/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
månedens expert nød
Fra : Tom Andersen


Dato : 14-10-05 15:50

Howdi,

Er der nogen som ved hvad øget motorlarm og rystelser kan skyldes ? Jeg er
af den klare opfattelse at min mc er begyndt at larme, har en mere hakkende
motorgang og ryster mere end behageligt er. Jeg har synkroniseret
karburatorerne uden virkning. Ventilspillerummet er også ok. Mit spørgsmål
er nu om en mc med elektronisk tænding skal justeres og hvordan det kan lade
sig gøre at tændingen ikke længere er præcist ? Er det noget man selv kan
klare ?

venligst Tom



 
 
Armand (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-10-05 16:03

Tom Andersen wrote:
> Howdi,
>
> Er der nogen som ved hvad øget motorlarm og rystelser kan skyldes ? Jeg er
> af den klare opfattelse at min mc er begyndt at larme, har en mere hakkende
> motorgang og ryster mere end behageligt er. Jeg har synkroniseret
> karburatorerne uden virkning. Ventilspillerummet er også ok. Mit spørgsmål
> er nu om en mc med elektronisk tænding skal justeres og hvordan det kan lade
> sig gøre at tændingen ikke længere er præcist ? Er det noget man selv kan
> klare ?

Tom Andersen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Tom Andersen


Dato : 14-10-05 16:20

for søren da, beklager. Det er en Honda CB500 årgang 96.


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:7KP3f.70792$Fe7.241806@news000.worldonline.dk...
> Tom Andersen wrote:
>> Howdi,
>>
>> Er der nogen som ved hvad øget motorlarm og rystelser kan skyldes ? Jeg
>> er
>> af den klare opfattelse at min mc er begyndt at larme, har en mere
>> hakkende
>> motorgang og ryster mere end behageligt er. Jeg har synkroniseret
>> karburatorerne uden virkning. Ventilspillerummet er også ok. Mit
>> spørgsmål
>> er nu om en mc med elektronisk tænding skal justeres og hvordan det kan
>> lade
>> sig gøre at tændingen ikke længere er præcist ? Er det noget man selv kan
>> klare ?



Armand (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-10-05 18:04

> Tom Andersen wrote:
>
>> Er der nogen som ved hvad øget motorlarm og rystelser kan skyldes ?
>> Jeg er af den klare opfattelse at min mc er begyndt at larme, har
>> en mere hakkende motorgang og ryster mere end behageligt er.
>> Jeg har synkroniseret karburatorerne uden virkning.
>> Ventilspillerummet er også ok. Mit spørgsmål er nu om en mc med
>> elektronisk tænding skal justeres og hvordan det kan lade sig gøre
>> at tændingen ikke længere er præcist ? Er det noget man selv kan
>> klare ?

En elektronisk tænding burde ikke tabe sin justering, men det er ikke
umuligt at komponenter kan vibrere løs, så at linde på dækslet til
tændingen vil være et logisk trin i fejlsøgningen!
Derudover er et stroboskob den eneste måde at kontrollere
gnistafgivelsen på, og hvis du ikke har adgang til et sådant eller vilje
til at købe et (som nævnt er det efterhånden et sjældent brugt værktøj
p.g.a. den udbredte brug af elektronisk tænding), er et kort visit ved
nærmeste værksted (=også bil-) for at købe sig til et evt. lån af strobo
på stedet!

Jeg synes at erindre at én skrev noget med motorboltene (eller var det i
en anden tråd?). Prøv at efterspænde alle de boltforbindelser du kan
finde mellem motor og stel. Dertil er en momentnøgle en god ting at
have, men hvis dine problemer skyldes motorbolte der er vibreret løse
vil du kunne finde dém med en topnøgle og de bare næver!

Lad være med at bilde dig ind at den kan repareres on-line. Det er
knofedt og snavsede fingre der skal til, så bare ryg på med værktøjet!

--
Armand.

Tom Andersen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Tom Andersen


Dato : 14-10-05 18:52

takker for svar.

Jeg vil checke motorboltene snarest. Det virker lidt som om det måske er det
mest sandsynlige.

venligst Tom


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:uvR3f.70797$Fe7.241716@news000.worldonline.dk...
>> Tom Andersen wrote:
>>
>>> Er der nogen som ved hvad øget motorlarm og rystelser kan skyldes ? Jeg
>>> er af den klare opfattelse at min mc er begyndt at larme, har en mere
>>> hakkende motorgang og ryster mere end behageligt er.
> >> Jeg har synkroniseret karburatorerne uden virkning.
> >> Ventilspillerummet er også ok. Mit spørgsmål er nu om en mc med
> >> elektronisk tænding skal justeres og hvordan det kan lade sig gøre
> >> at tændingen ikke længere er præcist ? Er det noget man selv kan
>>> klare ?
>
> En elektronisk tænding burde ikke tabe sin justering, men det er ikke
> umuligt at komponenter kan vibrere løs, så at linde på dækslet til
> tændingen vil være et logisk trin i fejlsøgningen!
> Derudover er et stroboskob den eneste måde at kontrollere gnistafgivelsen
> på, og hvis du ikke har adgang til et sådant eller vilje til at købe et
> (som nævnt er det efterhånden et sjældent brugt værktøj p.g.a. den
> udbredte brug af elektronisk tænding), er et kort visit ved nærmeste
> værksted (=også bil-) for at købe sig til et evt. lån af strobo på stedet!
>
> Jeg synes at erindre at én skrev noget med motorboltene (eller var det i
> en anden tråd?). Prøv at efterspænde alle de boltforbindelser du kan finde
> mellem motor og stel. Dertil er en momentnøgle en god ting at have, men
> hvis dine problemer skyldes motorbolte der er vibreret løse vil du kunne
> finde dém med en topnøgle og de bare næver!
>
> Lad være med at bilde dig ind at den kan repareres on-line. Det er knofedt
> og snavsede fingre der skal til, så bare ryg på med værktøjet!
>
> --
> Armand.



Steen Gruby (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 14-10-05 16:24

On Fri, 14 Oct 2005 16:50:14 +0200, "Tom Andersen"
<taerenskjold@hotmail.com> wrote:

Hej Tom.
>
>Er der nogen som ved hvad øget motorlarm og rystelser kan skyldes ? Jeg er
>af den klare opfattelse at min mc er begyndt at larme, har en mere hakkende
>motorgang og ryster mere end behageligt er. Jeg har synkroniseret
>karburatorerne uden virkning. Ventilspillerummet er også ok. Mit spørgsmål
>er nu om en mc med elektronisk tænding skal justeres og hvordan det kan lade
>sig gøre at tændingen ikke længere er præcist ? Er det noget man selv kan
>klare ?
>
Det er 4. gang du poster nøjagtig den samme tekst, så vi har vist alle
forstået den.
Første gang d. 10-10 var der 3 svar, hvoraf mit var det ene.
Der ikke kom nogen dialog ud af det så jeg havde glemt emnet, og da
der ikke er kommet yderligere input er jeg er ikke blevet klogere
siden.
Jeg syntes du skulle have ofret krudtet på at give os flere fact's i
stedet for at poste den samme tekst fire gange.
Men da du allerede har konstateret at tændingen står forkert er du vel
på vej

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Tom Andersen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Tom Andersen


Dato : 14-10-05 18:48

Hej Steen

Ja, jeg har haft lidt problemer med serveren her hos stofa. Det fremgik ikke
af min
oversigt at den var ankommet så derfor forsøgte jeg et par gange mere med
det resultat
at min indlæg fra den 10.10 pludseligt også dukkede op....mystisk.

Men hvad så har jeg da i hvert fald skabt lidt opmærksomhed omkring
problemet

venligst Tom

Og jeg takker mange gange for besvarelserne som jeg altså først har kunnet
"se" her til aften.

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:amivk1hf09b697geuq8srobtgun24bgqfg@4ax.com...
> On Fri, 14 Oct 2005 16:50:14 +0200, "Tom Andersen"
> <taerenskjold@hotmail.com> wrote:
>
> Hej Tom.
>>
>>Er der nogen som ved hvad øget motorlarm og rystelser kan skyldes ? Jeg er
>>af den klare opfattelse at min mc er begyndt at larme, har en mere
>>hakkende
>>motorgang og ryster mere end behageligt er. Jeg har synkroniseret
>>karburatorerne uden virkning. Ventilspillerummet er også ok. Mit spørgsmål
>>er nu om en mc med elektronisk tænding skal justeres og hvordan det kan
>>lade
>>sig gøre at tændingen ikke længere er præcist ? Er det noget man selv kan
>>klare ?
>>
> Det er 4. gang du poster nøjagtig den samme tekst, så vi har vist alle
> forstået den.
> Første gang d. 10-10 var der 3 svar, hvoraf mit var det ene.
> Der ikke kom nogen dialog ud af det så jeg havde glemt emnet, og da
> der ikke er kommet yderligere input er jeg er ikke blevet klogere
> siden.
> Jeg syntes du skulle have ofret krudtet på at give os flere fact's i
> stedet for at poste den samme tekst fire gange.
> Men da du allerede har konstateret at tændingen står forkert er du vel
> på vej
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk



Tom Andersen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Tom Andersen


Dato : 14-10-05 18:57

Lige mht. dit tidligere indlæg - tak for det.

>Ryster motoren kun mår du har træk på?
>Ryster den også stillestående i høj tomgang?
>Hvornår har du sidst skiftet kædekit?

Kædekittet er helt nyt. Motoren ryster ikke når jeg kobler ud og gasser op.
Det er kun når den trækker. Men som sagt er kædekittet nyt så det burde ikke
komme herfra.

venligst Tom


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:amivk1hf09b697geuq8srobtgun24bgqfg@4ax.com...
> On Fri, 14 Oct 2005 16:50:14 +0200, "Tom Andersen"
> <taerenskjold@hotmail.com> wrote:
>
> Hej Tom.
>>
>>Er der nogen som ved hvad øget motorlarm og rystelser kan skyldes ? Jeg er
>>af den klare opfattelse at min mc er begyndt at larme, har en mere
>>hakkende
>>motorgang og ryster mere end behageligt er. Jeg har synkroniseret
>>karburatorerne uden virkning. Ventilspillerummet er også ok. Mit spørgsmål
>>er nu om en mc med elektronisk tænding skal justeres og hvordan det kan
>>lade
>>sig gøre at tændingen ikke længere er præcist ? Er det noget man selv kan
>>klare ?
>>
> Det er 4. gang du poster nøjagtig den samme tekst, så vi har vist alle
> forstået den.
> Første gang d. 10-10 var der 3 svar, hvoraf mit var det ene.
> Der ikke kom nogen dialog ud af det så jeg havde glemt emnet, og da
> der ikke er kommet yderligere input er jeg er ikke blevet klogere
> siden.
> Jeg syntes du skulle have ofret krudtet på at give os flere fact's i
> stedet for at poste den samme tekst fire gange.
> Men da du allerede har konstateret at tændingen står forkert er du vel
> på vej
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk



Steen Gruby (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 14-10-05 19:35

On Fri, 14 Oct 2005 19:56:32 +0200, "Tom Andersen"
<taerenskjold@hotmail.com> wrote:

Hej Tom.
>
>Kædekittet er helt nyt. Motoren ryster ikke når jeg kobler ud og gasser op.
>Det er kun når den trækker. Men som sagt er kædekittet nyt så det burde ikke
>komme herfra.
>
Hm - sammen med kædekit er det forreste tandhjul jo også skiftet, og
det var faktisk det jeg var ude efter.
Har den kørt med for stram kæde, således at gearkassens udgangsleje er
skadet?
Den med tænding er usandsynlignvis pickup'erne da ikke lige er rystet
løse, og det er meget sjældent.
Så er jeg mere tilbøjlig til at tro på den med de løse motorbolte.
Men, som Armand skrev, så er det ikke en fejl der kan klares af
"radiodoktoren"
Fat værktøjet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ukendt (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-10-05 09:26


Steen Gruby skrev i meddelelsen ...
>On Fri, 14 Oct 2005 19:56:32 +0200, "Tom Andersen"
><taerenskjold@hotmail.com> wrote:
>
>Hej Tom.
>>
>>Kædekittet er helt nyt. Motoren ryster ikke når jeg kobler ud og gasser
op.
>>Det er kun når den trækker. Men som sagt er kædekittet nyt så det burde
ikke
>>komme herfra.
>>
>Hm - sammen med kædekit er det forreste tandhjul jo også skiftet, og
>det var faktisk det jeg var ude efter.


Hov ! Ja netop, og hvis at det er et originalt Honda kædehjul med
gummidæmpning, der er skiftet til et "noname" kædehjul uden dæmpning, så gør
det en mærkbar forskel på vibrationer og især støj. :-|

mvh
Orla



Tom Andersen (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Tom Andersen


Dato : 15-10-05 11:50

hmm okay, det har givet mig noget at tænke over. Kædekittet var nemlig det
billigste noname
jeg kunne finde :-/

tak for svar
venligst Tom

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:4350bdcd$0$9150$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Steen Gruby skrev i meddelelsen ...
>>On Fri, 14 Oct 2005 19:56:32 +0200, "Tom Andersen"
>><taerenskjold@hotmail.com> wrote:
>>
>>Hej Tom.
>>>
>>>Kædekittet er helt nyt. Motoren ryster ikke når jeg kobler ud og gasser
> op.
>>>Det er kun når den trækker. Men som sagt er kædekittet nyt så det burde
> ikke
>>>komme herfra.
>>>
>>Hm - sammen med kædekit er det forreste tandhjul jo også skiftet, og
>>det var faktisk det jeg var ude efter.
>
>
> Hov ! Ja netop, og hvis at det er et originalt Honda kædehjul med
> gummidæmpning, der er skiftet til et "noname" kædehjul uden dæmpning, så
> gør
> det en mærkbar forskel på vibrationer og især støj. :-|
>
> mvh
> Orla
>
>



Jesper Pedersen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 14-10-05 22:44

Tom Andersen wrote:

> Lige mht. dit tidligere indlæg - tak for det.

>>Ryster motoren kun mår du har træk på?
>>Ryster den også stillestående i høj tomgang?
>>Hvornår har du sidst skiftet kædekit?

> Kædekittet er helt nyt. Motoren ryster ikke når jeg kobler ud og gasser op.
> Det er kun når den trækker. Men som sagt er kædekittet nyt så det burde ikke
> komme herfra.

At kædekittet er nyt er ikke ens betydende med at kæden ikke er for slap...

/
Jesper


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste