Regina-kæder
Fra : Armand

Dato : 15-10-05 13:21

Jeg har tidligere punket Regina (og forøvrigt også Iris) for at deres
"forstærkede" ikke holder vand.
I dag har jeg så tilfældigvis slået op på reginachain.it i min
nysgerrighed over hvad en for mig fremmed regina-kvalitet dækkede over.
Og sandelig: Kvaliteten ZRD(520) holder en trækstyrke på 36.000N,
hvilket er midt imellem DID's bedste (ZVM) og næstbedste (VM) kvalitet,
samt kun lige under RK's bedste kvalitet (GXW)á 37.400N!
For dimensionen 530 er de to bedste kvaliteter: ZRT og ZRP (á hhv.
41.000N og 41.500N er billedet omtrent det samme.
Så hvis ikke man netop har behov for de japanske kædeleverandørers
toppropdukter rækker Regina tilsyneladende fint!

For at gøre sammenligningen komplet, så holder CZ/Jawa -kædernes (nye)
bedste kvalitet samme niveau som RK's ditto. De tjekkiske kæder er dog
et par mm bredere udvendigt!

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 16-10-05 11:33

> Så hvis ikke man netop har behov for de japanske kædeleverandørers
> toppropdukter rækker Regina tilsyneladende fint!

Hva' skal man med en kæde

Vh. Per - Bimmer R100

- Sorry - ku' ikke la' vær'... Jeg har selv været "kædemand", og ku' såmend
blive det igen

Fra : Hekto

Dato : 16-10-05 18:13

In article <43522c66$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
per.ladingFJERN@FJERNemail.dk says...
> Hva' skal man med en kæde

.... spare 20 kg!

(Sorrryyyyyyyyyyyyyyy!)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jim

Dato : 17-10-05 00:19

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> In article <43522c66$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> per.ladingFJERN@FJERNemail.dk says...
>>

> ... spare 20 kg!
>
> (Sorrryyyyyyyyyyyyyyy!)

Jeg har nu haft en XJ750 med kardan.
Dejlig maskine og no probs what so ever.
Har også haft mc med kæde..
Frygteligt svineri, siger jeg bare.. og så alle de udgifter, der er
forbundet med skift af kæde og tænder.
Skulle jeg vælge ny mc den dag i dag, så ville jeg have med kardan igen.

J.

Fra : Per

Dato : 17-10-05 17:20

"> ... spare 20 kg!

hihi

Tjah, nu var det ikke for at starte en større "religionskrig"...
- i fald at man går rundt med en mindre Rossi i maven og/eller hænger sig
meget i ydelse/vægt-forhold, så betyder 20 kg. da en del... Det er nu
småting jeg aldrig har hængt mig i, -jeg har aldrig haft intensioner om at
sprænge lydmuren, but I see the point.

vh. Per

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 16-10-05 18:57

"Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse

> - Sorry - ku' ikke la' vær'... Jeg har selv været "kædemand", og ku'
> såmend blive det igen
Så vil jeg lige høre om det er fordi kardan er noget møj???
(Ku' være rart at vide, når man som jeg står foran sit første
rigtige MC køb (har haft MZ) og egentlig går efter kardan)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-10-05 19:24

Andersen (3650) wrote:
> [...]

> (Ku' være rart at vide, når man som jeg står foran sit første
> rigtige MC køb (har haft MZ) og egentlig går efter kardan)

Som alt andet - det afhænger af behov

Er det noget møg? næ egentlig ikke

Til en Europa tourer, vil det da være særdeles behageligt IMHO

Til en fritids Rossi'wannabe nok ikke lige det første valg

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Moller

Dato : 16-10-05 19:36

Andersen (3650) wrote:
> [...]
> (Ku' være rart at vide, når man som jeg står foran sit første
> rigtige MC køb (har haft MZ) og egentlig går efter kardan)

   Kardan, kæde, remtræk... de alle er fin fin, til hver deres formål...

   kardan er godt hvis du ikke gider at fjerne småsten fra remmen, eller
smøre kæde hele tiden... men skidt fordi det vejer L.. til, og så er de
lige pris/arbejdet når det går i stykker engang.

   Kæde vejer mindre, og de fleste kilder/påstand siger de har mindst
effekttab ;) men de kræver konstant smøring og eftersyn.

   Remtræk... jo jo, det er noget med chopperfolket, omkring de ik kan
lide olie på fingerne :)

   Men at vælge en cykel med kardan, minder jo meget om at tage en MZ med
lukket kædekasse ;) ca. samme fordele, men mere effekttab i kardanet, og
så vejer det mere.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Per

Dato : 17-10-05 17:26

> Så vil jeg lige høre om det er fordi kardan er noget møj???

Det er det bestemt ikke

Jeg har kørt: cb400f, cx500b,c,d, xs650, ntv650, xj900, og R100... og jeg må
sige at jeg ikke gerne vil undvære kardanen MEN!!! - Der er bare en bestemt
cykel jeg godt vil ha puttet ind i samlingen på et tidspunkt, der ikke fås
med kardan.. Læs: VFR750 (RC36)- Det er da en smuk og dejlig cykel

Vh. Per