/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Blinklys
Fra : "<< André T >>"


Dato : 06-10-05 15:56

Jeg skiftede mine blinklys, på min CBR600, og fik den klasiske fejl, med
at den blinker for hurtigt.

Honda'en er født med 23w pære, og der sidder 10w i de nye blink.
Den her type:
http://psyquan.homepage.dk/13.jpg

Jeg har fundet pærene i 23w i uden farve, men de skal være gule, da
glaset er klart.

Så er mit spørgsmål, findes denne type pære, i gul, eller skal jeg finde
noget 'pærelak' ?

Hvis der er nogen link, til hvor man evt. kan få pæren i gul, så må i
meget gerne post'e dem :)..

Takker.
--

«««««««««« André T »»»»»»»»»»
¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4548
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3366

 
 
Ukendt (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-10-05 16:11


""<< André T >>"" <hop@i.havnen.dk> skrev i en meddelelse
news:43453ab4$0$1743$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg skiftede mine blinklys, på min CBR600, og fik den klasiske fejl, med
> at den blinker for hurtigt.
>
> Honda'en er født med 23w pære, og der sidder 10w i de nye blink.
> Den her type:
> http://psyquan.homepage.dk/13.jpg
>
> Jeg har fundet pærene i 23w i uden farve, men de skal være gule, da glaset
> er klart.

Og du er sikker på at blinklys kan klare den varmeforøgelse der vil komme
med de større pærer? sæt en modstand foran pæren istedet.

Dannie



"<< André T >>" (06-10-2005)
Kommentar
Fra : "<< André T >>"


Dato : 06-10-05 20:26

> Og du er sikker på at blinklys kan klare den varmeforøgelse der vil
komme
> med de større pærer? sæt en modstand foran pæren istedet.

Det blev til lidt pærelak fra thansen...
http://www.thansen.dk/product.asp?c=600156858&n=298581043&pn=342954098

De ligner alm. orange pære nu (transparent), og det er fuld ud ligeså
meget 'blink', som der var i de store 'ubåds-blink' fra Honda.

Og mht varmen, er jeg ikke i tvivl om blinkene kan klare de ekstra wat,
da der ikke er tale om konstant lys...

Her et billede af de nye blink...
http://psyquan.homepage.dk/16.jpg

«««««««««« André T »»»»»»»»»»
¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4548
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3366

Dr.Enduro (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 07-10-05 09:27

<< André T >> wrote:

> Og mht varmen, er jeg ikke i tvivl om blinkene kan klare de ekstra wat,
> da der ikke er tale om konstant lys...
>

Var det ikke også snarere et spørgsmål om ledningerne kan klare den
ekstra belastning? Det kan jo give kabelbrand.

--

Hilsen Jan

Moller (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-10-05 10:04

Dr.Enduro wrote:
> << André T >> wrote:
>
>> Og mht varmen, er jeg ikke i tvivl om blinkene kan klare de ekstra
>> wat, da der ikke er tale om konstant lys...
>>
>
> Var det ikke også snarere et spørgsmål om ledningerne kan klare den
> ekstra belastning? Det kan jo give kabelbrand.

   Aaarrggg, hold nu op, der bruges groft sagt samme diameter til alle
kablerne, så hvis lidt ekstra i blinklyset betyder kabel brand, så vil
der jo stå flammer ud hver gang man tænder for det lange lys :)

   Og med den blinken man har, når det jo knap at blive varmt, for man
køre lige ud igen.

   Kun de to kabler på batteriet, og startmotorkablet er i en støre kaliber.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Dr.Enduro (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 07-10-05 10:16

Moller wrote:
> Dr.Enduro wrote:
>
>> << André T >> wrote:
>>
>>> Og mht varmen, er jeg ikke i tvivl om blinkene kan klare de ekstra
>>> wat, da der ikke er tale om konstant lys...
>>>
>>
>> Var det ikke også snarere et spørgsmål om ledningerne kan klare den
>> ekstra belastning? Det kan jo give kabelbrand.
>
>
> Aaarrggg, hold nu op, der bruges groft sagt samme diameter til alle
> kablerne, så hvis lidt ekstra i blinklyset betyder kabel brand, så vil
> der jo stå flammer ud hver gang man tænder for det lange lys :)
>
> Og med den blinken man har, når det jo knap at blive varmt, for man
> køre lige ud igen.
>
> Kun de to kabler på batteriet, og startmotorkablet er i en støre
> kaliber.
>

Jeg ved ikke meget om det, bare at muligheden teoretisk er der, og at
det derfor er meget fy-fy at sætte større pærer i lygten, selvom det
selvfølgelig godt kan være, at det ikke gør noget i blinklys, der kun
får strøm kort tid ad gangen.

--

Hilsen Jan

Hekto (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-10-05 11:00

In article <43463cc0$0$38724$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
janeiffert@NOSPAMhotmail.com says...
>
> Jeg ved ikke meget om det, bare at muligheden teoretisk er der, og at
> det derfor er meget fy-fy at sætte større pærer i lygten, selvom det
> selvfølgelig godt kan være, at det ikke gør noget i blinklys, der kun
> får strøm kort tid ad gangen.
>
Du skulle prøve at beføle dine generatorledninger og stikket op til
ensretteren!
Så ville du have en fornemmelse for hvor brandslukkeren skal sættes ind
hvis den begynder at ryge!!!

- Ledningerne er IKKE for tykke, og stikket skal holdes rent!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-10-05 10:29


Dr.Enduro skrev i meddelelsen
<43463157$0$38735$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Var det ikke også snarere et spørgsmål om ledningerne kan klare den
>ekstra belastning? Det kan jo give kabelbrand.


23 watt/12 volt = knapt 2 amperre i ca. 50% af tiden... Lidt mere fordi
pæren lige skal varme op ved hver blink. Det kan en 0,25 mm² ledning nemt
overleve, og tyndere er ledningen nu nok ikke

mvh
Orla, som synes at det er fint at André vil have skarpt lys i blinklygterne





Ole Hansen (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 07-10-05 10:40

Orla Pedersen wrote:

> 23 watt/12 volt = knapt 2 amperre i ca. 50% af tiden... Lidt mere fordi
> pæren lige skal varme op ved hver blink. Det kan en 0,25 mm² ledning nemt
> overleve, og tyndere er ledningen nu nok ikke

Det lyder dælme godt.. Jeg overvejer også lidt smartere blinklys til min
model, men vil heller ikke gå på kompromis med synligheden.

> mvh
> Orla, som synes at det er fint at André vil have skarpt lys i blinklygterne
>

Helt enig! Det er enormt vigtigt, at kunne vise de andre trafikanter,
hvad ens hensigt er i trafikken.

--
Ole Hansen

Bjørn S (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 07-10-05 10:52

Ole Hansen wrote:

> Det lyder dælme godt.. Jeg overvejer også lidt smartere blinklys til min
> model, men vil heller ikke gå på kompromis med synligheden.

Jeg har nevnt det her inde en gang før, jeg så toppen af poppen på et DMC
bronsekursus jeg var på, her i foråret.
Der var der en gut oppe fra Aalborg som visstnok arbejdet for Osram. Han
havde to små blinkers som lignede fladsikringer, en på hver side af
nummerpladen. De blinket meget kraftigt, og var synlig i en, ihvertfald
120 graders radius.

Jeg tror det var noget som var kommet på markedet endnu, den gang, men det
så faktisk så effektivt og synligt ud, at jeg ikke ville være betænkelig
med selv at montere sådan noget. Problemet ville være hvad jeg så skulle
surre bagagetaskene i :-/

--
/Bjørn


Ukendt (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-10-05 11:34


Ole Hansen skrev i meddelelsen
<43464265$0$49013$14726298@news.sunsite.dk>...

>Helt enig! Det er enormt vigtigt, at kunne vise de andre trafikanter,
>hvad ens hensigt er i trafikken.


Ducati Multistrada har nogle rigtig smarte spejle med blink. Spejlene har
"stilke", som nemt med en lille adapter kunne tilpasses en kåbecykel. Det
kunne virkelig bringe signalgivningen op i øjenhøjde, men spejlene er dyre
som reservedele

mvh
Orla




Armand (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-05 22:14

Orla Pedersen wrote:
> Ole Hansen skrev i meddelelsen
> <43464265$0$49013$14726298@news.sunsite.dk>...
>
>
>>Helt enig! Det er enormt vigtigt, at kunne vise de andre trafikanter,
>>hvad ens hensigt er i trafikken.
>
>
>
> Ducati Multistrada har nogle rigtig smarte spejle med blink. Spejlene har
> "stilke", som nemt med en lille adapter kunne tilpasses en kåbecykel. Det
> kunne virkelig bringe signalgivningen op i øjenhøjde, men spejlene er dyre
> som reservedele

Aerodynamisk er det det eneste rigtige at kunne droppe de klassiske
blinklys for nogle monteret på de spejle som man alligevel ikke kan
undvære. I tilgift sidder de højere og bredere for bedre synlighed.
Så bare rolig, dén montering kommer vi til at se mere og mere af - Jeg
mener nu også at de fleste japanske top-sportsmodeller har samme!

Men hvem startede det??
Tjaeh -Ducati brugte det allerede i midten af 80'erne på Paso'en (hvis
spejlmontering ikke helt retfærdiggør en sammenligning)!

--
Armand.
(Der har et sæt selvklæbende diode-blinklys fra T-Hansen liggende, som
han endnu ikke har fået kastet på Lillefrøen)

Armand (07-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-05 21:44

<< André T >> wrote:
> Jeg skiftede mine blinklys, på min CBR600, og fik den klasiske fejl, med
> at den blinker for hurtigt.
>
> Honda'en er født med 23w pære, og der sidder 10w i de nye blink.
> Den her type:
> http://psyquan.homepage.dk/13.jpg
>
> Jeg har fundet pærene i 23w i uden farve, men de skal være gule, da
> glaset er klart.
>
> Så er mit spørgsmål, findes denne type pære, i gul, eller skal jeg finde
> noget 'pærelak' ?

Og mit spørgsmål er: Hvor meget bål er der i de ikke kun svagere men
også mørkere pærer?
Men du kommer måske aldrig til at skulle holde for at skulle
venstresvinge på en landevej hvor der ikke er venstresvingsbås (hint:
Det er ikke sjovt at blive overset i dén situation, om man så holder i
en Volvo!) :-/

--
Armand.

"<< André T >>" (10-10-2005)
Kommentar
Fra : "<< André T >>"


Dato : 10-10-05 13:45

>> Så er mit spørgsmål, findes denne type pære, i gul, eller skal jeg
>> finde noget 'pærelak' ?
>
> Og mit spørgsmål er: Hvor meget bål er der i de ikke kun svagere men
> også mørkere pærer?
> Men du kommer måske aldrig til at skulle holde for at skulle
> venstresvinge på en landevej hvor der ikke er venstresvingsbås (hint:
> Det er ikke sjovt at blive overset i dén situation, om man så holder i
> en Volvo!) :-/

Jeg kan fortælle dig at der er mere 'BÅL' i de nye, end i de originale
Honda blinklys... Den orange maling de er malet med er jo tranperant,
og derfor er der fuld ud lige så meget lys i pæren, som 'normale' orange
pære... Eller hvide pære med orange glas.

http://psyquan.homepage.dk/18.jpg
http://psyquan.homepage.dk/30.jpg

På det sidste billede kan du se den kan lyse, og farven snyder lidt...
Det er 'orange' lys...

Så jeg regner ikke med at holde i en volvo (pga. blinklys)... :D


--

«««««««««« André T »»»»»»»»»»
¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4548
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3366

Ole Hansen (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 10-10-05 14:07

<< André T >> wrote:

> Jeg kan fortælle dig at der er mere 'BÅL' i de nye, end i de originale
> Honda blinklys... Den orange maling de er malet med er jo tranperant,
> og derfor er der fuld ud lige så meget lys i pæren, som 'normale' orange
> pære... Eller hvide pære med orange glas.

Det ser ganske fornuftigt ud... Hvor har du købt blinkerne, og hvad
hedder de?

--
Ole Hansen

"<< André T >>" (11-10-2005)
Kommentar
Fra : "<< André T >>"


Dato : 11-10-05 00:19

> Det ser ganske fornuftigt ud... Hvor har du købt blinkerne, og hvad
> hedder de?

Det er standard blink til Aprilia Tuono/Mille (dog med hvidt glas).
Men husk 10W er std. på Aprilia... Derfor mit spørgsmål herinde

Købt her:
http://clearalternatives.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=CA&Category_Code=APRILIA.1

--

«««««««««« André T »»»»»»»»»»
¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4548
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3366

Armand (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-10-05 18:51

<< André T >> wrote:
>>> Så er mit spørgsmål, findes denne type pære, i gul, eller skal jeg
>>> finde noget 'pærelak' ?
>>
>>
>> Og mit spørgsmål er: Hvor meget bål er der i de ikke kun svagere men
>> også mørkere pærer?
>> Men du kommer måske aldrig til at skulle holde for at skulle
>> venstresvinge på en landevej hvor der ikke er venstresvingsbås (hint:
>> Det er ikke sjovt at blive overset i dén situation, om man så holder i
>> en Volvo!) :-/
>
>
> Jeg kan fortælle dig at der er mere 'BÅL' i de nye, end i de originale
> Honda blinklys... Den orange maling de er malet med er jo tranperant,
> og derfor er der fuld ud lige så meget lys i pæren, som 'normale' orange
> pære... Eller hvide pære med orange glas.
> http://psyquan.homepage.dk/18.jpg
> http://psyquan.homepage.dk/30.jpg
> På det sidste billede kan du se den kan lyse, og farven snyder lidt...
> Det er 'orange' lys...

Tjaeh :-/
Det jeg reagerede på var alene ud fra Watt'ene. Men umiddelbart ser det
rimeligt ud; men som du selv anmærker vil det (altid) snyde på foto
p.g.a. lysfølsomhed og baggrundens manglende oplysning.

En mere subjektiv sammenligning (for din egen skyld) burde udføres på en
mørk sognevej med en kammerats originale blink som reference - Og
anskuet 100 m's vej bagfra :-|

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste