politiet.
Fra : christoffer

Dato : 14-10-05 23:33

hey NG.
på vej frem mod et lyskryds hvor jeg skal holde for rødt gearer jeg ned til
første gear på min mc.
i lyskrydset kører en politibil ud foran mig. blev kaldt ind til siden hvor
han starter samtalen med....."hvorfor kører du for stærkt.". svarer at det
gjorde jeg ikke men at jeg kørte i første gear og det larmer en del....
hvortil han svarer " du skal ikke larme i byen, kør ud på motorvejen og slå
dig selv ihjel..... fordi vi ved jo begge at du kørte for stærkt"..... jeg
undlader at svare..... han siger igen" at han godt ved at jeg kørte for
stærkt, hvorfor jeg ikke bare indrømmer det".. jeg undlader at svare......
han siger igen " at jeg skal fandeme ikke larme i byen da det koster en
bøde, og slet ikke ligge og køre ræs inde i byen".... efter en stille pause
uden at jeg svarer giver han mig lov til at tage hjelmen på igen får mit
kørekort og bliver herefter "eskorteret" 4 km af politibilen indtil de
drejer fra.
Min cykel har standard udstødning på.
er det bare mig eller han kan da ikke forbyde mig at køre i lavt gear i
byen??, eller straffe mig for at køre for stærkt når han ikke har nogen
måling på mig??, jeg undlader at svare fordi at jeg IKKE kørte for stærkt og
ikke gider at diskutere med ham om hvorvidt han kan bestemme om hvilket gear
jeg skal køre i....kan han bestemme det ??
mvh christoffer
dette er IKKE en pive/ sympati fortælling det er kun et par spørgsmål om man
kan straffes for det ovennævnte. har intet imod at blive stoppet hvis det er
nødvendigt

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-10-05 23:42

"christoffer" <seer@jee.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> kan straffes for det ovennævnte. har intet imod at blive stoppet hvis det

Kender ikke 'strafudmålingen', måske en lidt længere næse. Men du skulle
have bedt om hans navn og nr. og sladret til hans far, Politimesteren.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : MKS - 74

Dato : 14-10-05 23:48

On Sat, 15 Oct 2005 00:33:03 +0200, "christoffer" <seer@jee.dk> wrote:

> [...]
>ikke gider at diskutere med ham om hvorvidt han kan bestemme om hvilket gear
>jeg skal køre i....kan han bestemme det ??

Det kan han ikke bestemme nej, men færdselsloven kan og den indeholder
en gummiparagraf :

"§ 38. Fører af motordrevet køretøj skal betjene køretøjet således, at
det ikke afgiver unødig støj eller unødigt udvikler røg eller
gasarter.

Stk. 2. I og ved bebyggelse må kørsel, der er unødvendig og
forstyrrende, ikke finde sted. Hastighed og køremåde i øvrigt skal på
sådanne steder afpasses således, at andre ikke unødigt forstyrres. "

Hvad der så er unødigt kan blive genstand for en vurdering....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : "Mads K. Brødsgaard"

Dato : 14-10-05 23:49

christoffer wrote:
> [...]
> kan straffes for det ovennævnte. har intet imod at blive stoppet hvis det er

Hej

Det er sgu i orden det du gør. Ja, du kunne have bedt om hans navn og
nummer, lige som Preben påpeger, men det er da lige så fedt at du bare
holder din kæft så han ikke har noget at sige.

Altså han kan jo ikke give dig en bøde for at larme, men han kan kalde
dig til syn hvis det endelig skulle være.

Der er utroligt mange mennesker som er MEGET misundelige. Jeg er også
blevet stoppet på den vej hvor jeg bor, hvor jeg har fået af vide at jeg
kører alt for stærkt, på trods af jeg maks kører 50 km/t. (jeg har selv
været barn, på samme vej, så selvfølgelig tænker jeg mig om). For folk
kan jo høre hvor hurtigt man kører - WHAT?!!? Det kan de da ikke!!
Så nogle folk har bare alt for ondt i røven til at give respekt til folk
som har trang og lyst til at køre på mc.

Fortsæt din stil!

Hygge

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 15-10-05 08:42

""Mads K. Brødsgaard"" <maze@safetycar.dk> skrev i en meddelelse

> Altså han kan jo ikke give dig en bøde for at larme, men han kan kalde dig
> til syn hvis det endelig skulle være.

Han kan godt, hvis den larmer for meget, eller hvis man gasser op for rødt.
Jeg husker at der var et par stykker herinde, der fik en bøde hver fordi
de gassede op for rødt, i et lyskryds i Aalborg.

> Hygge
Thomas
- Med RF600 der slet ikke kan larme nok !

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 15-10-05 15:57

Thomas B. Andersen wrote:

> [...]

> Jeg husker at der var et par stykker herinde, der fik en bøde hver fordi
> de gassede op for rødt, i et lyskryds i Aalborg.

nu er panserne i aalborg så også fuldstændige rablende gale i hovedet
ofte...

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-10-05 23:56

On Sat, 15 Oct 2005 00:33:03 +0200, "christoffer" <seer@jee.dk> wrote:

Hej Christoffer.

> [...]
>ikke gider at diskutere med ham om hvorvidt han kan bestemme om hvilket gear
>jeg skal køre i....kan han bestemme det ??

Hvis din historie er sand findes der, i min verden, kun et ord for
sådan en opførsel fra ordensmagtens side:
Magtmisbrug!

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : christoffer

Dato : 15-10-05 00:07

hej allesammen
ja steen min historie er sand.. den skete for ca en time siden.. var på vej
hjem fra arb.... ja magtmisbrug var også en blandt mange ting jeg havde lyst
til at skrige ind i hovedet på ham..... valgte den tavse stil, fordi mit
temperament ikke holder til at blive lukket op for... kørte derfra med en ok
følelse over at havde holdt min kæft... det skal ikke opfattes som om jeg
sætter mig op imod politiet... synes bare han var en nar, og skulle have
holdt sine latterlige forestillinger for sig selv.
kunne han måske "fiske" efter at gribe mig i at sige ja til noget man ikke
havde gjort??
chris

Fra : MKS - 74

Dato : 15-10-05 00:19

On Sat, 15 Oct 2005 01:06:42 +0200, "christoffer" <seer@jee.dk> wrote:

> [...]
>holdt sine latterlige forestillinger for sig selv.
>kunne han måske "fiske" efter at gribe mig i at sige ja til noget man ikke

Nu kunne han jo også have haft en temmelig dårlig dag af en eller
anden grund og måske mente han virkelig at du kørte ræs og larmede for
meget uanset om det var tilfældet eller ej, _men_ det berettiger på
ingen måde at politifolk ikke opfører sig ordentligt og hvis din
historie ellers står til troende, så har han i hvert fald ikke
overholdt det og kunne vist godt bruge en lille oplæring i god
opførsel overfor borgerne. I sommers havde jeg også en temmelig
mærkværdig oplevelse med nogle poltifolk og de startede også med at
hæve stemmelejet og begynde at fable om noget om at jeg ikke skulle
spille smart selvom jeg ikke gjorde andet end svare stille og roligt
på hvad de spurgte om - den slags finder jeg mig bare ikke i uanset om
det er politiet eller andre og bad dem i klart sprog om lige at slappe
lidt af, da det så viste sig at de vist havde lavet en gevaldig
brøler, faldt de fuldstændig ned som lam, selvom de da lige undersøgte
cyklen, det kunne jo være der var noget at komme efter (det var der
ikke) - men ellers vil jeg sige at det er undtagelsen, de fleste
politifolk er stille og rolige og opfører sig med den nødvendige
pli....som de iøvrigt altid skal, men politifolk er også mennesker,
mennsker med et til tider vanskeligt og højstress arbejde.

Fra : Hekto

Dato : 15-10-05 00:52

In article <9ie0l1dfn4hebq36shs1h8t2k4l236ird5@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> [...]
> pli....som de iøvrigt altid skal, men politifolk er også mennesker,
> mennsker med et til tider vanskeligt og højstress arbejde.

Det kan da godt være at de er mennesker - men hvis nogen overhovedet
skal bevare fatningen og holde sig til reglement'et, må det da være dem!
Hvis ikke, er det jo netop kendetegnet for et lovløst samfund at den
udøvende magt provokerer til lovovertrædelser.

Det er da kun et klart bevis på at han ikke er egnet til jobbet!
Han kunne jo bare hive blokken frem, og tage rapport for unødig larm! -
dét havde været dét! Resten kunne så evt. være op til enten
politimesteren, eller i 2. instans en dommer. ... men aldrig til en alm.
betjent!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : MKS - 74

Dato : 15-10-05 01:00

On Sat, 15 Oct 2005 01:51:53 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Det kan da godt være at de er mennesker - men hvis nogen overhovedet
>skal bevare fatningen og holde sig til reglement'et, må det da være dem!

Det siger jeg jo _netop_ også!

>Hvis ikke, er det jo netop kendetegnet for et lovløst samfund at den
>udøvende magt provokerer til lovovertrædelser.

Det gjorde han vel heller ikke, men snarere at "fremtvinge" en
indrømmelse for noget som han mente at ha' set (rigtigt eller ej) og
det er noget ganske andet, stadig forkert at fremture på den facon men
men lidt af en gradsforskel IMO.

>Det er da kun et klart bevis på at han ikke er egnet til jobbet!

Nå-nå-nå, lad den uden synd.....

>Han kunne jo bare hive blokken frem, og tage rapport for unødig larm! -
>dét havde været dét! Resten kunne så evt. være op til enten
>politimesteren, eller i 2. instans en dommer.

Korrekt!

> ... men aldrig til en alm.
>betjent!

Det er nok svært som politimand ikke undertiden (ubevidst) at gøre
antagelser om skyldspørgsmålet og udtrykke det, men det holder
naturligvis ikke ift. den hellige 3-deling af magten nej....

Fra : Hekto

Dato : 15-10-05 17:07

In article <v5h0l1pbvel026sapcsu1aaeptt6b4hqa4@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> [...]

> antagelser om skyldspørgsmålet og udtrykke det, men det holder
> naturligvis ikke ift. den hellige 3-deling af magten nej....

Jep, og det skal man være ganske meget på vagt over for!

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-10-05 17:29

On Sat, 15 Oct 2005 18:07:12 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej.

>Jep, og det skal man være ganske meget på vagt over for!

Og det er lige der min kæde hopper af.
"Do får't klepp - do".
Det er en ofte hørt replik fra Snupper-Jensen.
Han kan ikke tildele nogen hverken en bøde eller et "klip".
Det kan kun en dommer.
At ordensmagten så har "tiltaget" sig en dømmende magt i færdselssager
er så en anden sag.
Hvis man er enig med ordensmagten i at man har overtrådt loven og at
ordensmagtens strafudmåling er acceptabel, så kan man jo acceptere det
"strafforlæg" man tilsendes fra Oversnupper-Jensen, men er der den
mindste tvivl er det af sted til dommeren - Pronto!

Jeg er personligt af den opfattelse at de såkaldte klip er en 1/3 af
ubetinget straf.
Derfor er det ikke noget man kan acceptere at ordensmagten fumler
rundt med, hvorfor hvert strafforlæg der indeholder de såkaldte klip
ubetinget hører til i en retssal.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 15-10-05 18:12

Steen Gruby wrote:
> [...]
> "Do får't klepp - do".
> Det er en ofte hørt replik fra Snupper-Jensen.
> Han kan ikke tildele nogen hverken en bøde eller et "klip".

Dette kan ikke nævnes for tit, hvis den holdning jeg har mødt hos en del
politifolk jeg har talt med er generel. De er at den opfattelse at de
uddeler både bøder og klip, og ikke som de skal optage rapport der kan
bruges af den dømmende magt til anvendelse for strafudmålingen

> [...]
> Derfor er det ikke noget man kan acceptere at ordensmagten fumler
> rundt med, hvorfor hvert strafforlæg der indeholder de såkaldte klip

Jeg kan ikke være mere enig

--
Dan "748" Dethlefsen (endnu uden klip)
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 15-10-05 18:18

On Sat, 15 Oct 2005 19:11:40 +0200, Dan "748" Dethlefsen wrote:

> [...]
> uddeler både bøder og klip, og ikke som de skal optage rapport der kan
> bruges af den dømmende magt til anvendelse for strafudmålingen

Hvis det er korrekt, er det vel et problem, der skal tages op med politiets
ledelse?

Det kunne f.eks være gennem FDM eller lignende organisationer.

De enkelte betjente bør ikke være i tvivl om egne beføjelser - eller hvilken
rolle de har i forhold til den dømmende magt.

Generelt synes jeg blot, en del skribenter ser spøgelser - måske skabt af
deres noget anstrengte forhold til autoriteter som helhed.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-10-05 19:30

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> writes:

> Generelt synes jeg blot, en del skribenter ser spøgelser - måske skabt af
> deres noget anstrengte forhold til autoriteter som helhed.

Ja. Jeg har f.eks. mødt en del betjente den måneds tid jeg har kørt på
Martha. Martha har amerikansk kørelys - altså konstant lys i de
forreste blinkere. Det er formelt set ulovligt. Det er endnu ikke
blevet påtalt. (Og det håber jeg heller ikke, at det bliver - det er
for pokker da et simpelt stykke sikkerhedsudstyr, som ikke skader
noget.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 16-10-05 08:05

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blevet påtalt. (Og det håber jeg heller ikke, at det bliver - det er
> for pokker da et simpelt stykke sikkerhedsudstyr, som ikke skader

OK - har samme "skavank" på min.

Venter også på at det bliver påtalt før jeg gør noget ved det.

mvh
Bendt

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-10-05 09:59

Bendt Rasmussen wrote:
> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> OK - har samme "skavank" på min.
>
> Venter også på at det bliver påtalt før jeg gør noget ved det.
Jeg er blevet "påtalt" for forkert lygteføring i.f.m. kørelys - 500,-
dask lød påtalen på - det var da til at forstå :-/

(I øvrigt den eneste bøde jeg nogen sinde har fået... på trods af at jeg
er belvet stoppet 23 gange siden '99)

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 16-10-05 10:33

"J.C.Kløve" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er blevet "påtalt" for forkert lygteføring i.f.m. kørelys - 500,-
> dask lød påtalen på - det var da til at forstå :-/

ok - det undrer mig bare lidt !

Det er jo en importcykel - bliver de slet ikke startet op i forbindelse med
indregistrering i DK ?

Det kan jo ses med det samme, da den tænder lyset, når nøglen bliver drejet.

23 gange ! - Det var da en sjatfuld.

mvh
Bendt

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-10-05 10:50

Bendt Rasmussen wrote:

> 23 gange ! - Det var da en sjatfuld.

jup - jeg laver statistik (en lille interesse jeg har ud over MC )

Når jeg bliver stoppet 25. gang så byder jeg betjentene på en "valash"
på nærmeste kro sådan for at fejre det
(så får vi se om det falder i god jord *lol*)

Fra : Rene Joergensen

Dato : 16-10-05 11:02

J.C.Kløve <DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote:

> jup - jeg laver statistik (en lille interesse jeg har ud over MC )

Tæller razziaer også med? F.eks ved åbing/lukning af bakken.

I så fald er jeg blevet stoppet fire gange inden for det sidste års tid

--
-René

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-10-05 11:26

Rene Joergensen wrote:

> Tæller razziaer også med? F.eks ved åbing/lukning af bakken.
>
> I så fald er jeg blevet stoppet fire gange inden for det sidste års tid

naa,
dem har jeg nu ikke medregnet - kun egentlige målrettede aktioner mod
mig

Forofælder tæller heler ikke med i min statistik, men en radarkontrol
ville, hvis jeg blev stoppet der

Fra : Rene Joergensen

Dato : 16-10-05 11:26

> naa,
> dem har jeg nu ikke medregnet - kun egentlige målrettede aktioner mod
> mig

Så er det kun en enkelt, hvilket er en mere i løbet af et år end 8 år og
~400.000km i bil. Det er nu ellers ikke fordi at jeg ikke kører for
stærkt.

> Forofælder tæller heler ikke med i min statistik, men en radarkontrol
> ville, hvis jeg blev stoppet der

De har endnu heller ikke fået ram på mig (7-9-13)

--
-René

Fra : Hekto

Dato : 16-10-05 18:17

In article <4352225d$0$1744$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
DunantFjern@X.mail.tele.dk says...
> jup - jeg laver statistik (en lille interesse jeg har ud over MC )

Statistik??? ... det vil sige at du også er patologisk lystløgner????

Valash .... ak,ja! - ak,ja! Det var tider! Appelsin eller citron???

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-10-05 19:00

Hekto wrote:
> In article <4352225d$0$1744$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> DunantFjern@X.mail.tele.dk says...

> Statistik??? ... det vil sige at du også er patologisk lystløgner????

naaa

Kun til internt brug egentlig...
Selvbedrag bruges det mest til...
fx det er billigt at køre medkasse hvis man køber dem med 2 år tilbage...

> Valash .... ak,ja! - ak,ja! Det var tider! Appelsin eller citron???

Appelsin

Fik for mange citron som barn

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 15-10-05 18:14

On Sat, 15 Oct 2005 18:29:18 +0200, Steen Gruby wrote:

> "Do får't klepp - do".
> Det er en ofte hørt replik fra Snupper-Jensen.

Er det? Eller lufter du blot fordomme?

> At ordensmagten så har "tiltaget" sig en dømmende magt i færdselssager
> er så en anden sag.

Det kan så diskuteres - men ovenstående er i en tone, der nok kan gøre
det besværligt.

Hvorfor det pjat med udtryk som "Snupper-Jensen"?

Jeg har hverken værre eller bedre relationer til færdelspolitiet end
de fleste andre, men jeg synes i bund og grund ovenstående er under lavmål.

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-10-05 19:39

On 15 Oct 2005 17:13:31 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

Hej Sonny.

>Er det? Eller lufter du blot fordomme?

Næ, man skal blot kigge på rapporterne i TV eller høre radio.
Så får man den sætning trukket gennem ørene i hver udsendelse.

>Det kan så diskuteres - men ovenstående er i en tone, der nok kan gøre
>det besværligt.

Du kan ikke benægte at i færdselssager arbejder ordensmagten med
"omvendt bevisførelse".
Den anklagede skal bevise sin uskyld, ordensmagten behøver ikke at
kunne løfte bevisbyrden.
I hvert fald ikke før vi står foran dommeren, og der er der ikke mange
sager der ender.
De fleste mennesker tør ikke tage kampen op idet de ikke kender loven
og dermed ikke ved at det er en grundlovssikret ret at få sin sag
prøvet af en dommer - Man bøjer blot nakken og betaler ved kasse 1.

>Hvorfor det pjat med udtryk som "Snupper-Jensen"?

Det er min personlige hån

>Jeg har hverken værre eller bedre relationer til færdelspolitiet end
>de fleste andre, men jeg synes i bund og grund ovenstående er under lavmål.

Jeg har generelt meget stor respekt for den del af politiet der tager
sig af lov og orden i samfundet.
Ingen rangerer så højt som kriminalpolitiet der har et til tider
kedeligt job at udføre - Dem vil jeg gøre alt for at hjælpe.
Lavest, i min verden, rangerer færdselsmagten der lusker rundt i
"krattet" som en gedde står i vandet og lurer for at trække uskyldige
ællinger ned under vandspejlet for at drukne dem - Dem har jeg ingen
sympati for.

Og ja, jeg har det svært med den form for autoiteter, så vis du mener
at min udtryksform er under lavmålet er det sikkert en glimrende
spejling af min virkelighed på det punkt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 15-10-05 19:42

On Sat, 15 Oct 2005 20:39:20 +0200, Steen Gruby wrote:

> Næ, man skal blot kigge på rapporterne i TV eller høre radio.
> Så får man den sætning trukket gennem ørene i hver udsendelse.

Jeg kan ikke genkende det, må jeg indrømme.

> Du kan ikke benægte at i færdselssager arbejder ordensmagten med
> "omvendt bevisførelse".

Jeg skrev, det kan diskuteres - jeg synes blot ikke om den tone, du
så kalder din "personlige hån".

> Det er min personlige hån

For mig virker det blot plat og/eller barnligt.

> Og ja, jeg har det svært med den form for autoiteter, så vis du mener
> at min udtryksform er under lavmålet er det sikkert en glimrende
> spejling af min virkelighed på det punkt

'nuff said.

Fra : anders majland

Dato : 17-10-05 13:51

> For mig virker det blot plat og/eller barnligt.

Nem måde at adskille en færdselsbetjent fra andre "arter" - betjente. Ligeom
æggeskal jo er meget anvendt (og også et mindre flatterende udtryk) for
varianten med bmw system 4 hjelm som en del af udrustningen. Om det er plat,
barnligt eller bare nemmere at skive de ganske uskyldige øgenavne er vel
ligegyldigt. Hvor magner herinde omtaler f.eks også en registreringspligtig
knallert som en øv'ert ...

Btw så er der nogen der kan snakke sig fra hvad som helst... En kollega var
i det mørge jylland i weekenden. Klokken sent ud af en af de mange lange
lige veje overhaler han en "langsomtkørende" (motortrafikvej hor grænsen er
90). Det var bare en reklamebil med lygter på taget og video på
instrumentbrædtet (og der stod politi på tværs af hele bagenden) så han blev
inviteret indenfor i stuen og kunne "nyde" sin egen overhaling og dernæst en
måling der lød på en gennemsnitsfart på 115km/t over 1,5 km .... Så var der
lidt at forklare børnene bagefter

Fra : Hekto

Dato : 15-10-05 23:07

In article <k5i2l198nipkca9c9a6lac5apigtr5fu46@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...
> [...]
> kunne løfte bevisbyrden.
> I hvert fald ikke før vi står foran dommeren, og der er der ikke mange

Det er jo også færdselsloven, og ikke straffeloven! Smart lille detalje,
som omgår problemet. Fuldstændigt ligesom bøde og afgift!!!

Vupti .. så har man kringlet sig uden om den slags problemer, som
borgerne ellers kunne finde på at belemre systemet med!

Fra : m0rt3n

Dato : 15-10-05 22:08

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor det pjat med udtryk som "Snupper-Jensen"?

Steen synes vel det lyder bedre end "fascist-svinene"?
-m0rt3n zrx1100

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 15-10-05 08:09

> [...]
> pli....som de iøvrigt altid skal, men politifolk er også mennesker,
> mennsker med et til tider vanskeligt og højstress arbejde.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Er netop kommet i en køreordning og holder derfor på politiets
parkeringsplads, for at undgå tyveri.
Da jeg lige havde parkeret dyret, kørte en patruljevogn op bag mig og
sidemanden til føren ruller vinduet ned og spørger, "hvaaeee.... hvad er det
for en cykel det der ?? " og så får vi ellers en længere snak om forskellige
cykler, han siger pænt tak for snakken og køre sin vej.. Så de flinke basser
findes altså derude..

