|
| Blinklys Fra : "<< André T >>" |
Dato : 06-10-05 15:56 |
|
Jeg skiftede mine blinklys, på min CBR600, og fik den klasiske fejl, med
at den blinker for hurtigt.
Honda'en er født med 23w pære, og der sidder 10w i de nye blink.
Den her type:
http://psyquan.homepage.dk/13.jpg
Jeg har fundet pærene i 23w i uden farve, men de skal være gule, da
glaset er klart.
Så er mit spørgsmål, findes denne type pære, i gul, eller skal jeg finde
noget 'pærelak' ?
Hvis der er nogen link, til hvor man evt. kan få pæren i gul, så må i
meget gerne post'e dem :)..
Takker.
--
«««««««««« André T »»»»»»»»»»
¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4548
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3366
| |
Ukendt (06-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-10-05 16:11 |
|
""<< André T >>"" <hop@i.havnen.dk> skrev i en meddelelse
news:43453ab4$0$1743$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg skiftede mine blinklys, på min CBR600, og fik den klasiske fejl, med
> at den blinker for hurtigt.
>
> Honda'en er født med 23w pære, og der sidder 10w i de nye blink.
> Den her type:
> http://psyquan.homepage.dk/13.jpg
>
> Jeg har fundet pærene i 23w i uden farve, men de skal være gule, da glaset
> er klart.
Og du er sikker på at blinklys kan klare den varmeforøgelse der vil komme
med de større pærer? sæt en modstand foran pæren istedet.
Dannie
| |
"<< André T >>" (06-10-2005)
| Kommentar Fra : "<< André T >>" |
Dato : 06-10-05 20:26 |
| | |
Dr.Enduro (07-10-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 07-10-05 09:27 |
|
<< André T >> wrote:
> Og mht varmen, er jeg ikke i tvivl om blinkene kan klare de ekstra wat,
> da der ikke er tale om konstant lys...
>
Var det ikke også snarere et spørgsmål om ledningerne kan klare den
ekstra belastning? Det kan jo give kabelbrand.
--
Hilsen Jan
| |
Moller (07-10-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 07-10-05 10:04 |
|
Dr.Enduro wrote:
> << André T >> wrote:
>
>> Og mht varmen, er jeg ikke i tvivl om blinkene kan klare de ekstra
>> wat, da der ikke er tale om konstant lys...
>>
>
> Var det ikke også snarere et spørgsmål om ledningerne kan klare den
> ekstra belastning? Det kan jo give kabelbrand.
Aaarrggg, hold nu op, der bruges groft sagt samme diameter til alle
kablerne, så hvis lidt ekstra i blinklyset betyder kabel brand, så vil
der jo stå flammer ud hver gang man tænder for det lange lys :)
Og med den blinken man har, når det jo knap at blive varmt, for man
køre lige ud igen.
Kun de to kabler på batteriet, og startmotorkablet er i en støre kaliber.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Dr.Enduro (07-10-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 07-10-05 10:16 |
|
Moller wrote:
> Dr.Enduro wrote:
>
>> << André T >> wrote:
>>
>>> Og mht varmen, er jeg ikke i tvivl om blinkene kan klare de ekstra
>>> wat, da der ikke er tale om konstant lys...
>>>
>>
>> Var det ikke også snarere et spørgsmål om ledningerne kan klare den
>> ekstra belastning? Det kan jo give kabelbrand.
>
>
> Aaarrggg, hold nu op, der bruges groft sagt samme diameter til alle
> kablerne, så hvis lidt ekstra i blinklyset betyder kabel brand, så vil
> der jo stå flammer ud hver gang man tænder for det lange lys :)
>
> Og med den blinken man har, når det jo knap at blive varmt, for man
> køre lige ud igen.
>
> Kun de to kabler på batteriet, og startmotorkablet er i en støre
> kaliber.
>
Jeg ved ikke meget om det, bare at muligheden teoretisk er der, og at
det derfor er meget fy-fy at sætte større pærer i lygten, selvom det
selvfølgelig godt kan være, at det ikke gør noget i blinklys, der kun
får strøm kort tid ad gangen.
--
Hilsen Jan
| |
Hekto (07-10-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-10-05 11:00 |
|
In article <43463cc0$0$38724$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
janeiffert@NOSPAMhotmail.com says...
>
> Jeg ved ikke meget om det, bare at muligheden teoretisk er der, og at
> det derfor er meget fy-fy at sætte større pærer i lygten, selvom det
> selvfølgelig godt kan være, at det ikke gør noget i blinklys, der kun
> får strøm kort tid ad gangen.
>
Du skulle prøve at beføle dine generatorledninger og stikket op til
ensretteren!
Så ville du have en fornemmelse for hvor brandslukkeren skal sættes ind
hvis den begynder at ryge!!!
- Ledningerne er IKKE for tykke, og stikket skal holdes rent!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Ukendt (07-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-10-05 10:29 |
|
Dr.Enduro skrev i meddelelsen
<43463157$0$38735$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>Var det ikke også snarere et spørgsmål om ledningerne kan klare den
>ekstra belastning? Det kan jo give kabelbrand.
23 watt/12 volt = knapt 2 amperre i ca. 50% af tiden... Lidt mere fordi
pæren lige skal varme op ved hver blink. Det kan en 0,25 mm² ledning nemt
overleve, og tyndere er ledningen nu nok ikke
mvh
Orla, som synes at det er fint at André vil have skarpt lys i blinklygterne
| |
Ole Hansen (07-10-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 07-10-05 10:40 |
|
Orla Pedersen wrote:
> 23 watt/12 volt = knapt 2 amperre i ca. 50% af tiden... Lidt mere fordi
> pæren lige skal varme op ved hver blink. Det kan en 0,25 mm² ledning nemt
> overleve, og tyndere er ledningen nu nok ikke
Det lyder dælme godt.. Jeg overvejer også lidt smartere blinklys til min
model, men vil heller ikke gå på kompromis med synligheden.
> mvh
> Orla, som synes at det er fint at André vil have skarpt lys i blinklygterne
>
Helt enig! Det er enormt vigtigt, at kunne vise de andre trafikanter,
hvad ens hensigt er i trafikken.
--
Ole Hansen
| |
Bjørn S (07-10-2005)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 07-10-05 10:52 |
|
Ole Hansen wrote:
> Det lyder dælme godt.. Jeg overvejer også lidt smartere blinklys til min
> model, men vil heller ikke gå på kompromis med synligheden.
Jeg har nevnt det her inde en gang før, jeg så toppen af poppen på et DMC
bronsekursus jeg var på, her i foråret.
Der var der en gut oppe fra Aalborg som visstnok arbejdet for Osram. Han
havde to små blinkers som lignede fladsikringer, en på hver side af
nummerpladen. De blinket meget kraftigt, og var synlig i en, ihvertfald
120 graders radius.
Jeg tror det var noget som var kommet på markedet endnu, den gang, men det
så faktisk så effektivt og synligt ud, at jeg ikke ville være betænkelig
med selv at montere sådan noget. Problemet ville være hvad jeg så skulle
surre bagagetaskene i :-/
--
/Bjørn
| |
Ukendt (07-10-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-10-05 11:34 |
|
Ole Hansen skrev i meddelelsen
<43464265$0$49013$14726298@news.sunsite.dk>...
>Helt enig! Det er enormt vigtigt, at kunne vise de andre trafikanter,
>hvad ens hensigt er i trafikken.
Ducati Multistrada har nogle rigtig smarte spejle med blink. Spejlene har
"stilke", som nemt med en lille adapter kunne tilpasses en kåbecykel. Det
kunne virkelig bringe signalgivningen op i øjenhøjde, men spejlene er dyre
som reservedele
mvh
Orla
| |
Armand (07-10-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-10-05 22:14 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Ole Hansen skrev i meddelelsen
> <43464265$0$49013$14726298@news.sunsite.dk>...
>
>
>>Helt enig! Det er enormt vigtigt, at kunne vise de andre trafikanter,
>>hvad ens hensigt er i trafikken.
