Intet Navn wrote:
> Måske er det - midt i al selvforherligelsen og den falske fornemmelse af
> udødelighed - vores helt egen version af "Memento Mori"; altså den romerske
> skik, hvor en sejrrig general blev hyldet samtidig med at slaven der holdt
> laurbærkransen over hans hoved skulle hviske "Memento mori" (altså noget i
> stil med "Husk at også du er dødelig") i hans øre...
>
> Kort og godt en egen reflektion over sin dødelighed - trods at man har valgt
> at køre motorcykel og selvfølgelig dermed har 'accepteret' den ekstra
> risiko!?
Yepsen, mange af os skal ha det ind med en skovl at det er farligt, før
vi gardere sig mod det... dette er en ting som gruppen her virkelig
hjælper med, nemlig at få forklaret at der skal det rigtige udstyr osv.
til, og da de fleste ikke tager den del seriøst nok, så er det en god
ting også at minde om at der sker en del uheld osv.
Om det ødelægger det at køre MC ??? tværtimod, at vide hvordan det kan
gå galt gør at man blir mere obs på at lære at køre rigtigt, derved
begynder folk også at melde sig til Broncekurser, svingkurser osv...
altså ud over udstyret blir folk mere opmærksom på at det at køre MC
ikke er lært bare fordi man har kørekortet :)
Så man kan nok godt sige at selv om det er triste ting at folk kommer
til skade, og i få tilfælde dør også... så er der det + at nogen blir
obs på at de nok lige skal forbedre sikkerheden lidt mere, for de ikke
ryger med i samme statistik.
At så uheldet sker på en Bane, mens der er folk på stedet, og så går
jeg ud fra at manden kørte i fuldt udstyr som er krav på den slags
steder(håber jeg da) er virkelig noget der gør mere ondt at høre, da der
her er snakke om en som har gjort hvad han kunne mod alvorlige skader :(
og gir da triste tanker tilbage da en kendt skribent fra gruppen døde på
Nürbergringen :( hvor der også var tale om en person med fuld
udrustning, og frygtelig stor erfaring/køreegenskaber :( og så blir man
mindet om her, at selv den bedste kan det gå galt for...
MEN VI KØRE SGU VIDERE, DET ER JO IKKE EN TUDE HULKE GRUPPE DET HER, OG
VI HAR JO STADIG HOVEDE PÅ RETTE STED NÅR VI KØRE... HAR VI IK ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit