hvad sker der for told og skat?! (modtagel~
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-05 17:01

Har bestilt i alt 2 pakker fra USA!

Sidste dag modtog jeg den første pakke fra USA. Jeg var hjemme og betalte
225kr til postmanden (dvs til told og skat) for at modtage pakken. Det
foregik ligesom normalt, fik bare en toldkvittering på det jeg havde betalt
til postmanden.

Idag ligger der et brev i min postkasse! Postmanden har åbentbart været her
med den anden pakke i et tidsrum hvor jeg ikke var hjemme!
Men i brevet står der bare jeg skal gøre rede for pakkens værdi (selvom den
står på selve pakken ligesom den anden jeg fik sidste dag). Og det er jo
nemt nok, bare en kopi af kvittering for ebay. Så det har jeg sendt afsted
til KBH´s afdeling, sammen med det brev postmanden lagde.

Jeg har jo ingen kvittering på at jeg har en pakke til gode, udover det
postbudet har smidt det brev i min postkasse. Og det er jo sendt med den
ebay kvittering til told og skat!

Kan ikke forstå hvorfor jeg ikke bare kan få en kvittering og så betale det
der skal betales! Ligesom med den anden pakke!

Så.. øhhhhh
Hvor er min pakke henne nu? Hvornår får jeg den? Og hvordan får jeg den?
nogen der ved det?!

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 15-10-05 08:47

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så.. øhhhhh
> Hvor er min pakke henne nu? Hvornår får jeg den? Og hvordan får jeg den?

Posten har ikke været med din pakke endnu. På det/de papirer du modtog, står
der
at din pakke ligger på lager indtil du har gjort rede for værdien af pakken.
Og
det lager ligger et eller andet sted på Sjælland. Din pakke forlader ikke
dette lager
før de ved præcis hvor meget du skal af med!

Det er nok for at undgå en masse sager hvor Postdanmark skal ud og "hive"
penge hjem
for forsendelser som de aflevere inden der er opkrævet told og moms.

Pakken bliver fremsendt iløbet af en uges tid.

Thomas
RF 600