet.

Sommerpiger? Næppe. *gnækker*

Venlig hilsen

Aragorn_DK