Er det fordi vi er bange for at det er en ~
Fra : fdsf

Dato : 09-10-05 23:12

At denne gruppe gang på gang skal poste når en dør på MC, ja sågar på en
crosser. Alle statistikker viser at det ca. er 50 gange farlige at køre MC
end at sidde i en bil. Hårde facts, ja, men ærligt jeg lever med det og
lærer altså ikke mere af at læse en som har kørt ind i en lastbil eller en
gammel mand er kørt ud foran en MC o.s.v.

Tænkt hvis vi læste om alle de cyklister som dør, turde vi så cykle ? eller
endu være, lade vores børn cykle ? Der er for mig kun et at sige til det,
kend kendsgerningerne og lad være at køre crosser, eller MC hvis mosten ikke
passer :)

Har tidligere læst indlæg her som :

Kørte forbi en ulykke på blabla vej, nogen der kender ham på den gule som
sikkert er død ?

Min pointe er, at de fleste som kører MC overlever, spolér dog ikke deres
gode oplevelse af det.

Der må flames :)

/tralala

Fra : StoneCold

Dato : 09-10-05 23:40

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> wrote in message
> [...]
> eller endu være, lade vores børn cykle ? Der er for mig kun et at sige til
> det, kend kendsgerningerne og lad være at køre crosser, eller MC hvis

Er lidt på gyngende grund her, for vil give dig ret i alt du skriver, men
tænker nu oxo på denne NG som en omsorgs fuld gruppe mennesker som tænker på
deres med mc´ister - er sikker på at disse posts ikke er ment som en
svælgend i andres elendighed... ( tænk nu på at motorcykelister er et
anderledes folkefærd... ikk.. ) og ser også gruppen som en info kanal,
hvor man kan få sin nysgerighed stillet på en forholdsvis sober måde, og få
svar på om det evt. er en man kender der er kommet til skade, personligt
kender jeg mange som kører mc spredt rundt i det danske land, og jeg holder
da øje med de posts hvor der bliver skrevet om folk som er kommet til skade,
for sæt nu det var en man kendte ??!! altså bruger jeg det som info.
Det er jo heldigvis muligt at springe over de indlæg hvis man ikke gider
mere elendighed..... det står jo en frit for.

Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-10-05 07:32

> [...]
> med det og lærer altså ikke mere af at læse en som har kørt ind i en
> lastbil eller en gammel mand er kørt ud foran en MC o.s.v.

Når man kører motorcykel er man med i et fælleskab i modsætning til bil og
trædecykel ejere. Når en fra fælleskabet dør tragiskt giver det selvfølgelig
genlyd.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Intet Navn

Dato : 10-10-05 07:53

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> wrote in message

> Min pointe er, at de fleste som kører MC overlever, spolér dog ikke deres
> gode oplevelse af det.
>
> Der må flames :)

Måske er det - midt i al selvforherligelsen og den falske fornemmelse af
udødelighed - vores helt egen version af "Memento Mori"; altså den romerske
skik, hvor en sejrrig general blev hyldet samtidig med at slaven der holdt
laurbærkransen over hans hoved skulle hviske "Memento mori" (altså noget i
stil med "Husk at også du er dødelig") i hans øre...

Kort og godt en egen reflektion over sin dødelighed - trods at man har valgt
at køre motorcykel og selvfølgelig dermed har 'accepteret' den ekstra
risiko!?

/Claus

Fra : Rittig

Dato : 10-10-05 08:14

Intet Navn wrote:

> [...]

Er man ikke LIDT for ømskindet, hvis den slags kan spolere fornøjelsen?

> [...]
> at køre motorcykel og selvfølgelig dermed har 'accepteret' den ekstra

Jeg tror du har ret!
Men mit eget indlæg var nu fordi aldersklassen passede med mine
racerkammerater, og jeg var lidt bange for at det var en af vennerne det
var gået ud over. Det var det ikke, men send nu alligevel en varm tanke
til hans kone og børn, og se lidt udover egen bekymring.

Rittig

PS: De fleste folk dør nu stadig i deres egen seng! Tænk på det, når du
går i seng i aften

Fra : Niels Pein

Dato : 12-10-05 17:49

"Rittig" skrev ...

> PS: De fleste folk dør nu stadig i deres egen seng! Tænk på det, når du
> går i seng i aften

Og glem det hvis det ikke er din egen seng du går i.

(trykket må lægges valgfrit)

--
Mvh. Niels

Fra : Armand

Dato : 12-10-05 20:26

Niels Pein wrote:
> "Rittig" skrev ...

> Og glem det hvis det ikke er din egen seng du går i.
> (trykket må lægges valgfrit)

Hæ!
Ja det må siges at være overgennemsnitligt farligt at gå i en anden
mands seng

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 10-10-05 08:17

Intet Navn wrote:

> [...]
> at køre motorcykel og selvfølgelig dermed har 'accepteret' den ekstra

   Yepsen, mange af os skal ha det ind med en skovl at det er farligt, før
vi gardere sig mod det... dette er en ting som gruppen her virkelig
hjælper med, nemlig at få forklaret at der skal det rigtige udstyr osv.
til, og da de fleste ikke tager den del seriøst nok, så er det en god
ting også at minde om at der sker en del uheld osv.

   Om det ødelægger det at køre MC ??? tværtimod, at vide hvordan det kan
gå galt gør at man blir mere obs på at lære at køre rigtigt, derved
begynder folk også at melde sig til Broncekurser, svingkurser osv...
altså ud over udstyret blir folk mere opmærksom på at det at køre MC
ikke er lært bare fordi man har kørekortet :)

   Så man kan nok godt sige at selv om det er triste ting at folk kommer
til skade, og i få tilfælde dør også... så er der det + at nogen blir
obs på at de nok lige skal forbedre sikkerheden lidt mere, for de ikke
ryger med i samme statistik.

   At så uheldet sker på en Bane, mens der er folk på stedet, og så går
jeg ud fra at manden kørte i fuldt udstyr som er krav på den slags
steder(håber jeg da) er virkelig noget der gør mere ondt at høre, da der
her er snakke om en som har gjort hvad han kunne mod alvorlige skader :(
og gir da triste tanker tilbage da en kendt skribent fra gruppen døde på
Nürbergringen :( hvor der også var tale om en person med fuld
udrustning, og frygtelig stor erfaring/køreegenskaber :( og så blir man
mindet om her, at selv den bedste kan det gå galt for...

   MEN VI KØRE SGU VIDERE, DET ER JO IKKE EN TUDE HULKE GRUPPE DET HER, OG
VI HAR JO STADIG HOVEDE PÅ RETTE STED NÅR VI KØRE... HAR VI IK ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : anders majland

Dato : 10-10-05 11:57

> [...]
> Kort og godt en egen reflektion over sin dødelighed - trods at man
> har valgt at køre motorcykel og selvfølgelig dermed har 'accepteret'

Ja noget i den retning.

Efter at have kørt ~100.000km de sidste 7år med "kun" et lille uheld har jeg
iår haft en lidt skidt sæson. Der er røget 2 blinklys på offenlig vejr (og
et på bane). Det ene uheld var egen fejl hvor der ikke var andre direkte
involveret, mens den andet ikke var. Sidstnævnte slap jeg temmeligt billigt
fra fordi jeg ikke stolede på ham og også næsten nåede at stoppe.....

Fra : Lyrik

Dato : 10-10-05 12:03

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> lærer altså ikke mere af at læse en som har kørt ind i en lastbil eller en
> gammel mand er kørt ud foran en MC o.s.v.
++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg vil gerne berøre et meget ømt punkt som bliver forbigået hele tiden.
Farligheden ved at køre MC kan man selv være med til at justere.
Var man bilist, så kunne man jo godt forstå at man skal køre forsigtigt. Men
siger man til en mororcyklist:"Du skal køre forsigtigt!" -Så får piben en
anden lyd.
Så kommer hele teenage-søløvemodulet i svingninger og jeg ska' gi' dig ska'
jeg1 Og lev stærkt dø ung!))-Fortsæt selv.

Jeg siger:"Kør forsigtigt! Tag farten af i svingene! Kør som ham den gamle
der kørte hele livet på sin Nimbus. Så er det ikke længere 50 gange så
farligt som i bil.
Jeg tror man kan få det næsten ned til lige så farligt. Hvis man kører som
en der bare sidder på et alternativt transportmiddel.

Kom så med søløvebrølene.))

Hilsen
Jens

Fra : Morten P

Dato : 10-10-05 12:15

Lyrik wrote:

> [...]
> Jeg tror man kan få det næsten ned til lige så farligt. Hvis man kører som
> en der bare sidder på et alternativt transportmiddel.

Jeg kan ikke være mere enig.. Jeg har først fået mc kørekort her som 30
årig.. Det tror jeg et eller andet sted er fornuftigt nok. jeg er ikke
sikker på højrehånden havde været ligeså behersket for 10 år siden.
Nu har jeg også et par børn og en kone som gerne vil se deres far hver dag.

Jeg holder ALTID øje med om bilister pludselig skifter bane, kommende fra
sideveje osv. osv..
Jeg kan GODT køre småstærkt, men det er hvor der er plads og
overskuelighed til det så, så det er så ansvarligt som de nu kan være. og
jeg kører aldrig 200 km/t stærkt, da jeg vil vove at påstå uanset hvad så
har man ikke 100% kontrol over cyklen i en sådan hastighed.

Igen. det er individuelt hvad man vil. .Men jeg vil også vove at påstå at
størstedelen af faren kan man selv styre.. Selvfølgelig kan der komme en
tosse flyvende og smadre en, men sådan er det jo også i en bil.. og på
cykel, og hvis man går over vejen osv. osv. osv. så man kan aldrig gardere
sig 100%

Hilsen
Morten

Fra : anders majland

Dato : 10-10-05 12:41

> Så er det ikke længere 50 gange så farligt som i bil.
> Jeg tror man kan få det næsten ned til lige så farligt.

Problemet er den passive sikkerhed er næsten ikke eksiterende. Selvom man
forsøger at tage højde for "alle idoterne" er problemet at når det går galt
så er man temmelig udsat - selv med alt sikkerhedsudtyret på plads...

Så det vil altid være farligere end at køre i bil men jeg er enig i at man
kan gøre meget for egen sikkerhed .....

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 12:22

> [...]

> som sikkert er død ?
>
> Min pointe er, at de fleste som kører MC overlever, spolér dog ikke

kan da fortælle at det samme foregår på bla. hi-speed.dk (bilside for
pug/citron folket), og der bliver gerne sendt tanker til de efterladte,
mens også debateret omkring ulykken. Så det er ikke kun mc-folket som
gør det.....

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-10-05 22:27

fdsf wrote:
> [...]
> [zip]
>
> Min pointe er, at de fleste som kører MC overlever, spolér dog ikke deres

Troll

> /tralala

Sikke da noget forvrøvlet sludder.
Der er i tråden mange udmærkede forklaringer om hvorfor dit og hvorfor
dat - sikkerhed osv.

For *mig* handler det om at jeg af og til mødes med med de dejlige
mennesker der både skriver her _og_ også kører på motorcykel
(beviseligt, da de møder frem til kaffemøder-dfm fester og træf.) For
mig er det da aldeles relevant at vide om disse gode sjæle er ved godt
helbred!

Hvis den slags nyheder så generer en tilfældig anonym flyby - er det
ikke noget jeg mister min natte søvn over.....

--
Dun@nt - Man kan ikke læse sig til sikkerhed på MC, man kan skal lære
det på DMC kursus i praksis....

Fra : Hans/NTV

Dato : 12-10-05 19:03

" Alle statistikker viser at det ca. er 50 gange farlige at køre MC
end at sidde i en bil. "

Ja da, men de statestikker siger osse at en MC'ist kører ca 2.700 km
(undersøgelse fra 1970'erne om mc'isters kørevaner) om året og den
holder heller ikke mere. Men det er sgu da farligt at leve livet på 2
hjul - shit det er farligt at leve - ingen har endnu overlevet.
Derfor nyd livet - hele livet - sammen med de andre.

ses derude

hVh
Hans/NTV