Hvilken 70'er-80'er japser??
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-10-05 17:11

Hejsa NG

Har en kammerat der vil bruge efteråret til at finde en MC. Budgettet
siger 15.000,- og han er mest til de ældre nøgne typer.
Mit bedste forslag er en CB400F, den kender jeg selv ret godt og har
derfor god mulighed for at hjælpe ham med vedligeholdelse.
Men hvad med de andre mærker?
Vi har flg i tankerne:
Kawasaki Z400 2 og 4 cylindret motor
Kawasaki Z550
Suzuki GS400
Suzuki GS550e
Yamaha SR500

Hvad skal man være opmærksom på med de modeller, og hvordan er det at få
reservedele til dem? Kan forestille mig det er let til SR500.
Har i andre bud på en pæn ældre japser i samme klasse (XS modellerne er
udelukket)

/
Jesper

Fra : Armand

Dato : 06-10-05 17:41

Jesper Pedersen wrote:
> [...]
> Mit bedste forslag er en CB400F, ...................
> Har i andre bud på en pæn ældre japser i samme klasse (XS modellerne er

Dér sparede du dig lige for at blive overhældt med foreslag om XS400
Seca (DOHC'eren), som gennem tiden har været tilnærmelsesvis gruppens
foretrukne 400'er/begynder-model qua dens påliditet!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-10-05 18:36

Armand wrote:

> Dér sparede du dig lige for at blive overhældt med foreslag om XS400
> Seca (DOHC'eren), som gennem tiden har været tilnærmelsesvis gruppens
> foretrukne 400'er/begynder-model qua dens påliditet!

Ja jeg har jo selv været aktiv i gruppen i en del år, så den historie
kender jeg godt
Men det er jo næsten kun den og så CB400f man hører om, de andre er vist
ikke så eftertragtet...

/
Jesper

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-10-05 17:28

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i

> påliditet!

Yihaaa

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Futte & Co.

Dato : 06-10-05 18:38

Jesper Pedersen wrote:
> [...]
> reservedele til dem? Kan forestille mig det er let til SR500.
> Har i andre bud på en pæn ældre japser i samme klasse (XS modellerne er

Honda cb 500/550 er der masser af dele, både brugte og nye.
Der er også en del cykler på markedet
--

Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 18:27

Jesper Pedersen skrev i meddelelsen ...

>(XS modellerne er udelukket)

Hvorfor i alverden dog det ? XS Seca er da en fin-fin cykel.

Og en Z400 tocylindret noget af det mest skrøbelige, der er lavet. :-|

mvh
Orla

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-10-05 19:00

Orla Pedersen wrote:

> Hvorfor i alverden dog det ? XS Seca er da en fin-fin cykel.

Ja men jeg skrev "pæn japser" og der falder en XS model udenfor

> Og en Z400 tocylindret noget af det mest skrøbelige, der er lavet. :-|

Ja, men det var jeg så ikke klar over, derfor mit indlæg.

/
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 20:23

Jesper Pedersen skrev i meddelelsen ...

>Ja men jeg skrev "pæn japser" og der falder en XS model udenfor

XS er da ellers en noget bred smag. Fra XS650 i bonnevillestyle, XS1100 i
80'er færgestyle, XS500 kantet Yamahastyle, og så XS400 Seca, der var stærkt
inspireret af Honda euroline stilen.

CB400T ?

mvh
Orla

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-10-05 21:06

On Thu, 6 Oct 2005 21:22:45 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej.

>XS er da ellers en noget bred smag. Fra XS650 i bonnevillestyle, XS1100 i
>80'er færgestyle, XS500 kantet Yamahastyle, og så XS400 Seca, der var stærkt
>inspireret af Honda euroline stilen.

Som tidligere ejer af en XS500 er jeg noget uforstående over for den
totale fornægtelse af XS serien.
Min XS500 tjente mig tro i den tid jeg havde den, OK jeg skulle lige
finnusse et par ting på den, men så var den et stabilt bekendtskab.
Jeg ved at onde tunger har nogle relevante indvendinger mod de tidlige
modellers evne til at flække topstykker, men når det kommer til de
seneste modeller - XS500C - er problemet løst.
Og indrømmet - Mår man først er "bidt" af MC livet er XS500 hurtigt
for lille.
Dog er det en dejlig ukompliceret Mc at have som første MC.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-10-05 21:16

Steen Gruby wrote:

> [...]

> modellers evne til at flække topstykker, men når det kommer til de
> seneste modeller - XS500C - er problemet løst.

Er heller ikke i tvivl om at en XSxxx er en ok MC, men designet falder
bare ikke i min kammerats smag. Det gør SR500 derimod.

/
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 14:50

Jesper Pedersen skrev i meddelelsen ...

>Er heller ikke i tvivl om at en XSxxx er en ok MC, men designet falder
>bare ikke i min kammerats smag. Det gør SR500 derimod.

Det må XS650 så også gøre....

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 14:49

Steen Gruby skrev i meddelelsen
<6j0bk1p8ogf1o3oh9rrfinf94pfcfo865s@4ax.com>...

>Som tidligere ejer af en XS500 er jeg noget uforstående over for den
>totale fornægtelse af XS serien.

Med XS'erne skal man huske at sortere :-| Ligesåvel som de første XS500 har
det bedst med at blive glemt, så blev XS750 også først færdigudviklet ude
hos kunderne. På de første XS750 havde man "glemt" at der skulle være plads
til olie, og man havde også "glemt" at bore et smørehul i krumtappen :-|
Men i Yamaha stil, så bliver problemerne stille og roligt løst, og så
stopper man produktionen. Jeg har kørt en 30.000 Km. på en XS750, som havde
fået sidste generations 826 motor, og det var en bundsolid kardantrækker, og
med ægte bundtræk om noget sådant findes. Men efterhånden som udstødningen
var rådnet væk, forgaffelbenene defekte, benzinhaner defekte, skærme rådnet
væk mm. så gav det mere mening at donere motoren til et andet XS750 project,
der kører den forresten endnu.

>Dog er det en dejlig ukompliceret Mc at have som første MC.

Lige indtil at man ser det kædehelvede den er udstyret med internt Der
burde nogen have grebet ind....

mvh
Orla

Fra : Dr.Enduro

Dato : 07-10-05 15:35

Jeg synes det er underligt, at der næsten kun kører Seca'er i Danmark,
når der kører tonsvis af 2A2'ere og 4G5'ere (som er nogle flotte
maskiner, i stil med SR og RD-modellerne) i Tyskland.
Når Jesper derfor udelukker XS'ere på forhånd, fordi de er grimme, er
det garanteret, fordi han ikke ved, at Secaen, der kom i 1984 (?), havde
en forgænger, der fandtes i en alm. og i en softchopper-version, og som
faktisk er en ualmindelig pålidelig mc med en sindssygt billig
reservedels-beskaffelse. Tjek dem først!

http://images.speurders.nl/images/65/6503/6503262_1_detail.jpg

http://www.polyweb.com/danno/bikes/yamaha_xs400_Special_II/i-3_B_L.jpg

--

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 07-10-05 21:49

Orla Pedersen wrote:

> Lige indtil at man ser det kædehelvede den er udstyret med internt Der
> burde nogen have grebet ind....

Er det så slemt??

Man ser nok ikke nogen anden motor med balanceaksel uden at dén
ligeledes er kædetrukket.
Den eneste ekstraordinære kæde jeg lige kan komme på er at oliepumpen er
kædetrukket; men på den anden side, det har CBR1000 ihvertfald også :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 22:32

Armand skrev i meddelelsen
<_6B1f.70155$Fe7.237636@news000.worldonline.dk>...

Der

>Er det så slemt??

Jamen jeg kan jo ikke blive ved med at huske det, men der var et eller andet
underligt med den motor, blandt andet tandhjulsnedgearingen inden
knastkæden, og var det så starteren, der også havde en kæde ?

>Den eneste ekstraordinære kæde jeg lige kan komme på er at oliepumpen er
>kædetrukket; men på den anden side, det har CBR1000 ihvertfald også :-|

Og VTR-F :-|

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 07-10-05 23:39

Orla Pedersen wrote:
> [...]
>

> Jamen jeg kan jo ikke blive ved med at huske det, men der var et eller andet
> underligt med den motor, blandt andet tandhjulsnedgearingen inden

Og så var jeg stået af i en grad så jeg lige måtte referere til
litteraturen på hylden:
Det er sq rigtigt nok, og dén detalje har jeg ikke tænkt nærmere over
før nu. Men det har som sådan ikke noget med kædeantallet at gøre
(udover knastkæden, som forøvrigt er en duplex)!
Gearingen bliver vitterligt ændret inden det nedre knastkædehjul, men
som sådan gavner det at gearingen ikke skal udføres på selve
kjædehjulene hvorved men kan holde størrelsen på de øvre nede hhv.
størrelsen på det nedre oppe (helt små tandhjul plages af at de i
praksis ikke er runde men kantede, hvilket er en bagatel på større
tandhjul!).
Og så er der lige den detalje at tændingen er placeret på den allerede
dér nedgearede nedre knastkædehjuls-aksel, hvorved den kan fungere uden
brug af "wasted spark" teknikken!
Omstændigt, men ikke helt dumt :-|

> og var det så starteren, der også havde en kæde ?

> Og VTR-F :-|

Og så alligevel: Oliepumpen sidder lodret og drives af et snekkedrev og
omdrejningstælleren er koblet på pumpe-akslens forlængelse ud igennem
blokken - Det er starteren, som af dig husket, der trækker på et friløb
bag generatorens rotor!

Starterkæde; balanceaksel-kæde og knastkæde, hvoraf den sidstnævnte er
duplex - Dét er da ikke "et internt kædehelvede"!?

--
Armand.
(XS500 som sin anden motorcykel, og den motorcykel han har kørt flest

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 07:54

Armand skrev i meddelelsen ...

>Starterkæde; balanceaksel-kæde og knastkæde, hvoraf den sidstnævnte er
>duplex - Dét er da ikke "et internt kædehelvede"!?

Alt er relativt, hukommelse også. Dengang var det mest R5/RD og BM33 der
blev skruet i, måske derfor.

>Armand.
>(XS500 som sin anden motorcykel, og den motorcykel han har kørt flest
>km/sæson på)

Og for den tid vældig fine køreegenskaber i øvrigt.

mvh
Orla, som flytter sin egen sesson rekord i år, 13.700 Km. til nu, og stadig
over en måned tilbage. (tidligere rekord også på XS)

Fra : Armand

Dato : 08-10-05 10:53

Orla Pedersen wrote:

> Alt er relativt, hukommelse også. Dengang var det mest R5/RD og BM33 der
> blev skruet i, måske derfor.

Jow - jow!

Og 500'eren har samme kædeantal som der var i den ret mislykkede 750'er,
som var Yamaha's første forsøg på firetakts-scenen.
Jeg mener at Z400-twin'en var Kawa's ditto og med dé
begyndervanskeligheder må man tage hatten af for Suzuki der med ét slag
vendte sig fra totaggerne og lancerede GS-modellerne hvis
motorkonstruktion var helt anderledes vellykket - Men de havde
selvfølgelig også haft mere end ti år til at lure på de andres fejl!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 13:55

Armand skrev i meddelelsen
<7BM1f.70177$Fe7.237737@news000.worldonline.dk>...

> [...]
>motorkonstruktion var helt anderledes vellykket - Men de havde
>selvfølgelig også haft mere end ti år til at lure på de andres fejl!

Kawa arvede da ellers en A7 lignende 4 takt twin fra, ja hva' fanden var det
nu de hed ??

mvh
Orla

Fra : Hekto

Dato : 06-10-05 21:31

In article <di3om8$sgu$1@abbeden.bunk.cc>, tiper@tiscali.dk says...
> Ja men jeg skrev "pæn japser" og der falder en XS model udenfor

..... det gør de da allesammen????
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-10-05 21:41

Hekto wrote:

> In article <di3om8$sgu$1@abbeden.bunk.cc>, tiper@tiscali.dk says...
>>
> ..... det gør de da allesammen????

Er det så nu at jeg skal sige at du har været ude at kigge på en sød lille
250cc japser...

/
Jesper

Fra : Hekto

Dato : 06-10-05 22:08

In article <di4256$h7q$1@abbeden.bunk.cc>, tiper@tiscali.dk says...
> Er det så nu at jeg skal sige at du har været ude at kigge på en sød lille
> 250cc japser...

Ja, ja ... dem har vi da to af her i huset!
Men det bliver de jo ikke kønnere af!!!

.... det var jo heller ikke til meg selv!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-10-05 16:07

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
> In article <di4256$h7q$1@abbeden.bunk.cc>,
> tiper@tiscali.dk says...
> >
> Ja, ja ... dem har vi da to af her i huset!
> Men det bliver de jo ikke kønnere af!!!

2 * Au-pair?

> ... det var jo heller ikke til meg selv!

Nåh... Kunne ikke forstå hvis du havde valgt de grimme af dem så.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Hekto

Dato : 07-10-05 18:42

In article <4346905c$0$49015$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> Nåh... Kunne ikke forstå hvis du havde valgt de grimme af dem så.

Nææh ... og den ene har allerede lært at være en rigtig V2, den anden
mangler stadig den ene cylinder!

Nu skal de bare lære flere kubik .....

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-10-05 18:45

> In article <4346905c$0$49015$14726298@news.sunsite.dk>,
> jacobl@[{[-- FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> >
> Nææh ... og den ene har allerede lært at være en rigtig
> V2,

Ok, så er der jo ikke lang tid til den bliver en voksen R4

> den anden mangler stadig den ene cylinder!

Hehe, er det så bare en V-motor?

Fra : Hekto

Dato : 07-10-05 20:12

In article <4346b426$0$49012$14726298@news.sunsite.dk>, jacobl@[{[--
FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk says...
> Ok, så er der jo ikke lang tid til den bliver en voksen R4

No Way! ... jeg har en glimrende BIL!

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-10-05 21:49

On Fri, 7 Oct 2005 21:11:56 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej Hekto.

>No Way! ... jeg har en glimrende BIL!

Jeg har lært mig at knallerter har en cylinder, motorcykler har to
eller tre, og alt fra fire og derover er en bil
R6 er en meget kultiveret motor - Specielt i diesel )
Jeg har lige været til SBK på Imola banen og indrømmer at R4 motoren
gør det godt - ØV .
Jeg må dog indrømme at jeg bedre kan lide lyden af V2 motorene, og at
Proton R3 både lyder fantastisk og gjorde det godt.
Robin Harms lå flere omgange på en 2' plads - Faldt så tilbage til en
4 plads indtil asfalten kom op og slog ham i hovedet.
Han havde fortjent bedre - Robin kørte fint og spiste kirsebær med de
store.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : MKS - 74

Dato : 07-10-05 22:00

On Fri, 07 Oct 2005 22:49:03 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

> Robin kørte fint og spiste kirsebær med de store.

Nu kører Robbin jo så også CBR6....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-10-05 22:06

On Fri, 07 Oct 2005 22:59:47 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hej Michael

>Nu kører Robbin jo så også CBR6....

Rolig nu.
Der er nogen der kan det der med mekanik der har pillet i den ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : MKS - 74

Dato : 07-10-05 22:10

On Fri, 07 Oct 2005 23:05:47 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Rolig nu.

Mit gæt er at 1) en CBR6 vinder igen i år og 2) en CBR6 har vundet
næsten alle løb i år

>Der er nogen der kan det der med mekanik der har pillet i den ,-)

Ja Honda (og Ten-kate hvis man vil ha' en af de gode) .

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-10-05 22:13

On Fri, 07 Oct 2005 23:09:30 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hej Michael

>Mit gæt er at 1) en CBR6 vinder igen i år og 2) en CBR6 har vundet
>næsten alle løb i år

Ja, og Suzuki er verdensmester med Corsa.
Han kan vinde VM siddende i baren .-)))

>Ja Honda (og Ten-kate hvis man vil ha' en af de gode) .

Næ, han er såmeæd dansker.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : MKS - 74

Dato : 07-10-05 22:17

On Fri, 07 Oct 2005 23:13:01 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Ja, og Suzuki er verdensmester med Corsa.

Ja i færgeklassen, men det tæller jo ikke

>Næ, han er såmeæd dansker.

Ved jeg godt, men Robbin vinder jo heller ikke noget vel, vil man
vinde SS skal man ha' en Ten-Kate CBR6.

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-10-05 22:24

On Fri, 07 Oct 2005 23:17:03 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hov Hov.

>Ved jeg godt, men Robbin vinder jo heller ikke noget vel, vil man
>vinde SS skal man ha' en Ten-Kate CBR6.

Ikke nødvendigvis.
Jeg kan garantere dig at den MC Robin kørte på havde kræfterne til at
tage de store - Det har han bevist.
Han startede fra en 12 plads og lå 4' efter første omgang, og lå 2' på
flere omgange,
At regnen så gjorde banen til et helvede vidner aflysningen af sidste
afdeling af SBK om.
De motorer Team Stiggy kører med har det der skal til.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : MKS - 74

Dato : 07-10-05 22:39

On Fri, 07 Oct 2005 23:24:02 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Ikke nødvendigvis.

Jow, Ten-Kate CBR6'erne har været klart "overlegne" de sidste 3-4 år i
en klasse der ellers traditionelt har været meget åben, lidt synd
egentlig.

>Jeg kan garantere dig at den MC Robin kørte på havde kræfterne til at
>tage de store - Det har han bevist.

De sidste par løb vil nok "flade" lidt ud med måske lidt specielle
resultater idet det meste er afgjort i SS, men jeg er enig i at Robbin
(og hans cykel) har vist gode takter, som sagt han _har_ jo også en
CBR6, han er dog stadig klart for ustabil.

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-10-05 22:50

On Fri, 07 Oct 2005 23:38:45 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hm.

>Jow, Ten-Kate CBR6'erne har været klart "overlegne" de sidste 3-4 år i
>en klasse der ellers traditionelt har været meget åben, lidt synd
>egentlig.

Jeg "tror" Ten-Kate har fået en værdig modstander.

> [...]
>(og hans cykel) har vist gode takter, som sagt han _har_ jo også en
>CBR6, han er dog stadig klart for ustabil.

At Robin har noget at lære har ikke noget med "krikken" at gøre.
Hvis han får lov til at fortsætte tror jeg at der er nogen der får en
AHA oplevelse - Også Ten-Kate ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : MKS - 74

Dato : 07-10-05 23:02

On Fri, 07 Oct 2005 23:50:01 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Jeg "tror" Ten-Kate har fået en værdig modstander.

Tro er godt men viden er bedre . Indtil nogen viser at de rent
faktisk kan matche Ten-Kate CBR6'erne er jeg lidt tvivlende, det er jo
heller ikke nogen hemmelighed at Ten-Kate og HRC har nære relationer
selvom det principielt er en privat tuner...Men det vil da være
velkomment, aldrig godt når et team bliver for dominerende, det gode
ved SS har netop traditionelt været at klassen har været _meget_ åben,
men i år vandt en Ten-Kate CBR6 de første 8-9 løb og så var det
ligesom det....

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-10-05 23:09

On Sat, 08 Oct 2005 00:01:35 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hej Michael.

> [...]
>ved SS har netop traditionelt været at klassen har været _meget_ åben,
>men i år vandt en Ten-Kate CBR6 de første 8-9 løb og så var det

Du kan være helt sikker på at dem der skruer i Robins ekvipage har
fundet de vises sten.
Jeg har set flere af deres "produkter" og det jeg baserer min viden på
er ikke tro.
Jeg kan forsikre dig om at de motorer der kommer ud af den "fabrik"
bider nogen i haserne.
Det kommer vi til at høre meget mere om.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : MKS - 74

Dato : 07-10-05 23:28

On Sat, 08 Oct 2005 00:09:01 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Jeg har set flere af deres "produkter" og det jeg baserer min viden på
>er ikke tro.

Det siger jeg heller ikke at det er, Jansberg er helt sikkert en
dygtig tuner, men at sige at de kan matche en Ten-kate er måske lige
at stramme den, i hvert fald må jeg så lige høre hvad du egentlig ved
om Ten-Kate, der nok normalt regnes for den bedste private CBR6-tuner
i verden. Iøvrigt er motorer jo kun en del af pakken der skal til at
vinde SS. Det at du _tror_ at de kan matche Ten-Kate CBR600'erne er
fint nok, men lad os nu lige se det IRL først ik'?

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-10-05 16:50

On Sat, 08 Oct 2005 00:27:33 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hej Michael

> [...]
>vinde SS. Det at du _tror_ at de kan matche Ten-Kate CBR600'erne er
>fint nok, men lad os nu lige se det IRL først ik'?

Jeg ved ikke meget om Ten-Kate, og det er heller ikke nødvendigt.
Jeg har set en Jansberg tunet motor der uden problemer hænger med en
Ten-Kate makine, og det er rigeligt for mig.
Jeg vil mene at med en bedre kører end Robin havde de fået tæv.
Dog vil jeg også mene at der er mere i Robin, så det ville passe mig
fint hvis han fik skovlen under sine konkurrenter, og dermed også
tunerne fra Ten-Kate - Vi får se ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : MKS - 74

Dato : 08-10-05 17:10

On Sat, 08 Oct 2005 17:50:28 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Jeg ved ikke meget om Ten-Kate, og det er heller ikke nødvendigt.

Hmmm, yderligere kommentarer er vist helt overflødige så, for så skal
du da bestemt ha' lov at ha' din tro i fred.....

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-10-05 18:22

On Sat, 08 Oct 2005 18:09:42 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
wrote:

Hej Michael.

>Hmmm, yderligere kommentarer er vist helt overflødige så, for så skal
>du da bestemt ha' lov at ha' din tro i fred.....

Mange tak - Det sætter jeg stor pris på

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 07-10-05 23:42

Steen Gruby wrote:
> On Fri, 07 Oct 2005 23:38:45 +0200, MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk>
> wrote:
>
> Hm.

> Jeg "tror" Ten-Kate har fået en værdig modstander.

Tunere kommer og går og deres opblussen skyldes IMHO at der går mode i
at være Yousimura/Moriwaki/Ten-Kate -tunet :-|

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 07-10-05 23:51

On Sat, 08 Oct 2005 00:42:28 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Tunere kommer og går

Rigtigt nok, men Ten-Kate's trackrecord i SS600 taler vist for sig
selv, Forets udtalelse efter 2002 viste det jo meget godt, og at et
team vinder _4_ år i træk er helt ekceptionelt.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 07-10-05 15:28

meddelelse news:434563e1$0$9161$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Og en Z400 tocylindret noget af det mest skrøbelige, der er lavet. :-|

Nu bliver jeg nysgerrig. Jeg har en af slagsen - årg 1977 med godt 91.000 på
klokken. Den har tjent mig trofast hele sommeren (daglig kørsel til/fra
arbejde + plus fornøjelsesture) uden at brokke sig, lige bortset fra, at
batteriet døde for nyligt. Den rasler og klaprer lidt, men ellers kører den
som en drøm. Skal jeg nu til at være nervøs?

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 16:46

Ole Axelsen skrev i meddelelsen
<43468602$0$87589$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]

den
>som en drøm. Skal jeg nu til at være nervøs?

Ja det ville da klæde dig at være lidt nervøs Hvor mange motorer har
den været igennem ? Den sidste jeg så var på vej til træf på toppen
indhyllet i blå røg :-| I Classic Bike's brugtkøbsguide er den et don't.

Så det er da meget fint at din Z400 fungerer, så er der da lidt modvægt til
skrækhistorierne.

Nu skal man også huske på, at da den kom på markedet skulle den kæmpe mod
CB400 four, RD400, og GT380, så den lidt ydelsesunderlegne Z400 har mange
gange fra ny været voldkørt for blot at hænge på de andre. :-/

mvh
Orla

Fra : Ole Axelsen

Dato : 07-10-05 18:24

meddelelse news:434698ae$0$84178$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ole Axelsen skrev i meddelelsen
> <43468602$0$87589$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

Om Kawasaki Z 400 2 cyl årg 1977

> Ja det ville da klæde dig at være lidt nervøs Hvor mange motorer har
> den været igennem ?

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har købt den i år, og kender ikke så meget til
dens historie. Det afskrækker mig nu heller ikke så pokkers meget. Dør den
må jeg jo bare renovere den, eller finde en anden maskine og smide i. Måske
jeg skulle begynde og lede efter en reservemaskine til den! Er der nogen der
ved, om der evt. er en lidt større motor, der passer i stellet?

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-10-05 20:38

Orla Pedersen wrote:
> Den sidste jeg så var på vej til træf på toppen
> indhyllet i blå røg :-|
Det har jeg har også en med Z400 (2 cyl) i samme senarie, det blot på
vej hjem fra Fjord Træf...

Thore

Fra : MFO

Dato : 06-10-05 19:37

Jesper Pedersen wrote:

> [...]
> få reservedele til dem? Kan forestille mig det er let til SR500. Har
> i andre bud på en pæn ældre japser i samme klasse (XS modellerne er

Hej!
Jeg kan på det kraftigste anbefale en Kawa Z650. Har selv tidligere
kørt Honda 500F (1975 model).
Du burde kunne finde en rimelig Z650'er til 15.000. Det gav jeg for min
1978 i 2001. Jeg har ikke haft problemer med at få fat i reservedele,
men har heller ikke haft brug for ret mange.

--
Michael
Kawa Z650, der ikke er til salg

Fra : Søren Rønnedal

Dato : 06-10-05 20:12

MFO <mfro61@hotmail.com> skrev:
> [...]
>problemer med at få fat i
>reservedele,
>men har heller ikke haft brug for ret mange.
Du er bare heldig at du ikke har haft brug for
så mange dele - generelt er det meget svært
at finde stumper til Kawa - prøv f.eks at se
hvor lidt Kawa-dele der er på Herning Stumpemarked
som er landets største af slagsen.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 22:52

"Søren Rønnedal" <sroennedal@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så mange dele - generelt er det meget svært
> at finde stumper til Kawa - prøv f.eks at se
> hvor lidt Kawa-dele der er på Herning Stumpemarked

Pjat jeg har haft både Z400, og Z650 brugte ikke mere på vedligeholdelse af
dem frem for de nyere cykler jeg har haft.

Men skulle de være nødvendigt så skal man bare lede lidt efter stumperne, et
par eksempler er www.z-kawa.dk, www.z-klasmo.de, www.hleng-it.dk , også har
Max mcimport en del til Z- serien i sit helt eget afsnit af mcnøglen.

--
Dannie
www.dfmc.dk/?id=75 www.zx-r.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 19:49

"Jesper Pedersen" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> reservedele til dem? Kan forestille mig det er let til SR500.
> Har i andre bud på en pæn ældre japser i samme klasse (XS modellerne er

Hvad med en 2 cyl. Kawa Z750 ?

Dannie

Fra : Søren Jim

Dato : 06-10-05 21:34

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Pedersen" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej
Der Er KUN En der Dur
Honda CX500 den kan fåes til små penge og den er kendt for sin holdbarhed
og så køre den dejligt
Cx650 er jo osse en mulighed men er lidt dyre...

Søren Jim (Belfast CBR1000F )

Den har indtil videre sparet mig for at f&#229; 289 spam-mails.
Betalende brugere f&#229;r ikke denne besked i deres e-mails.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-10-05 21:51

> Der Er KUN En der Dur
> Honda CX500 den kan fåes til små penge og den er kendt for sin holdbarhed
> og så køre den dejligt
> Cx650 er jo osse en mulighed men er lidt dyre...

Til 15.000,- er en CB400f et meget mere sikkert bud.
En CX'er til kun 15K vil jeg være meget skeptisk overfor. Sandsynligheden
for at den skal have sit triple-bypass er ganske stor.
Har selv haft 2 CX'er og er medlem af CX'klubben. Derfor ved jeg at man
skal være MEGET heldig for at finde en til 15K

/
Jesper

Fra : Perminator

Dato : 06-10-05 22:07

Enig, der er kun CX der dur. Se dog min tidligere tråd: CX650, hvorfor
ikke?
CX500 er langt mere stabil, og en rigtig fin begyndercykel: Kvik nok, kæmpe
moment, motorbremsning der vil noget, vedligeholdelsesfri kardan,
vandkøling, og ikke mindst en rigtig god lyd.
Se på http://www.cxclub.dk/
Perminator
CX500E 82

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 22:54

"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og så køre den dejligt
> Cx650 er jo osse en mulighed men er lidt dyre...

Nu er det ikke mig der skal have en anden mc jeg er godt tilfreds med min
ZZR1100.

Men hvis kun CX dur hvorfor kører du så CBR1000?

--
Dannie
www.dfmc.dk/?id=75 www.zx-r.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-10-05 06:54

tiper@tiscali.dk (Jesper Pedersen) writes:

> Vi har flg i tankerne:
> Kawasaki Z400 2 og 4 cylindret motor
> Kawasaki Z550
> Suzuki GS400
> Suzuki GS550e
> Yamaha SR500

Jeg stemmer på SR500. Det er en sej knallert - specielt når den får
en kæmpe, lavthængende, Yoshimura potte på og malet klassiske Yamahafarver.

Så kan den nok dreje nogen hoveder :)

(nåja, og den starter hver gang)

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-10-05 07:12

Desuden har man et firma som www.kedo.de i ryggen når man mangler stumper.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Hekto

Dato : 07-10-05 18:44

In article <kkdvf0927pb.fsf@rrnord.dk>,
mikkel.christensen+news@gmail.com says...
> Jeg stemmer på SR500. Det er en sej knallert - specielt når den får
> en kæmpe, lavthængende, Yoshimura potte på og malet klassiske Yamahafarver.

Ja, ja ... ro på! ... det skal være den rigtige årgang, uden alle
problemerne!

Iøvrigt så vil jeg da - igen - foreslå en Elefant!
Fed 'knallert' - ikke som terrængående, men på små ujævne veje! YES!!!

Hva' med Bager's DR500?

Fra : Armand

Dato : 07-10-05 22:02

Jesper Pedersen wrote:
> Hejsa NG
>
> Har en kammerat der vil bruge efteråret til at finde en MC. Budgettet
> siger 15.000,-

15.000,- ér fandeme ikke særligt mange penge at skulle gøre med :-|

> .............og han er mest til de ældre nøgne typer.
> Mit bedste forslag er en CB400F,

400four er da ved at være for antikvarisk til at drømme om ???

> Vi har flg i tankerne:
> Kawasaki Z400 2 og 4 cylindret motor

Drop tanker om den to-cylindrede.
Den firecylindrede? Tjaeh, der var vist kun lige dén årgang, og det er
normalt ikke det bedste kvalitetsstempel!

> Kawasaki Z550

Kan måske være et fornuftigt køb; men kan de virkelig fåes til 15 tusser?

> Suzuki GS400

Solid konstruktion med krakilsk elsystem!
Sigt på en senere model med elektronisk tænding!

> Suzuki GS550e

Ditto!
Undgå de tidlige med spjældkarbunader, der bruger løs af bensinen og
samtidig har et old-school elnet med kun én sikring der sidder skudt ind
på batteriledningen (Og en GS'er kan gøre god brug af de forskellige
sikringer der findes i de senere modeller).
Som for 400'eren: Sigt også gerne efter en senere model med elektronisk
tænding!

> Yamaha SR500

Hvis han er til den slags - Så er SR500 så'en en slags :-|

> Har i andre bud på en pæn ældre japser i samme klasse (XS modellerne er
> udelukket)

Du har overset hele Honda's 400/450 -twin serie med den tre-ventilede motor!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-10-05 22:31

Armand wrote:

> 15.000,- ér fandeme ikke særligt mange penge at skulle gøre med :-|

> 400four er da ved at være for antikvarisk til at drømme om ???

Overhovedet ikke. Sidste vinter satte jeg en i stand. Den blev åbnet og
fik nye kæder, renorveret topstykke og ny lak, og den kørte super.
Finder man en der hat været passet eller er blevet renorveret for man sgu'
meget for pengene.

/
Jesper

Fra : Armand

Dato : 09-10-05 09:57

Jesper Pedersen wrote:

> [...]
> fik nye kæder, renorveret topstykke og ny lak, og den kørte super.
> Finder man en der hat været passet eller er blevet renorveret for man

Men så ikke for et budget på 15.000,- ?

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-10-05 16:06

Armand wrote:

> Men så ikke for et budget på 15.000,- ?

Tjaee, den jeg satte i stand stod mig i 10.500,- inkl indregistrering...
Så det skulle være muligt at finde en rimelig 400f til 15K

/
Jesper