mængde af olie i forgaffel! underligt
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-05 17:30

Nu håber jeg den anden post er slettet! Hvis ikke, så er det altså denne her
der gælder :)

Well nu har jeg fået en kopi af den seddel fra racetech, der har skiftet
indmaden i den forgaffel jeg får på cyklen!
Race tech har skiftet ventiler (og shims), pakninger, fjeder og olie i
gaflen

Som standard skal der være omkring 488ml olie i hver gaffelben, svarende til
100mm efter manualen

På racetech sedlen står der 105 mm.
Kan jeg så bare omregne det til ml ved at sige (488ml/100mm) * 105mm =
512,4ml?

Hvor er det ellers jeg måler de 105mm ud henne?

Fra : Hekto

Dato : 14-10-05 19:12

In article <434fdcd6$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "S.G"
<sebastianSNABELAnalnet.dk> says...

> Hvor er det ellers jeg måler de 105mm ud henne?

Som regel med gaffelbenet helt i bund, og så fra øverste kant til
olieoverfladen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 15-10-05 00:35

Hekto wrote:
> In article <434fdcd6$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "S.G"
> <sebastianSNABELAnalnet.dk> says...

> Som regel med gaffelbenet helt i bund, og så fra øverste kant til
> olieoverfladen.

Jeps !!

Jeg plejer at fylde lidt for meget olie i gaffelbenet, og derefter at
suge det overskyende op med en sprøjte med en "stiv" slange påmonteret,
på slangen har jeg afsat et mærke ved de 105 mm, det er en meget nem
måde at få samme oliemængde i begge ben.

HUSK!
At pumpe gaffelbenet så hele dæmperrøret er fyldt før du juster oliemængden.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Knud Dam

Dato : 15-10-05 10:37

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det overskyende op med en sprøjte med en "stiv" slange påmonteret, på
> slangen har jeg afsat et mærke ved de 105 mm, det er en meget nem måde at

Smart !

Den bliver husket.

; - )

KD