/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Montering af motor/olie temperatur måler G~
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 08-10-05 09:36

Hej!
Nu er det jo blevet koldere, og læste i et indlæg at man burde tape
køleren til. Jeg kunne godt tænke mig at måle hvor varm motor og/eller
olien var, men kan det lade sig gøre at montere en måler som måler
rigtigt, på en gammel 1990 gsxr 750 luft/olie kølet slæde?
Mvh. og tak!
Mikael.


 
 
Thomas B. Andersen (08-10-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 08-10-05 10:08



"Mikael "Jørgensen"" <mikjo@websigners.dk> skrev i en meddelelse
news:di80e6$92t$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej!
> Nu er det jo blevet koldere, og læste i et indlæg at man burde tape
> køleren til. Jeg kunne godt tænke mig at måle hvor varm motor og/eller
> olien var, men kan det lade sig gøre at montere en måler som måler
> rigtigt, på en gammel 1990 gsxr 750 luft/olie kølet slæde?
> Mvh. og tak!
> Mikael.

Fik du mishandlet din gamle GS'er så meget, at du var nødsaget til at købe
en
GSX-R, hvor man ikke skal ligge med hovedet nede under gaffelbroen

Tag et smut forbi www.louis.de og tjek artiekl nr 10034309 . Det burde
hjælpe dig
på vej

Thomas
Suzuki RF 600R
Piaggio SKR 172



Mikael Jørgensen (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 09-10-05 10:13


> Fik du mishandlet din gamle GS'er så meget, at du var nødsaget til at købe
> en
> GSX-R, hvor man ikke skal ligge med hovedet nede under gaffelbroen

Hehe jeg så det aldrig som mishandlet, men betragter det som jeg kørte en
motorcykel som en motorcykel skal køres! -Har jo tæsket den uden den var
varm, og aldrig over 9k rpm, og har altid sørget for der var olie på!

> Tag et smut forbi www.louis.de og tjek artiekl nr 10034309 . Det burde
> hjælpe dig
> på vej

Ok, det vil jeg lige tjekke! (håber en dag de får lavet en engelsk udgave)



Armand (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-10-05 11:12

Mikael Jørgensen wrote:
>
>
>> Tag et smut forbi www.louis.de og tjek artiekl nr 10034309 . Det
>> burde hjælpe dig
>> på vej
>
>
> Ok, det vil jeg lige tjekke! (håber en dag de får lavet en engelsk udgave)

Prøv med flittig brug og spar penge samtidig med at du (gen?)tillærer
dig det tyske sprog!

--
Armand.
(med ganske lave tysk-karakterer fra folkeskolen - Langt større
forståelse/læsning efter at være blevet medlem af en klub hvor MOTORRAD
var en fast bestanddel af baren - På det sidste større rutine i skrift
og tale p.g.a. Ebay handler)

Armand (08-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-10-05 11:21

Mikael Jørgensen wrote:
> Hej!
> Nu er det jo blevet koldere, og læste i et indlæg at man burde tape
> køleren til. Jeg kunne godt tænke mig at måle hvor varm motor og/eller
> olien var, men kan det lade sig gøre at montere en måler som måler
> rigtigt, på en gammel 1990 gsxr 750 luft/olie kølet slæde?

Hvis du bare vil gøre en konstantering en gang for alle kan en befamling
af bundkarret eller tilgang/fraløb på oliekøleren give dig et godt
indtryk af om olien kun er håndlun eller decideret varm.

Næst-enklest derefter er at hælde ude-sensoren fra et inde/ude
-termometer ned igennem oliepåfyldnings hullet ved stilstand efter kørsel!

Derudover findes der et væld af eftermonterings instrumenter på
markedet, og derom har du jo allerede fået et link til Louis!

--
Armand.

Moller (08-10-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-10-05 11:54

Armand wrote:

> Næst-enklest derefter er at hælde ude-sensoren fra et inde/ude
> -termometer ned igennem oliepåfyldnings hullet ved stilstand efter kørsel!

   Og præcis Olieprop sensorene er på tilbud hos Louis.de nu :) de er i
reklame hæftet der kom med posten i går.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Thomas B. Andersen (08-10-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B. Andersen


Dato : 08-10-05 13:37


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4347a558$0$49018$14726298@news.sunsite.dk...

> Og præcis Olieprop sensorene er på tilbud hos Louis.de nu :) de er i
> reklame hæftet der kom med posten i går.

I dag
Den har dog været på deres hjemmeside en ugestid .

>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
> Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
> Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Thomas
RF 600R



Armand (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-10-05 09:50

Thomas B. Andersen wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:4347a558$0$49018$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>Og præcis Olieprop sensorene er på tilbud hos Louis.de nu :)
>
>
> Den har dog været på deres hjemmeside en ugestid .

Men matcher dét design GSXR'en?
Det er for det meste modeller med oliepind hvorpå man kan ombytte til en
temp-føler, hvor påfyldningsproppen på modeller med skueglas til
niveau-kontrol ofte vil være "lige ind i koblingens yderside"!

Hvordan kontrolleres olieniveauet på GSXR'en??

--
Armand.

Mikael Jørgensen (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 09-10-05 10:19

Armand wrote:

> Thomas B. Andersen wrote:
>> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
>> news:4347a558$0$49018$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>>>Og præcis Olieprop sensorene er på tilbud hos Louis.de nu :)
>>
>>
>> Den har dog været på deres hjemmeside en ugestid .

> Men matcher dét design GSXR'en?
> Det er for det meste modeller med oliepind hvorpå man kan ombytte til en
> temp-føler, hvor påfyldningsproppen på modeller med skueglas til
> niveau-kontrol ofte vil være "lige ind i koblingens yderside"!

> Hvordan kontrolleres olieniveauet på GSXR'en??

Hvordan har i fået fat i tilbudsblade fra louis.de? (tysk-mongol, thats
me!)

Jeg tjekker olie med et lille glas i bunden, der er ingen pind på GSXR'
som der f.eks. var på den gamle gs5000e...

Efter jeg spurgte har jeg tnkt på, om man kunne sætte et mellemstykke ind
i slangen, inden olien løber i køleren? Det vil måske give en lille smule
mindre temp. visning end den virkelig er, men det ville vel ikke gøre
noget?



Armand (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-10-05 11:22

Mikael Jørgensen wrote:
> Armand wrote:
>
>> Thomas B. Andersen wrote:
>>
>>> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
>>> news:4347a558$0$49018$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>>
>>>> Og præcis Olieprop sensorene er på tilbud hos Louis.de nu :)
>>>
>>>
>>>
>>> Den har dog været på deres hjemmeside en ugestid .
>
>
>> Men matcher dét design GSXR'en?
>> Det er for det meste modeller med oliepind hvorpå man kan ombytte til
>> en temp-føler, hvor påfyldningsproppen på modeller med skueglas til
>> niveau-kontrol ofte vil være "lige ind i koblingens yderside"!
>
>
>> Hvordan kontrolleres olieniveauet på GSXR'en??
>
>
> Hvordan har i fået fat i tilbudsblade fra louis.de? (tysk-mongol, thats
> me!)
>
> Jeg tjekker olie med et lille glas i bunden, der er ingen pind på GSXR'
> som der f.eks. var på den gamle gs5000e...

Men kigger du lige direkte ind i siden på koblingen, når du tager
oliepåfyldnings proppen af?
Det termometer der er henvist til på Louis er godtnok listet til at
matche GSXR750, men jeg ved ikke hvor pålideligt dét er (á om man kun
hænger sig i gevindstørrelsen og har glemt det med pladsen) :-/

> Efter jeg spurgte har jeg tnkt på, om man kunne sætte et mellemstykke
> ind i slangen, inden olien løber i køleren? Det vil måske give en lille
> smule mindre temp. visning end den virkelig er, men det ville vel ikke
> gøre noget?

På de elektriske termometre, som også er tilgængelige i alskens
biltilbehørs-forretninger, er følerdelen beregnet til at erstatte
bundproppen = Meget enklere end indskæring på systemet :-|

--
Armand.

anders majland (10-10-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 10-10-05 12:56

> På de elektriske termometre, som også er tilgængelige i alskens
> biltilbehørs-forretninger, er følerdelen beregnet til at erstatte
> bundproppen = Meget enklere end indskæring på systemet :-|

De er bare sjældent beregnet til udendørs brug... Jeg hat taget livet af den
Thansen model jeg monterede i februar. Dvs den har ikke engang været udsat
for en danske vinter. Alligevel er skruerne på skive så rustne at der er
løbet striber og skuerne hvor ledningerne fastgøres bagpå er ligesåslemme...
og først holdt baggrundslyset op med at virke og så selve instrumentet.

Grunden til at jeg monterede den var at føleren til mit gamle (fra Kedo) var
gået i stykker og så havde jeg et håb om at følerne var kompatible - det var
de ikke så thansen instrumentet kom så også på. I mellemtiden har jeg fået
købt en anden føler fra kedo og det døde thansen kunne jeg selvfølgelig
prøve at reklamerer over....



Moller (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 09-10-05 11:35

Armand wrote:

> Men matcher dét design GSXR'en?

   ALLE de luft/oliekølet GSXR, GSF og GSX'ere passer de til.

> Det er for det meste modeller med oliepind hvorpå man kan ombytte til en
> temp-føler, hvor påfyldningsproppen på modeller med skueglas til
> niveau-kontrol ofte vil være "lige ind i koblingens yderside"!

   Nopes, de modeller hvor man kan smide en pind ned, uden at den berør
bevægelige dele kan man gøre det på, altså flere end dem med oliepind :)

> Hvordan kontrolleres olieniveauet på GSXR'en??

   Skueglas, lige som med GSF'erne osv... og alle GSF modellerne kan man
få det til.

   Nå, men at se på louis liste, så er det vare nr. 10034309 som passer
til GSX-R 750 :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Mikael Jørgensen (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 09-10-05 10:15

> Hvis du bare vil gøre en konstantering en gang for alle kan en befamling
> af bundkarret eller tilgang/fraløb på oliekøleren give dig et godt
> indtryk af om olien kun er håndlun eller decideret varm.

-Hmm det vil jeg nok prøve indtil det er garage tid!

> Næst-enklest derefter er at hælde ude-sensoren fra et inde/ude
> -termometer ned igennem oliepåfyldnings hullet ved stilstand efter kørsel!

> Derudover findes der et væld af eftermonterings instrumenter på
> markedet, og derom har du jo allerede fået et link til Louis!

Yep! Men tak for hjælpen.


Jacob Bunk Nielsen (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 09-10-05 13:39

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Det termometer der er henvist til på Louis er godtnok listet til at
> matche GSXR750, men jeg ved ikke hvor pålideligt dét er (á om man kun
> hænger sig i gevindstørrelsen og har glemt det med pladsen) :-/

Jeg har sådan et på min Bandit. Den er også med olieglas, og der er
heller ikke meget plads under påfyldningshullet. Derfor sidder der kun
en lille tap bag på termometeret, som lige når så langt ned at der kan
plaske olie op på den.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

N/A (09-10-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-10-05 17:44



Jacob Bunk Nielsen (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 09-10-05 13:41

mikjo@websigners.dk (Mikael Jørgensen) writes:

> Hvordan har i fået fat i tilbudsblade fra louis.de? (tysk-mongol, thats
> me!)

Start med at få dig et funcard - det kan du bestille på deres
hjemmeside. Jeg tror dog først at jeg begyndte at få tilbudsbladene
efter jeg fik min guldkort.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Rene Joergensen (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 09-10-05 13:49

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

> Start med at få dig et funcard - det kan du bestille på deres
> hjemmeside. Jeg tror dog først at jeg begyndte at få tilbudsbladene
> efter jeg fik min guldkort.

Jeg får tilbudsbladene selvom jeg kun har et almindeligt FunCard.

--
-René


Jacob Bunk Nielsen (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 09-10-05 13:55

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
>
>> Start med at få dig et funcard - det kan du bestille på deres
>> hjemmeside. Jeg tror dog først at jeg begyndte at få tilbudsbladene
>> efter jeg fik min guldkort.
>
> Jeg får tilbudsbladene selvom jeg kun har et almindeligt FunCard.

Så husker jeg nok bare forkert. Det ville ikke være første gang :-\

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 09-10-05 17:27

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> Jeg har sådan et på min Bandit. Den er også med olieglas, og der er
>> heller ikke meget plads under påfyldningshullet. Derfor sidder der kun
>> en lille tap bag på termometeret, som lige når så langt ned at der kan
>> plaske olie op på den.
>>
> Aha!
> Dét er jo også driftstemperaturen at man er interesseret i og
> plaske-princippet virker netop under drift !!

Yep!

Og faktisk så holder motorblokken jo typisk luften inden i varm, så
den næsten også passer ved stilstand.

Dog stiger den altid kraftigt det første minut efter at man har holdt
stille et kortere stykke tid og olien ikke er blevet helt kold, men
resten af motoren er nået at køle mere ned.

Ved stilstand længe nok til at motoren er blevet helt kold, så passer
den sjovt nok også helt perfekt, da man der må gå ud fra at det hele
har samme temperatur som omgivelserne.

Jeg blev i øvrigt ret overrasket over hvor længe sådan en Bandit-motor
er om at blive varm da jeg fik sådan et termometer på.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Mikael Jørgensen (09-10-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 09-10-05 17:44

>> Aha!
>> Dét er jo også driftstemperaturen at man er interesseret i og
>> plaske-princippet virker netop under drift !!

> Yep!
> Og faktisk så holder motorblokken jo typisk luften inden i varm, så
> den næsten også passer ved stilstand.

Tak for alt jeres hjælp! Jeg så at der stod type numre ved modellerne, og
min var en SUZUKI GSX-R 750 (GR7AB) <--- typen stod på stellet...
Og 150 kroner er ikke specielt mange penge i den store sammenhæng! Sku det
så ikke virke er det ikke det store tab...

Tager jeg probben af, kigger jeg netop lige ind i en plade, men som er
skrevet herinde og min underbo sagde, så var det nok "plaske-princippet"
det kørte på...

Min oprindelige ide gik dog på at få temperaturen op til speedometret og
RPM måleren, men dette ligner en dyr løsning hvis det andet virker!

Mikael.


Jacob Bunk Nielsen (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 11-10-05 18:25

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:

> Jeg mener nu også, at jeg fik tilbuddene allerede inden jeg fik et funcard.
> Måske er jeg bare specielt vellidt i Tyskland.

Det er da klart - du er jo en af dem fra Nordtyskland. Ikke som os
andre der bor i idylliske Danmark, du ved der hvor priserne på
MC-stumper er dyre men værkstederne til gengæld er ulideligt langsomme
:-\

--
Jacob, nu uden MC i 3 uger | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 11-10-05 21:18

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:

> Hvad er der galt med Banditten ?

Jeg har sendt den ud til FA Motosport fordi det nu endelig var tid til
at få den lavet efter at der var en gammel mand der fik mig ved at
køre ud fra en ubetinget vigepligt først i maj. Nu havde de nemlig
fået alle delene hjem og var kommet tilbage fra sommerferie. Jeg fik
takseret motorcyklen i anden uge af maj.

Jeg fik at vide at jeg kunne få lavet det meste nu, og så få malet
tanken til vinter, men jeg gider ikke at rende flere gange, hvis jeg
kan blive fri, så jeg sagde at jeg hellere bare ville have den malet
nu og få det hele overstået, og så vente lidt længere. Jeg fik så at
vide at det ville tage 1-2 uger. Det syntes forsikringen godt nok var
længe, da de var vant til at man kunne male en hel bil på under en
uge, men jeg sagde alligevel jatak til at få det hele lavet nu.

Desværre så lader det til at maleren er en sløv karl. Overordnet set
har jeg dog klart et bedre indtryk af FA end af Enghave, hvor jeg fik
lavet min MC sidste år efter at den havde været udsat for hærværk. De
kan da i det mindste huske hvem jeg er når jeg ringer og siger hvad
jeg hedder. Jeg har endda indtryk af at de selv finder ud af at ringe
til maleren i ny og næ for at høre hvor langt han er kommet, men jeg
ville godt nok ønske at de kunne finde en maler der arbejdede lidt
hurtigere, eller i det mindste en hvor det var muligt at få en
tidshorisont for hvor lang tid det skal tage at male en tank.

Lige nu krydser jeg blot fingre for at min fjerde sæson med MC skal
blive den første uden længerevarende afbrydelser. De tre første
sæsoner har alle haft lange pauser. Den første på grund af dårligt
knæ, og de seneste to på grund af (ikke selvforskyldte) langvarende
værkstedbesøg.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 11-10-05 21:20

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Hvad fejler scoteren nu ?

Se <news:spamdrop+m38xwzreng.fsf@abbeden.bunk.cc>

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 13-10-05 19:20

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
>
>> Det er da klart - du er jo en af dem fra Nordtyskland.
>
> Hov hov... Skide københavnere. Godt vi jyder vinder robinson.

Robinson? Er det det der tåbelige program om nogle mennesker med hang
til at udstille deres dumhed, og derfor har sat sig ud på en ø der
ligger ca. lige så langt fra civilisationen som Ålborg?

> Du kan da bare tage herover til "Nordtyskland"

Ja, der er alting jo minimum 20% billigere fordi I ikke bruger det der
moms ligesom os andre

Hvordan gør I med afgifter på motorkøretøjer? Bruger I det?

> Har lige læst din historie. Det er da lidt surt. Håber din næste
> sæson bliver bedre.

Ja, den her sæson har sg* været for slatten. Først har jeg ikke kørt
MC fordi jeg lige skulle lave et eksamensprojekt, og så skulle den
lige laves, og jeg blev arbejdsramt. Længste tur i år er en tur til
Sydfyn. Bedre held næste år, hvor jeg indtil nu overvejer at køre til
Italien på sommerferie, hvis jeg kan finde nogen der vil med.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jes Vestervang (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 14-10-05 09:58

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:

> Lader vist til at jeg må nøjes med en sportslig bil fremfor en
> sportsbil. Er alt for meget jyde til, at jeg vil låne penge i
> banken.

Min storebror fandt sig da en gammel turboløs Supra 2.8 fra '84 til
17k, der kørte fint i et par år (endda hos en forhandler). Største
problem var egentlig benzinøkonomien og forsikringspræmien.
Mht. økonomien, så var den faktisk økonomisk når bare man kørte
hurtigt nok. Ihvertfald ramte speedometret det grønne område i
økonometret
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jacob Bunk Nielsen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 14-10-05 19:23

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
>
>> Robinson? Er det det der tåbelige program om nogle
>> mennesker med hang til at udstille deres dumhed, og
>> derfor har sat sig ud på en ø der ligger ca. lige så
>> langt fra civilisationen som Ålborg?
>
> Ha ha, hvis du ikke ved hvor jeg bor er det lidt skægt. Har dig dog mistænkt
> for at kunne huske det fra et tidligere indlæg eller noget.

Ingen indrømmelser!

>> Hvordan gør I med afgifter på motorkøretøjer? Bruger I
>> det?
>
> Desværre ja. Er selv ved at lede efter bil og synes, at det ville være lidt
> federe, hvis vi havde svenske tilstande. Lader vist til at jeg må nøjes med
> en sportslig bil fremfor en sportsbil. Er alt for meget jyde til, at jeg vil
> låne penge i banken.

Luksusproblem!

Os andre her i Danmark er så hårdt ramt af at I jyder har for mange
penge til at købe lejligheder til poderne at en 2-værelses lejlighed i
København er nærmest ubetalelig for en ingeniør som jeg.

> Du skulle finde dig en tøseklub at tage på langtur til Italien med. Så skal
> jeg nok melde mig til også.

Hmmm, havde du ikke en Honda, og påtænker endda at købe endnu en? Jeg
er ikke overbevist om at det ville være tøsernes selskab du ville være
interesseret i

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Mikael Jørgensen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 14-10-05 21:52

Mikael Jørgensen wrote:

> Hej!
> Nu er det jo blevet koldere, og læste i et indlæg at man burde tape
> køleren til. Jeg kunne godt tænke mig at måle hvor varm motor og/eller
> olien var, men kan det lade sig gøre at montere en måler som måler
> rigtigt, på en gammel 1990 gsxr 750 luft/olie kølet slæde?
> Mvh. og tak!
> Mikael.

Ahh, forsøgte ellers at lave et lille indlæg som ikke ville blive hængende
længe, efter jeg var blevet svaret, det virkede bare ikke haha...
Men har idag modtaget et olie temp. meter fra louis.de, det som man skruer
i proppen og som kostede cirka 150,-. Det virker perfekt! Eneste problem
er når der er mørkt, som nu, er det ikke nemt at aflæse... Og så i
glasset, var der en luftbobbel, og det er ikke specielt fedt, når den
flyder rundt, den er nemlig proppep op med en klar væske...


Jacob Bunk Nielsen (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 15-10-05 13:38

mikjo@websigners.dk (Mikael Jørgensen) writes:

> [...] Og så i glasset, var der en luftbobbel, og det er ikke
> specielt fedt, når den flyder rundt, den er nemlig proppep op med en
> klar væske...

Det er der også i mit. Det tror jeg at der skal være af en eller anden grund.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Morten Dybdal (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 15-10-05 13:50

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> mikjo@websigners.dk (Mikael Jørgensen) writes:
>
>
>>[...] Og så i glasset, var der en luftbobbel, og det er ikke
>>specielt fedt, når den flyder rundt, den er nemlig proppep op med en
>>klar væske...
>
>
> Det er der også i mit. Det tror jeg at der skal være af en eller anden grund.
>

Det skyldes at væsken udvider sig når den bliver varm. Uden luftboble
til at blive mast, er det glasset der ryger!

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Mikael Jørgensen (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 15-10-05 15:54

Morten Dybdal wrote:

> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>> mikjo@websigners.dk (Mikael Jørgensen) writes:
>>
>>
>>>[...] Og så i glasset, var der en luftbobbel, og det er ikke
>>>specielt fedt, når den flyder rundt, den er nemlig proppep op med en
>>>klar væske...
>>
>>
>> Det er der også i mit. Det tror jeg at der skal være af en eller anden
grund.
>>

> Det skyldes at væsken udvider sig når den bliver varm. Uden luftboble
> til at blive mast, er det glasset der ryger!

Det er jo genialt!Bare en skam da jeg sku se om den virkede, og kiggede
ind under motoren, så jeg den dryppede benzin... Det viste sig slangerne
fra tanken til karburatorne var utætte, der var simpelthen huller i den
ene. Det er nu skiftet, og der kom en hel del syre på mit batteri, det var
kun halvt fuldt!


Armand (15-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-10-05 16:43

Mikael Jørgensen wrote:
>
> ....... og der kom en hel del syre på mit batteri, det
> var kun halvt fuldt!

Syre? - Destilleret vand forhåbentlig!

--
Armand.

Mikael Jørgensen (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 16-10-05 20:16

Armand wrote:

> Mikael Jørgensen wrote:
>>
>> ....... og der kom en hel del syre på mit batteri, det
>> var kun halvt fuldt!

> Syre? - Destilleret vand forhåbentlig!

Nææ, det eneste vi havde var batteri syre, så det kom på... Det er måske
ikke en god ting? Den gamle (min far hehe) sagde der ikke ville være noget
galt i det, sku bare fylde resten op med vand, han mekaniker så har ingen
grund til at tvivle ham...


Moller (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 16-10-05 20:33

Mikael Jørgensen wrote:
> Armand wrote:
>
>> Mikael Jørgensen wrote:
>>>
>>> ....... og der kom en hel del syre på mit batteri, det var kun halvt
>>> fuldt!
>
>> Syre? - Destilleret vand forhåbentlig!
>
> Nææ, det eneste vi havde var batteri syre, så det kom på... Det er måske
> ikke en god ting? Den gamle (min far hehe) sagde der ikke ville være
> noget galt i det, sku bare fylde resten op med vand, han mekaniker så
> har ingen grund til at tvivle ham...

   En mekaniker skal holde sig til det en makaniker kan... deriblandt er
kemi, og El-lære ikke en del ;) nå, vi skal være søde, men for lige at
rette på din kære far, så er det alm. lærdom inden for blybatterier, at
man kun bruger batterisyre når man fylder dem op første gang, derefter i
resten af batteriets levetid efterfyldes der kun med destileret vand.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (16-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-10-05 20:37


Mikael Jørgensen skrev i meddelelsen ...
>Armand wrote:
>> Syre? - Destilleret vand forhåbentlig!
>
>Nææ, det eneste vi havde var batteri syre, så det kom på... Det er måske
>ikke en god ting?

Det var dumt se dig om efter en anden akkumulator, Du har mistet meget
kapasitet/(Ah)

mvh
Orla



Armand (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-10-05 00:34

Mikael Jørgensen wrote:
> Armand wrote:
>
>> Mikael Jørgensen wrote:
>>
>>>
>>> ....... og der kom en hel del syre på mit batteri, det var kun halvt
>>> fuldt!
>
>
>> Syre? - Destilleret vand forhåbentlig!
>
>
> Nææ, det eneste vi havde var batteri syre, så det kom på... Det er måske
> ikke en god ting? Den gamle (min far hehe) sagde der ikke ville være
> noget galt i det, sku bare fylde resten op med vand, han mekaniker så
> har ingen grund til at tvivle ham...
>

Når syrestanden daler er det fordi at vand fordamper, hvorfor det er
tilstrækkeligt at efterfylde med vand.
Hvis man derimod efterfylder med syre vil syrekoncentrationen stige,
hvilket ikke kan være meningen, og hvorudfra jeg vil konkludere at der
vil være noget galt i det :-|

--
Armand.

Mikael Jørgensen (18-10-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 18-10-05 19:41

Armand wrote:

> Mikael Jørgensen wrote:
>> Armand wrote:
>>
>>> Mikael Jørgensen wrote:
>>>
>>>>
>>>> ....... og der kom en hel del syre på mit batteri, det var kun halvt
>>>> fuldt!
>>
>>
>>> Syre? - Destilleret vand forhåbentlig!
>>
>>
>> Nææ, det eneste vi havde var batteri syre, så det kom på... Det er måske
>> ikke en god ting? Den gamle (min far hehe) sagde der ikke ville være
>> noget galt i det, sku bare fylde resten op med vand, han mekaniker så
>> har ingen grund til at tvivle ham...
>>

> Når syrestanden daler er det fordi at vand fordamper, hvorfor det er
> tilstrækkeligt at efterfylde med vand.
> Hvis man derimod efterfylder med syre vil syrekoncentrationen stige,
> hvilket ikke kan være meningen, og hvorudfra jeg vil konkludere at der
> vil være noget galt i det :-|

Det lyder til at mine vinter reperationer også indbefatter regulering af
surheden på batteriet... Øv...




anders majland (15-10-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 15-10-05 08:17

> Og så i glasset, var der en luftbobbel, og det er ikke
> specielt fedt, når den flyder rundt, den er nemlig proppep op med en
> klar væske...

Boblen skal være der - ellers kan væsken ikke udvide sig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste