BMW 650GS fra HMAK auktion?
Fra : Anders Mørk

Dato : 06-10-05 08:32

Er der nogen der har en ide om hvad de her BMW 650GS'ere blev solgt til på
HMAK auktionen i Hjørring for nylig? Kan de ændres således at de ikke kører
med 27 hk og skal man betale en eller anden voldsom registreringsafgift,
hvis man køber dem?

../Anders

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-10-05 09:14

> [...]
> kører med 27 hk og skal man betale en eller anden voldsom
> registreringsafgift, hvis man køber dem?

se ca 10 meddelelser længere nede, emne: "Auktionen i herning"

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04

Fra : anders majland

Dato : 06-10-05 09:03

> og skal man betale en eller anden voldsom
> registreringsafgift, hvis man køber dem?

Ja - ~60% af handelsprisen hos en forhandler

Fra : jshansen

Dato : 06-10-05 10:12

Der SKAL vel streng taget ikke betales afgift, hvis man ikke vil have
plader på

Dog SKAL der betales MOMS af budprisen.

Det bliver pokker tage mig nogle dyre maskiner at få på gaden
Væsentligt billigere at hente i tyskerlandet.

Jan Selchau-Hansen

Fra : jshansen

Dato : 06-10-05 10:17

Sorry !

Nærlæste lige auktionsvilkårene:
<klip>
Kun de bud, for hvilke der ved auktionen gives hammerslag, er
godkendte. Betalingen erlægges kontant (danske checks udstedes til
"Hærens Parkområde") med det fulde beløb + MOMS.
Betalingskort, kreditkort m.v. modtages ikke.
Brugte personmotorkøretøjer til max. 8 personer, vare- og
lastmotorkøretøjer med højeste tilladte totalvægt på 4 tons, samt
fly og skibe på 5 brutto registerton eller derover bortsælges dog
uden moms, med mindre andet er anført ud for det enkelte nummer
</klip>
Der er tillægges altså IKKE moms på MC'erne.

Jan Selchau-Hansen

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 06-10-05 15:03

-Kan de ændres således at de ikke kører
-med 27 hk og skal man betale en eller anden voldsom registreringsafgift,
- hvis man køber dem?

De har 34 hk, men droslingen består af et lille beslag der forhindrer dig i
at dreje gashåndtaget mere end ca. 2/3 dele.

Det kan bøjes på 5 minutter så du kan give fuld gas. Tror jeg har nogle
billeder af det hvis det nogensinde skulle blive aktuelt.

Det bliver en noget sjovere maskine efter dette lille indgreb.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-10-05 13:57

Joachim Schmidt wrote:
> [...]
>
> Det kan bøjes på 5 minutter så du kan give fuld gas. Tror jeg har nogle
> billeder af det hvis det nogensinde skulle blive aktuelt.

Du taler om BMW F650GS, det er højst sandsynligt ikke den omtalte 27 HK
model.
Det er 99,9% sikkert den noget ældre BMW R65GS, der findes i en 27 HK og
en 48 HK model,,

Thore

Fra : Hellme

Dato : 17-10-05 17:43

Jeg har købt en sådan omtalt F650GS på auktion i Brødeskov. Jeg er
meget interesseret i at vide hvorvidt de neddroslet, og hvordan de
drosles op igen. På papiret skulle den jo have 50Hk, men den er ikke
inregistreret endnu, så jeg har ikke rigtig testet den. Er der
iøvrigt nogen der ved hvad lygten i forskærmen er til, og hvordan den
virker?

Mvh
Mads

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 09:31

Hellme wrote:
> [...]
> inregistreret endnu, så jeg har ikke rigtig testet den. Er der
> iøvrigt nogen der ved hvad lygten i forskærmen er til, og hvordan den

Hej.

Må man spørge hvad du gav for den? Det har kriblet i mig lige siden at
jeg så at de var til salg, men som studerende er det ikke bare lige
noget man går ud og køber :(

Ang lygten: Da jeg var inde og springe på sådan en fætter, fik vi at
vide at vi skulle bruge lygten om natten når vi kørte i tærræn, da det
normale lys ses for let i mørke.

Mvh Jesper G

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 18-10-05 12:00

Jesper G wrote:

> [...]

> Må man spørge hvad du gav for den? Det har kriblet i mig lige siden at
> jeg så at de var til salg, men som studerende er det ikke bare lige

Hejsa

Du kan se lidt om forhåndbud her på siden

http://www.damb2b.com/Default.asp?obj=Effekt&Funk=custList&AukID=72&SideID=1&Tekst=&Cl=2

Der kan du også se lidt af de forskellige ting de sælger - såsom 140
spader med D-skaft hvem kan ikke bruge det

Jens B. Rasmussen
RF900

Fra : Hellme

Dato : 19-10-05 16:53

Jeg gav 21000 kr for den.

Er der nogen der ved om BMW F650GS fra 2001 fra militæret er droslet
ned? Og evt. hvordan man "drosler" den op igen?

Mvh
Mads

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 17:11

Hellme wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der ved om BMW F650GS fra 2001 fra militæret er droslet
> ned? Og evt. hvordan man "drosler" den op igen?

Jeg kan ikke forestille mig, at mili har nogle der ikke er droslet ned
(måske lige hvis det er MP'er der har haft den).
Den jeg havde var droslet på den måde, at der hvor gaskablet sidder fast
på karburatoren, er der 2 steder hvor kablet kan sidde fast. Om der er
yderliger drosling andre steder på cyklen, skal jeg ikke kunne sige.

Mvh Jesper G