XJ 600 Motorskift - ændret tændingssystem
Fra : Torben Scheel

Dato : 12-10-05 08:01

Jeg har købt en anden motor til fruens 51J fra '88 - men den nye motor
er fra '91 og har et andt tændingssystem (begge elektroniske). Den gamle
har dobbelt pickup og seperat generator - den nye har enkelt pickup i
forbindelse med generatoren der er flyttet ned til venstre side af
krumtappen ved samme lejlighed. Det nye tændingsmodul har et andet
reservedelsnummer (og er iflg. Haynes med microprocesor(?)).
Tændspolerne har ligeledes et andet nr.

Inden jeg går besærk på ebay eller farer til Rønnede kunne jeg tænke mig
et kvalificeret bud på om det er tilstrækkeligt at skifte tændingsmodul
og evt. spoler for at få den ud at køre? Jeg er lidt i tvivl om der er
noget jeg har overset.

Desværre kan jeg ikke genbruge systemet fra den gamle motor, da der er
forskel på dæksel og motorblok - til gengæld kan jeg få
dobbeltgenerator - akslen er bibeholdt under det tomme dæksel i den nye
motor, så jeg skal have en lille aftale med mit lokale venlige elselskab

--
vh
Torben - XJ600 amatørmekaniker