ZX6R eller R6??
Fra : Søren Mortensen

Dato : 09-10-05 17:40

Hej

Efter 4 år uden kværn er jeg nu ved at være mør igen...

Jeg går og lurer en del på de der lækre 600 ccm cykler der er til salg brugt
men jeg kan ikke vælge...

Med risiko for at starte en religionskrig vil jeg alligevel høre om der er
nogen der kan gove mig lidt råd og gode hints til mit valg mellem R6'eren og
ZX6r'eren. Jeg har gjort mig følgende overvejelser:

Det skal være en maskine der er sjov at køre på, men stadig også
behagelig...
Den skal udelukkende bruges til ture på max. 150 km på snoede veje...
Jeg skal kunne tage kæresten med... Men hun er hverken tung eller høj...
Den skal passe godt til mit legeme på 183 cm og knap 100kg...

Jeg kan ikke finde ud af om den ene eller anden har mere bundtræk eller er
nemmere at håndtere.

Jeg har overvejet fordelene ved ZX6r'erens 36ccm extra....

Hvis du overvejer at anbefale mig en mellemting eller noget andet end de to
ovennævnte, så glem det... Jeg vil have en af de to og jeg har masser af
erfaring med SV, Fazer, Falco...

Jeg arbejder med et budget på max 130.000 og kigger efter årgange 2001 -
2003!!

Håber du har tid og lyst til at dele dine erfaringer med de to ovennævnte!!

Pfh Tak.

Søren
Tidligere:
XJ600 2 år
FZS 600 S Fazer 2 år
SL 1000 Falco 2 år

Fra : Dennis

Dato : 09-10-05 18:38

> Jeg arbejder med et budget på max 130.000 og kigger efter årgange 2001 -
> 2003!!
>
> Håber du har tid og lyst til at dele dine erfaringer med de to
> ovennævnte!!

Hej Søren

Hvis du har tænkt dig at kæresten skal sidde bagpå mere end 20-30 km af
gangen vil jeg mene at du godt kan afskrive zx6r 2003 modellen, min kæreste
er 165 og hun sidder med knæene oppe omkring ørene og hopper rundt bagpå ved
de mindste ujævnheder, den mc er kun beregnet til en passager. Du skal nok
kigge på 2002 modellen hvis hun skal sidde bag på meget.

Vedrørende mine erfaringer med ZX6r 2004 (næsten den samme som 2003, lidt
blødere affjedring samt en meget lille ændring ved motoren) Jeg har kørt ca.
7500 km på den siden 1 juni i år og må sige at jeg er kanon glad for den,
den larmer / rasler lidt fra motoren men det gør Kawasaki åbebart. Jeg har
været på bane med den 3 gange og det er noget den kan lide. På trods af
frihøjden er det ikke noget problem at få "stængerne" for enden af
fodhvileren ned i asfalten i svingene. Sidestillingen er MEGET fremadlænet
og det gav nogle bekymringer / ømme håndled til at starte med (jeg er 180 cm
høj), men det er noget jeg er kommet over ved at ændre min siddestilling
lidt. Vedrørende motoren er den kraftig nok til at lette forhjulet når du
accelerer hårdt i 1. gear, samt den ikke er helt død i mellemområdet så de
36ccm giver da lidt.

Hvad angår benzin økonomi er den ikke særlig økonomisk i forhold til R6.
ZX6r 2003 modellens affjedring er meget stiv, 2004 modellen har en lidt
blødere affjedring så man også kan kører på vej med den.

--
Dennis zx6r 2004 blå.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-10-05 18:48

Dennis wrote:

> ...den mc er kun beregnet til en passager.

Ikke mange mc'ere er beregnet til mere end 1 passager

--
Mvh Henrik.

Fra : Ninja Rider

Dato : 09-10-05 20:16

Hejsa

Henrik Aarfeldt wrote:
> Ikke mange mc'ere er beregnet til mere end 1 passager

Nje, men jeg vil også gerne understrege at zx-6r'en 2003'eren ikke er
sjov at side bag på. Jeg har haft en i 2år lige inden jeg købte min zxr750!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
ttp://dfmc.dk/?id=26

Fra : Dennis

Dato : 09-10-05 21:23

> Ikke mange mc'ere er beregnet til mere end 1 passager

Damn der er nogle der er lidt for kvikke, men en sidevogn vil nok hjælpe på
det .....

--
Dennis

Fra : Jens U

Dato : 09-10-05 21:37

Søren Mortensen skrev ...
> Hej
>
> Efter 4 år uden kværn er jeg nu ved at være mør igen...
>
> Søren
> Tidligere:
> XJ600 2 år
> FZS 600 S Fazer 2 år
> SL 1000 Falco 2 år

Hej Søren
Jeg vil kun ønske dig velkommen tilbage igen

Min MC er i dit fravær kun blevet ældre, kørt lidt flere Km og mere riset
see you out there

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : "<< André T >>"

Dato : 10-10-05 13:57

Søren Mortensen wrote:
> Jeg går og lurer en del på de der lækre 600 ccm cykler der er til salg brugt
> men jeg kan ikke vælge...

> Det skal være en maskine der er sjov at køre på, men stadig også
> behagelig...

Så skal det jo være en Honda CBR 600 F4 el F4 Sport... :D
Min er en 2002, og den kan varmt anbefales...

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4548
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3366