Kim Olsen <kim.olsen@sport.dk> (fjerndette) skrev:
>Tak for hurtigt svar.
>
>Jeg kan se at den sagtens kan synes
>uden bremselys.
>
>Risikoen er nok til at overse. Jeg
>vil tro at topfarten ligger omkring 60 -
>70 km/t, og den skal jo ikke bruges
>til bykørsel af betydning.
>
>Baglygten er på størrelse med et
>frimærke, så det er lidt svært at få bygget
>bremselys ind, uden at det originale
>look forsvinder.
>Der findes sikkert en baglygte med indbygget
bremselys, jeg har selv en BSA fra 1946 -
med 1" baglygte (mindre end et frimærke!) og i den
er der indbygget stoplys (kopilygte) - eneste
problem er at finde pærer (6v med dobbeltkontakt
OG lille glas) der passer i huset,
jeg var dog heldig på Herning Stumpemarked
for flere år siden at finde en håndfuld.
(ikke til salg!)- og jeg leder stadig.
>Men jeg printer dit link, og tager
>med til syn, for synsmanden kan
>garanteret heller ikke reglerne i hovedet.
>
>Kim Olsen
>
>
>
>> Det kommer lidt an på, den ældste
>>bekendtgørelse om køretøjers
>> indretning og udstyr jeg lige kunne
>>finde er fra 1955 og i den lyder
>> det :
>>
>> § 17
>>
>> Stk. 2. Motorcykel med egenvægt
>>over 120 kg, der første gang
>> indregistreres efter den 1. juli
>>1956, skal være forsynet med
>> stoplygte. Stoplygte på motorcykel
>>skal opfylde kravene i § 7.
>>
>> Så det må betyde at hvis den er 1.
>>gangs-reg i 1954 behøver den weird
>> nok ikke - om det så er en god ide
>>at flintre rundt uden bremselys,
>> well det ville jeg i hvert fald
>>ikke vælge....
>>
>> --
>> -Michael
>> CBR600 info -
>>
http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR6 00/
>> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele
>>m.m. til salg på:
>>
http://62.79.120.117/