>
>
>
> Ducati Multistrada har nogle rigtig smarte spejle med blink. Spejlene har
> "stilke", som nemt med en lille adapter kunne tilpasses en kåbecykel. Det
> kunne virkelig bringe signalgivningen op i øjenhøjde, men spejlene er dyre
> som reservedele
Aerodynamisk er det det eneste rigtige at kunne droppe de klassiske
blinklys for nogle monteret på de spejle som man alligevel ikke kan
undvære. I tilgift sidder de højere og bredere for bedre synlighed.
Så bare rolig, dén montering kommer vi til at se mere og mere af - Jeg
mener nu også at de fleste japanske top-sportsmodeller har samme!
Men hvem startede det??
Tjaeh -Ducati brugte det allerede i midten af 80'erne på Paso'en (hvis
spejlmontering ikke helt retfærdiggør en sammenligning)!
--
Armand.
(Der har et sæt selvklæbende diode-blinklys fra T-Hansen liggende, som
han endnu ikke har fået kastet på Lillefrøen)
| |
Armand (07-10-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-10-05 21:44 |
|
<< André T >> wrote:
> Jeg skiftede mine blinklys, på min CBR600, og fik den klasiske fejl, med
> at den blinker for hurtigt.
>
> Honda'en er født med 23w pære, og der sidder 10w i de nye blink.
> Den her type:
> http://psyquan.homepage.dk/13.jpg
>
> Jeg har fundet pærene i 23w i uden farve, men de skal være gule, da
> glaset er klart.
>
> Så er mit spørgsmål, findes denne type pære, i gul, eller skal jeg finde
> noget 'pærelak' ?
Og mit spørgsmål er: Hvor meget bål er der i de ikke kun svagere men
også mørkere pærer?
Men du kommer måske aldrig til at skulle holde for at skulle
venstresvinge på en landevej hvor der ikke er venstresvingsbås (hint:
Det er ikke sjovt at blive overset i dén situation, om man så holder i
en Volvo!) :-/
--
Armand.
| |
"<< André T >>" (10-10-2005)
| Kommentar Fra : "<< André T >>" |
Dato : 10-10-05 13:45 |
| | |
Ole Hansen (10-10-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 10-10-05 14:07 |
|
<< André T >> wrote:
> Jeg kan fortælle dig at der er mere 'BÅL' i de nye, end i de originale
> Honda blinklys... Den orange maling de er malet med er jo tranperant,
> og derfor er der fuld ud lige så meget lys i pæren, som 'normale' orange
> pære... Eller hvide pære med orange glas.
Det ser ganske fornuftigt ud... Hvor har du købt blinkerne, og hvad
hedder de?
--
Ole Hansen
| |
"<< André T >>" (11-10-2005)
| Kommentar Fra : "<< André T >>" |
Dato : 11-10-05 00:19 |
| | |
Armand (10-10-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-10-05 18:51 |
|
<< André T >> wrote:
>>> Så er mit spørgsmål, findes denne type pære, i gul, eller skal jeg
>>> finde noget 'pærelak' ?
>>
>>
>> Og mit spørgsmål er: Hvor meget bål er der i de ikke kun svagere men
>> også mørkere pærer?
>> Men du kommer måske aldrig til at skulle holde for at skulle
>> venstresvinge på en landevej hvor der ikke er venstresvingsbås (hint:
>> Det er ikke sjovt at blive overset i dén situation, om man så holder i
>> en Volvo!) :-/
>
>
> Jeg kan fortælle dig at der er mere 'BÅL' i de nye, end i de originale
> Honda blinklys... Den orange maling de er malet med er jo tranperant,
> og derfor er der fuld ud lige så meget lys i pæren, som 'normale' orange
> pære... Eller hvide pære med orange glas.
> http://psyquan.homepage.dk/18.jpg
> http://psyquan.homepage.dk/30.jpg
> På det sidste billede kan du se den kan lyse, og farven snyder lidt...
> Det er 'orange' lys...
Tjaeh :-/
Det jeg reagerede på var alene ud fra Watt'ene. Men umiddelbart ser det
rimeligt ud; men som du selv anmærker vil det (altid) snyde på foto
p.g.a. lysfølsomhed og baggrundens manglende oplysning.
En mere subjektiv sammenligning (for din egen skyld) burde udføres på en
mørk sognevej med en kammerats originale blink som reference - Og
anskuet 100 m's vej bagfra :-|
--
Armand.
| |
|
|