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Hekto

Dato : 15-10-05 00:46

In article <43503a0b$0$49010$14726298@news.sunsite.dk>, seer@jee.dk
says...
> [...]
> holdt sine latterlige forestillinger for sig selv.
> kunne han måske "fiske" efter at gribe mig i at sige ja til noget man ikke

Bær dog over med ham! ... storebror fik jo gården!!!

Men, ellers føler man sig jo helt hensat til en banarepublik!

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-10-05 08:31

Hekto wrote:
> In article <43503a0b$0$49010$14726298@news.sunsite.dk>, seer@jee.dk
> says...

> Bær dog over med ham! ... storebror fik jo gården!!!
>
> Men, ellers føler man sig jo helt hensat til en banarepublik!

Tudefjæs

uuuhh buuh politien talte hårdt til mig

Så længe de ikke træner med knippel og pistol på rygstykkerne af
MC'isten, men holder sig til at få lidt luft, så er der vist ikke meget
banan over det..

Og Christoffer håndterede det jo rigtig fint - tavs og overbærnde.

Herre gud, skulle man flueknæppe over det? - klage til politimesteren?
hvad med næste gang man bliver stoppet, skal betjenten så flueknæppe
hele regelbogen?

Live and let go

--
Dun@nt der er belvet stoppet 23 gange siden 1999 og fået 1 bøde...

Fra : Hekto

Dato : 15-10-05 17:12

In article <4350b02a$0$1774$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
DunantFjern@X.mail.tele.dk says...
> Så længe de ikke træner med knippel og pistol på rygstykkerne af
> MC'isten, men holder sig til at få lidt luft, så er der vist ikke meget
> banan over det..

Åh, jo!

Som det er skrevet andet steds i tråden, så har vi jo lovgivende,
udøvende og dømmende magt her i DK.

Politiet skal ikke forsøge at fremtvinge tilståelser eller accept af en
overtrædelse.
De skal bare holde sig til at optage rapport, og iøvrigt opføre sig
rimeligt. De behøver ikke nusse en i nakken; men bare alm. høflig
tiltale.

Klage til pilitiet - over politiet?? Hæ! ... stjæler de i
postvæsenet????

Fra : Dennis

Dato : 15-10-05 23:16

> Så længe de ikke træner med knippel og pistol på rygstykkerne af MC'isten,
> men holder sig til at få lidt luft, så er der vist ikke meget banan over
> det..

Det vil sige at det også er i orden at overfuse politiet hvis de stopper en
og man har haft en dårlig dag ?

--
Dennis

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-10-05 09:49

Dennis wrote:

> Det vil sige at det også er i orden at overfuse politiet hvis de stopper en
> og man har haft en dårlig dag ?

hmm
Du kan jo prøve

Denne verden ville blot være en del behageligere at leve i, hvis
ovwerbærenhed ikke var et fremmedord for størstedelen af befolkningen.

Men gud og hver mand er i dag opdraget til, at der over for dem skal
udvises særlig ærbødighed, og høflighed - Hvis de møder andet, er
helvede løs, og så skal de nok få statueret et eksempel over for
synderen.....
Næ man skal sgu ikke finde sig i noget som helst!

igen - min pointe
live and let go
(Dog - der er naturligvis en grænse! det er der altid)
Så kan man selv få lidt luft på DFM

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-10-05 09:20

> [...]

>holdt sine latterlige forestillinger for sig selv.
>kunne han måske "fiske" efter at gribe mig i at sige ja til noget man ikke

Du valgte den helt rigtige metode at tackle situationen på - Den er
til et 13 tal.
Jeg ville ønske jeg havde lige så megen selvbeherskelse når det gælder
samtale med Snupper-Jensen

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 09:37

Steen Gruby skrev i meddelelsen ...

>Jeg ville ønske jeg havde lige så megen selvbeherskelse når det gælder
>samtale med Snupper-Jensen

En tidlige kollega sagde engang: "Du får ikke mere ret af at hæve stemmen !"
Og det er jo i grunden så sandt, omend svært at overholde

mvh
Orla

Fra : Brian Lænø

Dato : 16-10-05 10:04

"Steen Gruby" skrev
> Hvis din historie er sand findes der, i min verden, kun et ord for
> sådan en opførsel fra ordensmagtens side:
> Magtmisbrug!

Det får mig til at tænke på den gang, jeg som nybagt mcist blev stoppet af
politiet.
Jeg kørte på en Yamaha DT 250 (gammel militær model).
Den ene betjent brugte omkring 5 minutter på at undersøge mc'en, men han
kunne ikke finde noget at påtale.
Han slutte med at sige: du slipper denne gang, næste gang bliver du indkaldt
til syn.

--
Brian

Fra : Hekto

Dato : 16-10-05 18:08

In article <43521769$0$9209$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, brian-la-
fjern-@adslhome.dk says...
> Han slutte med at sige: du slipper denne gang, næste gang bliver du indkaldt
> til syn.

Lidt i stil med:

'Der vil ikke blive tollereret nogen som helst form for optøjer! - Der
vil blive slået hårdt ned på urostifterne! - Jeg er at træffe i
Folketinget resten af dagen' (Det forsømte forår)

Fra : BJ

Dato : 16-10-05 18:08

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> vil blive slået hårdt ned på urostifterne! - Jeg er at træffe i
> Folketinget resten af dagen' (Det forsømte forår)

Maltbolsjer er ikke mere så populære.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : kc

Dato : 15-10-05 07:59

"bliver herefter "eskorteret" 4 km af politibilen indtil de
drejer fra.
------------------

Jeg ville da være glad, hvis jeg fik politi eskorte igennem min by, gerne
hvergang jeg kører igennem

De kan vel også have en dårlig dag/nat, og det er da godt det var det
vigtigste de havde og lave

mv ck

Fra : snusken

Dato : 16-10-05 11:02

> [...]
> dig selv ihjel..... fordi vi ved jo begge at du kørte for stærkt"..... jeg

Det er en form for uprofessionalisme fra politiets side.
Nogle af dem har adrenalinet oppe og køre i længere tid efter at have
haft at gøre med den del af befolkningen, hvor de virkeligt ( og
nødvendigvis ) må vise sig som den "UDØVENDE MAGT".
Det går så nogle gange ud over "alm." ( og rimeligt ) lovlydige borgere,
fordi politiet ikke altid professionelt kan skelne snot fra ukrudt.
Måske det prisen for at opretholde en form for retssamfund, at nogle
af os får et groft uberettiget møgfald ind imellem, MEN ubehageligt
er det i hvert fald, og det får respekten til rykke et tak den forkerte
vej ( nedad )

mvh Erik

Fra : anders majland

Dato : 17-10-05 13:57

> af os får et groft uberettiget møgfald ind imellem, MEN ubehageligt
> er det i hvert fald, og det får respekten til rykke et tak den
> forkerte vej ( nedad )

Mange mobiltelefoner kan jo optage en samtale. Gad vide hvad hans udtryk
ville være hvis man starter med at bede ham vente et øjeblik til man lige
har hevet telefonen frem og trykket "optag"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-10-05 21:27

"anders majland" writes:

> Mange mobiltelefoner kan jo optage en samtale. Gad vide hvad hans
> udtryk ville være hvis man starter med at bede ham vente et øjeblik
> til man lige har hevet telefonen frem og trykket "optag"

Det minimerer nok desværre også chancerne for at slippe med en
advarsel :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R