Justering af motor GN 400 årg 1982
Fra : Jesper Winther

Dato : 13-10-05 07:36

Hej håber at i kan hjælpe mig, jeg står p.t. med en Suzuki GN 400 fra
1982, som skal have skiftet toppakning, samt justeret ventiler, er der
nogen som evt. kan hjælpe mig med hvor meget "luft" der skal være mellem
ventilerne, er der andre ting der anbefales at justere når man nu er
igang ?. På forhånd mange tak for hjælpen.

Fra : Armand

Dato : 13-10-05 18:13

Jesper Winther wrote:
> [...]
> mellem ventilerne, er der andre ting der anbefales at justere når man
> nu er igang ?. På forhånd mange tak for hjælpen.

På Louis' site er der en "Motobase" hvor servicemål m.m. er at finde for
alskens modeller!
Jeg har gjort forarbejdet og kan oplyse at dér står 3-8/100 på både
inds. og udst. Men jeg er lidt urolig over at det afviger fra Suzukis
vanlige mål for GS-serien á 3-8/100 for inds. og 8-13/100 for
udstødningen, så stol umiddelbart ikke på dét

Nu er det en et-cylindret med elektronisk tænding, så der er faktisk kun
knastkæden holde øje med - og dén strammes sikkert op af sig selv :-/

Når nu GN'eren er så servicevenlig, så brug opmærksomheden på at få
justeret bagkæden ind så den er optimal á hænger ned i én lang bue under
jævn kørsel (sitrende kæde = for stram, og bugtende = for slap)!

--
Armand.