S.G wrote:
> Har bøvlet lidt mere med min TL´er
>
> Jeg har idag fundet ud af, at i de perioder (som udgør cirka 50% af tiden
> når man kører) at min cykel dykker i tomgang, så kan det reddes ved at smide
> den i Neutral gear!
> Dvs holder jeg stille udkoblet i 1. eller 2. gear og den er ved at dø for
> mig, så hurtigt i frigear, så går den jævnt igen!
>
> Hvad dælen siger det noget om!!!!
>
> Den censor der sidder nede ved gearskifteren og sender et "modstandstal" op
> til CDI boxen!
> Dvs faktisk det man ændrer på nogle cykler ved at smider en Gpack på, "der
> snyder" CDI´en til at tro den kører i fx 4. gear når den faktisk kører i 2.
> gear
>
> Hvad er det lige præcis CDI boxen bruger det tal til? Gør det noget ved
> blandingsforholdet?
> Eller hvad gør det præcist?
> Det kan jo være det er der fejlen ligger! For det er da underligt at den går
> jævt i Neutral, og når man så skifter tilbage til 1. gear så er den ved at
> dø, og når man skifter tilbage i Neutral igen, ja så går den jævnt igen!
Lyder som droslingsprofilen (1,2 og måske 3 gear), ik er den bedste...
denne ville ikke være aktiv i neutral, og de gear den ikke skal være
der. Tit er det kun tændingen der blir retarderet i de lavere gear ;) og
derved gør det jo ik noget du slår den fra.
Prøv at holde koblingen inde, mens du sætter den i 4-5 gear ;) og se om
den kan stå tomgang der (med koblingen trukket naturligtvis). Og så se
om du kan fremprovokere fejlen ;) hvis du vil teste lidt under
belastning, kan du jo grave nogen Jordhuller :) i de høje gear.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit