Andersen (3650) wrote:
> "Per" <per.ladingFJERN@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse
> news:43522c66$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> - Sorry - ku' ikke la' vær'... Jeg har selv været "kædemand", og ku'
>> såmend blive det igen
> Så vil jeg lige høre om det er fordi kardan er noget møj???
> (Ku' være rart at vide, når man som jeg står foran sit første
> rigtige MC køb (har haft MZ) og egentlig går efter kardan)
Kardan, kæde, remtræk... de alle er fin fin, til hver deres formål...
kardan er godt hvis du ikke gider at fjerne småsten fra remmen, eller
smøre kæde hele tiden... men skidt fordi det vejer L.. til, og så er de
lige pris/arbejdet når det går i stykker engang.
Kæde vejer mindre, og de fleste kilder/påstand siger de har mindst
effekttab ;) men de kræver konstant smøring og eftersyn.
Remtræk... jo jo, det er noget med chopperfolket, omkring de ik kan
lide olie på fingerne :)
Men at vælge en cykel med kardan, minder jo meget om at tage en MZ med
lukket kædekasse ;) ca. samme fordele, men mere effekttab i kardanet, og
så vejer det mere.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit