|
| CBR600 som pædagogisk virkemiddel - NOT Fra : Armand |
Dato : 10-10-05 22:05 |
|
Min lille datter som vi lige konfirmerede forleden år har bekendtgjort
mig at starte på kørekortsundervisning sidst på måneden
Da vi i går så var på nakken af CBR'en tænkte jeg at jeg ligesåvel kunne
gøre hende opmærksom på at det ville hjælpe hende om hun begyndte at
lægge mærke til hvornår og hvordan med gearskifte relateret til
motorlyd, når hun lod sig transportere.
For anskuelsens skyld ville jeg lige demonstrere hvorledes motoren lyder
når den bliver "kvalt" p.g.a. et for højt indlagt gear - Men fandeme om
CBR'en ville lade sig kvæle :-| Helt ned under 1500RPM trak den sig
ubesværet op igen i højgear!
Møgcykel (set ud fra et pædagogisk synspunkt)!
På den anden side:
1.500RPM fra 13.000RPM = 88,5% af omdrejnings-registeret der er brugbart!
Kom lige og sig at 600'ere ikke har "bundtræk" - Jeg kender ingen V2'ere
der kan klare samme diciplin på samme måde :-|
--
Armand.
| |
Ib Tinning (10-10-2005)
| Kommentar Fra : Ib Tinning |
Dato : 10-10-05 22:30 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:DDA2f.70394$Fe7.239845@news000.worldonline.dk...
> >
> Møgcykel (set ud fra et pædagogisk synspunkt)!
>
> du kan da bare sige til hvis du er træt af det bundtræk så bytter jeg da
gerne med en Transalp så lille pigen kan mærke en mc der er lidt træt ved
lave omdrejninger
| |
Jon & Ann-Rikka (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 11-10-05 07:31 |
|
"> >
> > du kan da bare sige til hvis du er træt af det bundtræk så bytter jeg da
> gerne med en Transalp så lille pigen kan mærke en mc der er lidt træt ved
> lave omdrejninger
xxxxxxxxxxxxxx
eller min baby gixxer.. alt under 13K omdr. og der sker intet..
--
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
MZ 6,0
| |
Ukendt (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-05 14:31 |
|
"Ib Tinning" <ib@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse
news:434add13$0$49012$14726298@news.sunsite.dk...
> du kan da bare sige til hvis du er træt af det bundtræk så bytter jeg da
> gerne med en Transalp så lille pigen kan mærke en mc der er lidt træt ved
> lave omdrejninger
Hvad f*anden Ib har forvildet dig herind? eller har du bare været skabslæser
uden, at sige noget.
/Dannie
www.zx-r.dk www.dfmc.dk/?id=75
| |
Ib Tinning (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Ib Tinning |
Dato : 11-10-05 16:34 |
|
>
> Hvad f*anden Ib har forvildet dig herind? eller har du bare været
skabslæser
> uden, at sige noget.
>
> /> jeg har fulgt med siden Henrik hjalp mig med at finde dette sted det
kan jo være jeg kunne lære noget
tror mest Henrik hjalp fordi han var træt af at høre om dansk land rover
klubs debatside
mvh Ib
>
| |
Ukendt (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-05 23:21 |
|
"Ib Tinning" <ib@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse
news:434bdb59$0$49008$14726298@news.sunsite.dk...
> jeg har fulgt med siden Henrik hjalp mig med at finde dette sted det
> kan jo være jeg kunne lære noget
> tror mest Henrik hjalp fordi han var træt af at høre om dansk land rover
> klubs debatside
>
Ja men det er jo dejligt at høre så skal vi bare have Brian med også.
hvorfor har du egentlig slettet dig på groupcare?
/Dannie
| |
Ib Tinning (12-10-2005)
| Kommentar Fra : Ib Tinning |
Dato : 12-10-05 23:14 |
|
>
>
> Ja men det er jo dejligt at høre så skal vi bare have Brian med også.
>
> hvorfor har du egentlig slettet dig på groupcare?
>
> /Dannie
>
> jeg tror ikke du kan lokke brian til at side og se på sin pc
jeg viste ikke at jeg er afmeldt groupcare
send mig lige et link
mvh ib
>
| |
Jacob Larsen (10-10-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 10-10-05 22:43 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:DDA2f.70394$Fe7.239845@news000.worldonline.dk
> Min lille datter som vi lige konfirmerede forleden år har
> bekendtgjort mig at starte på kørekortsundervisning sidst
> på måneden
> Da vi i går så var på nakken af CBR'en tænkte jeg at jeg
> ligesåvel kunne gøre hende opmærksom på at det ville
> hjælpe hende om hun begyndte at lægge mærke til hvornår
> og hvordan med gearskifte relateret til motorlyd, når hun
> lod sig transportere. For anskuelsens skyld ville jeg lige demonstrere
> hvorledes motoren lyder når den bliver "kvalt" p.g.a. et
> for højt indlagt gear - Men fandeme om CBR'en ville lade
> sig kvæle :-| Helt ned under 1500RPM trak den sig
> ubesværet op igen i højgear!
> Møgcykel (set ud fra et pædagogisk synspunkt)!
>
> På den anden side:
> 1.500RPM fra 13.000RPM = 88,5% af omdrejnings-registeret
> der er brugbart! Kom lige og sig at 600'ere ikke har
> "bundtræk" - Jeg kender ingen V2'ere der kan klare samme
> diciplin på samme måde :-|
CBR600 RULES!
Hehe... Indrøm det nu bare. Du synes bedre og bedre om den Honda, hva'?
Forresten, jeg har før påstået, at man skulle holde sig fra lave
omdrejninger, men må æde mine ord igen efter nærmere overvejelser og
erfaringer.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
"<< André T >>" (11-10-2005)
| Kommentar Fra : "<< André T >>" |
Dato : 11-10-05 00:24 |
| | |
Jesper Pedersen (12-10-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 12-10-05 13:15 |
|
> Hehe... Indrøm det nu bare. Du synes bedre og bedre om den Honda, hva'?
Tror ikke det nogen sinde bliver muligt at få Armand til at indrømme at
han er glad for en honda
/
Jesper
| |
Armand (12-10-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-10-05 15:41 |
|
Jacob Larsen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:DDA2f.70394$Fe7.239845@news000.worldonline.dk
>
>>På den anden side:
>>1.500RPM fra 13.000RPM = 88,5% af omdrejnings-registeret
>>der er brugbart! Kom lige og sig at 600'ere ikke har
>>"bundtræk" - Jeg kender ingen V2'ere der kan klare samme
>>diciplin på samme måde :-|
>
>
> Forresten, jeg har før påstået, at man skulle holde sig fra lave
> omdrejninger, men må æde mine ord igen efter nærmere overvejelser og
> erfaringer.
Det er vel et spørgsmål om definitionen af "lave omdrejninger" :-/
Sålænge at motoren ikke føles kvalt og den ubesværet arbejder sig op i
omdrejninger, kan man vel ikke kalde det for sej-træk!?
--
Armand.
| |
Ukendt (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-05 09:49 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:DDA2f.70394$Fe7.239845@news000.worldonline.dk...
>
> På den anden side:
> 1.500RPM fra 13.000RPM = 88,5% af omdrejnings-registeret der er brugbart!
> Kom lige og sig at 600'ere ikke har "bundtræk" - Jeg kender ingen V2'ere
> der kan klare samme diciplin på samme måde :-|
Hvor stærkt køre en sådan CBR ved 1500 omdr?
Den er hel sikkert laver gearet end min Duc 800 Monster og den køre ved 2000
omdr. ca. 50 km/t i 6 gear.
Derfra trækker den hel rent.op til de 9000 omdr.
Den kan også komme lidt længere ned, men så har den let ved at ruske, når
man giver gas.
Det gør min gamle Kawa 750 Twin så ikke....den klare let kørsel fra
1200-1400 omdr til max 7500 omdr.
Den er endda gearet 4 tand op bagpå, men den skal op over 2500 omdr for at
køre 50 km/t.
Når en motor er højre gearet, så skal den yde mere ved samme omdr, end som
en der er laveret gearet.
Det er vel fakta!! Og det høje %, kommer jo kun af at den lille sprælbasse
render så mange omdr.
Så jeg kan ikke lige se at den disciplin fra CBR'en er til mere end et 8 tal
Eller det samme, som Monsteren og Kawa'en skulle have.
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Orla Pedersen (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 11-10-05 10:22 |
|
Flemming Disc wrote:
> Når en motor er højre gearet, så skal den yde mere ved samme omdr, end som
> en der er laveret gearet.
Nope, nøjagtig samme effekt, et andet moment, men det er ligegyldigt i den
sammenhæng.
> Det er vel fakta!! Og det høje %, kommer jo kun af at den lille sprælbasse
> render så mange omdr.
Nej igen, hovedsageligt af at de bevægelige dele i cbr'en har højere
enertimoment i forhold til afgiven moment.
> Så jeg kan ikke lige se at den disciplin fra CBR'en er til mere end et 8 tal
>
> Eller det samme, som Monsteren og Kawa'en skulle have.
Kawa'en er grundet "twinkrumtap" og balanceaksel stortset som en
rækkefirer hvad angår enertimoment, så den er også god i "slowspeed"
diciplinen.
Det bliver sports V2'ere bare ikke gode til, og hva'så hvem gider at
lulle rundt med 1.500 omdrejninger.
mvh
Orla
> Venlig hilsen
> Flemming Disc
> www.discteknik.dk
| |
Jacob Larsen (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 11-10-05 11:17 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in
message news:dig085$lua$1@abbeden.bunk.cc
> Kawa'en er grundet "twinkrumtap" og balanceaksel stortset
> som en rækkefirer hvad angår enertimoment, så den er også god i
> "slowspeed" diciplinen.
>
> Det bliver sports V2'ere bare ikke gode til, og hva'så hvem gider at
> lulle rundt med 1.500 omdrejninger.
Haha, I V2-folk kan aldrig bestemme jer for om I vil have bundtræk eller ej.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Ukendt (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-05 17:41 |
|
Jacob Larsen skrev i meddelelsen
<434b90fd$0$49016$14726298@news.sunsite.dk>...
>Haha, I V2-folk kan aldrig bestemme jer for om I vil have bundtræk eller
ej.
>
Jeg har nu aldrig været i tvivl, ville jeg have haft bundtræk, så havde jeg
købt en FJ
Men hva' ska' man mæet det bundtræk
mvh
Orla
| |
Ole Hansen (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 11-10-05 19:41 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Jacob Larsen skrev i meddelelsen
> <434b90fd$0$49016$14726298@news.sunsite.dk>...
>
>
>> Haha, I V2-folk kan aldrig bestemme jer for om I vil have bundtræk eller
> ej.
>>
>
> Jeg har nu aldrig været i tvivl, ville jeg have haft bundtræk, så havde jeg
> købt en FJ
>
> Men hva' ska' man mæet det bundtræk
Hehe.. Det var faktisk først, da jeg indså, jeg havde taget helt fejl
med hensyn til SV'eren, jeg blev rigtig glad for den.. Jeg troede også,
at V2 = Bund og bare i højt gear og så afsted... Næhnej..
> mvh
> Orla
--
Ole Hansen
| |
Hekto (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 11-10-05 21:13 |
|
In article <434becfa$0$38648$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
>
> Men hva' ska' man mæet det bundtræk
>
>
Hmmmmm ... en racer med bundtræk ... næh, det hænger ikke rigtig sammen
med hidsige knaster og store indsugningsventiler!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jacob Larsen (12-10-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 12-10-05 11:09 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:MPG.1db63b21c5d4002f98988d@news.tele.dk
> In article
> <434becfa$0$38648$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Orla
> Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid>
> says...
> >
> > Men hva' ska' man mæet det bundtræk
> >
> >
> Hmmmmm ... en racer med bundtræk ... næh, det hænger ikke
> rigtig sammen med hidsige knaster og store
> indsugningsventiler!
Hvad snakker du om? Lige meget hvad man gør ved den, kan en V2 jo aldrig
blive en racer.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Ukendt (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-05 11:25 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:dig085$lua$1@abbeden.bunk.cc...
>
> > Når en motor er højre gearet, så skal den yde mere ved samme omdr, end
som
> > en der er laveret gearet.
>
> Nope, nøjagtig samme effekt, et andet moment, men det er ligegyldigt i den
> sammenhæng.
Prøv lige at læse igen, jeg skriver yde!!! Hvis en cykel køre 40 km/t ved
2000 omdr. og en anden køre 80 km/t ved 2000 omdr.
Hvad for en skal yde mest eller sagt på anden måde, hvadfor en vil bruge
mest benzin på en time?
> > Det er vel fakta!! Og det høje %, kommer jo kun af at den lille
sprælbasse
> > render så mange omdr.
>
> Nej igen, hovedsageligt af at de bevægelige dele i cbr'en har højere
> enertimoment i forhold til afgiven moment.
Prøv også at læse igen og læse også hvad Armand skriver!!!
Den høje % kommer jo af at CBR'en går op til 13000 omdr, så en procent er
lig med 130 omdr
Det giver så 88,5% mellem 1500 og 13000 omdr.
På Kawa skal jeg starte ved starte ved 860 omdr, for at få et brugbart
omdrejnings-registeret på 88,5%, Såååååå!!!
> > Så jeg kan ikke lige se at den disciplin fra CBR'en er til mere end et 8
tal
> >
> > Eller det samme, som Monsteren og Kawa'en skulle have.
>
> Kawa'en er grundet "twinkrumtap" og balanceaksel stortset som en
> rækkefirer hvad angår enertimoment, så den er også god i "slowspeed"
> diciplinen.
Pas du på jeg ikke går over og siger det med "rækkefirer" til Kawa'en, for
så
kommer den efter dig.....for den er meget stolt af at være en Twin.
> Det bliver sports V2'ere bare ikke gode til, og hva'så hvem gider at
> lulle rundt med 1.500 omdrejninger.
>
Det har du hel ret i, men for at gøre et køretøj rigtig god i hverdagen,
skal den helst være kørebar i så stort et område som muligt.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Orla Pedersen (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 11-10-05 12:01 |
|
Flemming Disc wrote:
> Prøv lige at læse igen, jeg skriver yde!!! Hvis en cykel køre 40 km/t ved
> 2000 omdr. og en anden køre 80 km/t ved 2000 omdr.
> Hvad for en skal yde mest eller sagt på anden måde, hvadfor en vil bruge
> mest benzin på en time?
Ja-ja, alt efter hvilken parameter der er referencen ! Jeg regner i
procent, _ikke_ absolut. Og jeg ved det godt, jeg er selv V2 kører, og ved
at en sådan vitterlig har brug for alle gearene. Det ændrer ikke ved det
faktum at en R4 _er_ mere smidig, havde den parameter vægtet højt, så
havde jeg valgt et andet køretøj.
> På Kawa skal jeg starte ved starte ved 860 omdr, for at få et brugbart
> omdrejnings-registeret på 88,5%, Såååååå!!!
Nemlig, den er lidt mindre smidig, og ?
> Pas du på jeg ikke går over og siger det med "rækkefirer" til Kawa'en, for
> så
> kommer den efter dig.....for den er meget stolt af at være en Twin.
Det bør den vel også være.
>> Det bliver sports V2'ere bare ikke gode til, og hva'så hvem gider at
>> lulle rundt med 1.500 omdrejninger.
>>
> Det har du hel ret i, men for at gøre et køretøj rigtig god i hverdagen,
> skal den helst være kørebar i så stort et område som muligt.
Jup, og der rækker "fie's" relativt begrænsede smidighed udmærket, og med
de fine originale lyddæmpere er der såmænd ingen der lader sig genere af
2.500 - 3.000 rpm. i bytrafik.
mvh
Orla
| |
Armand (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-10-05 17:00 |
|
Flemming Disc wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:DDA2f.70394$Fe7.239845@news000.worldonline.dk...
>
>>På den anden side:
>>1.500RPM fra 13.000RPM = 88,5% af omdrejnings-registeret der er brugbart!
>>Kom lige og sig at 600'ere ikke har "bundtræk" - Jeg kender ingen V2'ere
>>der kan klare samme diciplin på samme måde :-|
>
>
> Hvor stærkt køre en sådan CBR ved 1500 omdr?
> Den er hel sikkert laver gearet end min Duc 800 Monster og den køre ved 2000
> omdr. ca. 50 km/t i 6 gear.
CBR'en kører rundt regner 20kmt pr. 1000rpm, hvilket giver ca 30kmt v.
1.500rpm!
> Derfra trækker den hel rent.op til de 9000 omdr.
= 78% effektivt område!
> .......Og det høje %, kommer jo kun af at den lille sprælbasse
> render så mange omdr.
Enhver rpm-tællers skive burde blot indikere 0-110%, og ud fra dette mit
synspunkt, holder dén anskuelse ikke!
Det svarer jo også til at plædere at den kun kan køre (er det?) 230,
fordi den har de sidste 4.000rpm at gøre det med :-/
> Så jeg kan ikke lige se at den disciplin fra CBR'en er til mere end et 8 tal
> Eller det samme, som Monsteren og Kawa'en skulle have.
Tjaeh :-/
Nu gik bebrejdelsen som sådan også mest på det umulige i at bruge den
til "dødtræks-demo", og nogen voldtrækker er den jo ikke ved 1.500, men
den accelererer dog ubesværet derfra.
Noget andet er når man på landevejen vil forbi en forankørende: I den
situation rækker mit tålmod ikke til højgears-acceleration - Men første
nedgearing på CBR'en gør ikke det store ved sagen - Der går den Monster
S2R, der er i familien helt anderledes til det!
Iøvrigt er det min uforbeholdne mening at netop at røre rundt i
gearkassen er en væsentlig del af det at køre motorcykel og alene af den
grund var min tidligere XS1100 dødkedelig: Over 6.500rpm var
traktor-gearkassen på dén ikke til at skifte gear på
--
Armand
| |
p.jarnbak (11-10-2005)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 11-10-05 20:54 |
|
> Hvor stærkt køre en sådan CBR ved 1500 omdr?
> Den er hel sikkert laver gearet end min Duc 800 Monster og den køre ved
> 2000
> omdr. ca. 50 km/t i 6 gear.
> Derfra trækker den hel rent.op til de 9000 omdr.
> Den kan også komme lidt længere ned, men så har den let ved at ruske, når
> man giver gas.
> Det gør min gamle Kawa 750 Twin så ikke....den klare let kørsel fra
> 1200-1400 omdr til max 7500 omdr.
> Den er endda gearet 4 tand op bagpå, men den skal op over 2500 omdr for at
> køre 50 km/t.
Ak ja de gode gamle dage.Havde selv en z750/2 med 4 tænder mindre bag og så
1 tand mere foran(z650sr forkædehjul).Med 2 i 1 og kn filter + portet top
med 40 mm
foderkasser kunne den give de andre baghjul,men det var også i 1978-79.Med
den gearing
kørte den 135 km/t v 5000 rpm.
Hej Palle.
| |
Ukendt (12-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-10-05 08:24 |
|
"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:434c1852$0$38665$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ak ja de gode gamle dage.Havde selv en z750/2 med 4 tænder mindre bag og
så
> 1 tand mere foran(z650sr forkædehjul).Med 2 i 1 og kn filter + portet top
> med 40 mm
> foderkasser kunne den give de andre baghjul,men det var også i 1978-79.Med
> den gearing
> kørte den 135 km/t v 5000 rpm.
Ja, for mig er det både gode gamle dage og i dag
Min er købt fra ny i 1976 og har nu små 350.000 km på klokken.
Den virker bare, selvom man skal vide hvor meget det nu er den vrider sig,
når man skal igennem et sving
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Jes Vestervang (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 11-10-05 11:16 |
|
o.pedersen.torsted@post.tele.dk (Orla Pedersen) writes:
> Det bliver sports V2'ere bare ikke gode til, og hva'så hvem
> gider at lulle rundt med 1.500 omdrejninger.
Til hverdags(transport-)brug er det nu meget rart at have muligheden
:-|
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Orla Pedersen (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 11-10-05 12:07 |
|
Jes Vestervang wrote:
> Til hverdags(transport-)brug er det nu meget rart at have muligheden
> :-|
Helt ærligt, jeg kan ikke se problemet. Jeg vil bare gerne at tingene
bliver kaldt ved rette navn....
mvh
Orla
| |
MKS - 74 (11-10-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 11-10-05 12:38 |
|
On Tue, 11 Oct 2005 11:07:00 +0000 (UTC),
o.pedersen.torsted@post.tele.dk (Orla Pedersen) wrote:
>Helt ærligt, jeg kan ikke se problemet.
Problemet er at der ikke er noget problem (med (f)Armands CBR6 -
Vi tror snart ikke længere på at han sælger den igen ).
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Mikkel Christensen (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 11-10-05 14:45 |
|
MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
> On Tue, 11 Oct 2005 11:07:00 +0000 (UTC),
> o.pedersen.torsted@post.tele.dk (Orla Pedersen) wrote:
>
> >Helt ærligt, jeg kan ikke se problemet.
>
> Problemet er at der ikke er noget problem (med (f)Armands CBR6 -
> Vi tror snart ikke længere på at han sælger den igen ).
Tsktsk... At prale mens endnu en stakkels mand er fanget i CBR fordærv.
Man kan jo snart ikke køre ned af gaden uden der nogen der siger 'CBR'
til en.
--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.
| |
MKS - 74 (11-10-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 11-10-05 14:55 |
|
On 11 Oct 2005 15:45:16 +0200, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote:
>Tsktsk... At prale mens endnu en stakkels mand er fanget i CBR fordærv.
Tjah - det _er_ jo lidt "min" skyld i virkeligheden, så hvorfor ikke
gøre en dyd ud af nødvendigheden . Meeeeen mon ikke den ryger til
foråret når Duc'en skal ud at rulle....
>Man kan jo snart ikke køre ned af gaden uden der nogen der siger 'CBR'
>til en.
Why _is_ that - U think?
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Hekto (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 11-10-05 21:10 |
|
In article <3qgnk1hqk07qln15v3cbieg1s1a767q2g6@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Tjah - det _er_ jo lidt "min" skyld i virkeligheden, så hvorfor ikke
> gøre en dyd ud af nødvendigheden . Meeeeen mon ikke den ryger til
> foråret når Duc'en skal ud at rulle....
>
Tjah ... sådan går det jo!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Torben Scheel (12-10-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 12-10-05 07:43 |
|
Hekto wrote:
>
> Tjah ... sådan går det jo!
Nu ikke true - vi _er_ faktisk nogle der har været heldige at trække
frinummer i flere sammenhænge, så mon ikke vi ligeså elegant styrer
udenom denne fælde også
--
vh
Torben - deadlyboring tupperware TORQUE
| |
Futte & Co. (14-10-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 14-10-05 12:08 |
|
Hekto wrote:
> In article <3qgnk1hqk07qln15v3cbieg1s1a767q2g6@4ax.com>,
> mks74temp@tiscali.dk says...
>
>>Tjah - det _er_ jo lidt "min" skyld i virkeligheden, så hvorfor ikke
>>gøre en dyd ud af nødvendigheden . Meeeeen mon ikke den ryger til
>>foråret når Duc'en skal ud at rulle....
>>
>
> Tjah ... sådan går det jo!
Er'ed så "dyrt" at holde en Duc kørende
--
Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
| |
Armand (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-10-05 17:07 |
|
MKS - 74 wrote:
> On Tue, 11 Oct 2005 11:07:00 +0000 (UTC),
> o.pedersen.torsted@post.tele.dk (Orla Pedersen) wrote:
>
>
>>Helt ærligt, jeg kan ikke se problemet.
>
>
> Problemet er at der ikke er noget problem (med (f)Armands CBR6 -
> Vi tror snart ikke længere på at han sælger den igen ).
>
Ork jo!
DU ve djo godt at afløseren ér købt og står og venter på forår og
frigivelse af de midler bundet i CBR'en!
Jens D, min gamle makker, der købte cbr samtidig med mig hár allerede
solgt sin - Dog for at købe sig en anden Honda!
--
Armand.
| |
MKS - 74 (11-10-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 11-10-05 17:39 |
|
On Tue, 11 Oct 2005 18:07:16 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>DU ved jo godt at afløseren ér købt og står og venter på forår og
>frigivelse af de midler bundet i CBR'en!
Ja yffer-pyffer man væmmes, en pasta-overkubikker-Gammelsmølf-V2'er,
tsk-tsk-tsk du sløjer virkelig af på den .
>Jens D, min gamle makker, der købte cbr samtidig med mig hár allerede
>solgt sin - Dog for at købe sig en anden Honda!
En VFR velsagtens...
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Armand (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-10-05 19:09 |
|
MKS - 74 wrote:
> On Tue, 11 Oct 2005 18:07:16 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>>Jens D, min gamle makker, der købte cbr samtidig med mig hár allerede
>>solgt sin - Dog for at købe sig en anden Honda!
>
>
> En VFR velsagtens...
Heeey!
Har du fået strøm på krystalkuglen igen!?
--
Armand.
| |
MKS - 74 (11-10-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 11-10-05 19:53 |
|
On Tue, 11 Oct 2005 20:09:19 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>>>Jens D, min gamle makker, der købte cbr samtidig med mig hár allerede
>>>solgt sin - Dog for at købe sig en anden Honda!
>>
>>
>> En VFR velsagtens...
>
>Heeey!
>Har du fået strøm på krystalkuglen igen!?
Tjøh - Uden at det på nogen måde skal opfattes negativt, så virkede
han som en typisk VFR-mand .
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Armand (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-10-05 20:14 |
|
MKS - 74 wrote:
> On Tue, 11 Oct 2005 20:09:19 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>
>>>>Jens D, min gamle makker, der købte cbr samtidig med mig hár allerede
>>>>solgt sin - Dog for at købe sig en anden Honda!
>>>
>>>
>>>En VFR velsagtens...
>>
>>Heeey!
>>Har du fået strøm på krystalkuglen igen!?
>
>
> Tjøh - Uden at det på nogen måde skal opfattes negativt, så virkede
> han som en typisk VFR-mand .
>
Hæ!
Han har ikke snakket om andet siden før han købte CBR'en!
--
Armand.
| |
Ukendt (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-05 11:22 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:DDA2f.70394$Fe7.239845@news000.worldonline.dk...
> Min lille datter som vi lige konfirmerede forleden år har bekendtgjort mig
> at starte på kørekortsundervisning sidst på måneden
>
> Da vi i går så var på nakken af CBR'en tænkte jeg at jeg ligesåvel kunne
> gøre hende opmærksom på at det ville hjælpe hende om hun begyndte at lægge
> mærke til hvornår og hvordan med gearskifte relateret til motorlyd, når
> hun lod sig transportere.
> For anskuelsens skyld ville jeg lige demonstrere hvorledes motoren lyder
> når den bliver "kvalt" p.g.a. et for højt indlagt gear - Men fandeme om
> CBR'en ville lade sig kvæle :-| Helt ned under 1500RPM trak den sig
> ubesværet op igen i højgear!
>
> Møgcykel (set ud fra et pædagogisk synspunkt)!
>
> På den anden side:
> 1.500RPM fra 13.000RPM = 88,5% af omdrejnings-registeret der er brugbart!
> Kom lige og sig at 600'ere ikke har "bundtræk" - Jeg kender ingen V2'ere
> der kan klare samme diciplin på samme måde :-|
Nop i de helt lave rpm, der er der mindre chance for at en r4 dør! Siger sig
selv
Uanset om det er en v2 eller r4, så er der INGEN motor der har godt at at
sejtrække fra de RPM!
En motor skal kunne "Ånde" :) hvis man ligger om kører en motor i højt gear
og ved lave rpm hele tiden, så dræber man motoren!
For mig er sejtræk ikke om man kører ved 1500rpm eller 2500rpm. :) Nop jeg
vil have cyken trækker fra land ved lave rpm, således man ikke skal ligge på
8000rpm inde i byen eller ud af set sving før cyklen flytter sig :) eller
sagt på en anden måde, før har et brugbart moment :)
| |
Fer (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Fer |
Dato : 11-10-05 14:15 |
|
S.G wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:DDA2f.70394$Fe7.239845@news000.worldonline.dk...
>
>>Min lille datter som vi lige konfirmerede forleden år har bekendtgjort mig
>>at starte på kørekortsundervisning sidst på måneden
>>
>>Da vi i går så var på nakken af CBR'en tænkte jeg at jeg ligesåvel kunne
>>gøre hende opmærksom på at det ville hjælpe hende om hun begyndte at lægge
>>mærke til hvornår og hvordan med gearskifte relateret til motorlyd, når
>>hun lod sig transportere.
>>For anskuelsens skyld ville jeg lige demonstrere hvorledes motoren lyder
>>når den bliver "kvalt" p.g.a. et for højt indlagt gear - Men fandeme om
>>CBR'en ville lade sig kvæle :-| Helt ned under 1500RPM trak den sig
>>ubesværet op igen i højgear!
>>
>>Møgcykel (set ud fra et pædagogisk synspunkt)!
>>
>>På den anden side:
>>1.500RPM fra 13.000RPM = 88,5% af omdrejnings-registeret der er brugbart!
>>Kom lige og sig at 600'ere ikke har "bundtræk" - Jeg kender ingen V2'ere
>>der kan klare samme diciplin på samme måde :-|
>
>
> Nop i de helt lave rpm, der er der mindre chance for at en r4 dør! Siger sig
> selv
>
> Uanset om det er en v2 eller r4, så er der INGEN motor der har godt at at
> sejtrække fra de RPM!
> En motor skal kunne "Ånde" :) hvis man ligger om kører en motor i højt gear
> og ved lave rpm hele tiden, så dræber man motoren!
Nu handler det ikke ret meget om vejrtrækningen, men derimod om hvorvidt
at der er en oliefilm der er stærk nok i lejerne!
mvh Tommy Fer
| |
Ukendt (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-05 17:15 |
|
> Nu handler det ikke ret meget om vejrtrækningen, men derimod om hvorvidt
> at der er en oliefilm der er stærk nok i lejerne!
>
> mvh Tommy Fer
Well, det forstår jeg ikke :) Eller forstår ikke helt hvad du mener
Uanset hvad, så dræber man en motor hvis man lader den sejtrække for meget.
Hvis man konstant ligger i fx 6 gear i byen, vil motoren ikke holde lige så
lang tid som hvis den fik lov til at "ånde" (fx i mindre gear)
| |
Ukendt (11-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-10-05 17:46 |
|
Fer skrev i meddelelsen <434bba59$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
>Nu handler det ikke ret meget om vejrtrækningen, men derimod om hvorvidt
>at der er en oliefilm der er stærk nok i lejerne!
Nemlig ja, og det er pænt ligeproportionalt med hastigheden fladerne
imellem.
mvh
Orla
| |
JimR (11-10-2005)
| Kommentar Fra : JimR |
Dato : 11-10-05 20:17 |
|
Min '81 Yamaha XV-750 kunne trække op fra 1200 o/m i 5. gear, det var godt
nok imponerende. Men okay, den gik vel heller ikke til mere end 7000 o/m
eller noget.
Min nuværende SZR 660 super single kan slet ikke trække under 3500 o/m og
gerne over 4000 o/m - til gengæld stopper den brat over 7000 o/m ... ...
men den er pisse sjov og den kørte en Kawa 1000 Streetfighter bagud på
Knutstorp !!
JimR
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:DDA2f.70394$Fe7.239845@news000.worldonline.dk...
> Min lille datter som vi lige konfirmerede forleden år har bekendtgjort
> mig at starte på kørekortsundervisning sidst på måneden
>
> Da vi i går så var på nakken af CBR'en tænkte jeg at jeg ligesåvel kunne
> gøre hende opmærksom på at det ville hjælpe hende om hun begyndte at
> lægge mærke til hvornår og hvordan med gearskifte relateret til
> motorlyd, når hun lod sig transportere.
> For anskuelsens skyld ville jeg lige demonstrere hvorledes motoren lyder
> når den bliver "kvalt" p.g.a. et for højt indlagt gear - Men fandeme om
> CBR'en ville lade sig kvæle :-| Helt ned under 1500RPM trak den sig
> ubesværet op igen i højgear!
>
> Møgcykel (set ud fra et pædagogisk synspunkt)!
>
> På den anden side:
> 1.500RPM fra 13.000RPM = 88,5% af omdrejnings-registeret der er brugbart!
> Kom lige og sig at 600'ere ikke har "bundtræk" - Jeg kender ingen V2'ere
> der kan klare samme diciplin på samme måde :-|
>
> --
> Armand.
| |
|
|